Zastanawiam sie na zakupem Dustera, za ok 60 tys mozna zakupic go w wersji benzyna 1,6+gaz fabryczny lub diesel 1,5 - cena obu wersji jest bardzo zbliżona i mam dylemat, auto planuje uzytkowac kilka lat, jeżdze ok 20 tys km rocznie:
- która wersja bedzie tansza w eksploatacji
- czy warto rozważyc opcje z mocniejszym silnikiem diesla?
- biore tez pod uwagę opcje diesel 4x4, mimo tego z asfaltu na pewno nie będe zjeżdzał - bardziej chodzi mi, że w tej wersji jest esp, skrzynia 6 -biegowa (czy to cos zmienia? w salonie stwierdzili, ze to nic nie wpływa na jazdę), inny układ bagaznika, lepsze zawieszenie?
- czy te silniki diesla maja filtr cząstek stałych
- dlaczego duster ma tylko 3 gwiazdki w testach zderzeniowych, np Asx czy Kia Sportage maja 5 gwiazdek - czy rzeczywiście jest taka przepaść jesli chodzi o bezpieczeństwo?
Ostatnio zmieniony przez Aliaans7 2013-04-09, 15:20, w całości zmieniany 1 raz
Zastanawiam sie na zakupem Dustera, za ok 60 tys mozna zakupic go w wersji benzyna 1,6+gaz fabryczny lub diesel 1,5 - cena obu wersji jest bardzo zbliżona i mam dylemat, auto planuje uzytkowac kilka lat, jeżdze ok 20 tys km rocznie:
- która wersja bedzie tansza w eksploatacji
- czy warto rozważyc opcje z mocniejszym silnikiem diesla?
Temat wałkowany na forum 100000x i nikt nie stwierdzi obiektywnie co jest lepsze i tańsze. Te 20kkm rocznie to robisz w trasie, czy miasto, jak miasto, to czy to są skoki po 2,3-5 km, czy juz 20-30km na raz? Sam się zastanów i policz sobie co się opłaca... nie ma tu jednej właściwej odpowiedzi
Aliaans7 napisał/a:
- biore tez pod uwagę opcje diesel 4x4, mimo tego z asfaltu na pewno nie będe zjeżdzał - bardziej chodzi mi, że w tej wersji jest esp, skrzynia 6 -biegowa (czy to cos zmienia? w salonie stwierdzili, ze to nic nie wpływa na jazdę), inny układ bagaznika, lepsze zawieszenie?
Esp można domówić i do 4x2, w 4x4 masz mniejszy bagażnik o ok. 80 kilka litrów, 6-biegowa skrzynia MSZ ma krótszy skok i jest mniej toporna. Konstrukcja zawieszenia jest też bardziej zaawansowana i na pewno czuć różnicę zwłaszcza na luźnej lub śliskiej nawierzchni. 4x4 ma minimalnie wyższe spalanie, ale to i tak zależy głownie od warunków na drodze i kierowcy. Ja osobiście troszkę jeżdżę po polnych drogach i duktach leśnych także zimą i w błotku (teren zdecydowanie nie dla normalnej osobówki, ale też nie jakiś ciężki teren i 4x2 daje radę na 5+
Aliaans7 napisał/a:
- czy te silniki diesla maja filtr cząstek stałych
Tak, ale z doniesień forumowo/internetowych póki co wynika, że jest on bezproblemowy.
Aliaans7 napisał/a:
- dlaczego duster ma tylko 3 gwiazdki w testach zderzeniowych, np Asx czy Kia Sportage maja 5 gwiazdek - czy rzeczywiście jest taka przepaść jesli chodzi o bezpieczeństwo?
Dlatego, bo koncern Renault tak chciał. Obejrzyj dokładnie filmiki, oraz tabele szczegółowe NCAP i sobie porównaj, jak to wygląda i za co Duster miał mniej pkt. od konkurencji. O ile dobrze pamiętam, to gdyby w serii miał ESP i brzęczyk do pasów z tyłu to byłyby solidne 4*, nadal mniej niż konkurencja, ale czy wystarczająco dużo dla Ciebie? Odpowiedz sobie sam.
Powodzenia i udanego wyboru autka życzę
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-04-09, 16:00, w całości zmieniany 1 raz
Zależy co lubisz. Dla mnie do Dustera tylko 1.5dCI 110KM (taki jaki mam 6 biegowa skrzynia z dłuższymi przełożeniami niż w wersji 4x4), bo benzynowa jest trochę... mułowata. Nie wiem jak słabszy Diesel - nie miałem przyjemności.
Co do Diesla jest kilka obaw (FAP, dwumasa, turbina) i nie ukrywajmy - 12l LPG vs 6l ON to jakieś 30zł LPG i 35zł ON, także koszt utrzymania podobny. (Sandero spalalem 8-9l gazu, a dusterem jak narazie średnio ok 6l, a szturcham głównie w mieście)
To co mi się najbardziej podobało po przesiadce z Sandero 1.4 LPG na Dustera 1.5dCI:
1. dużo elastyczniejszy silnik - wysoki moment obrotowy na niskich obrotach
2. tankuję maksymalnie dwa razy w miesiącu zamiast dwa razy w tygodniu - w momencie kiedy przestałem mieć ulubioną stację na swojej codziennej trasie, zdarzało mi się ze dwa dni jeździć na benzynie, byle tylko wcześniej być w domu.
3. lepsze wyciszenie + pogwizdywanie turbiny - efekt bezcenny
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-04-09, 16:42
Domel2250 napisał/a:
Dlatego, bo koncern Renault tak chciał. Obejrzyj dokładnie filmiki, oraz tabele szczegółowe NCAP i sobie porównaj, jak to wygląda i za co Duster miał mniej pkt. od konkurencji. O ile dobrze pamiętam, to gdyby w serii miał ESP i brzęczyk do pasów z tyłu to byłyby solidne 4*,
DD stracił mnóstwo punktów za symboliczną wręcz ochronę pieszego w razie kolizji, są auta które mają po 80 i więcej% a w DD było nieco ponad 20
Zestawiam Dustera z ASX, cena ASX w stosunku do Dustera o 20 tys wyższa:) a Asx oferuje za to 20 tys na moje oko: zdecydowanie lepsze wykończenie wnetrza, więcej elektroniki, tempomat:) , automatyczna klima, więcej poduszek bezpieczeństwa - tylko tyle albo az tyle:)
Wracając do bezpieczeństwa to w Dusterze sa 4 poduszki a u konkurencji najczęsciej 7, rozumiem, że takie własnie "szczegóły" robią dobrą cenę Dacii.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-04-09, 20:53
wnętrze DD do dystyngowanych nie należy, bo skonstruowano go w celach użytkowych Poza pancerną skórą na kierownicy (za dopłatą oczywiście) wszystko jest podporządkowane prostocie, funkcjonalności i...cenie a nie ekskluzywności.Stąd dużo twardych (choć naprawdę solidnie - solidniej niż w Nissanie, spasowanych) plastików. Ma to jednak jedną dużą zaletę. Bardzo łatwo, szybko i niewielkim kosztem da się doprowadzić wnętrze do porządku. Boczki drzwi, oparcia foteli, deska - wystarczy wilgotna szmatka. Przez 6 lat użytkowałem auto z jasną tapicerką i plastikami, więc wiem, co mówię. DD zestawiaj raczej z bogatszym bratem Nissanem Q. A jak przeanalizujesz wszystkie szczegóły, to dojdziesz do wniosku,że za niemal połowę ceny (mam na myśli 4x4) masz tą samą konstrukcję zawieszenia (DD jest o wiele bardziej komfortowo zestrojony), zgrabniejsze - moim zdaniem - nadwozie i mniej trzeszczące wnętrze. Skromniejsze wyposażenie oznacza,że mniej ma szansę się popsuć
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-04-09, 20:55, w całości zmieniany 2 razy
Zestawiam Dustera z ASX, cena ASX w stosunku do Dustera o 20 tys wyższa:) a Asx oferuje za to 20 tys na moje oko: zdecydowanie lepsze wykończenie wnetrza, więcej elektroniki, tempomat:) , automatyczna klima, więcej poduszek bezpieczeństwa - tylko tyle albo az tyle:)
Wracając do bezpieczeństwa to w Dusterze sa 4 poduszki a u konkurencji najczęsciej 7, rozumiem, że takie własnie "szczegóły" robią dobrą cenę Dacii.
Wiesz miałem klienta który jeździł miał właśnie ASX i chciał żonie sprawić Dustera. Po jeździe próbnej stwierdził, że zawieszenie jest lepsze w Dacii w efekcie żona katuje ASX a chłop śmiga Dusterem :) Historia autentyczna. Facet zajmuje się drogownictwem i pracuje często tam gdzie nawierzchnia jest delikatnie mówiąc słaba i to go przekonało.
wnętrze DD do dystyngowanych nie należy, bo skonstruowano go w celach użytkowych Poza pancerną skórą na kierownicy (za dopłatą oczywiście) wszystko jest podporządkowane prostocie, funkcjonalności i...cenie a nie ekskluzywności.Stąd dużo twardych (choć naprawdę solidnie - solidniej niż w Nissanie, spasowanych) plastików. Ma to jednak jedną dużą zaletę. Bardzo łatwo, szybko i niewielkim kosztem da się doprowadzić wnętrze do porządku. Boczki drzwi, oparcia foteli, deska - wystarczy wilgotna szmatka. Przez 6 lat użytkowałem auto z jasną tapicerką i plastikami, więc wiem, co mówię. DD zestawiaj raczej z bogatszym bratem Nissanem Q. A jak przeanalizujesz wszystkie szczegóły, to dojdziesz do wniosku,że za niemal połowę ceny (mam na myśli 4x4) masz tą samą konstrukcję zawieszenia (DD jest o wiele bardziej komfortowo zestrojony), zgrabniejsze - moim zdaniem - nadwozie i mniej trzeszczące wnętrze. Skromniejsze wyposażenie oznacza,że mniej ma szansę się popsuć
DD i NQ dzielą rozwiązania :D Płyta podłogowa, przeniesienie napędu, zawieszenie. Ale co do zestrojenia hmm śmigałem z racji pracy dużo również Kaszaną i powiem, że na łódzkich torowiskach nie musiałem zwalniać. Fakt katowałem głównie +2 w wersji I-way.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-04-09, 21:14
Grass-Fighter napisał/a:
zawieszenie jest lepsze w Dacii
mam kolegę, który sprowadził sobie niemal nowego Freelandera. Kiedy przejechał się ze mną, stwierdził,że zawieszenie w LR nie umywa się do DD, więc nie jest to opinia odosobniona
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-04-09, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-04-09, 21:19
zawieszenia DD 2x4 i 4x4 różnią się od siebie. Ten ostatni zauważalnie lepiej się prowadzi, bo ma wielowahacze. Czy w NQ 2x4 i 4x4 jest tak samo?
Duster 4x2 z fabrycznym gazem nie ma opcji ESP. Do silnika zasilanego ON można dokupić.
A tak, o tym zapomniałem/przeoczyłem, ale jest jako opcja w wersji bez gazu, oraz nie zawsze trzeba się ograniczać do fabrycznego gazu.....choć, ja osobiście pewnie bym bral fabryczny .
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Od 2015 wzrost akcyzy na ON i LPG. Skutkowało to będzie podniesieniem ceny na ON o około 30gr/L i 50gr/L dla LPG. Musisz się zastanowić ile kilometrów będziesz robił w miesiącu , jak długie trasy itd. itp..
Co do diesla od 2014 roku muszą spełniać Euro 6 co na pewno podniesie cenę zakupu nowego auta.
Kalkulator do ręki ewentualnie gazeo.pl jeśli chodzi o gaz i coś się na pewno rozjaśni
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-04-11, 07:05
Ja jestem zwolennikiem LPG. W dieslu masz koło dwumasowe, pompowtryskiwacze, EGR i choć nie słyszałem o problemach z tymi cześciami w Dusterze to co do zasady z dieslem jest dobrze póki jest dobrze. Generalnie uważam, że wybór LPG to wybór prostego i sprawdzonego silnika 1.6, który jest do tego bezawaryjny. Unikasz ryzyka drogich napraw. Ja mam butlę 73 l.w miejscu koła zapasowego (wchodzi 54,5 l) i jest to wystarczająca ilość (tylko się zorientuj bo niektórzy dealerzy montują butle do których wchodzi ok.30 l.).Co do fabrycznej lpg Landi Renzo to ponoć nie jest najlepszej trwałości (zorientuj się też co do ilości i częstości przeglądów LPG - bo to też zależy od instalacji - rózni dealerzy montują różne instalacje na różnych warunkach).
Ja mam Staga (ASO Świętochłowice) i jestem bardzo zadowolony (np. dla BRC w ASO Pietrzak Katowice nie ma możliwości założenia tak dużego zbiornika bo homologacja BRC przewiduje określoną butlę). Zwróć też uwagę na cenę zakupu auta z LPG a cenę diesla. Co do napędu - to moim zdaniem tylko 4x4. Jest nie dużo droższy a nawet jeśli nie zjeżdzasz z asfaltu to masz całkiem ale to całkiem inną trakcję w zimie. W DD przy 4x4 nawet w trybie auto śmiejesz się z każdej zaspy, podjazdu czy miejsca parkingowego niedostępnego dla innych. Do tego masz całkowicie inną przyczepność na zakrętach - po prostu bajka. Prawdę mówiąc (choć ja też jeżdzę w terenie) nawet gdybym nie jeździł w terenie to jestem zakochany w tej trakcji.
Minusem (który jest zbawieniem w terenie z uwagi na przełożenie) są którsze przełożenia na biegach - generalnie w 4x4 masz wszystko jeden bieg niżej - 6 to normalna 5 w innych autach. Na jedynce masz v max ok.28 km/h ale wjeżdzałem już po błocie i koleinach pod naprawdę strome wzniesienia (mimo tak małego silnika).
Różnicy w wielkośći bagażnika nie odczujesz w praktyce. 4x4 ma generalnie płytszy bagażnik o ok. może 8 -10 cm.
Z tego co wiem, to w wersji benzynowej 4x4 nie da sie fabrycznie zamontować gazu aby mieć gwarancję.... przynajmniej oficjalnie tak wszyscy mówią.
Patrząc na cenę Dustera 4x4 benzyna to 59300zł + założmy instalacja stag ok 2500zł daje ok 62 tys a Duster 4x4 dCi 110 68 tys więc jak dla mnie różnica nie jest wielka.
Spalanie gazu licze około 10-12litrów + benzyna da podobną cene jak 6 litrów ON, jednak gaz to droższe przeglądy , co 15 tys wizyta i wymiana filtrów gazu w ASO aby mieć gwarancję, reduktory do gazu tez wytrzymuja te 50-80 tys, listwy podobnie.
Posiadałem juz 8 samochodów i w 7 miałem gaz:) gaz jest super opłacalny w stosunku do benzyny, w stosunku do diesla to już wychodzi to bardzo podobnie.
Jeżeli zestawimy Dustera 4x2 benzyna z fabrycznym gazem to daje cenę 55700zł a 4x2 dCi 90 to cena 57000zł - tutaj różnica to tylko 1300zł
Można wykupic za 500zł gwarancje rozszerzona do 5 lat, ja jeżdzę ok 20 tys km rocznie więc idealnie 5 lat miałbym spokoju.
Rozważam 4x2 dCi 90 vs 4x4 dCi 110, ta wersja 4x4 dCi 110 jest droższa o 11 tys a w zamian mam na plus: lepszą skrzynię (?), 6 biegów (?) turbosprężarka
o zmiennej geometrii (?), większa moc, lepsze zawieszenie, lepsze pokonywanie zakrętów, napęd 4x4(?), na minus: większe zużycie paliwa, mniejszy bagażnik, "krótsze" biegi w stosunku do skrzyni 5 biegowej(?)
w wersji benzynowej 4x4 nie da sie fabrycznie zamontować gazu aby mieć gwarancję
Fabrycznie - nie, ale zachowując gwarancję można chyba zainstalować LPG w salonie, przed odbiorem.
Aliaans7 napisał/a:
różnica nie jest wielka
Dla niektórych problem może być taki, że po prostu nie lubią jeździć dieslem - i to będzie wtedy gigantyczna różnica...
Aliaans7 napisał/a:
lepszą skrzynię (?)
Po prostu inną.
Aliaans7 napisał/a:
turbosprężarka o zmiennej geometrii (?)
Sądząc po straszliwych opowieściach o zapiekających się kierownicach to chyba raczej wada?
Aliaans7 napisał/a:
krótsze" biegi w stosunku do skrzyni 5 biegowej(?)
Nie całkiem:
Hakama 4x4 napisał/a:
w 4x4 masz wszystko jeden bieg niżej - 6 to normalna 5 w innych autach
Czyli w dusterze 4x4 jedynka jest "terenowa", więc pozostałe biegi porównujesz tak: 6 w 4x4 to 5 w 4x2 - i w efekcie biegi są jednak dłuższe niż 5-biegówce.
(No i zawsze jest jeszcze dCi 110 4x2 - z normalnymi biegami, gdzie 1 to 1, a 6 to 6).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-04-12, 23:26, w całości zmieniany 1 raz
Zakupiłem 4x4 benzynę, warto dołożyć te 7500zł i mieć wersję 4x4 + dodatkowo lepsze zawieszenie, lepsze pokonywanie zakrętów, większe bezpieczeństwo ,skrzynia 6 biegów. Zawsze ewentualnie po kilku latach bedzie tez łatwiej sprzedac z 4x4. Spalanie benzyny w mieście 11 w trasie 7-8 . Gaz zamontuje w ASO - zachowam gwarancje a zaoszczędzę kilkaset złotych i dodatkowo mam komputer oraz pełnowymiarowe koło zapasowe plus odlicze cały vat w instalacji gazowej bo mam osobna fakturę
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-02, 20:43
Aliaans7 napisał/a:
Co jest przeciwskazaniem, ze dacia nie montuje fabrycznie instalcji LPG do wersji 4x4
oto jest pytanie zaiste szekspirowskie - jednak coś musi być na rzeczy, jeśli tego nie robią sami, mimo popularności LPG
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-03, 13:38
Aliaans7 napisał/a:
Zawsze ewentualnie po kilku latach bedzie tez łatwiej sprzedac z 4x4.
No nie bylybym tego taki pewien, ze zawsze latwiej sprzeda sie kilkuletni DD 4x4 niz 4x2. Zauwaz, ze nie wszyscy patrza tylko na "dodatkowe mozliwosci" wersji 4x4, jest tez niemalo takich, ktorzy powaznie biora pod uwage koszty eksploatacji i potencjalnych napraw takiego uzywanego auta. Mniejsza poj. bagaznika tez moze niektorych zniechecac.
A tak nawiazujac do tytulu "gaz czy diesel", pozwole sobie przytoczyc ceny paliw ze stacji, na ktorej tankowalem w piatek (28.06.2013):
nPb95 5,49zl/l, nPb98 5,76zl/l, ON 5,47zl/l, a LPG 2,19zl/l.
No nie wiem, czy kiedykolwiek w tym wieku byl tak dobry dla lpg stosunek cen nPb/lpg, bo co do ON/lpg, to chyba nigdy nie bylo lepszego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum