Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dokker remont silnika
Autor Wiadomość
bula6595 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-01-28, 17:05   Dokker remont silnika

Witam Mam dokkera 2015 1.6 82 kuce. No i sytuacja jest taka że mam zachlapane świece olejem co skutkuje nagarowaniem na nich i problemami z spalaniem. po inspekcji tłoków endoskopem obrazek jest taki że naokoło tłoka przy cylindrze jest jasna powierzchnia a środek to czarny nagar. ciśnienie kompresji jest w normie 14.2 czy cuś. no ale auto wpiernicza olej w ilości 1l na 3000 km.

Mechanik twierdzi że to pierścienie i trzeba wszystko rozdzierać i remont przeprowadzić co pochłonie spore pieniądze. wiec moje jest pytanie czy ktoś się z czymś takim spotkał już czy jestem jak zwykle wybrańcem losu?

ile może kosztować remont tego silnika bo używki chodza po około 3000 pln na allegro

pozdrawiam
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2019-01-28, 17:08   

A przebieg jaki?
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-01-28, 17:19   

Jaki przebieg i który właściciel?
Co i le wymieniany olej?

Generalnie jesteś pierwszy na forum ponieważ te silniki są nie do zajechania.
Olej co 15kkm i hulać musi.
Jak jest LPG to jeszcze regulacja luzów zaworowych co około 15-20kkm.
Samo PB warto skontrolować co 50kkm ale co 100 może być.

Generalnie nie muszą być pierścienie uszkodzone. Mogą być po prostu zapieczone starym olejem jeżeli wymieniany co 30kkm był.
Może przegrzana tuleja poprzedzona uszkodzeniem np. termostatu i puszcza olej.
Równie dobrze uszczelnienia popychaczy zaworów i tamtędy przez zawór do cylindra.
Mogło tez coś wpaść podczas wymiany świec i przerysowało gładź tulei.
Jak widzisz to nie jest takie proste. Ale jak mówisz, że jest 14.2 (na każdym) lub w przybliżeniu równo, to nie ma go co spisywać na straty.

Jak sobie zrobisz to będziesz wiedział co masz, a nie wiesz co kupisz.

Ja bym zrobił tak.
Rozebrać i ocenić co jest. Oglądnąć tuleje (pomierzyć średnicówką) i pierścienie.

Jeżeli tuleja będzie w nominale to kupić pierścienie nominał i wymienić.
Będziesz miał rozebrany to wymienił bym też panewki korbowodowe i uszczelniacze popychaczy zaworów. No i oczywiście uszczelki i kontrola z ewentualnym planowaniem głowicy.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2019-01-28, 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2019-01-28, 17:21   

Jeśli kompresja OK, to pierścienie zgarniające, lub/i (lepsza wersja) uszczelniacze zaworów.

1 l. na trzy tysiaki - prawie jak tfsi. Przy takim zużyciu coś tam faktycznie może się odkładać.

Nie wiem jak w tym silniku, ale zwykle wymianę pierścieni można było ogarnąć bez wyciągania silnika.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-01-28, 17:37   

Przy takim poborze oleju to nie trzeba go wymieniać tylko dolewać. ;-) :mrgreen:

Jak ściągniesz miskę to wyjdą tłoki razem z korbowodem na dół.
Jedno ale. Problem potem pierścienie wcisnąć w tuleje, a to już podobno wyższa szkoła albo pojedynczo w tuleje i potem korbowód.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2019-01-28, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2019-01-28, 18:11   

Marek1603 napisał/a:


Jak ściągniesz miskę to wyjdą tłoki razem z korbowodem na dół.


Czyżby?
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-01-28, 18:25   

Jesli masz mechanika któremu można ufac to tylko to co pisza koledzy. Żadne allegro. Chyba ze cos poleciało powązniejszego. U mnie tacy już kupowali do firmy silniki. Wszystkie to jeden wielki problem.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-01-28, 20:06   

wojtek013 napisał/a:
Marek1603 napisał/a:


Jak ściągniesz miskę to wyjdą tłoki razem z korbowodem na dół.


Czyżby?


Tak.

Robiłem tak w polonezie 1,4 (rover).
Kanał i rozkręcasz blok na korbowodzie.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2019-01-28, 20:17   

Marek1603 napisał/a:

Robiłem tak w polonezie 1,4 (rover).
Kanał i rozkręcasz blok na korbowodzie.


Blok na korbowodzie? Sorry, ale czegoś nie kumam.

Pod tłokami jest przecież jeszcze wał korbowy (w uproszczeniu), minąć się to nijak nie minie, a wału bez demontażu skrzyni biegów i rozrządu (w uproszczeniu) nie wyjmiesz.

Jedyny raczej sposób to głowica w górę i tłoki z korbowodami za nią.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2019-01-28, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-01-28, 21:10   

No właśnie rozkręcasz silnik na wale korbowym. Skrzynię dało się cofnąć do tyłu w poldku po odkręceniu wału do tylnego mostu.
Ale nie polecam tego, bo i tak musiałem wyciągać silnik ale to już inna historia z ASO deawoo wtedy. Do wymiany była tuleja i wał korbowy uszkodzony przez nich przy wcześniejszej robocie. Mnie wtedy brał litr oleju na 1000km.

Tak czy inaczej musisz ściągnąć miskę żeby korbowody rozkręcić na wale w celu wyciągnięcia do góry tłoka.
W każdym razie wygodniej jak masz silnik na zewnątrz.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2019-01-28, 21:25   

A widzisz, tak to co innego. Miska oczywiście w dół :)
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
bula6595 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-01-30, 09:38   

No tak nie dopisałem Jestem tego auta 2 właścicielem auto ma przejechane obecnie 109 000 km. tak tylko tyle Qrw. 1 własciciel to była firma auto pozostawione w rozliczeniu w salonie ale salon to sprzedał handlarzowi a ja odkupowałem od handlarza w sumie auto salonu nie opuściło ale salon umył od tego ręce i handlarz też wiec nie mam kogo zabić za rękojmie ale to szczegół taka życiowa wtopa.

Chciałem na początku wymienić cały silnik ale jak zobaczyłem cene 3kk za słupek goły to stwierdziłem ze chociaż zedre głowice żeby sprawdzić co sie tam dziele. głowica leci jutro dzis jeszcze auto jedzie w trasę bo auto dalej jeździ tylko szarpie jest mułowate i ubywa oleju.

Po zakupie odrazu poszło auto na regulacje luzów zaworowych bo były takie jak u Karolaka miedzy zębami wymiana rozrządu świece kable oleje czyli takie coś po serwisowe. Jak kupowałem to auto miało przebiec 89 k km i udokumentowane pobyty w aso do 68k km więc stwierdziłem że to pudełko wezmę do pracy.

Mechanik przeprowadził masę testów na sprawdzenie co jest nie teges i wywnioskował że to pierścienie zbierające nie na 1 i 3 cylindrze są spierdzielone. głowica pewnie tez ma luzy na zaworach albo nagar na przylgniach zaworowych więc i tak i tak trzeba to na remont puścić. a na 1 tłoku widać coś jak by uklepanie tłoka na planie półpierścienia.

Do tego dokłądam to iż cieknie olej miedzy głowicą a blokiem mechanik twierdzi że musi głowica być podbijana od spodu przez nagar miedzy tłokiem a głowicą. ale nie ma płynu w oleju a ni oleju w płynie tu nie ma żadnych przecieków. nie wiem czy to prawda ale fakty są takie:
Nagary na świecy 1 i 3
olej cieknie z uszczelki ( małe zapocenie parę kropelek ale poszło )
szarpie podczas jazdy
na zimnym na poważne wahania w mocy jak się nagrzeje to już jedzie.
ubywa oleju w ogóle
Optycznie kamerą sprawdzone nagary na tłokach
oklepany jeden tłok ( to raczej nie jest od zaworu bo by było w jednym miejscu a nie na takiej powierzchni.

No to tyle z mojej wtopy zakupowej mam nadzieję ze nie dojda do tego panewki korba czy cus tam jeszcze innego ( bo jak by tego było mało )
 
bula6595 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-01-30, 09:47   

aa i sory za posta pod postem ale mam dublo 1.4 V8 77 kucy (350A1000) kupiłem przy 175 000 km wszyscy twierdzą ze ten silnik nie objedzie 300 000 km. no ja chyba niepotrzebnie go wymieniałem na młodszego z 15 roku ( tamten 2006 produkcja ) bo przy 400 000 już klepał zaworami i był strasznie mułowaty ale ciul chodził dalej. wymieniłem silnika i teraz mija 8 miesięcy od wymiany jak szukam kolejnej sztuki bo ten już wchłania olej równo z gazem a jest zalany 5w40 ale tu silnik z łapą na mechaniczna pompę wspomagania kosztuje 1700 zł a bez łapy 1000 zł. a ja potrzebuje z łapą. No i co tu robić... mam 3 auta 2 do remontu 1 jeszcze się trzyma ale cos go boli pewnie to że żona w ciąży i nie jeździ nim do pracy od 3 miesięcy caddy stoi.

Wot taki łoto obrazek mam przed sobom.
Ostatnio zmieniony przez bula6595 2019-01-30, 09:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-01-30, 11:19   

Jak dokera zrobisz i będziesz odpowiednio serwisował to jeszcze pojeździ i to sporo.

Widać, że ktoś nie dbał bo jest zajeżdżony jak to w firmie czasami bywa. Jeżdżą wszyscy, a dbać nie ma kto.
 
bula6595 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-01-30, 15:11   

no ja dbam o auta dlatego mój mechanik zna każde auto i jest w stanie z pamięci podać co i kiedy było robione. w sumie tylko eksploatacyjne rzeczy w jednakowych interwałach bo auta robią po 8 000 km miesięcznie średnio 320 km dziennie 6 dni w tygodniu z obciążeniem pod granicę ładowności i około 90 postojów każdej nocy. wiec to musi działać i zawsze jak mam możliwość to jadę na naprawę zanim padnie coś na trasie i robię od razu po usłyszeniu pierwszych objawów nie czekam na lawety dlatego umawiam dokkera na remont zanim coś jeszcze się stanie i w ogóle będzie masakra.
 
bula6595 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-02-23, 13:00   

No to śpieszę z relacją .






Koszt imprezy 3400 generalka całego silnika.

Co się okazało jak poszedłem dokupić śrubę sworznia wahacza do salonu renault Pan kulturnie sprawdził mi VIN u nich w bazach danych : Klient dwukrotnie odmówił regulacji luzów zaworowych oraz regulacji instalacji gazowej landi srandi. przy 50 i 70 kk km. ja kupiłem auto z 90 kk km.

skończone pierścienie wszystkie, wszystkie zawory krzywe w mniejszym lub większym stopniu. gniazda zalepione nagarem,
Głowica na szczęście nie pękła blok cały tłoki całe korby proste wał prosty.

Mam ochotę dokonać mordu rytualnego ale niestety jest to karalne.
i wychłostać siebie za głupotę własną. teraz borykam się zi innymi problemami z tym autem o czym zapnę kolejny wątek.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne