Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-07-16, 07:49
Radio CB + antena? Co kupić, gdzie i jak zamontować
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-17, 12:19   

Antena na magnes z tyłu - kabel przechodzi przez uszczelkę tylnej klapy.
A radio leży sobie przy lewarku zmiany biegów od strony pasażera.
Ale używam ze dwa razy w roku ....
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-17, 21:21   

UNIDEN 520 XL. Antena magnetyczna , CB wciśnięty pomiędzy fotel pasażera a obudowę tunelu.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-08, 13:00   Re: Sprzedam Dacię Logan MCV 1.6MPI 5os.

Marek1603 napisał/a:
Przy antenie CB został wymieniony przewód koncentryczny z RG58 na TRI LAN od sieci bezprzewodowych WiFi. Wyeliminowało to przydżwięk od wycieraczek i elektrycznych szyb.


Można o tym więcej w innym temacie?
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-05-09, 10:56   

No i tutaj to wyszło przypadkiem.

Kiedyś przetarłem sobie fotelem oryginalny przewód (ekran) od antenki więc coś na szybko trzeba było improwizować. Miałem akurat TRI LAN 240, a że ma też 50ohm no to dawaj wymieniamy, nie sztukujemy. Jakie było moje zdziwienie jak potem włączyłem wycieraczki. Mam też filtr na zasilaniu ale on całkowicie tego nie eliminuje. Odpowiedzialny jest tutaj za to ekran, a dokładnie jego wykonanie. Oprócz oplotu jeszcze folia. Jest jedna wada Trochę sztywniejszy ze względu na żyłę gorącą z jednego drutu, a nie jak w RG58 z kilku cieńszych drutów.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-05-10, 09:23   

a ja spytam ponownie w pewnej sprawie - logan pick-up.
Antena na stałe na tylnej kratce. Na razie prowizorycznie kabel przez drzwi ale chcę go puścić na stałe. Nie wiem jak.
Tyłem to chyba tylko wiercąc otwór w blachach albo pociągnąć go uszczelką przednich drzwi do komory silnika i z komory podać go do kabiny - ma to sens?
Puszczał ktoś kabel antenowy z komory silnika. Nie bardzo chce mi się wiercić w blachach szczególnie że potem może być problem z ewentualnymi naprawami lakierniczymi jakby autko przyrdzewiało.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-10, 20:19   

Marek1603 napisał/a:
Miałem akurat TRI LAN 240, a że ma też 50ohm no to dawaj wymieniamy, nie sztukujemy. Jakie było moje zdziwienie jak potem włączyłem wycieraczki. Mam też filtr na zasilaniu ale on całkowicie tego nie eliminuje. Odpowiedzialny jest tutaj za to ekran, a dokładnie jego wykonanie.


Ten RG-58 musiał być "bardzo słaby", co jest wielce prawdopodobne.

Jeżeli mamy problem z zakłóceniami z jakiegoś silniczka elektrycznego w samochodzie to należy:
1. sprawdzić, czy jest w metalowej obudowie
2. jeśli tak, to czy ma połączenie z masą, czy jest zamocowany tak, że nie ma
3. jeśli nie ma, to kawałkiem kabla zrobić.
W przypadku, gdy z jakichś powodów boimy się zrobić zwarcia, należy zewrzeć kondensatorem.
4. jeżeli ma przejście do masy, to zostaje kondensator między (+) a masę, ew. jeśli nie chcemy ciąć czy łączyć kilka rdzeni ferromagnetycznych założyć na kable - im więcej, tym lepiej (skuteczność gorsza).

Tak się pozbyłem większości zakłóceń od wycieraczki tylnej szyby, której silnik był przymocowany przez tuleje gumowe do blachy karoserii.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2014-05-10, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-05-11, 10:18   

Dzięki ale jak mam rozgrzebać pół auta, żeby połączyć masę lub zamontować kondensatory to jednak wolę kupić 5mb. Tri LAN-a + ewentualnie wtyczkę i wymienić.
Nie wiem jak w innych markach ale w Dacii działa.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-11, 17:00   

Marek1603 napisał/a:
Dzięki ale jak mam rozgrzebać pół auta, żeby połączyć masę lub zamontować kondensatory to jednak wolę kupić 5mb. Tri LAN-a + ewentualnie wtyczkę i wymienić.

Tylko plastik ściągasz z tylnych drzwi. Z przodu może być rzeczywiście trudno.



A powiedz mi jeszcze, czy ten kabel, chodzi zapewne o Tri-Lan 240, jest bardzo sztywny? W porównaniu do H-155 i RF-5? Widzę, że to ta sama średnica, co MRC-240, większa od RF-5.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-05-11, 18:37   

Chodzi o Tri-lan bo taki akurat miałem.
Myślę, że można spróbować na H-155, bo kiedyś na Tri mi sieć Wi-Fi nie chodziła, a na 155 poszło. Było do anteny jakieś 20mb.

Fakt, trochę przesadziłem z tym rozgrzebaniem.
Jeden plastik z tylnych drzwi i 4 z pozostałych drzwi. Problem właśnie leży w wycieraczkach przednich, bo ich używasz głównie w deszczu.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-11, 18:54   Czy w samochodach z dCi wtryskiwacze zakłócają odbiór CB?

A teraz pytanie z innej beczki. Czy w samochodach z dCi słychać wtryskiwacze? To znaczy słychać, jak zakłócają?
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2014-05-11, 20:49   

U mnie nie. Natomiast jak podgłośnię na max to troszkę słyszę wycieraczki
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-11, 21:40   

U mnie sieją wycieraczki , głównie przednie. Nie słychać pracy wtrysków.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-05-12, 08:03   

u mnie w dCi nic nie zakłóca cb-radia (ani yosana 120 ani starszego magnum mx).
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-12, 22:06   

Nikita_Bennet napisał/a:
u mnie w dCi nic nie zakłóca cb-radia (ani yosana 120 ani starszego magnum mx).

A czy sterownik w wersjach dCi jest zamontowany w komorze silnika, czy pod deską w kabinie?
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-05-14, 10:55   

sterownik silnika?
Nie wiem.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-14, 11:40   

Podejrzewam, że sterownik silnika jest w komorze silnika, ale nie daję głowy. U mnie jest w komorze silnika....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-14, 21:52   

route2000 napisał/a:
Podejrzewam, że sterownik silnika jest w komorze silnika, ale nie daję głowy. U mnie jest w komorze silnika....

Dlaczego pytam? Bo u mnie wtryskiwacze Boscha zakłócają. I niewiele odbiorników sobie z tym radzi. Natomiast sterownik mam umieszczony w kabinie pasażerskiej pod deską rozdzielczą przy prawym błotniku. Kable wędrują po wewnątrz pod deską na środek grodzi, gdzie jest przepust, potem w komorze silnika są poprowadzone w prawo, zwrot o 180° i do wtryskiwaczy. Z tej samej wiązki są jeszcze kable do wielu czujników i jeszcze wielu innych urządzeń. Zakłócają na 100% wtryskiwacze

Jak macie sterownik pod maską, to pewnie odcinki kabli są krótsze, albo i kable są ekranowane, więc nie macie zakłóceń. Cóż, zazdroszczę. U mnie niby na schemacie kable do wtryskiwaczy są parowane i skręcone. Jak jest w rzeczywistości, nie wiem, nie rozpruwałem wiązki, nie próbowałem ekranować, bo jest do niej b. trudny dostęp, szczególnie w kabinie pod deską.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-18, 11:31   

rafal_rx napisał/a:
czy sterownik w wersjach dCi jest zamontowany w komorze silnika

Tak - we wszystkich daciach jest w tym samym miejscu, czyli tuż za akumulatorem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-18, 11:34   

Nikita_Bennet napisał/a:
ma to sens?

MSZ - nie.

Nikita_Bennet napisał/a:
potem może być problem z ewentualnymi naprawami lakierniczymi jakby autko przyrdzewiało

Tylko jeśli korozja dotknie samego otworu i miejsca wokół niego.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-05-18, 11:42   

thx laisar,
Na dniach wiercę dziurę w dachu pandy i antena będzie na stałe bo mam dość zdejmowania jej jak autko zostawiam gdzieś na mieście (gość kradnąc ma magnetyczną podstawę i antenę).
Podobnie chce zrobić w loganie pick-up, dziurką przy trzecim świetle stopu, zdjęcie tapicerki i kabelek ląduje szybko i prosto przy konsoli z hamulcem ręcznym.
Pewny jesteś tego że wiercić mogę? W sumie zakładając w ASO ściany boczne paki wiercili i przykręcili te osłony/ściany boczny zwykłymi wkrętami.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-18, 11:47   

W sensie, że nie stracisz gwarancji na całe auto, ani antykorozyjnej, ani mechanicznej, a Renault/Dacia nie będzie ścigać Ciebie ani Twojej rodziny do siódmego pokolenia włącznie - pewny na 1000% (:
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-05-18, 13:17   

właśnie ta gwarancja antykorozyjna mnie interesuje bo już w 2 miejscach likwidowali korozję e pick-upie.
Plan jest taki, że najpierw zdejmę tapicerkę i podsufitkę i obejrzę czy nie ma korozji, jak nie ma to wiertarka, potem trochę podkładu, uszczelka z kablem od anteny i będę zadowolony :))
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-18, 14:22   

@Nikita_Bennet: A może udałoby się wejść po prostu jakoś obok trzeciego światła stopu?
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-05-18, 15:03   

powinno być przejście na montaż dodatkowych halogenów na pałąku/siatce co jest z tyłu ale miejsca nie ma.
Myślę właśnie zdjąć tapicerkę/podsufitkę i się porozglądać, światło też wyjmę bo tam będą jakieś kable szły i może złapie się jakieś otwory ale wątpię bo otworów brak (zdejmowałem górne elementy).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-18, 15:24   

@Nikita_Bennet: Próbowałem właśnie znaleźć cokolwiek nt montażu tych lamp, ale nie udało mi się /:

Jest za to jeszcze jedna opcja: przebić się pod podłogę paki, a pod nią jest już gotowy przepust do kabiny.

(Ale i tak koło tego stopu byłoby chyba najwygodniej).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne