Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lodgy lub Duster - różne sprawy
Autor Wiadomość
karikus 
Zielony listek


Marka: Suzuki
Model: Swift
Silnik: 1.0
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 2
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-12-11, 09:14   Lodgy lub Duster - różne sprawy

Witam,
po przejechaniu kilkudzisięciu tysięcy kilometrów dwoma używanymi samochodami, które nawet przy mojej "tatusiowej", bezpiecznej i ostrożnej jeździe prawym pasem bez zarzynania silnika nie potrafilły się odwdzięczyć bezawaryjnością, stwierdzilismy z szanowną małżonką, iż zakupimy w kredycie jakiś nowy, salonowy samochodzik - pieniążki na wkład własny są, a pewne banki czekają na moją decyzję (do max. 50.000 zł). Moja waćpanna preferuje auta o sylwetce terenowej (Duster), ja z kolei stawiam na wygodę i dużo wolnego miejsca w samym samochodzie (Lodgy 7-os.). Nie ukrywam, że są to najtańsze modele dostępne w salonach, a spełniające owe wstępne "wymagania" i dlatego wybór padł na Dacię. Ale ponieważ wiem, iż nie wszystko złoto co się świeci, a więc wraz z prośbą o pomoc w wyborze odpowiedniego auta względem rodzaju silnika, awaryjności i spalania (abstrachując oczywiście od Jego sylwetki) pozwolę sobie zamieścić kilka faktów, które być może wskażą powóz, który pozostanie w mojej rodzinie na parę-naście (-dziesiąt?) lat:

-samochód będzie używany aż do Jego śmierci (amen)
-auto nie będzie zarzynane (pisałem jaki styl jazdy preferuję - nie potrzebuję nic super zwinnego, szybkiego) i przynajmniej zadbane tak dobrze, jak małżonka
-w związku z powyższym rozum podpowiada mi, iż autem mniej awaryjnym i bardziej odpowiednim na polskie drogi jest Duster (ale czy słusznie?)
-przebieg do max. 15.000 km rocznie (w tygodniu do pracy i z powrotem to razem 40 km; raz w miesiacu jakis wyjazd poza miasto oraz raz w roku wakacje) (LPG, benzyna czy diesel?)
-spalanie.... ech, jak najmniejsze rzecz jasna
-pomyślałem sobie, ze skoro będzie to nowe nie psujne auto, a mam pewnego zaufanego mechanika, to może po zakupie odpuścić sobie wszelkie gwarancje - i tak będę miał co roku dokładnie sprawdzony samochodzik? Ile kosztuje w obu przypadkach (Duster - Lodgy) utrzymanie gwarancji?
-gdzie najlepiej udać się do salonu (przedstawiciela?) w samej stolicy lub jej okolicach (tych blizszych i dalszych) oraz jak rozmawiać ze sprzedawcą, ażeby otrzymać jakieś zniżki, rabaty, etc.? Mój skromny charakter nie potrafi się z nikim targować....

Z góry dziekuję na wszelkie odpowiedzi!
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-11, 09:49   

ja mogę tylko dać wskazówkę, żeby kupować u dealera Dacii w jakiejś mniejszej miejscowości . Ci z Warszawy są bardzo "zakochani w sobie " i nieskłonni do obniżenia ceny.
Już słyszałem od paru znajomych że lepsze oferty dostawali gdzie indziej.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-11, 09:55   Re: Lodgy lub Duster - różne sprawy

W takim razie weź Lodgy 1.6 MPI albo Dustera 1.6 16V i ewentualnie zagazuj (spalanie benzyny w mieście jest na poziomie 9-10 litrów).
Te silniki przy odrobinie dbałości (wymiana oleju , likwidacja ew. wycieków czy regularna wymiana rozrządu) potrafią przejechać i pół miliona kilometrów bez remontu.
Co do lepszości Dustera - zawieszenie jest bardzo zbliżone do Lodgy (wersja 4WD ma wielowahacz) Logana czy Sandero, wszystkie Dacie dzielą te same lub zbliżone podzespoły więc tu bym za bardzo nie demonizował.
Z gwarancji nie warto rezygnować - za przegląd po roku z wymianą oleju zapłaciłem 316 PLN a w jego trakcie bezpłatnie wymieniono mi świece przeczyszczono przepustnicę i zaktualizowano program do ECU.
W dodatku można wytargować tzw. kontrakty serwisowe w ramach których trzy pierwsze przeglądy są za darmo. Plus przedłużyć gwarancję do 5 lat.
Co do salonu to ja miło wspominam RRG Mory w dodatku jest tam w miarę pusto i mam najbliżej ale na Puławskiej też są zaprzyjaźnieni sprzedawcy.
Poczekaj na wyprzedaż rocznika - powinna się rozpocząć lada moment i spróbuj coś znaleźć dla siebie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-12-11, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-11, 10:50   

Zagwozdka jaka ma każdy kupujący samochód (chyba) ;-) .
Powiem tak też stoję przed takim dylematem tylko moja pani dodała jeszcze do kompletu Sandero Stepwaya.
Co wybrać?
Jeśli więcej po mieście to Lodgy stawiałbym na ostatnim miejscu - gabaryty - choć nie są znów tak duże. Znowuż Duster jest z lekka szerszy ;-) .
Patrząc po codzienne przebiegi - 50 km myślę że śmiało brałbym diesla - mniejsze spalanie i podejrzewam że z jednego wyjazdu poza miasto zrobiłoby się ich więcej (sam mam diesla i dzienne praca dom praca to jakieś 5-6 km i autko na razie daje radę. W firmir mamy berlingo (trochę inny silnik) i ma już ponad 80 000 km i dobrze sobie radzi z takimi przebiegami).

Ogólnie każde z tych dwu aut ma w sobie coś czego nie posiada drugie - weźcie jazdy próbne oboma modelami Nie tylko w jednym salonie ale w kilku - wszak chyba w okolicy macie więcej niż ja u siebie na zachodzie Polski.

I jak już napisano wyżej chyba jednak lepiej poza stolycą :-) kupić autko.

To tyle z mojej strony. Wybór jednak należy do Was :-) . Musicie się z tym przespać i próbować próbować i jeszcze raz próbować.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-12-11, 11:35   

Jeśli Duster to diesel - spala połowę (nie żartuje, 5 zamiast 10l), jest elastyczniejszy... I zdecydowanie słabszy diesel i tak da lepszy komfort jazdy niż 1.6 16v.

Jeśli jednak Lodgy jako typowo rodzinny samochód, do turlania się z małymi prędkościami to rozważyłbym 1.6 MPI (8v). Stara sprawdzona jednostka nie do zajeżdżenia (ostatnio w pracy złomowali renault kangoo 1.4 8v, bo buda nie wytrzymała, a silnik jeszcze drugą by przeżył...).
1.6MPI było w starym Loganie MCV i z tego co mi wiadomo na trasie spokojnie schodził do 6l.

Widzę że przesiadasz się ze Swifta, więc sam Duster już da Ci mega więcej przestrzeni...
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-12-11, 12:50   

Wiesz Lodgy będzie Ci sprawiała wrażenie nieco ociężałej.
Proponuję Dustera. Jak robisz ok.15 tyś km to może być nawet 1.6 bez gazu.
Mimo mojej wielkiej sympatii do Czaja i jego samochodu (który już wielokrotnie wjeźdzał tam gdzie inne z 4x4 :shock: ) muszę powiedzieć , że diesel jest droższy i jak każdy dobry diesel jest dobry jak jest nowy i na gwarancji.
1.6 to stara,bezpieczna sprawdzona jednostka w megankach. Jak nawet nie masz wymagań terenowych to wysoki prześwit jest idealny na nasze krawężniki i nieraz będziesz z niego usatysfakcjonowany wjeżdzając z uśmiechem na krawężnik i omijając stojącą przeszkodę powodującą korek podczas gdy właściciele obniżonych golfów będą na Ciebie patrzeć z zazdrością i stać i czekać :mrgreen:
Gwarancję wykrzystałem na naprawę paru pierdułek (jak mocowanie fotela, łącznik stabilizatora czy plamy na podsufitce) ale generalnie przez 80kkm nie miałem żadnych poważnych usterek mimo, że eksploatuję w weekendy także w terenie a też bywa, że jeżdzę z przyczepą. Tanie proste i bezawaryjne auto.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-11, 14:30   

Nie no błagam nie czarujcie rzeczywistości 1.5 dci w mieście lekko ręką pali 7 a 5 to może spalić w trasie .

Co do zakupu proponuje wysłać maile / podzwonić z pytaniem o cenne konkretnego modelu do salonów w promieniu 200 km . W końcu zakup samochodu nie robi się często i dla tych kliku tysięcy można się przejechać po odbiór auta .
Poszukaj sobie na forum ponieważ jest ustalona wartość którą diller może opuścić maksymalnie .
Co do wyboru auta to logby to bardzo duże auto ale jeżeli nie potrzebujesz aż tak dużej przestrzeni to lepiej kupić dustera a miejsca nadal będzie pod dostatkiem .
Pamiętaj też że zakup auto to nie koniec wydatków dochodzą oponki zimowe ubezpieczenie , koniecznie zmiana oleju po 1000 km (nieobowiązkowa ale po dotarciu lepiej wymienić )
Proponował bym taką konfiguracje
Kod:
Moja wersja

    45 900 ZŁ Ambiance 1.6 16V 105 4X2

Moje preferencje

    Silnik : benzyna

Widok zewnętrzny

    0 ZŁ Biel Alpejska

Wnętrze

    0 ZŁ tapicerka materiałowa Ambiance / tonacja wnętrza ciemny grafit/szary

Moje opcje

    2 500 ZŁ klimatyzacja manualna
    650 ZŁ regulator i ogranicznik prędkości



Te kilka tyś można zawsze stargować (będzie na oponki :D) a klimatyzacja i tempomat to przydatny bajer .
Resztę można dołożyć samemu jak radio czy gaz .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-12-11, 14:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-11, 16:30   

Przy takich przebiegach diesla bym raczej odpuścił, a już na bank jeśli nie masz garażu i auto musi stać pod chmurką. Diesle tego bardzo nie lubią (długo się nagrzewają), a skoro chcesz auto eksploatować długo, to prędzej czy później się to zemści. W ogóle zresztą diesel kiedyś tam będzie w końcu kosztował dużo pieniędzy w naprawach.

Także zostaje benzyna. Czy z LPG można się zastanowić. Na pewno się to opłaca, pytanie tylko czy aż tak bardzo (biorąc pod uwagę krótkie odcinki którymi jeździsz), żeby godzić się na pewne niedogodności z tym związane. Trzeba policzyć i przemyśleć.

Zaletą dustera jest to, że może mieć napęd 4x4. Jako, że auto chcesz mieć długo moim zdaniem warto w takie udogodnienie zainwestować, aczkolwiek jeśli budżet 50.000 jest budżetem nieprzekraczalnym, to raczej nie wchodzi ta opcja w rachubę.

Z gwarancji bym nie rezygnował, bo te auta mimo wszystko lubią mieć usterki. Ja np. ostatnio na gwarancji wymieniałem akumulator. Gdybym musiał kupić nowy to nawet najtańszy wyszedłby jakieś 150 zł i pokryłoby to różnicę między serwisem w ASO a serwisowaniem samodzielnie. Także zdecydowanie na tym polu bym nie kombinował. A już na pewno nie przez pierwszy rok, kiedy mogą wyjść wady produkcyjne (czyli de facto jeden serwis zrobić w ASO i mieć gwarancję na 2 lata).
TEORETYCZNIE przepisy pozwalają serwisować auto w serwisach niezależnych i nie tracić gwarancji, ale ile potem jest z tym użerania się...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-12-11, 18:23   

jeśli auto ma być użytkowane do jego fizycznej śmierci, co oznacza przebieg łączny grubo przekraczający 150 lub nawet 200 tys. - moim zdaniem diesel odpada z uwagi na rosnące powyżej 100 tys km potencjalne ryzyko kilku kosztownych napraw. Będą robione zapewne już po gwarancji i z własnej kieszeni, co wyzeruje oszczędności uzyskane na spalaniu ON.Stary, prosty 1,6 16V będzie o wiele bezpieczniejszy pod tym względem. No i oczywiście Duster a nie Lodgy z uwagi na doskonałą trakcję na marnych drogach, wybojach i krawężnikach czy w śniegowych zaspach. Napęd 4x4 mocno podnosi cenę więc można go sobie darować - wersja przednionapędowa poradzi sobie zupełnie nieźle - lepiej wniż większość zwykłych kompaktów. Można rozważyć wersję z fabryczną instalacją LPG - to obniży koszty przy dystrybutorze - choć ja akurat nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania. Kol. Karenzo skonfigurował taki model - ja zrezygnowałbym z ogranicznika prędkości - wolałbym te pieniądze wydać na jakiś przyzwoity sprzęt grający i głośniki
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-12-11, 18:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-11, 18:26   

Mały bzdet za 650 zł ale nie można go już potem dołożyć . Audio zawsze można kupić za rok za dwa .
_________________
Moje auto
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-12-11, 19:24   

Cytat:
muszę powiedzieć , że diesel jest droższy i jak każdy dobry diesel jest dobry jak jest nowy i na gwarancji.

Mój od pierwszego dnia nie był nowy i nie był na gwarancji, a jestem ZACHWYCONY tą jednostką.
Cytat:
Nie no błagam nie czarujcie rzeczywistości 1.5 dci w mieście lekko ręką pali 7 a 5 to może spalić w trasie .

Nigdy nie spaliłem więcej niż 6l na 100 - nawet przy 100% w mieście, ba nawet w terenie o którym Hakama mówi (tak wiem - nie do wiary) - recepta dla mnie tylko taka by nie przekraczać 100km/h. Ba nawet 7l ON, w porównaniu z 11l PB95 to rocznie różnica 600l, czyli >3000zł...
Moje średnie spalanie z całego okresu użytkowania (skrupulatnie notuję tankowania) wynosi 4.92l. W tym jest zarówno dużo miasta, znacznie mniej trasy - dojeżdżam do pracy tylko 20km, z czego ok 10k w korku. Raz na kwartał trasa ~500km - która rzeczywiście (nie przekraczając 100km/h) pozwala zejść ze spalaniem do 4-4.2l/100km
Ostatnie kilka dni (i 1000km) spędziłem w Seacie Leonie FR 2.0TDI@170KM DPF, który przez 7 lat i 170kkm był katowany i ten samochód się trzyma. Anyway sam goniąc po niemieckich autobahnach już nie raz spalałem po 10l/100km.

1.5dci faktycznie może przysporzyć problemów w dwóch (moim zdaniem przypadkach) przed wskazaniem 200 000km - ciężka noga i agresywna jazda (z tego co mi wiadomo w Leonie padły wtryski dopiero jakieś naście tysięcy kilometrów temu), albo używka sprowadzona z przekręconym licznikiem. Zresztą nie ma co niczego nikomu polecać. Zwróciłem uwagę, że diesel powinien odpowiadać stylowi jazdy użytkownika - co tu dużo gadać, przy delikatnej jeździe turbina nawet się nie zakręci, a pamiętając o corocznej wymianie oleju ryzyko przekręcenia panewek przed końcem życia karoserii (15000km/rok) jest raczej dyskusyjne - bo wątpie żeby Daćka wytrzymała w dobrym stanie ~15lat...

Cytat:
nawet 200 tys.

Nie ma takiego nowożytnego silnika który by nie wytrzymał 200kkm spokojnej jazdy... I to nie jest NAWET, a TYLKO. Ja robię ok 30000km rocznie i myślę że życia mojemu Dusterowi zostało znacznie więcej niż 5lat, bo co najmniej tyle najprawdopodobniej spędzi u mnie.

Cytat:
Diesle tego bardzo nie lubią (długo się nagrzewają)

To faktycznie jest przeciwskazaniem, ale dla optymistów - diesle mają elektryczną grzałkę, przez co nie musisz czekać do nagrzania silnika zanim zacznie się grzać kabina :)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-12-11, 19:36, w całości zmieniany 4 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-11, 19:34   

1.5 dci to bardziej delikatny silnik , trzeba dbać o turbine , egr,fap i inne eko bajery
1.6 16v to toporny nie ekonomiczny silnik aleeee prosty i niezawodny bez eko bajerów
_________________
Moje auto
 
zorkadar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-11, 19:58   

czaju napisał/a:
co tu dużo gadać, przy delikatnej jeździe turbina nawet się nie zakręci

bzdury, turbina się
kręci nawet jak jedziesz 10km/h
Ostatnio zmieniony przez zorkadar 2013-12-11, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-11, 20:03   

Przypominam że temat nie tyczy się klekotów ponieważ wykraczają one poza wyznaczony budżet !
_________________
Moje auto
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-11, 20:11   

czaju, ty masz 4x2?

Bo może wynika to z faktu, że mam 4x4, ale u mnie normalne spalanie w jeździe mieszanej oscyluje w granicach 6-6.5, a absolutny rekord jaki osiągnąłem jadąc późną nocą stale na 6 biegu przy 1500rpm wyszedł mi 4.9, więc ciężko mi uwierzyć w takie spalanie średnie w długiej perspektywie czasu. W trasie przy 130kph łyka już ponad 7.

Na pewno w każdym razie nie zdecydowałbym się na diesla robiąc 15.000km rocznie.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2013-12-11, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-12-11, 20:57   

Tak, mam 4x2. Ja też w ciemno nie zdecydowałbym się, szczególnie że miałem jeździć mniej (nie wyszło i to zupełnie nie wiem dlaczego nie wyszło), po prostu trafił mi się 2letni Duster Prestige za 37tysięcy i spodobał mi się na tyle, że ryzyko (zarówno Diesel jak i historia pojazdu) jest warte zabawy. No i okazało się że to była dobra decyzja - między bajki włożyłem trochę tego co ludzie mówią o dieslach jak na przykład jakość paliwa - miałem większe problemy z LPG niż z dieslem w tej kwestii...
Przy 130km/h spalanie faktycznie już jest spore - jak pisałem - unikam jak ognia. Tak 120+-10 wyszło mi właśnie odrobinę ponad 6l i od tamtej pory porzuciłem autostradę, bo jeżdżąc kanałami jestem 15minut później (na 4h...), nie płacę za bramki, spalam 6 litrów mniej na całej trasie. (Dąbrowa Górnicza - Wałbrzych)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-12-11, 21:09   

Karenzo napisał/a:
Przypominam że temat nie tyczy się klekotów ponieważ wykraczają one poza wyznaczony budżet !


Niestety to prawda najtańszy kosztuje 51900. Nie wiem dlaczego myślałem że Ambiance 4x2 dCI 90 kosztuje 49 900.
Także moja rada jest taka żeby wziąć lepiej wyposażone Lodgy niż Dustera golasa, palącego 10l/100km.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2013-12-12, 10:16   

czaju napisał/a:

Także moja rada jest taka żeby wziąć lepiej wyposażone Lodgy niż Dustera golasa, palącego 10l/100km.


Mój 4x4 pali 9 litrów na wielkich kolach 17 i 18", więc zwykle 4x2 PB pewnie spali 8-8.5, już tak nie mnóż tego spalania w benzyniaku..diesel w 4x4 spali jakieś 7 litrów więc jakieś 2 litry mniej. Różnica to 10zł na 100km a więc 1000zł na 10tys km. Zanim się zwróci dopłata do diesla to trzeba przejechać kilkadziesiąt tysięcy km i powoli zaczyna się zbliżać moment w którym w dieslach zaczynają sypać się wtryski, fapy itp

Nawet mój mechanik kupił dustera w benzynie bo ma już dość naprawiania posypanych 1.5 dci..
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2013-12-12, 10:23, w całości zmieniany 5 razy  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-12, 10:54   

Spokojnie panowie nie rozmawiamy tu o wyższości diesla nad benzyniakiem - bo opinie jest tyle ilu użytkowników poszczególnych użytkowników ( a nawet więcej) kolega nasz karikus prosił o rady i opinie.

Karenzo napisał/a:
Przypominam że temat nie tyczy się klekotów ponieważ wykraczają one poza wyznaczony budżet !


No nie wiem czy wykraczają:
karikus napisał/a:
pieniążki na wkład własny są, a pewne banki czekają na moją decyzję (do max. 50.000 zł)

czyli "mamy" jakieś 60000 PLN do wydnia. Jeśli się mylę karikus mnie poprawi ;-)
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2013-12-12, 13:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2013-12-12, 10:56   

wszystko dalej w temacie, tzn. nie należy kolegi który chce kupić auto ładować w diesla bo zamiast oszczędności może mieć potencjalnie duży koszt a tutaj priorytetem jest chyba jego unikanie. Diesel OK jak sobie kupisz auto w salonie, pojeździsz 5 lat na gwarancji a potem komuś opchniesz.
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2013-12-12, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-12, 11:03   

w 90 % autko odwzajemnia sie tym jak się go traktuje. Jak dieslowi chcesz dać w pi.... to potem Twój mechanik ma pełno roboty z dci. Mówimy tu o kupnie nowego z salonu samochodu na własne potrzeby nie o używanym od niewiadomokogo - panie jeżdżony przez dziadka, a w ogóle to prawie cały czas stał w garażu.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2013-12-12, 11:24   

Myślę, że pochodzenie nie ma tu większego znaczenia, zresztą temat jest ogólnie znany, więc nie ma co ubarwiać, na pewno większa szansa jest na padnięcie 1.5dci po 60kkm niż benzyny..
http://www.auto-swiat.pl/...ilnika-15-dci/2
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
karikus 
Zielony listek


Marka: Suzuki
Model: Swift
Silnik: 1.0
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 2
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-12-12, 15:25   

No tak, widzę, że jeśli chodzi o silnik to tylko benzyna lub LPG - diesel przy zamiarze użytkowania samochodu min. 15 lat może być bardziej kosztowny w utrzymaniu w późniejszym terminie... szkoda, bo przyzwyczaiłem się do spalania na poziomie 5,5 l (w poprzedniej Corsie i jeszcze mniejszego w przypadku obecnego świstaka) :) A więc w przypadku Dustera w rachubę wchodzi tylko gaz, natomiast Lodgy na siłę mógłbym zostawić w Pb, chociaż i tak będzie drożej. Ale jeśli LPG, to czy to bez kosztownego remontu wytrzyma aż tyle czasu? Lepiej brać z fabrycznym montażem, czy później zagazować? Jest szansa, że auto po skończeniu "dyszki" nie będzie się sypało, jeśli o nie zadbam (silnik, rdza, etc.), czy też obecne samochody to nie stare niemieckie i japońskie wozidła nie do zajeżdżenia?:) Nie wiedziałem, że to aż tak trudna decyzja... Acha, 10.000 zł w ręku plus 40.000 w kredycie - tak gwoli ścisłości, bo ktoś pytał:) Te 3.000 jeszcze mógłbym dobrać, ale straam się jednak zmieścić w zakładanym 50k zł.
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-12-12, 15:50   

Moim zdaniem jako posiadacza Lodgy 1,6Mpi i mającego dobrego znajomego z Dusterem 1,6 16V nie ma znaczenia co kupisz pod warunkiem że będzie to jedna z tych 2 benzynówek.
Poza wyglądem różnice w tych autach są takie, że Lodgy to super pakowność, a Duster to bezproblemowe podjeżdżanie pod krawężniki. Obydwa są to auta typu lej paliwo i jeździj, a czasem umyj. Spalanie mają realnie podobne 7-7,5L w cyklu 70%trasa, 30% korkowe miasto.
_________________
Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-12-12, 15:52   

karikus,

poczytaj wątek o fabrycznym LPG- na chwilę obecną- jak również pisałem w w/w wątku- posiadając te wiedzę, którą mam teraz, przy zakupie DD z fabrycznym LPG to dołożyłbym instalkę poza fabryką. Zablokowany na żądanie Renault sterownik LPG skutecznie uniemożliwia nawet drobną zmianę czegokolwiek. Możliwe (bo słyszałem to od pracownika ASO ale sam nie wiedziałem ani nikt na forum jeszcze nie potwierdzał), że sterowniki ładowane obecnie do fabrycznego gazu już tam jakiś dostęp do modyfikacji pewnych parametrów umożliwiają ale na ile to pozostaje na razie tajemnicą. Dobry instalator aby instalka pracowała bezproblemowo to podstawa.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne