Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Układ wydechowy - zawieszenie / urwany wieszak
Autor Wiadomość
RWw 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-07-08, 16:19   Układ wydechowy - zawieszenie / urwany wieszak

Zajrzałem dzisiaj pod tył swojej Dacii i zaniepokoił mnie sposób mocowania tłumika. Tył tłumika jest zamocowany na jednym gumowym wieszaku. W Polonezie miałem podobne zawieszenie, ale na trzech gumach. Mimo to gumy te wielokrotnie pękały i musiałem je wymieniać.
Jeżeli taka guma pęknie w Dacii, to cały tłumik spadnie na jezdnię, być może uszkadzając jeszcze coś więcej. Macie jakś pomysł na dodatkowe wzmocnienie tego mocowania?
_________________
Ryszard
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-08, 20:31   

W dużym fiucie też tłumiki spadały, ale to chyba był efekt braku elastycznego łącznika w ciągu rur wydechowych.
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2008-07-09, 11:53   

Na drut :mrgreen:

U mnie w aucie pomimo 104 000 km żadne mocowanie nie pękło, więc chyba nie ma się czym przejmować.
Miałem kiedyś Citroena i tam też było mocowanie tłumika na jednej gumie i nic się nie działo.

Moja rada - jak nic się nie dzieje - nie ruszaj tego. A jak coś się dzieje - to widzę, że auto z 2007 - więc do ASO i niech robią. ;-)
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
szadzik 
Zielony listek


Marka: Skoda
Model: Felicia kombi
Silnik: 1.9d
Rocznik: 1999
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-07-10, 14:52   Re: Mocowanie tłumika...

RWw napisał/a:
W Polonezie miałem podobne zawieszenie, ale na trzech gumach. Mimo to gumy te wielokrotnie pękały i musiałem je wymieniać.
Jeżeli taka guma pęknie w Dacii, ...


Guma gumie nie równa! Ja miałem w skodzie felicji rozwalone gumowe osłony półosiek i dowiedziałem się, że to częsta przypadłość w tym modelu. W innych autach (podobno nawet w trabantach) nie ma takich problemów.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-07-10, 16:38   

Spokojnie, ta guma jest nie do zdarcia. Takie samo mocowanie miałem w Kangoo, tłumik końcowy był zamocowany na takiej gumie, auto miało 10 lat i wiele tysięcy kilometrów na blacie, ale tej gumie nic nie dolegało. Fakt przy wymianie kolejnych tłumików, widziałem jaka jest spękana, ale mimo to, dalej zachowywała elastyczność i dobrze się trzymała.
A nie ma co porównywać gum mocujących tłumik w renault i dużych fiatach, bo to jest przepaść technologiczna.

Nie patrzyłem tylko jak jest poprowadzony tłumik w loganie. Będę musiał tam zajżeć, bo w kangoo, rura łącząca tłumik końcowy ze środkowym, była w połowie drogi, zawinięta lekko i przechodiła ona nad belką skrętną. Więc jakiekolwiek ewentualne urwanie siętej gumy powodowało że całość sparłaby się na belce skrętnej. Nie wiem natomiast jak to wygląda w loganie, jeszcze nie zaglądałem pod niego :shock:

Ta metoda mocowania, ma jednak poważną wadę. Da się zauważyć, przy kolejnych wymianach tłumika. A mianowice, zobaczycie że puszka będzie nieco niżej niż oryginalna. W kangoo mi się to nie podobało. Po założeniu nowego tłumika który był identyczny, jak stary oryginalny, pucha była nieco niżej i stojąc za autem nie wyglądało to zbyt apetycznie. Wolę jak ona jest schowana i nie widać jej. No ale logan ma bardzo nisko zderzak, więc może tutaj tak nie będzie. Dowiemy się wszystkiego przy wymianie tłumika, ale myślę że prędko to nie będzie. Jak tłumik nie wytrzymie 6 lat, to przeklnę go. Bo tyle mniej więcej wytrzymują oryginalne tłumiki. Rzemieślniczy ma prawo wytzrzymać rok, ale nie oryginalny.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-07-10, 17:56   

waski napisał/a:
Jak tłumik nie wytrzymie 6 lat, to przeklnę go
I pomaga?
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-07-10, 18:40   

stempik napisał/a:
waski napisał/a:
Jak tłumik nie wytrzymie 6 lat, to przeklnę go
I pomaga?


No nie wiem czy pomaga, bo mojej jeszcze dośc trochę brakuje do tych 6-ciu lat :lol: .
A w autach które miałem poprzednio tłumik wytrzymywał te 5-6 lat, fabryczny oczywiście.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-10, 20:23   

.......a ja odwołując sie do swojej byłej Ibizy powiem że nowy oryginał poleciał po dwóch latach (rura przy wlocie do puszki) :-?

tak więc nie wszystko co vw się świeci :lol: :lol: :lol:
_________________
GeRRaD
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-08-22, 20:26   

Od wczoraj z okolic tłumika końcowego dochodzą jakieś szelesty w czasie jazdy z bocznym bujaniem a jak podejdzie się do tyłu (podczas postoju), to słychać takie metaliczne delikatne stukanie (z niewielką częstotliwością). Podejrzewam, że coś z wieszakiem bo przecież przy 80 000 bebechy powinny być w porządku.
Przy próbie bujania tłumikiem nic nie słychać.
Gdzie rzucić okiem, co może być przyczyną?
_________________
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-23, 09:44   

Jeżeli jest, to może być katalizator w środku porozwalany. Ja tak kiedyś miałem, a echo niesie pogłos do tyłu.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-08-23, 13:09   

Nic tylko wpełznąć pod daćkę w ramach popołudniowej sjesty... :mrgreen:
_________________
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2011-08-23, 16:52   

Jak nic nie znajdziesz to może dzieciaki zrobiły Ci kawał i coś wrzuciły do niego. U mnie w szkole tak robili wrednym nauczycielom, wrzucali im metalowe kulki, nakrętki, śruby itd. itp. Z autem nic się nie działo ale hałas stukania nie jednego nauczyciela doprowadzał do furii.
_________________
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-08-23, 18:57   

posadz kogos przy kierownicy niech gazuje a ty wal w tlumik ;-) na 90% rdza odpadła i sie tlucze, trzeba wykurzyc 8-)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-08-23, 20:17   

monopios, ale chyba aż taki wredny to ja nie jestem? :roll:

koniu napisał/a:
na 90% rdza odpadła i sie tlucze

Rdza odpadła - fakt. Razem ze spawem wieszaka przy tłumiku środkowym i katalizatorze. Przy katalizatorze, to sie nawet nie dziwię bo coś tam kapie prosto na rurę (pewnie z klimy) i nawet po 4 godzinach postoju jest tam mokro.
Póki co połączyłem co rdza ośmieliła się rozdzielić za pomocą drutu wiązałkowego złożonego ośmiokrotnie (niestety tylko z jednej strony wieszaka bo zrobiło się ciemno i komary mnie pocięły w tyłek). O ile wieszak przy tłumiku środkowym da się jakoś podrutować, to ten przy katalizatorze wprost przeciwnie.
Niestety w manualu serwisowym nie ma ani słowa o wieszakach...
Nie mogli zastosować innego połączenia niż spawane??? :evil:
_________________
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2011-08-23, 20:38   

Becki nie mówię że jesteś wredny, źle mnie zrozumiałeś jak Cię uraziłem to sorry.

Ja tylko podałem taki przykład z życia wzięty, ale jest lato dzieciaki się nudzą i mają fantazje mógłbym podać więcej przykładów, co można zrobić (dla śmiechu, zabawy) jak się dzieciak nudzi oczywiście nic groźnego ale sąsiada doprowadza do białej gorączki. Ale to nie jest związane z tematem.
_________________
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-08-23, 20:46   

monopios, spoko, taki żarcik. :-)

A te wieszaki, to raczej jednorazowe czy da się jeszcze chociaż raz przyspawać do rury?
Rozumiem, że układ wydechowy składa się z trzech części i każda z nich jest integralna z wieszakiem (?).

edycja:
Kratylos, doczytałem, że dospawałeś... :oops:

wydech.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 17760 raz(y) 18,7 KB

_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-24, 13:42   

Niestety, integralne... Ale nie narzekałbym jednak zbytnio na metodę spawania - ma tę zaletę, że łatwo ją naprawić. 2 tygodnie temu to robiłem, przy 70 tys. km - przerdzewiał kątownik obejmujący rurę w okolicy właśnie tłumika środkowego.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-08-24, 20:56   

Miałem na myśli rdzę wewnątrz tłumika/tłumików. Mnie w poprzednim aucie urwała się rura niedaleko za wylotem z silnika :shock: to była jazda przez miasto ...
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-10-03, 09:09   

Wczoraj zaczęło coś dzwonić z przodu pod autem tak jakby od tłumika , zajrzałem i ... urwany wieszak po prostu odpadł od rury ten z przodu za katalizatorem. Fajnie dwa dni po gwarancji !!! Zadzwoniłem do ASO opisałem problem ale nic już nie wskurałem "jest juz po gwarancji i koniec mogę ich pocałować w d... - tak odebrałem tłumaczenie pani z serwisu.Podjęchałem do znajomego mechanika spawacza , stwierdził że można to pospawać.
Ale za chwilę zdziwienie , wieszak nie jest wykonany z grubego drutu tylko z rurki o bardzo cieniutkiej grubosci ścianki. Od razu ten element wylądował w koszu ze złomem. Kolega dorobił nowy wieszak z drutu o odpowiedniej średnicy i dospawał do rury koszt 10 pln.
Pozostałe wieszaki też są już nadszarpnięte i moga odpaść. Strach teraz wybierac się w trasę. Po trzech latach wydech zaczyna się rozpadać , oby to źle nie wróżyło na dalszą eksploatację.

Swoją drogą gdyby stało się to miesiąc wcześniej ciekawe czy aso uznało by reklamację czy odpowiedziało że to część eksploatacyjna ???
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-03, 10:19   

Jarosław P napisał/a:
Strach teraz wybierac się w trasę

Bez paniki (: - jak sam przećwiczyłeś, puszczenie któregoś z wieszaków pod autem nie jest zbyt groźne, za to od razu słyszalne, więc szybko i prosto można to naprawić. Gorsze mogłoby być przerdzewienie ostatniego wieszaka - ale ten z kolei jest łatwo dostępny, można go zatem na bieżąco kontrolować. Jeśli jednak jest w dobrym stanie, to nie ma obawy, żeby panna Ruda pożarła go przez weekend (;
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-10-03, 19:05   

laisar napisał/a:
Jarosław P napisał/a:
Strach teraz wybierac się w trasę

Bez paniki (: - jak sam przećwiczyłeś, puszczenie któregoś z wieszaków pod autem nie jest zbyt groźne, za to od razu słyszalne, więc szybko i prosto można to naprawić. Gorsze mogłoby być przerdzewienie ostatniego wieszaka - ale ten z kolei jest łatwo dostępny, można go zatem na bieżąco kontrolować. Jeśli jednak jest w dobrym stanie, to nie ma obawy, żeby panna Ruda pożarła go przez weekend (;


Zgoda. Martwi mnie tylko że już po trzech latach dzieją się takie rzeczy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-03, 19:35   

"Takie rzeczy", które są pierdółkami naprawialnymi za przysłowiowe 2 dychy, mnie osobiście absolutnie nie martwią [:
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-10-03, 19:41   

laisar napisał/a:
"Takie rzeczy", które są pierdółkami naprawialnymi za przysłowiowe 2 dychy, mnie osobiście absolutnie nie martwią [:


I tu też zgoda , ale martwi nmie to że tak szybko się to rozpada i przy tak niewielkim przebiegu jak mój 37000 km. Pozdro
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-03, 19:53   

Jarosław P u mnie było podobnie.
Najpierw po 3 latach poleciał wieszak przy katalizatorze, był to listopad 2011 :

Również teraz użyłem pełnego pręta.

http://www.daciaklub.pl/f...p=107184#107184
http://www.daciaklub.pl/f...p=107210#107210
http://www.daciaklub.pl/f...p=107850#107850

A już po niecałych 6 miesiącach w kwietniu 2012 poleciał mi wieszak od środkowego tłumika, o ten :

Na szczęście przerdzewiały tylko głównie spawy przytwierdzające do rury wydechowej, więc naprawa była również prosta i darmowa.
Wystarczy ten kątownik tego wieszaka flexem lekko skrócić, aby pozbyć się rdzy, oczyścić rurę wydechową z resztek zardzewiałego spawu i ponownie dospawać wieszak. Kolejne 3 - 4 lata, powinno wytrzymać :)
Także te wieszaki to kiepski element w naszych autach, ale łatwo i tanio się to daje naprawić. Jeśli mamy znajomego z migomatem, który zaspawa za darmo lub za piwo, to koszty naprawy są zerowe. U mnie naprawa dwóch wieszaków kosztowała flaszkę taniej wódki za wytoczenie wieszaka z pręta.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-10-03, 20:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-03, 20:06   

Na szczescie nic u siebie jeszcze nie slysze niepokojacego ale bede bacznie obserwowal i nasluchiwał. Byc moze spaliny diesla i ich temperatura sa mniej szkodliwe dla wydechu niz benzyny. Moze sie myle ale dieslek sie mniej rozgrzewa, to nizsza temperatura spalin, mniej weglowodorow w spalinach niz w benzynie. Akurat trzy przypadki to benzynki stad szukam jakis zwiazkow ? Pewnie na wieszaki nie ma to znaczenia ale same rury i tłumiki.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-10-03, 20:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne