Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-01-08, 21:25
Gwizdanie / szumienie / buczenie / wycie skrzyni biegów
Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-08-26, 14:09   

Czy jest tak, że masz wbity bieg, puszczasz gaz i wycie od razu ustępuje czy też zaczyna maleć do zniknięcia wraz ze spadkiem prędkości czy raczej jest to na zasadzie: gaz wciśnięty- wyje, gaz puszczony- nie wyje?
_________________
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2014-08-26, 14:12   

Wycie ustępuję zaraz po zdjęciu nogi z gazu.
_________________
Mam ochotę na .... Dustera ;)
Zafiltrowany, zaczujnikowany wstecz.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-08-26, 18:50   

Ja profilaktycznie wymieniałem olej przy 90000km chociaż teoretycznie tego się nie robi. Ale tak jak koledzy mówią warto sprawdzić poziom póki jeszcze jest szansa coś uratować.
Jeżeli masz/miałeś jakieś wycieki na gumach półosi od strony skrzyni to powyższe jest bardzo prawdopodobne.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-08-26, 18:57   

Potwierdź tylko, że tylko puszczasz gaz a nie wciskasz sprzęgła. Jeśli to potwierdzisz to nie podejrzewam aby to była skrzynia ale głowy sobie nie dam ściąć. Dziwne by to było.
Chociaż... W Nubirach jeśli pukało coś z tyłu to należało wymienić łączniki stabilizatora z przodu. Może w Loganach tak jest jak u Ciebie. Spróbuj zabrać mechanika na pokład i wtedy diagnozować. Ciężko stwierdzić jak samochód nie jest w ruchu. Najlepiej byłoby postawić bryką na rolki na hamowni i wtedy sprawdzać...
_________________
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2014-08-26, 19:26   

Potwierdzam, przyspieszając na piątce słychać wycie, po zdjęciu nogi z gazu, bez wciskania sprzęgła, wycie ustaje.
Mam pewną tezę: wspomniany wyciek powoduje ubytek oleju i stąd wycie pojawiające się już na czwórce. Jak tylko dam radę, to jutro sprawdzę i ewentualnie doleję.
Póki co auto stoi w garażu.

Oczywiście powód wycieku w najbliższym czasie musi zostać usunięty.
_________________
Mam ochotę na .... Dustera ;)
Zafiltrowany, zaczujnikowany wstecz.
Ostatnio zmieniony przez infos 2014-08-26, 19:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2014-09-01, 07:25   

Wyjaśnienia się należą, więc napiszę.
Oczywiście wizyta na kanale obnażyła wszystko. Niewinny zaciek na skrzyni okazał się wyciekiem :/, dokładniej mówiąc w skrzyni nie pozostało nic oleju. Puściła guma przy półosi.
Teraz jestem po "wymianie oleju" w skrzyni. Na szczęście nie doszukałem się opiłków, więc pewnie skrzynia nie ucierpiała.
_________________
Mam ochotę na .... Dustera ;)
Zafiltrowany, zaczujnikowany wstecz.
Ostatnio zmieniony przez infos 2014-09-01, 07:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-09-01, 09:04   

Ciesz się że ci jeszcze łożyska nie zdążyły polecieć, bo skrzynia by była na pewno do wymiany.

Wsadź do tego oleju magnes, jak jeszcze go masz i zobaczysz wtedy, czy ich nie ma. Dla pewności.
Generalnie powinny być (jakby były) na korku spustowym, bo tam jest magnes. Mogę się mylić z korkiem w misie olejowej silnika.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-01, 13:18   

Z ciekawości co tam nalałeś do skrzyni ?
full syntetyk 75W90 ?

Ja jeździłem z pocącą się skrzynią 5 lat jak chciałem wymienić olej to okazało się iż jest ponad wlewowym :->
_________________
Moje auto
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2014-09-01, 20:13   

Teraz wlałem HIPOL ATF IID, ma taki czerwonawy kolor.
_________________
Mam ochotę na .... Dustera ;)
Zafiltrowany, zaczujnikowany wstecz.
Ostatnio zmieniony przez infos 2014-09-01, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-01, 21:18   

Cytat:
Hipol® ATF II D mineralny olej do automatycznych przekładni samochodowych

:shock:
:shock:
:shock:

Nie chce cie jakość straszyć ale wlanie mineralnego do skrzyni to proszenie się o kłopoty .
Tam może raz w życiu zmienia się olej więc oszczędność kilku złoty to głupota .
Dodajmy do tego iż ten olej nie jest filtrowany , wypalany czy zużywany jak w silniku .
Jak kupiłeś jakiś szajz to możesz w zime nawet skrzynie nie ruszyć bez rozgrzania .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-01, 21:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-09-01, 21:29   Re: Wycie skrzyni biegów na 5 biegu

infos napisał/a:

I teraz pytanie:
Na allegro sprzedają skrzynie ale do diesli i powiedzieli, że do mojej benzyny będzie pasować. Czy to prawda?

Zamontować się da, ale jeździć raczej nie - bo ma inne przełożenia.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-01, 22:15   

Do skrzynek JBx JRx i TL4
idzie olej syntetyk ELF Transmission NFJ 75W80
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-01, 22:39   

BogdanK napisał/a:
Zamontować się da, ale jeździć raczej nie

Ależ da - różnice nie są znowu aż takie kosmiczne

Natomiast w zależności od gustu czy przyzwyczajeń rzeczywiście może być to dla kogoś niewygodne.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121
 
pko24 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic 1,5dCi
Silnik: 1,5dCi (bez FAP) 106KM K9K
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa/Katowice
Wysłany: 2015-05-19, 13:45   

Czy jeśli hałasuje łożysko oporowe (hałas na postoju, który milknie po wciśnięciu sprzęgła), oraz specyficzny (tępy/metaliczny?) hałas przy zdejmowaniu nogi z gazu/hamowaniu silnikiem.
1. To jest to samo źródło problemu, łożysko?
2. Czy ma sens wymiana /dolewka oleju do skrzyni biegów? Czy jest szansa że hałas "zniknie".
Jest to związek przyczynowo skutkowy między łożyskiem oporowym a skrzynią?

dziękuję
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-19, 13:51   

Sprawdź stan oleju ale jeżeli będzie dobry to raczej szykuj się na wymianę całości
_________________
Moje auto
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-19, 13:54   

Karenzo napisał/a:
Sprawdź stan oleju ale jeżeli będzie dobry to raczej szykuj się na wymianę całości


No co Ty... Jak wymiana? Jakiej całości? Przecież ASO twierdzi, że TAK JEST DOBRZE.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
pko24 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic 1,5dCi
Silnik: 1,5dCi (bez FAP) 106KM K9K
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa/Katowice
Wysłany: 2015-05-19, 14:39   

dziękuję,
a po kiku latach od dyskusji macie nowe przemyślenia/doświadczenia z "czerwonym olejem do skrzyń automatów", który niektórzy zalewali do skrzyń 1,5dCi aby ciszej chodziły?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-19, 17:11   

Ja ci radze to naprawić bo ja miałem tak samo w vag-u , olałem to i mi się wysypała skrzynia rano .
Potem z mechanikiem to rozebraliśmy to mi pokazał łożysko już było zablokowane i obracało się tnąc wióry metalu z obudowy skrzynie , wszystko było w środku rozwalone .
Ale że to był golfik to skrzynia 300 zł + sprzęgło 200 zł robota 300 zł i jeździ pewnie do dzisiaj.

Z opowieści mechanika wynika że to winna skrzyni bo stare miały podwójne łożysko a w nowszych zrobili tylko jedno i po 250 tyś km się zacierało.


Jeżeli chodzi o temat ,to po wygłuszeniu kabiny skrzynia jest u mnie całkowicie niesłyszalna .

U mnie takim ostatnim objawem było szarpanie auta po puszczeniu gazu , szczególnie na 5 biegu.

Od razu nadmienię że moja wiedzą o skrzyniach jest dość nikła , u mnie walnęło takie łożysko na końcu wałka chyba "atakującego "
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-19, 17:23, w całości zmieniany 6 razy  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-05-19, 18:44   

pko24 napisał/a:
Czy jeśli hałasuje łożysko oporowe (hałas na postoju, który milknie po wciśnięciu sprzęgła), oraz specyficzny (tępy/metaliczny?) hałas przy zdejmowaniu nogi z gazu/hamowaniu silnikiem.

1. To jest to samo źródło problemu, łożysko?

2. Czy ma sens wymiana /dolewka oleju do skrzyni biegów? Czy jest szansa że hałas "zniknie".

Jest to związek przyczynowo skutkowy między łożyskiem oporowym a skrzynią?

Łożysko oporowe masz poza skrzynią i dolewka-wymiana oleju nic nie zmieni.
Możesz mieć wysypane łożysko wałka sprzęgłowego - wymiana oleju nic nie zmieni.
Jedyne co mogę doradzić to weryfikacja stanu skrzyni biegów u dobrego mechanika.
Może być "pierdoła" lub poważna naprawa albo wymiana skrzyni na regenerowaną.
 
pko24 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic 1,5dCi
Silnik: 1,5dCi (bez FAP) 106KM K9K
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa/Katowice
Wysłany: 2015-05-19, 19:06   

dziękuję za opinie... no i się zaczęło, po pracy plama oleju na posadce bliżej prawego koła (ale osłona mogła ukierunkować wyciek).
https://youtu.be/S0Q3kqI5F5Q
nie wiem skąd jutro mechanik mi powie...
albo i nie powie :-) wyciek za skrzyni a mówi że mam dwumase i całe sprzęgło i może skrzynię ... bez rozbierania na podstwie zachowania pedału sprzęgła, po 90tys?
Ostatnio zmieniony przez pko24 2015-05-20, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
pko24 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic 1,5dCi
Silnik: 1,5dCi (bez FAP) 106KM K9K
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa/Katowice
Wysłany: 2015-07-09, 22:33   hałas na niegu jałowym i przy hamowaniu silnikiem

Finalnie u mnie problemem (hałas na postoju na luzie i przy hamownaiu silnikiem) były łożyska górnego wałka skrzyni biegów/ skrzynia naprawiona. Ze zmianą biegów i pedałem sprzęgła nigdy nie było problemów.
Wymieniłem też tarczę sprzęgła z dociskiem. Było zużyte i zalane olejem.

Mechnik ocenił pozytywnie dwumasę i łożysko oporowe z wysprzęglikiem i tego nie zminiałem.
Po tej naprawie silnik i skrzynia chodza elegancko i cicho.
Pojawił się problem z pedałem sprzęgła. Które czasem się obniża im intensywniej użytkuję w korkach. Dwa razy mi "wpadło" na chwilę w czasie jazdy (dziwne, że w trakcie przyśpieszania/wzrost obrotów silnika ma tendencję do obniżania się/poziomu gdzie zaczyna łapać).
Odpowietrzyłem sprzęgło. Pedał sprzęgła jest dalej mniej stabilny niż przed naprawą. Pompka sprzęgła niby ok, nie cieknie.
Nie wiem czy wymiana wysprzęglika z łożyskiem oporowym ma teraz sens...
Ostatnio zmieniony przez pko24 2015-07-09, 22:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
imachine 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Łdz
Wysłany: 2017-05-10, 15:54   

Łączę się pod temat, Logan 1.6 MPI, przebiegu 198kkm. Obecny świst odkąd mam auto, głównie na 5 biegu, najwyraźniej podczas przyspieszania. Przedwczoraj słyszę ciche stuknięcie w trakcie jazdy i rozpoczęte grzechotanie, wraz z wyraźniejszym jeszcze odgłosem świstu na 5tce, kilkoma świstami na niższych biegach oraz, podczas dodawania gazu, wyraźnie ruszający się lewarek zmiany biegów - dodając gaz, lewarek przesuwa się o 1-2cm, puszczając pedał gazu, lewarek wraca na miejsce, na 5tce, na 3jce, najwyraźniej.

13 tyś km temu przebiegu auta robione mam sprzęgło wraz z dociskiem i łożyskiem.

Komplet sprzęgła Renault.

Do tego wymiana oleju w skrzyni (NFJ) + dolany Ceramizer.

Wysrzpęglik fabryczny pozostawiony na miejscu.

Dodam, że na zimnym silniku, pedał sprzęgła wpada w podłogę.

Czytam że świadczy to o uszkodzeniu wysprzęglika. Z tego, co mnie wiadomo, jest w aucie od nowości.

Auto o którym piszę to Logan 1.6 MPI Laureate z 2008 roku, w sedanie (UU1LSDAFH).

Dwa pytania:

1) Co to może być? Skrzynia, wysprzęglik, łożysko tego sprzęgła (może coś źle zmontowali w Warsztacie, może było wadliwe), coś jeszcze innego? Wyciek przy półosi? Dodam, że autem trzęsie przy 80-130, i przy 140+, mimo, że zbieżność jest zrobiona, a koła wyważone. Może to półoś? Myślę, że było coś robione, np jakaś stłuczka, albo zjechał z drogi, wymieniony został bowiem przez poprzedniego właściciela jeden amortyzator z przodu. Może uległo wtedy uszkodzeniu i stąd te wibracje. Auto ma zrobioną zbieżność. Może to jeszcze coś innego?

2) Jeśli to skrzynia, to jaka wchodzi fabrycznie do w/w auta? JH3 czy JR5? Jaki podtyp? Czy są wymienne do tego modelu (np jeśli fabrycznie jest JH3, to można założyć JR5, o podobnych parametrach? najchętniej ciut dłuższą)
_________________
a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Ostatnio zmieniony przez imachine 2017-05-10, 16:34, w całości zmieniany 6 razy  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-07-16, 17:30   

Mam w tej chwili praktycznie identyczną sytuację jak powyższa. Coś mnie podkusiło żeby przy okazji zgłoszenia zamarzania klimatyzacji na gwarancji zgłosić także głośniejszą niż na początku pracę skrzyni biegów na 1-3 biegu. Diagnoza po rozebraniu skrzyni: do wymiany wałek sprzęgłowy, koła zębate 1-3 biegu oraz komplet łożysk. Dramat... 42 tys. przebiegu i taka akcja? Nigdy nie miałem problemów ze skrzynią w starszych samochodach, a przebiegi miałem spore. Teraz wygląda to tak, że niektórych części nie ma w Polsce - będę czekał nie wiadomo ile na dostawę z Francji, a za 2 tyg. daleki wyjazd na wakacje. Mam lekki stres... Samochodu mi oczywiście już nie wydadzą bo postawili ultimatum, że jakby coś się stało po drodze ze skrzynią to płacę za naprawę. Najbardziej zadziwiająca sytuacja z tym, że nie mogą określić terminu dostawy części (czyt. naprawy). Radzę nikomu nie czekać z serwisowaniem gwarancyjnym na 3 tyg. przed urlopem bo różnie może być.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-16, 17:48   

Idź do kierownika serwisu i rozmawiaj, że auto jest ci potrzebne na wyjazd wakacyjny i mają ci dać zastępcze jeżeli nie naprawią do wyjazdu.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-07-16, 18:17   

Biorę taką opcję pod uwagę jednak niechętnie. Jadę daleko, za granicę i dodatkowo do kraju w którym mogę nie upilnować tzw. szkód parkingowych. Trochę nie uśmiecha mi się pilnowanie obcego samochodu i ew. dyskusja przy oddawaniu. Choć z drugiej strony są też oczywiste korzyści. Raczej wolę jechać swoim. Nie miałem takiej sytuacji i nie wiem szczerze mówiąc jak to wygląda formalnie. Co innego mieć samochód zastępczy na 3-4 dni w Poznaniu a co innego pod Bordeaux.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne