Wysłany: 2013-11-21, 23:02 Silnik 1.2 16v w Loganie - eksploatacja
Hej,
Jako, że jestem nowym posiadaczem Logana MCV i chciałbym żeby słuzył mi jak najdłużej mam do Was pytania.
1) Jak prawidłowo eksploatować ten silnik
2) kiedy najlepiej zmieniać biegi
3) czy wskaźniki zmiany biegów działają prawidłowo? Czy zmiany biegów tak wcześnie (około 2200 - 2500) nie doprowadzą do szybszego zużycia silnika?
Ostatnio zmieniony przez lukwro83 2013-11-21, 23:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-22, 07:47
1/normalnie - jak jakżdy inny silnik benzynowy - ten motor nie wymaga jakiegoś szczególnego traktowania
2/przy spokojnej jeździe między 2 a 3 tys - dla oszczędności - bliżej tej dolnej granicy
3/nie patrzę na takie cuda - silnik sam sygnalizuje kiedy chce zmiany biegu. W tym przypadku ok 2500 w zupełności wystarczy - chyba,że instnieje potrzeba dynamicznego przyspieszenia - wtedy należy go podkręcić do 4 000
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-11-22, 08:07
Pojeździsz trochę to sam wyczujesz silnik. Zmiana biegów zależna jest nie tylko od prędkości obrotowej silnika, ale i od warunków na drodze. Jak napisał poprzednik w momencie dynamicznego przyspieszania, trzeba wyżej kręcić. To samo gdy masz załadowane auto, jedziesz pod górę itd itp. Z górki tocząc się możesz nawet przy 1500 obr wrzucić wyższy bieg...
Ps. Czasami też przeciągnij go do tych 5500 obr, żeby się nie zamulił (oczywiście chwilowo i przy rozgrzanym silniku)
Ostatnio zmieniony przez r_lukas 2013-11-22, 08:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-11-25, 13:51
Jak spokojnie jedziesz, to możesz zmieniać biegi przy 2500 obr.
Jak trzeba wyprzedzić, to nie bój się go kręcić do 5000 obr, przy tych obrotach on idzie jak burza (nawet jest podobnie głośny).
Mam w rodzinie 2 auta z tym silnikiem, jedno ma przejechane 170 tyś a drugie około 90 tyś. Żadnych awarii ani ponadplanowych wymian.
Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 56 Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2013-11-28, 11:02
mter napisał/a:
Jak spokojnie jedziesz, to możesz zmieniać biegi przy 2500 obr.
Jak trzeba wyprzedzić, to nie bój się go kręcić do 5000 obr, przy tych obrotach on idzie jak burza (nawet jest podobnie głośny).
Mam w rodzinie 2 auta z tym silnikiem, jedno ma przejechane 170 tyś a drugie około 90 tyś. Żadnych awarii ani ponadplanowych wymian.
Dokładnie. D4F to jeden z najmniej problemowych silników Renault. Miałem Clio II z tym napędem - 3 lata, 70 kkm, zero problemów. Jadąc spokojnie zmieniałem biegi między 2500 a 3000 rpm, aby jechać dynamicznie, to te 4000+ musi być. Silnik wyższych obrotów się nie boi (zdecydowanie mniej mu szkodzą niż duszenie go na 1500 rpm na zbyt wysokim biegu).
Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2012 Posty: 156 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-11-28, 21:38
Mam ten silnik w Clio tak jak koledzy pisali wyżej dobry silnik (odpukać) bardzo elastyczny 60 i piąty bieg żaden problem, zmieniać biegi można poniżej 3tys. obrotów kopa dostaje dopiero powyżej 4tys, dobrze znosi LPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum