Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Dustera 2
Autor Wiadomość
wodzak 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2013-10-17, 06:20   

johnson napisał/a:
Do tego załapałem się na dobrą zniżkę ze staregu modelu i szkoda było nie skorzystać.


Możesz napisać jakie warunki udało Ci się wynegocjować? Jak duży ten rabat w stosunku do cennika? Udało się wytargować jakieś gratisy jak w przypadku zakupu Dustera sprzed liftingu?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-17, 06:30   

wodzak napisał/a:
zamówiłeś go bez oglądania? Sugerując się tylko zdjęciami?

nie widzę w tym żadnej sensacji :mrgreen: - obecny model przecież widział - ze wszystkimi jego niedoróbkami - w nowym może być pod tym względem tylko lepiej :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-10-17, 06:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2013-10-17, 07:40   

Czekamy na kolejnego wampira
Tce czy nie będzie nam miło nie tylko na forum
Do zobaczenia zatem na zlocie, może zimowym ;-)
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-10-17, 10:10   

wodzak napisał/a:
johnson napisał/a:
Do tego załapałem się na dobrą zniżkę ze staregu modelu i szkoda było nie skorzystać.


Możesz napisać jakie warunki udało Ci się wynegocjować? Jak duży ten rabat w stosunku do cennika? Udało się wytargować jakieś gratisy jak w przypadku zakupu Dustera sprzed liftingu?

z ofert jakie dostałem to w gotówce można liczyć na 2-3%, zamiast tego jest jeszcze rabat 7% dla grup zawodowych i myśliwych, z gratisów nigdy nie byłem dobry więc tylko dywaniki :)
 
wodzak 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2013-10-17, 10:13   

To na lakier można urwać :) Rozesłałem maile do najbliższych mi salonów i czekam.
Jak nie odpiszą zacznę dzwonić.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-10-17, 13:09   

funyo napisał/a:
wodzak napisał/a:
Czekanie nie jest niestety moja mocną stroną. Z braku innych zajęć oddałem się przeglądaniu ofert innych producentów. I wpadł mi w oko Hyundai Elantra. Porównanie do Dustera nie na miejscu, ale w wersji Comfort z silnikiem 1.6 wychodzi 67 tysięcy.

Ale już porównanie do ix35 jest całkiem na miejscu. Cena niewiele wyższa, a biorąc pod uwagę demówki, może nawet zbliżona, podobnie jak wyposażenie.

To masz jakiś ciekawy cennik, w dostępnym dla mnie ceny benzynowych zaczynaja się od 73 900, diesla od 86 900 ( no chyba ze dla ciebie to włąśnie jest "niewiele więcej"
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-17, 21:21   

laisar napisał/a:
Tymczasem w świecie rzeczywistym:
http://truckfocus.pl/tech...zamk%C3%B3w8221
Cytat:
Zamki panewkowe, nie mają na celu (jak się szeroko sądzi) zabezpieczenie półpanewki przed obrotem w otworze osadczym.

To, że nie jest to założenie konstrukcyjne nie zmienia bynajmniej faktu, że sprawdza się w tej roli. Siłą rzeczy, jeśli występuje jakiś "zadzior" który trzyma panewkę w miejscu to ma ona mniejsze szanse się obrócić, niż gdy go nie ma. Inna sprawa, że jeśli panewka jest już tak wyrobiona by się obrócić to zapewne silnik i tak długo nie pociągnie, niezależnie czy zamki są czy nie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-17, 21:34   

mendelmax napisał/a:
sprawdza się w tej roli

Rzecz w tym, że podobno właśnie się nie sprawdza - bo jeśli już wystąpią siły, które są w stanie obrócić panewkę, to już żaden "zadzior" tego nie zmieni...
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-10-18, 10:21   

PiotrWie napisał/a:
funyo napisał/a:
wodzak napisał/a:
Czekanie nie jest niestety moja mocną stroną. Z braku innych zajęć oddałem się przeglądaniu ofert innych producentów. I wpadł mi w oko Hyundai Elantra. Porównanie do Dustera nie na miejscu, ale w wersji Comfort z silnikiem 1.6 wychodzi 67 tysięcy.

Ale już porównanie do ix35 jest całkiem na miejscu. Cena niewiele wyższa, a biorąc pod uwagę demówki, może nawet zbliżona, podobnie jak wyposażenie.

To masz jakiś ciekawy cennik, w dostępnym dla mnie ceny benzynowych zaczynaja się od 73 900, diesla od 86 900 ( no chyba ze dla ciebie to włąśnie jest "niewiele więcej"

:shock:
Trzeba czytać ze zrozumieniem. Porównałem cenę ix35 do wspomnianej Elantry za 67tys.
Za tyle lub prawie tyle można śmiało szukać demówek ix-a :-P
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-18, 17:34   

laisar napisał/a:
Rzecz w tym, że podobno właśnie się nie sprawdza - bo jeśli już wystąpią siły, które są w stanie obrócić panewkę, to już żaden "zadzior" tego nie zmieni...

Możliwe, ale powiem tak- na pewno nie zaszkodzi takie dodatkowe zabezpieczenie. To że go nie ma nie wynika moim zdaniem z tego, że uznano wyższość panewki bez zamka, tylko z tego, że panewki się z uporem maniaka zwęża, ażeby zmniejszyć straty tarcia w silniku. A wówczas nie ma już miejsca na taki zamek. Dotyczy to niestety coraz większej ilości silników, w poszukiwaniu coraz mniejszego spalania. A w dieslach niestety nacisk na czop wału jest bardzo duży.

K9K to silnik stosunkowo udany, o czym świadczy choćby czas jego obecności na rynku, niemniej ma sporo mankamentów konstrukcyjnych i nie ma co udawać, że jest inaczej. Ot choćby rozrząd na pasku, ośmiozaworowa głowica, wspomniane panewki bez zamków. Pewnie coś jeszcze by się znalazło. Niemniej póki co jest to najrozsądniejszy wybór w Dusterze.

Osobiście najchętniej bym widzial na naszym rynku wersję 2.0 4x4 z LPG. To byłby totalny strzał w dziesiątkę.
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-18, 17:35   

2.0 ... marzenie :)
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-18, 18:10   

Biorąc pod uwagę, że takiego produkują to mnie osobiście bardzo dziwi, że go tu nie sprzedają. Tłumaczę to sobie tak, że nie chcą robić konkurencji swoim modelom z wyższej półki.

Ale robimy w sumie offtopic :)
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2013-10-18, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-18, 21:29   

Na pewno chętnie by go sprzedawali , ale silniki 2.0 oraz disel 2.0 nie łapią się na norme euro 5 . Dlatego nie mogą być sprzedane na terenie unii europejskiej .
Co do braku 4x4 1.6 lpg fabryki to według mojego dilera jest to winna homologacji której nie mogą uzyskać bo coś tam .
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-18, 22:29   

Karenzo napisał/a:
silniki 2.0 oraz disel 2.0 nie łapią się na norme euro 5

Nieprawdą jest, jakoby - oba są dostępne w lagunie, Euro 5 pełną gębą, a benzyniak to ta sama jednostka co w renault dusterze: F4R.

Nie ma żadnych technicznych powodów dla braku tych silników w daciach - są tylko i wyłącznie względy marketingowe.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-10-18, 23:11   

laisar napisał/a:
ie ma żadnych technicznych powodów dla braku tych silników w daciach - są tylko i wyłącznie względy marketingowe.

Podobnież 1.2 TCe 125 KM. Widac Bolanda nie dorosła...
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-19, 00:29   

laisar napisał/a:
Karenzo napisał/a:
silniki 2.0 oraz disel 2.0 nie łapią się na norme euro 5

Nieprawdą jest, jakoby - oba są dostępne w lagunie, Euro 5 pełną gębą, a benzyniak to ta sama jednostka co w renault dusterze: F4R.

Nie ma żadnych technicznych powodów dla braku tych silników w daciach - są tylko i wyłącznie względy marketingowe.

Kratylos napisał/a:
dodam ze jeśli miała by być to pierwsza rejestracja to auto musi spełniać euro5 a dasti 2.0 ze wschodu nie spelnia...

http://www.daciaklub.pl/f...1615729#1615729
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-19, 01:06   

@Karenzo: Pokazuje i objaśniam - obecnie produkowane dustery wyposażone są w silniki 2.0 Euro 4, jednak one występują (nawet na polskim rynku) w wersji dostosowanej do Euro 5. Czyli można by w nie wyposażać daćki - tylko trzeba chcieć...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-19, 02:03   

mendelmax napisał/a:
nie zaszkodzi takie dodatkowe zabezpieczenie

...powiedział kolejarz wiążąc wagony sznurówką (((;

Wiesz, że byłbyś w stanie ściąć taki zamek sam, ręcznie? A silnik jest "trochę" mocniejszy od Ciebie...

mendelmax napisał/a:
wówczas nie ma już miejsca na taki zamek

Gdyby był potrzebny - znalazłoby się nawet na najwęższej panewce, to był naprawdę mały "zadzior".

mendelmax napisał/a:
rozrząd na pasku, ośmiozaworowa głowica

To nie są żadne "mankamenty", tylko rozwiązania posiadające - jak w zasadzie wszystko na świecie - zarówno własne wady, jak i zalety. Z łańuchami i 16v jest dokładnie tak samo - coś za coś: pod pewnymi względami są faktycznie lepsze od pasków i 8v, ale pod innym są po prostu gorsze.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-19, 07:40   

laisar, zlozylem i rozlozylem w zyciu pare silnikow wlasnorecznie i zapewniam cie, ze nie byl bys w stanie gola reka przekrecic zamkowanej panewki. Przynajmniej nie w silnikach z ktorymi ja mialem do czynienia.

Co do wad i zalet, glowica osmiozaworowa ma w zasadzie tylko jedna zalete- jest tansza. Ma tez pewna przewage na niskich obrotach w kontekscie wprowadzania mieszanki w ruch wirowy (uzyteczne glownie w benzyniakach). Nieco latwiej tez o chlodzenie okolic przylgni zaworu wydechowego.
Jest to szczegolnie problematyczny uklad w dieslu, bo wymusza przesuniecie wtryskiwacza na bok komory spalania, a co za tym idzie, komplikuje sie sprawa rownego rozprowadzenia paliwa. A to nie tylko mniejsza moc i wieksze spalanie, ale tez wiecej tlenkow azotu i czastek stalych.

Jesli zas chodzi o lancuch- jest drozszy, glosniejszy, ciezszy i ciut bardziej energozerny, za to zapewnia pewne dodatkowe bezpieczenstwo (lancuchy w zasadzie nigdy sie nie zrywaja). Zwykle tez nie wymaga wymiany przez cale zycie silnika. Jest duzo odporniejszy na nagle zmiany predkosci obrotowej silnika (strzaly ze sprzegla).

K9K to silnik ktory ma byc tani. Glownie w produkcji, przy okazji w eksploatacji. Jego rozwiazania sa ustawione pod tym katem i nie ma sie co doszukiwac cudow i wmawiac sobie, ze jest inaczej ;)

Co sie zas tyczy euro 5, zgadzam sie w pelni, nie ma zadnego problemu zeby tak niewyzylowany silnik dostosowac. Wystarczy odpowiednio wydajny katalizator. Wiekszy problem moze byc w kwestii emisji co2, ale to akurat nie kwestia norm Euro.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-19, 10:16   

mendelmax napisał/a:
nie byl bys w stanie gola reka przekrecic zamkowanej panewki

"Ręcznie" nie znaczy "palcami" - Gedankenexperiment: kombinerki... A motor i tak ma więcej siły.

(Zobacz sobie rozmiary zamków, a potem przemyśl wielkość występujących sił ścinających wobec wytrzymałości materiału).


mendelmax napisał/a:
Co do wad i zalet

No widzisz - udało Ci się wymyślić (: Bardzo podoba mi się też użycie wiele słów typu "zazwyczaj, zwykle, głównie"...


mendelmax napisał/a:
K9K to silnik ktory ma byc tani. Glownie w produkcji, przy okazji w eksploatacji

Dokładnie o to chodzi: każda konstrukcja jest jakimś kompromisem między wartością użytkową a kosztem produkcji - i wybór pewnych priorytetów to nie jest "mankament", skoro przekłada się również na jakieś zalety. A dostępność ekonomiczna to dla wielu osób jest bardzo poważna zaleta.

Natomiast sam motor to faktycznie żaden cud - ale również żadne "padło"...
 
wodzak 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2013-10-19, 10:39   

Nie wdając się w dyskusję na temat zamków, panewek itd. zapytać chciałbym posiadaczy silników 1.6.:
Czy mając teraz możliwość zakupu Dustera wybralibyście ponownie ten silnik czy skusilibyście się na TCe?
Ostatnio zmieniony przez wodzak 2013-10-19, 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2013-10-19, 11:12   

Ja bym 1.6 wiecej nie wybral ale.. 1.2 w Dusterze to już całkiem mi się nie widzi..

silnik 1.6 jest ok w zakresie 60-100km/h. Ale każde kolejne 10km/h i wyprzedzanie powyżej tej prędkości to już dla mnie męczarnia :roll: Miałem Megane 1.6 16v z tym samym silnikiem i to było szybkie dynamiczne auto. Duster z tym samym silnikiem jest mułowaty.

diesel + chip może coś z tym autem zrobić (próbował ktoś?) ale ja osobiście dieslom, szczególnie nowym, w połączeniu z polskim paliwem, mówię nie.. turbo, fap, wtryski.. za dużo potencjalnych rzeczy do kosztownych napraw i zmarnowanego czasu w serwisach.
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2013-10-19, 11:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-10-19, 12:46   

wodzak napisał/a:
Czy mając teraz możliwość zakupu Dustera wybralibyście ponownie ten silnik czy skusilibyście się na TCe?

ja na pewno (na chwilę obecną) nie skusiłbym się na silnik TCe... może za dwa-trzy lata jak czas pokaże co są warte te silniki...
kilazz napisał/a:
silnik 1.6 jest ok w zakresie 60-100km/h. Ale każde kolejne 10km/h i wyprzedzanie powyżej tej prędkości to już dla mnie męczarnia Miałem Megane 1.6 16v z tym samym silnikiem i to było szybkie dynamiczne auto. Duster z tym samym silnikiem jest mułowaty.

- jeździłem również przez pięć lat Megane (lata 2003-2008) z silnikiem 1,6 16V i moje zadowolenia z dynamiki samochodu było raczej umiarkowane... na pewno większe niż w Dusterze z tym, że Duster nie jest z uwagi na swoja charakterystykę samochodem do szybkiego-dynamicznego przemieszczania się (o czym była już wielokrotnie mowa na Forum)... silnik 1,6 w Dusterze mimo to daje sobie radę, zwłaszcza w tzw. terenie... (oczywiście wolałbym silnik benzynowy 2,0 l)... :lol:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-10-19, 14:33   

wodzak napisał/a:
Nie wdając się w dyskusję na temat zamków, panewek itd. zapytać chciałbym posiadaczy silników 1.6.:
Czy mając teraz możliwość zakupu Dustera wybralibyście ponownie ten silnik czy skusilibyście się na TCe?

Z perspektywy 2 lat eksploatacji - 3xTAK ;-) silnik do demonów mocy się nie zalicza ale ja etap wyścigów ulicznych mam już za sobą :-) Sporo pije w mieście,za to odwdzięcza się dobrą elastycznością i bezproblemową obsługą. Nie gazuję go, bo mi się nie chce, nie opłaca a poza tym gaz wiadomo, dobry do.... :-P . Tak jak kolega wyżej - zamiast na sokowirówkę TCe wolałbym zamienić go na wolnossący 2,0 Pb ale nic na to nie wskazuje. Za parę lat i tak we wszystkich nowych autach będą montować silniki od kosiarek
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-10-19, 16:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-19, 16:33   

kilazz napisał/a:
Duster z tym samym silnikiem jest mułowaty.

Use the Gearbox, Luke! (;
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne