Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zdjęcie przedniego błotnika
Autor Wiadomość
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-09-19, 08:12   Zdjęcie przedniego błotnika

Witam

Nie mam pomysłu na pozbycie się piasku i syfu pod przednim błotnikiem logana (sedan) Myjką się boję by woda nie dostała się do wnętrza kabiny. Patrząc w poradnika Diter Korp'a to wychodzi, że wystarczy odkręcić śrubki. Jak z drzwiami od strony kierowcy i pasażera obok, też będzie trzeba wymontować
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-19, 08:36   

Błoto usuniesz zdejmując plastikowe nadkole (wystarczy je poluzować i lekko unieść do góry).
Jeśli chcesz koniecznie zdemontować cały błotnik to musisz zdjąć zderzak i reflektor, poluzować nadkole i masz wtedy dostęp do wszystkich śrub. Po odkręceniu tej dolnej z progiem musisz jeszcze rozciąć ostrym nożem mastykę z lakierem na styku błotnik/próg.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-19, 08:39   

orzeszek2 napisał/a:
Jak z drzwiami od strony kierowcy i pasażera obok, też będzie trzeba wymontować

Nie - zdemontować trzeba:

1. koło;

2. nadkole;

3. kratkę podszybia;

4. zderzak;

5. reflektor;

6. kierunkowskaz boczny.



Potem już sam błotnik:

* 4 śruby od góry, widać je pod maską;

* 1 śruba z przodu od dołu, pod reflektorem;

* 1 nakrętka z tyłu, w kierunku grodzi silnika, dostęp przez wnękę koła;

* 1 śruba na dole z tyłu, w kierunku podłużnicy, pod progiem.


Moment dokręcania - wszystkie 8 Nm.


Ostatnia oraz 2 środkowe z pierwszych mają dodatkowo metalowe spinki, w które wchodzą.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-09-19, 20:01   

otwierasz drzwi
lance wkładasz do środka pomiędzy błotnik na nadkole mi sie fajnie zmieściła i elegancko sobie płukasz błotko
wnętrze samochodu nie zalane a problem wypłukany :-)
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-09-20, 19:07   

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Po przeczytaniu chyba zrobię jak wat. Tylko czy teraz przed zimą jak kilka razy będę robił to nie zardzewieje mi? Przynajmniej teraz, z odkręcaniem blachy to poczekam na lato.
DrOzda co to jest mastka z lakierem?
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-09-21, 09:32   

Aby zdemontować błotnik nie trzeba demontować zderzaka, odkręcić to co podał laisar, ale uwaga! jest jeszcze wkręt mocujący końcówkę zderzaka z błotnikiem, wkręcany pionowo.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-21, 09:43   

loganik napisał/a:
nie trzeba demontować zderzaka

Ja podałem to co mówi serwisówka, a w niej metoda przewiduje po prostu pełny dostęp do śrub, a nie na zasadzie "trzeba wygiąć i przytrzymać zderzak, bo zasłania wkręt" (;
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-09-21, 16:01   

Ponieważ orzeszek2 zamierza robić to sam, to chyba lepiej "wygiąć i potrzymać" jak rozbebeszać cały zderzak.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-21, 17:10   

@loganik: Ja nic nie pisałem na temat tego co jest lepsze, a co gorsze [:
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-10-04, 17:36   

laisar napisał/a:
loganik napisał/a:
nie trzeba demontować zderzaka

Ja podałem to co mówi serwisówka, a w niej metoda przewiduje po prostu pełny dostęp do śrub, a nie na zasadzie "trzeba wygiąć i przytrzymać zderzak, bo zasłania wkręt" (;


Wygięcie zderzaka trochę mnie przeraża, to konieczne?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-04, 22:43   

orzeszek2 napisał/a:
to konieczne?

No nie - zderzak można po prostu zdjąć (:
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-10-08, 19:31   

No dobrze, tak powinno być, ale co miałeś na myśli wygiąć i potrzymać?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-08, 19:58   

orzeszek2 napisał/a:
co miałeś na myśli wygiąć i potrzymać?

Uzyskanie w ten sposób dostępu do wkrętu, na który zwrócił uwagę loganik.
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-09, 07:15   

Będziesz później sprzedawał to ktoś powie, że robiony - ślady nakrętkach/śrubach. Ja też zdjąłbym nadkole i wyczyścił ile się da a resztę zostawił - to nie egzemplarz muzealny :-P
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-10-13, 19:36   

r_lukas napisał/a:
Będziesz później sprzedawał to ktoś powie, że robiony - ślady nakrętkach/śrubach. Ja też zdjąłbym nadkole i wyczyścił ile się da a resztę zostawił - to nie egzemplarz muzealny :-P


Pewnie tak zrobię
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne