DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik 1.2 16v w Loganie - eksploatacja
Autor Wiadomość
lukwro83 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Żurawice
Wysłany: 2013-11-21, 23:02   Silnik 1.2 16v w Loganie - eksploatacja

Hej,
Jako, że jestem nowym posiadaczem Logana MCV i chciałbym żeby słuzył mi jak najdłużej mam do Was pytania.
1) Jak prawidłowo eksploatować ten silnik
2) kiedy najlepiej zmieniać biegi
3) czy wskaźniki zmiany biegów działają prawidłowo? Czy zmiany biegów tak wcześnie (około 2200 - 2500) nie doprowadzą do szybszego zużycia silnika?
Ostatnio zmieniony przez lukwro83 2013-11-21, 23:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-22, 07:47   

1/normalnie - jak jakżdy inny silnik benzynowy - ten motor nie wymaga jakiegoś szczególnego traktowania ;-)
2/przy spokojnej jeździe między 2 a 3 tys - dla oszczędności - bliżej tej dolnej granicy
3/nie patrzę na takie cuda - silnik sam sygnalizuje kiedy chce zmiany biegu. W tym przypadku ok 2500 w zupełności wystarczy - chyba,że instnieje potrzeba dynamicznego przyspieszenia - wtedy należy go podkręcić do 4 000
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-11-22, 08:07   

Pojeździsz trochę to sam wyczujesz silnik. Zmiana biegów zależna jest nie tylko od prędkości obrotowej silnika, ale i od warunków na drodze. Jak napisał poprzednik w momencie dynamicznego przyspieszania, trzeba wyżej kręcić. To samo gdy masz załadowane auto, jedziesz pod górę itd itp. Z górki tocząc się możesz nawet przy 1500 obr wrzucić wyższy bieg...
Ps. Czasami też przeciągnij go do tych 5500 obr, żeby się nie zamulił :mrgreen: (oczywiście chwilowo i przy rozgrzanym silniku)
Ostatnio zmieniony przez r_lukas 2013-11-22, 08:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-11-25, 13:51   

Jak spokojnie jedziesz, to możesz zmieniać biegi przy 2500 obr.
Jak trzeba wyprzedzić, to nie bój się go kręcić do 5000 obr, przy tych obrotach on idzie jak burza (nawet jest podobnie głośny).

Mam w rodzinie 2 auta z tym silnikiem, jedno ma przejechane 170 tyś a drugie około 90 tyś. Żadnych awarii ani ponadplanowych wymian.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
PT 


Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2013-11-28, 11:02   

mter napisał/a:
Jak spokojnie jedziesz, to możesz zmieniać biegi przy 2500 obr.
Jak trzeba wyprzedzić, to nie bój się go kręcić do 5000 obr, przy tych obrotach on idzie jak burza (nawet jest podobnie głośny).

Mam w rodzinie 2 auta z tym silnikiem, jedno ma przejechane 170 tyś a drugie około 90 tyś. Żadnych awarii ani ponadplanowych wymian.

Dokładnie. D4F to jeden z najmniej problemowych silników Renault. Miałem Clio II z tym napędem - 3 lata, 70 kkm, zero problemów. Jadąc spokojnie zmieniałem biegi między 2500 a 3000 rpm, aby jechać dynamicznie, to te 4000+ musi być. Silnik wyższych obrotów się nie boi (zdecydowanie mniej mu szkodzą niż duszenie go na 1500 rpm na zbyt wysokim biegu).

Pozdrawiam,
Piotr.
 
Marcinho 



Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 156
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-11-28, 21:38   

Mam ten silnik w Clio tak jak koledzy pisali wyżej dobry silnik (odpukać) bardzo elastyczny 60 i piąty bieg żaden problem, zmieniać biegi można poniżej 3tys. obrotów kopa dostaje dopiero powyżej 4tys, dobrze znosi LPG.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne