Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Dustera 2
Autor Wiadomość
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-12, 07:50   

Moje DCI ma od wczoraj trzeci program sterujący silnikiem, do tego zrobili kalibrację wtryskiwaczy. Wreszcie jak jest zimny pracuje jak trzeba. Jak ktoś odbiera nowego dustera warto sprawdzić czy się kwalifikuje, żeby nie trzeba było wracać do salonu zaraz po odbiorze na wgranie nowego oprogramowania.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-12, 07:54   

Czyli jednak mają gnojki nowy soft.
A mój stoi od tygodnia w serwisie, bo gdy jest poniżej 10 stopni na dworze i na częściowo tylko nagrzanym silniku wolne obroty nie działają jak trzeba, raczej jak Star na wolnych obrotach, czyli wahają się między 650 a 750.
Miałeś też coś takiego?

Jeśli tak, to zapodaj gdzie Ci to naprawili, jaki serwis, każę im zadzwonić po wiedzę.

P.S.
To jest jakaś paranoja, żeby sprzedawali auta z softem w wersji beta, przecież to stary silnik jest.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-12, 13:53   

Cav napisał/a:
Czyli jednak mają gnojki nowy soft.
A mój stoi od tygodnia w serwisie, bo gdy jest poniżej 10 stopni na dworze i na częściowo tylko nagrzanym silniku wolne obroty nie działają jak trzeba, raczej jak Star na wolnych obrotach, czyli wahają się między 650 a 750.
Miałeś też coś takiego?

Jeśli tak, to zapodaj gdzie Ci to naprawili, jaki serwis, każę im zadzwonić po wiedzę.

P.S.
To jest jakaś paranoja, żeby sprzedawali auta z softem w wersji beta, przecież to stary silnik jest.

Ja zostawiałem bo mi coś stukało z tyłu w zawieszeniu i przy okazji wyszło że jest OTS dla mojego auta.
Co do objawów to jak był zimny obroty wachlowały +- 200 przez parę chwil, dodatkowo jak był taki zupełnie zimny to było wrażenie że jest zalany jak się ruszało. Ale to po 200-300m ustępowało.
Teraz wgrali i jest ok, problem zniknął. Do tego tak jakoś bardziej miękko pracuje po tej operacji.
Ja serwisuje w ADD Moto we Wrocławiu i to mój 3ci soft już :) 1szy z fabryki, drugi prawie od razu po odebraniu wgrany przez ASO i teraz ten najnowszy, który chyba wreszcie zamknął sprawę.

Silnik stary ale normy euro już nie, pozmieniali osprzęt, obniżyli Co2 i to są moim zdaniem efekty. Oprogramowanie pewnie jest nowe.
Ja miałem zmieniać program w silniku u tunera żeby jakoś się to zaczęło odpychać, ale jak co 5 mies będzie mi serwis wgrywał nowy soft to znowu będę musiał jechać do tunera na wgranie zmienionego programu. Chyba poczekam do pierwszego przeglądu czy się to unormuje jakoś.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-04-12, 13:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-12, 15:24   

To co piszesz czyli czkawka na zimnym silniku usunęli mi pierwszym wgraniem nowego softu, w styczniu bodajże.

A wtryski czemu Ci kalibrowali?
Sami z siebie?
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-04-12, 15:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-04-12, 16:55   Re: DD 1.6 LPG

[quote="Cav"]
Dar1962 napisał/a:

Nie dziwota, niezależne zawieszenie które ma z tyłu 4x4 jest co najmniej o klasę lepsze niż prymitywna sztywna belka która jest w 4x2.


A co jest o klasę gorsze od 4x2 :?: Jednokołowa taczka :?: Pytam, bo chciałbym mieć odniesienie. Mnie Duster 4x2 w zakrętach się nie buja, a jeden poprzeczny wahacz bardo mnie cieszy - ma tylko dwa ruchome punkty i żadnej regulacji geometrii, ;-)
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-12, 17:28   

Cav napisał/a:
To co piszesz czyli czkawka na zimnym silniku usunęli mi pierwszym wgraniem nowego softu, w styczniu bodajże.

A wtryski czemu Ci kalibrowali?
Sami z siebie?

tak powiedzieli, ale to przecież nic wielkiego, pewnie je zakodowali raz jeszcze pod sterownik. Ale ogólnie teraz śmiga naprawde dobrze, jakoś tak równiej rozwija moc i miękko pracuje.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-12, 17:29   Re: DD 1.6 LPG

[quote="eplus"]
Cav napisał/a:
Dar1962 napisał/a:

Nie dziwota, niezależne zawieszenie które ma z tyłu 4x4 jest co najmniej o klasę lepsze niż prymitywna sztywna belka która jest w 4x2.


A co jest o klasę gorsze od 4x2 :?: Jednokołowa taczka :?: Pytam, bo chciałbym mieć odniesienie. Mnie Duster 4x2 w zakrętach się nie buja, a jeden poprzeczny wahacz bardo mnie cieszy - ma tylko dwa ruchome punkty i żadnej regulacji geometrii, ;-)

Resory piórowe?
Jeżeli coś jest prymitywne nie znaczy że jest dobre. Tak samo jak to że nie ma regulacji to jest fajne bo tanio się naprawia.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-04-12, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-14, 08:07   

eplus napisał/a:
Mnie Duster 4x2 w zakrętach się nie buja
To albo jeździsz do 30km/h, albo zakrętu jeszcze nie pokonywałeś, albo nie wiesz co to znaczy nie buja ;-)
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-04-14, 10:00   

Jak dla mnie subiektywnie, to 4x2 nie buja nawet przy szybkiej jeździe w zakrętach i jest ok, a do spokojnej jazdy w zupełności starcza, ale 4x4 przy porównywalnych parametrach jazdy/drogi jedzie jak przyklejony i to jest ta różnica....nerwowo jest tylko gdy zrobi się szybki manewr a'la test łosia i tu już jest mega rożnica..... :-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-14, 12:06   

Dzis mialem krotka okazje przejechac sie dusterem II z 1.6 16V. Zdecydowanie ciszej niz w 1.5 dci, zwawszy niz moje 68 KM. Bardzo wygodnie i miekko sie podrozuje. Dziwne drgania lewarka przy wchodzeniu na obroty silnika. Jesli silnik 1.2 tce + skrzynia 6 biegow w dusterze jest taka jaka opisuje sprzedawca z salonu, to duster ten jest warty zainteresowania. Co do media nav - dzwiek jest sredniej jakosci, wyraznie brak odseparowanych glosnikow jak np. w Renault Kangoo. Zestaw glosnomowiacy dziala poprawnie z Moto G. Automatyczne ryglowanie zamkow drzwi oraz automatyczna wycieraczka tylna przy wrzuceniu wstecznego i pracy przedniej wycieraczki. Samo media nav czytelne ale stanowczo za nisko - zbyt mocno trzeba odwracac wzrok od trasy by spojrzec na plan przejazdu. Na szczescie system gada do nas ;-) W Al. Jerozolimskich maja 1.2 tce, wiec moze kiedys podjade na test.
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-04-15, 14:44   

to i ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Jeżdżę samochodami na gazie od 10lat teraz zamówiłem dacie duster 2 1.6 i celowo nie zdecydowałem się na gaz. Założę go dopiero za trzy lata. Dlaczego nie fabryczny?(moja subiektywna ocena):
-jeżdżę 10-15 tyś rocznie
-w nowym samochodzie pierwszy przegląd w stacji diagnostycznej jest po 3 latach(na gazie co roku 160zł)
- parametry fabrycznej instalacji są wielce niezadowalające (mały zbiornik 32l zblokowany komputer gazu, wlew wymaga wkręcania redukcji)
-na benzynie przeglądy co 20tyś na gazie co 15tyś
-dodatkowy przegląd instalacji gazowej. Do fabrycznej drogie filtry ciężko dopasować jakiś zamiennik
-przy lpg brak koła zapasowego i chyba podnośnika
- silnik dociera się na benzynie.
W końcu i tak założę gaz ale na początku według mnie się nie opłaca.

co do osiągów dustera 1.6 są wystarczające. Wiem nie jest to rakieta ale czy każdy samochód musi taki być. Są wolnossące silniki 1.0 1.2 1.4 jakoś ludzie tym jeżdżą. Duster z założenia ma być tani jak by dali 2.0 i kazali dopłacić +10tyś to bym poszedł do konkurencji. Silnik też musi być tani (stary) ale dzięki temu tak się nie psuje. Za 50 tyś to mogę mieć dobrze wyposażone polo ale nie golfa czy oktawie. W tej cenie ciężko znaleźć kompakta a co tu mówić o suvie. Tak samo nie wiem po co porównywać dustera do sportage'a przecież ona zaczyna sie od 70tyś. Oczywiście mówie tu tylko o silnikach benzynowych. Nie wspominam już o kosztach serwisu. Tylko nie krzyczcie na mnie;)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-15, 17:52   

kaka84 napisał/a:
Tak samo nie wiem po co porównywać dustera do sportage'a przecież ona zaczyna sie od 70tyś. Oczywiście mówie tu tylko o silnikach benzynowych. Nie wspominam już o kosztach serwisu. Tylko nie krzyczcie na mnie;)


No właśnie - Sportage z dieslem zaczyna się w cenniku od 80 tys, co po kilku rabatach daje nam cenę zbliżoną do najwyższej wersji Dustera.
I pozostaje decyzja - wolisz 4x4 i kiepskie wykonanie by Renault, czy dobre auto, z fajnym silnikiem, ale z mniejszymi możliwościami (Sportage z jego prześwitem w teren, nawet lekki się nie nadaje).

Koszty serwisu podobne, a nawet sporo niższe (zwłaszcza dla ducha) w przypadku Kii:

Przez 6 lat Kią, ASO oglądałem tylko na przeglądach.
Z Renault już tak fajnie nie ma, Dustera mam od 3,5 miesiąca a w serwisie po raz drugi, stoi tam już ponad tydzień - Renault nie potrafi zdiagnozować przyczyn usterki wolnych obrotów (a moim zdaniem nie potrafi napisać dobrego softu do starego silnika).
A ja się męczę śmierdzącym poegzaminacyjnym zastępczym Clio.

Moje poprzednie Renault (Megane) również było częstym gościem serwisu - w ciągu 3,5 roku zaliczyło bodajże 16 awarii i napraw.

Tym razem jednak już nie mam zamiaru się poddawać i tracić 50% ceny auta musząc sprzedać po 3 latach - i jak ASO przez następny tydzień Dustera nie naprawi, to dostanie jego zwrot i będzie musiało wyskakiwać z zapłaconej za niego kasy.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-04-15, 18:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
marttinj23 


Marka: ford
Model: mondeo
Silnik: 1800
Rocznik: 1999
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-04-15, 18:03   

z tymi wolnymi obrotami to chyba każdy rocznik 2013 coś jest nie tak znajomemu w lutym nowy soft wgrywali w ASO i niby wszystko ok ale niby znajomy twierdzi ze nieraz tak na zimnym falują teraz autko stało tydzień nie jeżdżone z ciekawości sprawdziłem u niego i nic nie falowało
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-04-15, 18:12   

Myślałem że napisałem wyraźnie. Jak bym miał 70-80 tyś to nie kupił bym dustera tylko może na przykład kię. ale nie mam więc jak kolega potrafi mi załatwić nową kię sportage za 55tyś nawet w super ubogiej wersji to rezygnuję z dustera i biorę kie ale tak się nie da.

a to porównanie diesli

Dacia duster laurete 1.5dci 4x2 61500zł
kia sportage S 1.7crdi 4x2 79900zł

to i tak daje 20 tyś różnicy.
Zakładam że ta wersja najuboższa s jest podobna do laurete. Nie obraźcie się ale dacia jest dla ludzi którzy nie maja albo nie chcą wydawać tyle kasy na samochód.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-15, 18:21   

kaka84, ja też tak samo myślę to samo co ty....

Cytat:
Zakładam że ta wersja najuboższa s jest podobna do laurete. Nie obraźcie się ale dacia jest dla ludzi którzy nie maja albo nie chcą wydawać tyle kasy na samochód.


i tutaj masz zupełną rację... Dlatego lada chwila będę miał Lodgy.... :-D
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-15, 18:27   

kaka84 napisał/a:
Myślałem że napisałem wyraźnie. Jak bym miał 70-80 tyś to nie kupił bym dustera tylko może na przykład kię. ale nie mam więc jak kolega potrafi mi załatwić nową kię sportage za 55tyś nawet w super ubogiej wersji to rezygnuję z dustera i biorę kie ale tak się nie da.

a to porównanie diesli

Dacia duster laurete 1.5dci 4x2 61500zł
kia sportage S 1.7crdi 4x2 79900zł

to i tak daje 20 tyś różnicy.
Zakładam że ta wersja najuboższa s jest podobna do laurete.


Nie jest, wyposażeniem w pewnych aspektach przewyższa Prestige, w innych jest wyraźnie gorsza (takich golasów jaki byłby odpowiednikiem Laureate nikt nie sprzedaje w XXI wieku, może Łada).
Na wygląd jest chyba podobnie do Prestige, czyli minimum co da się zaakceptować.

20 tys różnicy nie będzie, bo Dacia praktycznie nie daje rabatów.
W Kii udało mi się stargować 8 tys, ale to było jesienią i poprzedni model.
Wychodził suma sumarum taniej niż mój Duster.
Natomiast nie mam pewności czy to była wersja S czy M, w każdym razie najtańsze w tamtym cenniku.

Duster wygrał napędem 4x4 i prześwitem, NICZYM więcej.
W grę wchodził również C4Aircross - ale on był już trochę droższy i też 4x2.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-04-15, 18:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-15, 19:19   

Ja wziąłem za możliwości terenowe, koszty utrzymania i cenę. 68tys po tych zniżkach zawodowych za diesla 4x4, chyba taniej się nie da kupić nic chociaż trochę porównywalnego. W sumie to chyba nie mam tylko popielniczki z opcji,lakieru metalik i ceraty na fotelach, ale to w sumie świadomy wybór a nie oszczędność (jak ja kupowałem nie było pakietu offroad).
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-04-15, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-04-15, 19:24   

wiem ze pod koniec tamtego roku 2013 dawali 7% czyli jakies 5tyś dla prestige dci
ale w nowym modelu nie sa juz tacy hojni. Ja dostałe 5% dla grup zawodowych a w kia kolega dostał 3tys ale z sportyga 1.6 wersja L
Ostatnio zmieniony przez kaka84 2014-04-15, 19:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-15, 19:35   

kaka84 napisał/a:
wiem ze pod koniec tamtego roku 2013 dawali 7% czyli jakies 5tyś dla prestige dci
ale w nowym modelu nie sa juz tacy hojni. Ja dostałe 5% dla grup zawodowych a w kia kolega dostał 300tys ale z sportyga 1.6 wersja L

Kiedyś było 7%, ja jeszcze kupiłem bez metalika i to było trudniej załatwić niż wszystkie inne gratisy bo durna polityka jest taka że obojętnie czy wersja za 40k czy 70k metalik miał być
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-04-15, 21:29   

kaka84 napisał/a:

...celowo nie zdecydowałem się na gaz. Założę go dopiero za trzy lata. Dlaczego nie fabryczny?(moja subiektywna ocena):
-jeżdżę 10-15 tyś rocznie


Też tyle jeździłem. Dopóki nie założyłem gazu. Z 10 tys. zrobiło się 15-18 tys. rocznie. I sam nie wiedziałem gdzie to wyjeżdżam...

kaka84 napisał/a:

-w nowym samochodzie pierwszy przegląd w stacji diagnostycznej jest po 3 latach(na gazie co roku 160zł)


W sumie to jest jakiś argument ale mnie trochę bawi... Policz sobie ile gazu zamiast benzyny spalisz przy przebiegach podanych powyżej aby zaoszczędzić na te 160 PLNów :->

kaka84 napisał/a:

- parametry fabrycznej instalacji są wielce niezadowalające (mały zbiornik 32l zblokowany komputer gazu, wlew wymaga wkręcania redukcji)


Zbiornik- tak, sterownik- tak. Nie wiem, jak w Ph2 ale ja niczego nie muszę wkręcać- jest założona pełnowymiarowa końcówa od gazu. Ale to jest poważny argument, który potwierdzam jako użytkownik fabrycznego LPG.

kaka84 napisał/a:

-na benzynie przeglądy co 20tyś na gazie co 15tyś
-dodatkowy przegląd instalacji gazowej. Do fabrycznej drogie filtry ciężko dopasować jakiś zamiennik


Ale co 15 tys. masz przegląd instalacji LPG i wymiany filtrów. Zamienniki są- kupiłem od razu 5 sztuk, z kosztami przesyłki sztuka wyszła za niecałe 10PLN- mowa oczywiście o filtrze gaz-gaz, bo filtr fazy ciekłem wymienia się chyba po 60 tysiącach (piszę z czachy więc mogę się mylić)

kaka84 napisał/a:

-przy lpg brak koła zapasowego i chyba podnośnika


Zapasu brak ale nie jestem teraz pewien co do podnośnika?... Wydaje mi się, że jest ale muszę sprawdzić... No nie pamiętam... :-/

kaka84 napisał/a:

- silnik dociera się na benzynie.


Co ASO i człowiek w ASO to opinia. Od razu jeździłem na LPG- nie wiem, w czym jest gorsze do docierania od noPb?... Oleju nie wypłukuje z cylindrów bo gaz jest rozprężony więc osobiście traktuję to jako "urban legend". Jak na razie nie spotkałem się z żadnymi miarodajnymi wynikami testów stwierdzającymi, że jazda na LPG od samego początku jest "be".

kaka84 napisał/a:

W końcu i tak założę gaz ale na początku według mnie się nie opłaca.


Tu nie będę polemizował bo pewnie to zostało przeliczone- Twoja kasa i wydajesz jak chcesz :mrgreen:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-15, 23:43   

Cav napisał/a:

Duster wygrał napędem 4x4 i prześwitem, NICZYM więcej.
W grę wchodził również C4Aircross - ale on był już trochę droższy i też 4x2.


Czyli kupiłes dustera jako tanie auto z 4x4 o niezłych właściwościach terenowych jak na suva ? Generalnie czytając Twe posty wydaje mi się, że jesteś na siebie wściekły, że tylko duster był w zasięgu twoich możliwości finansowych jako pojazd 4x4, czujesz się w nim źle, zaś renault to w ogóle jakaś badziewiasta marka. Zgadłem ?
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-04-16, 06:31   

Już kiedyś mówiłem, że wedle mojej oceny niektóre wersje poszczególnych modeli są zwyczajnie za drogie. Ich cena nie koresponduje z tym, co oferują. Oczywiście to jest moje zdanie i nikt nie musi się ze mną zgadzać.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-16, 15:40   

mekintosz napisał/a:
Cav napisał/a:

Duster wygrał napędem 4x4 i prześwitem, NICZYM więcej.
W grę wchodził również C4Aircross - ale on był już trochę droższy i też 4x2.


Czyli kupiłes dustera jako tanie auto z 4x4 o niezłych właściwościach terenowych jak na suva ? Generalnie czytając Twe posty wydaje mi się, że jesteś na siebie wściekły, że tylko duster był w zasięgu twoich możliwości finansowych jako pojazd 4x4, czujesz się w nim źle, zaś renault to w ogóle jakaś badziewiasta marka. Zgadłem ?


Nie.
Co prawda renault uważam za firmę produkującą MEGAbadziew, ale co do reszty się mylisz.
Gdybym wymieniał teraz Dustera z tytułu rękojmi nadal nowy by wchodził w rachubę, tyle że z innym silnikiem.
W środku czuję się nadspodziewanie dobrze, nie pasuje mi tylko krótka skrzynia.
Co do moich możliwości finansowych również się mylisz - spokojnie mogłem wziąć kredyt zamiast kupować za gotówkę i kupić coś droższego, ale uznałem że nie ma sensu, skoro Duster spełni moje oczekiwania.

Zresztą Suzuki 4x4 kosztuje niewiele więcej obecnie.
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-04-16, 17:46   

w 4x2 jest skrzynia 5-biegowa - trochę dłuższe biegi ale na tle innych i tak jest krótka. Ma to rekompensować niską moc. Ale to słabe pocieszenie dla tych co chcą/mają 4X4.
Dla tych niezdecydowanych ja polecam dustera czaem w pracy jeżdżę dusterem ph1 1.6 lpg co prawda ma przejechane tylko 20tyś ale narazie się jakoś nie rozpada.A mój wójek ma dustera 1.5dci 90KM 2002 i przejechane 65tyś- jeździłem nim w weekend i też nie ma się specjalnie do czego przyczepić.
Na pocieszenie: miałem kupić Yeti 1.4 tsi ale tam na forum zdażały sie akcje że ludzie po 20tyś oddawali auto do serwisu na wymiane połowy silnika. Dużo też osób zwracało uwagę na słaby lakier że kamyki obijają tylne dzwi i rdzewieje. Tak że dacia nie jest tu osamotniona :D
Kiedyś myślałem też o civic viii "ufo" i tam też nażekali na słaby lakier. Kolega jeździ hyundaiem i20 i już miał lakierowaną klapę a teraz czeka na lakierowanie 4 drzwi przez wadę konstrukcyjną klamek które zdzierają lakier jest już rdza auto ma 3 lata 86tyśKM.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-04-17, 08:48   

kaka84, jak człowiek czyta jakie to buble jakościowe robią to ręce opadają... :(
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne