Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
logan II MCV
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-24, 09:31   

przez pierwsze 3 tys starać się raczej nie przekraczać 120 km/h, nie katować zimnego silnika i nie deptać pedału gazu do podłogi. Z jazdą na LPG poczekać do mniej więcej 1500 km przebiegu, żeby silnik wstępnie się ułożył.I to chyba tyle ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-24, 19:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
MercedesW201 
Zielony listek


Marka: Mercedes
Model: W201
Silnik: 2.0
Rocznik: 1991
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: Chorzów/SH
Wysłany: 2014-01-28, 18:37   

Witam. Ja również jestem o krok od zamowienia Logana MCV. Zastanawiam sie tylko nad silnikiem tce lub dci. Sklaniam się bardziej ku tce gdyż w zasadzie jeżdżę tylko po Śląsku. W trasy dwa razy do roku. Rocznie max 20 tkm. Czy ktos już jezdzil MCV Tce? Nie mają do jazd testowych wiec nie wiem jak to chodzi. Jeździłem dci i jest przyjemny ale wielu mi odradza diesla nawet sprzedawca w salonie
Ostatnio zmieniony przez MercedesW201 2014-01-28, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2014-01-28, 19:25   

MercedesW201, TCe w Sandero spisuje się super, MCV jest nieco cięższe tak więc osiągi będą z pewnością gorsze, ale na jazdy miejskie i podmiejskie będzie z pewnością okey ;) Ja swym TCe zrobiłem już ponad 11 tys. i jestem zadowolony jeździ na nowy.
 
zorkadar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-28, 19:52   

Przy 11 tys. przebiegu to i maluch będzie jeździł jak nowy ;-)
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-28, 20:07   

 
MercedesW201 
Zielony listek


Marka: Mercedes
Model: W201
Silnik: 2.0
Rocznik: 1991
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: Chorzów/SH
Wysłany: 2014-01-28, 20:10   

Jeździłem Capturem Tce 90 ale jak slyszalem Logan nie porownywalnie lepiej jeździ z tym silnikiem. Jest lżejszy. Captur mnie nie zachwycił z tym silnikiem dlatego byl czas ze pod uwagę bralem tylko dci. No ale nie mam gorącej głowy na szczęście i nie podejmuje decyzji pochopnie lub pod wplywem emocji. Musze się przejechać MCV z tym silnikiem bo nie chce kupować w ciemno. Może przesadzam no ale zakup auta to nie zakup bułek :mrgreen:
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2014-01-28, 21:22   

zorkadar napisał/a:
Przy 11 tys. przebiegu to i maluch będzie jeździł jak nowy


Odważny kolega że tak twierdzi hah^^ a ja nie jestem tego pewien ;p
 
Bartek_TG 


Marka: Skoda/Dacia
Model: Felicia/Logan MCV
Silnik: 1.3 MPI+LPG/1.2 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2000/2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 37
Skąd: Tarnowskie Góry/Przeczyce
Wysłany: 2014-01-28, 23:38   

Co TCe nie pomogę, bo mam MPI. Ale ogólnie Logana prowadzi się bardzo dobrze, przynajmniej mi.
Zrobiłem już niecałe 900km z tego 700 czy 650 (już nie pamiętam) na benzynie reszta w gazie. Ogólnie pierwszy bak na benzynie. Dziś zalałem znów do pełna benzyny, ale to będzie już tylko na rozruch i pierwsze metry, albo km przy mrozach. Jadąc autostradą nie przekraczałem 120km/h tak jak podaje instrukcja. Tylko mało precyzyjnie tam napisali o niższych biegach 3 - 3,5 tys obrotów.... ze niby co zmieniać pomiędzy 3-3,5? czy mac tyle? jeśli tak to mogli po prostu 3,5 napisać :) czy może stosować się do wskaźnika "oszczędnej jazdy" i zmieniać biegi w okolic 2 tys, czasem nawet poniżej. Ale tak się może to autko zamulić.
Co do wrażeń jezdnych to tak, wcześniej jeździłem Felicią więc nie mam odniesienia tzn. jest lepiej niz w Feli ale to oczywiste. Moja fela jest tak wysłużona, że jadąc autobusem jest lepiej.

Na duży plus na pewno zasługuje radio. Włączam Bluetooth. Nie wyjmując tel. z kieszeni dzwonię na kontakty z telefonu, słucham muzyki, super!
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-29, 10:24   

3-3,5 tys obr to po prostu zalecenie dotyczące "zdrowego" dla nowego silnika zakresu obrotów, przy których należałoby zmieniać biegi. Odradzałbym raczej eksperymenty ze zmianą biegów przy obrotach poniżej 2 tys. A na ten głupi wskaźnik "oszczędnej jazdy" w ogóle nie warto zwracać uwagi - przynajmniej przez pierwsze 3 tys. przebiegu
 
MercedesW201 
Zielony listek


Marka: Mercedes
Model: W201
Silnik: 2.0
Rocznik: 1991
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: Chorzów/SH
Wysłany: 2014-01-29, 11:22   

Jade dziś na jazdę Tce bo mają akurat wiec zobaczymy. Podoba mi sie tez Dokker. :-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 12:21   

MercedesW201 napisał/a:
Witam. Ja również jestem o krok od zamowienia Logana MCV. Zastanawiam sie tylko nad silnikiem tce lub dci. Sklaniam się bardziej ku tce gdyż w zasadzie jeżdżę tylko po Śląsku. W trasy dwa razy do roku. Rocznie max 20 tkm. Czy ktos już jezdzil MCV Tce? Nie mają do jazd testowych wiec nie wiem jak to chodzi. Jeździłem dci i jest przyjemny ale wielu mi odradza diesla nawet sprzedawca w salonie

pytanie ile chcesz tym autem jeździć ?
jak 5 lat - Tce
5-10lat - DCI
10+ wolnossące jednostki

ogólnie z powodu słabej (mocy) jednostki wolnossącej wybrał bym DCI ze względu na niskie spalanie
obejrzyj sobie te tabele
http://de.wikipedia.org/w...echnische_Daten
oczywiście najtaniej wypada LPG w 1.2 ale trochę słaba moc jak do takiego dużego samochodu , oczywiście niektórym to nie przeszkadza
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-29, 12:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
MercedesW201 
Zielony listek


Marka: Mercedes
Model: W201
Silnik: 2.0
Rocznik: 1991
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: Chorzów/SH
Wysłany: 2014-01-29, 16:34   

Karenzo, przedział drugi czyli od 5 max 8 lat. Byłem umowiony na jazdę Tce specjalnie dla mnie ściągnąć mieli z jakiegos salonu. Przyjechałem wszystko ładnie autko już czeka wiec nie zwlekając wsiedlismy do auta i w droge. I co? I pierwsze wrażenie auto słabo jedzie. Po mieście nie jest źle. Rozpedzam się na DTŚ do 110 i larmo okropne. Myślę sobie że porażka ten silnik. I mówię do sprzedawcy ze słaby jest ten Tce i głośny a on mi, że to 1.2 w gazie :shock:
No to się wk....łem i tyle ale nie bylem nieprzyjemny tylko grzecznie podziękowałem i pojechalem do innego salonu sie umówić.
Rozpedzanie się i przyspieszenie tego silnika jest w miare i od biedy do przyjecia ale nie hałas panujący od 110 km/h wzwyż. Porażka
Ostatnio zmieniony przez MercedesW201 2014-01-29, 16:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 16:42   

Hałas można wyeliminować ja sobie autko trochę wygłuszyłem jest o niebo lepiej .
Ile w dusterze hałasują słupki i bagażnik
więc dodatkowe uszczelki + wygłuszenie bagażnika polepszyło sprawę
_________________
Moje auto
 
Bartek_TG 


Marka: Skoda/Dacia
Model: Felicia/Logan MCV
Silnik: 1.3 MPI+LPG/1.2 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2000/2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 37
Skąd: Tarnowskie Góry/Przeczyce
Wysłany: 2014-01-29, 16:45   

Pewnie jechałeś niebieskim loganem w Świętochłowicach :) też nim jeździłem.
Ja miałem odwrotnie niż ty, czyli nigdzie nie mieli 1.2 w gazie, jak i samego 1.2.
Zadzwoń do Będzina, bo tam taki mieli z tego co pamiętam. Przynajmniej jakiś czas temu jak się chciałem umówić na jazdę testową.

P.S. Nie wiem czemu ale jak jeździłem na próbnej tym samym Loganem co ty tez wydawał mi się okropnie duży. Ale wiedziałem czego się spodziewać po relacjach na forum. Gdy odebrałem swojego Logana MCV, jest w nim jakoś ciszej :O ale może mi się tylko wydaje, bo jestem już "na swoim".
Ostatnio zmieniony przez Bartek_TG 2014-01-29, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
MercedesW201 
Zielony listek


Marka: Mercedes
Model: W201
Silnik: 2.0
Rocznik: 1991
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: Chorzów/SH
Wysłany: 2014-01-29, 18:19   

Jechałem niebieskim mcv w Swiętochłowicach :lol:
Wcześniej jechałem dieslem i nie to auto. Poważnie. W dieslu ten samochód mi sie strasznie spodobał i jeździł wyśmienicie. To co przeżyłem dziś zniechęciło mnie do tego auta. Oba Laureate. Jakaś masakra
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 19:35   

W niemczech sprzedawali go w wersji 1.6 16v 105 km
i to odpowiedni silnik do takiego auta a 1.2 to trochę mało

Jak ci dalej mało mocy to 1.5 dci można łatwo ulepszyć
http://vtech.pl/katalog/c...5-dCi-66kW-90KM
_________________
Moje auto
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-29, 20:39   

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 22:31   

fizyki nie oszukasz
wyciągając taką moc z takiego silnika szybciej się go zużywa .
Stare silniki z pojemnościami po 5 litrów i jednym cylindrze potrafią działać po 80 lat bez napraw .
Każde zwiększenie mocy powoduje szybsze zużycie dotyczy to każdego silnika .
Stare wolnosaki disla robiły milion kilometrów bez większych problemów a te nowe super euro doładowane mają problemy przy 250 000 bo wtryski padną albo turbina na wymianę
te mega super eko doładowanej kosiarki pewnie nie przejedzie 100-150 i będzie do robienia a tanio go nie naprawisz . Każdy product dąży do tego żeby jego samochód nie nadawał się do dalszej odsprzedaży bo wtedy klient jest zmuszony na nowe auto .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-29, 22:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-01-29, 22:45   

Karenzo napisał/a:
Stare wolnosaki disla robiły milion kilometrów bez większych problemów a te nowe super euro doładowane mają problemy przy 250 000 bo wtryski padną albo turbina na wymianę
te mega super eko doładowanej kosiarki pewnie nie przejedzie 100-150 i będzie do robienia a tanio go nie naprawisz


A super niewysilony silnik z gaźnikiem w skuterze, bez turbiny i wtrysków, nie przejedzie więcej, niż 50 tys. .
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-30, 08:01   

 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-01-31, 00:18   

Czytałem w jednym z tygodników motoryzacyjnych, że "Renault określa żywotność silnika 0,9 TCe na ok. 200 tys. km".

Z punktu widzenia producentów samochodów, najlepsza sytuacja to taka, jak ich klient kupuje nowe auto co 4 - 5 lat (a ten przebieg "200 tys. km", w zależności od rocznego przebiegu, spokojnie starczy na ok. 8 lat eksploatacji).
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-31, 07:59   

 
Żuczek 


Marka: Alfa Romeo
Model: Giulietta
Silnik: 1.4 MAir
Rocznik: 2011
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 13
Skąd: Płock
Wysłany: 2014-02-06, 12:39   LogaN MCV TCE

Ja też zastanawiam się nad zakupem Logana MCV więc dołączę się do tego wątku.
Samochód będzie jeździł w firmie, głównie po mieście ale średnio raz w miesiącu będzie robił dłuższą trasę ze sporym obciążeniem.
Z tego tytułu odpada raczej najsłabszy silnik, myślałem o podstawowej wersji z TCE i w związku z tym mam kilka pytań.
1. Czy ktoś zakładał gaz do tego silnika na forum, czy jest to technicznie wykonalne i jak ten silnik może spisywać się z gazem. Wiem ze ASO do tego silnika nie założy instalacji dlatego musiałbym zakładać instalację na własną rękę. Czy jeśli dokonam takich zmian stracę gwarancję na sam silnik czy taż na cały samochód?
2. Czy w wersji bez radia są fabryczne głośniki i okablowanie, czy trzeba wszystko zakładać samemu?
3. jak jest z pakownością nowego MCV, kufer duży ale widać na zdjęciach, że po złożeniu siedzeń powstaje wysoki próg. Czy po obciążeniu powierzchnia się nieco wyrównuje czy wszystko się będzie z niego zsuwać? Czy jest możliwość awaryjnego wymontowania siedziska by uzyskać płaską powierzchnię (tak jak np. w nowym Clio).

Jak ktoś zna odpowiedź chociaż na część z moich wątpliwości niech pisze śmiało, każda rada się przyda :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-06, 13:08   Re: LogaN MCV TCE

Żuczek napisał/a:

1. Czy ktoś zakładał gaz do tego silnika na forum, czy jest to technicznie wykonalne i jak ten silnik może spisywać się z gazem. Wiem ze ASO do tego silnika nie założy instalacji

Można ale .
1.za 10 tyś zł
2.Są 3-4 warsztaty które to zrobią
3.tracisz gwarancje na wszystko co było modyfikowane ale każda usterka silnika będzie zwalana na lpg
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-06, 14:23   

Eeeee wystarczy sekwencja IV generacji - TCE 90 ma wtrysk wielopunktowy pośredni więc nie ma z tym problemu.
Zapytaj na forum lpg:
http://lpg-forum.pl/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne