Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-17, 12:19
Antena na magnes z tyłu - kabel przechodzi przez uszczelkę tylnej klapy.
A radio leży sobie przy lewarku zmiany biegów od strony pasażera.
Ale używam ze dwa razy w roku ....
Przy antenie CB został wymieniony przewód koncentryczny z RG58 na TRI LAN od sieci bezprzewodowych WiFi. Wyeliminowało to przydżwięk od wycieraczek i elektrycznych szyb.
Można o tym więcej w innym temacie?
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Kiedyś przetarłem sobie fotelem oryginalny przewód (ekran) od antenki więc coś na szybko trzeba było improwizować. Miałem akurat TRI LAN 240, a że ma też 50ohm no to dawaj wymieniamy, nie sztukujemy. Jakie było moje zdziwienie jak potem włączyłem wycieraczki. Mam też filtr na zasilaniu ale on całkowicie tego nie eliminuje. Odpowiedzialny jest tutaj za to ekran, a dokładnie jego wykonanie. Oprócz oplotu jeszcze folia. Jest jedna wada Trochę sztywniejszy ze względu na żyłę gorącą z jednego drutu, a nie jak w RG58 z kilku cieńszych drutów.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 725 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-05-10, 09:23
a ja spytam ponownie w pewnej sprawie - logan pick-up.
Antena na stałe na tylnej kratce. Na razie prowizorycznie kabel przez drzwi ale chcę go puścić na stałe. Nie wiem jak.
Tyłem to chyba tylko wiercąc otwór w blachach albo pociągnąć go uszczelką przednich drzwi do komory silnika i z komory podać go do kabiny - ma to sens?
Puszczał ktoś kabel antenowy z komory silnika. Nie bardzo chce mi się wiercić w blachach szczególnie że potem może być problem z ewentualnymi naprawami lakierniczymi jakby autko przyrdzewiało.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-10, 20:19
Marek1603 napisał/a:
Miałem akurat TRI LAN 240, a że ma też 50ohm no to dawaj wymieniamy, nie sztukujemy. Jakie było moje zdziwienie jak potem włączyłem wycieraczki. Mam też filtr na zasilaniu ale on całkowicie tego nie eliminuje. Odpowiedzialny jest tutaj za to ekran, a dokładnie jego wykonanie.
Ten RG-58 musiał być "bardzo słaby", co jest wielce prawdopodobne.
Jeżeli mamy problem z zakłóceniami z jakiegoś silniczka elektrycznego w samochodzie to należy:
1. sprawdzić, czy jest w metalowej obudowie
2. jeśli tak, to czy ma połączenie z masą, czy jest zamocowany tak, że nie ma
3. jeśli nie ma, to kawałkiem kabla zrobić.
W przypadku, gdy z jakichś powodów boimy się zrobić zwarcia, należy zewrzeć kondensatorem.
4. jeżeli ma przejście do masy, to zostaje kondensator między (+) a masę, ew. jeśli nie chcemy ciąć czy łączyć kilka rdzeni ferromagnetycznych założyć na kable - im więcej, tym lepiej (skuteczność gorsza).
Tak się pozbyłem większości zakłóceń od wycieraczki tylnej szyby, której silnik był przymocowany przez tuleje gumowe do blachy karoserii.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2014-05-10, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki ale jak mam rozgrzebać pół auta, żeby połączyć masę lub zamontować kondensatory to jednak wolę kupić 5mb. Tri LAN-a + ewentualnie wtyczkę i wymienić.
Nie wiem jak w innych markach ale w Dacii działa.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-11, 17:00
Marek1603 napisał/a:
Dzięki ale jak mam rozgrzebać pół auta, żeby połączyć masę lub zamontować kondensatory to jednak wolę kupić 5mb. Tri LAN-a + ewentualnie wtyczkę i wymienić.
Tylko plastik ściągasz z tylnych drzwi. Z przodu może być rzeczywiście trudno.
A powiedz mi jeszcze, czy ten kabel, chodzi zapewne o Tri-Lan 240, jest bardzo sztywny? W porównaniu do H-155 i RF-5? Widzę, że to ta sama średnica, co MRC-240, większa od RF-5.
Chodzi o Tri-lan bo taki akurat miałem.
Myślę, że można spróbować na H-155, bo kiedyś na Tri mi sieć Wi-Fi nie chodziła, a na 155 poszło. Było do anteny jakieś 20mb.
Fakt, trochę przesadziłem z tym rozgrzebaniem.
Jeden plastik z tylnych drzwi i 4 z pozostałych drzwi. Problem właśnie leży w wycieraczkach przednich, bo ich używasz głównie w deszczu.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-14, 21:52
route2000 napisał/a:
Podejrzewam, że sterownik silnika jest w komorze silnika, ale nie daję głowy. U mnie jest w komorze silnika....
Dlaczego pytam? Bo u mnie wtryskiwacze Boscha zakłócają. I niewiele odbiorników sobie z tym radzi. Natomiast sterownik mam umieszczony w kabinie pasażerskiej pod deską rozdzielczą przy prawym błotniku. Kable wędrują po wewnątrz pod deską na środek grodzi, gdzie jest przepust, potem w komorze silnika są poprowadzone w prawo, zwrot o 180° i do wtryskiwaczy. Z tej samej wiązki są jeszcze kable do wielu czujników i jeszcze wielu innych urządzeń. Zakłócają na 100% wtryskiwacze
Jak macie sterownik pod maską, to pewnie odcinki kabli są krótsze, albo i kable są ekranowane, więc nie macie zakłóceń. Cóż, zazdroszczę. U mnie niby na schemacie kable do wtryskiwaczy są parowane i skręcone. Jak jest w rzeczywistości, nie wiem, nie rozpruwałem wiązki, nie próbowałem ekranować, bo jest do niej b. trudny dostęp, szczególnie w kabinie pod deską.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 725 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-05-18, 11:42
thx laisar,
Na dniach wiercę dziurę w dachu pandy i antena będzie na stałe bo mam dość zdejmowania jej jak autko zostawiam gdzieś na mieście (gość kradnąc ma magnetyczną podstawę i antenę).
Podobnie chce zrobić w loganie pick-up, dziurką przy trzecim świetle stopu, zdjęcie tapicerki i kabelek ląduje szybko i prosto przy konsoli z hamulcem ręcznym.
Pewny jesteś tego że wiercić mogę? W sumie zakładając w ASO ściany boczne paki wiercili i przykręcili te osłony/ściany boczny zwykłymi wkrętami.
W sensie, że nie stracisz gwarancji na całe auto, ani antykorozyjnej, ani mechanicznej, a Renault/Dacia nie będzie ścigać Ciebie ani Twojej rodziny do siódmego pokolenia włącznie - pewny na 1000% (:
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 725 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-05-18, 13:17
właśnie ta gwarancja antykorozyjna mnie interesuje bo już w 2 miejscach likwidowali korozję e pick-upie.
Plan jest taki, że najpierw zdejmę tapicerkę i podsufitkę i obejrzę czy nie ma korozji, jak nie ma to wiertarka, potem trochę podkładu, uszczelka z kablem od anteny i będę zadowolony :))
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 725 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-05-18, 15:03
powinno być przejście na montaż dodatkowych halogenów na pałąku/siatce co jest z tyłu ale miejsca nie ma.
Myślę właśnie zdjąć tapicerkę/podsufitkę i się porozglądać, światło też wyjmę bo tam będą jakieś kable szły i może złapie się jakieś otwory ale wątpię bo otworów brak (zdejmowałem górne elementy).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum