Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster vs Duster FL - co zmienił facelifting?
Autor Wiadomość
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-14, 14:23   Duster vs Duster FL - co zmienił facelifting?

Witajcie.
Ciekawi mnie jakie są zmiany między Dusterem I i II. Głównie chodzi mi o aspekty techniczne.
Listę modyfikacji wyszczególnianych w temacie zamieszczam poniżej:
1) Zmiany zewnętrzne:
- atrapa chłodnicy i lampy przednie główne ze zintegrowanymi lampami dziennymi (ale nie led).
- uchwyt zamykania klapy bagażnika (w nowej ryflowany) i napis Duster
- relingi o większej średnicy, z otworami i napisem Duster
- nowa gama felg aluminiowych
- inne oznaczenie 4x4 - znika naklejka, pojawia się mały znaczek
- Inne uszczelki drzwi
2) Zmiany wewnątrz:
- dodatkowe oświetlenie tylnej kanapy
- nowa deska rozdzielcza z wyświetlaczem dotykowym?lcd
- sterowanie szyb przeniesione z konsoli na drzwi
- sterowanie kierownicy ucywilizowane
- skrajnie uproszczony wskaźnik temperatury silnika - a w zasadzie jego brak
3) Zmiany techniczne:
- dodano do gamy turbodołatowany silnik benzynowy 1,2 - 125 KM
- zmiana wyciszenia
- dłuższe przełożenia skryzni biegów w wersji 2x4
- tłumik końcowy przesunięty z tyłu - gdzie był nie do przychaczenia pod spód auta - gdzie można go uszkodzić (nie wiem po co taka zmiana?)
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-02-24, 07:20, w całości zmieniany 7 razy  
 
mick 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-14, 14:35   

Duster 2 nie ma lamp LED.
_________________

 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-14, 14:42   Re: Duster vs Duster FL - co zmienił facelifting?

Hakama 4x4 napisał/a:
Witajcie.
Ciekawi mnie jakie są zmiany między Dusterem I i II. Głównie chodzi mi o aspekty techniczne.
Proponuję dopisywanie w formie powielania listy modyfikacji, którą rozpoczynam poniżej:
1) Zmiany zewnętrzne:
- atrapa chłodnicy i lampy przednie główne ze zintegrowanymi lampami dziennymi led.
- uchwyt zamykania klapy bagażnika (w nowej ryflowany) i napis Duster
- relingi o większej średnicy, z otworami i napisem Duster
- nowa gama felg aluminiowych
- inne oznaczenie 4x4 - znika naklejka, pojawia się mały znaczek
2) Zmiany wewnątrz:
- dodatkowe oświetlenie tylnej kanapy
- nowa deska rozdzielcza z wyświetlaczem dotykowym?lcd
- sterowanie szyb przeniesione z konsoli na drzwi
- sterowanie kierownicy ucywilizowane
3) Zmiany techniczne:
- dodano do gamy turbodołatowany silnik benzynowy 1,2 - 125 KM
- zmiana wyciszenia
- zmiany w tylnym zawieszeniu 4x4 ? - nie wiem jakie


lampy dojazdy dziennej a nie led :)
nowe lampy tylne :)
oraz półka zamiast szmaty z bagażniku :):)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-14, 14:56   

 
nikita1589 



Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1,6V 4x4
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączyła: 08 Lis 2013
Posty: 130
Skąd: Lublin / Okolice
Wysłany: 2014-01-14, 16:47   

W wersji nowej benzynowej tłumniki nie wstają tak z podwozia (jest ich cztery), jak w starej diesel. Porównywane były samochody stojące obok siebie. W nowym grubsze przełączniki kierunków i wycieraczek, pilot do radia i tel kwadratowy a w tamtej poprzedniej wersji półokrągły, relingi w nowym do końca dachu pociągnięte do przodu w poprzedniej wersji kończą się wcześniej.
Ostatnio zmieniony przez nikita1589 2014-01-14, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-14, 16:49   

nikita1589 napisał/a:
pilot do radia i tel kwadratowy a w tamtej poprzedniej wersji półokrągły,


Co do pilotów, do w Duster'ze PhI (i innych Daciach) występowały dwa modele, te kwadratowe i zaokrąglane
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-01-14, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
nikita1589 



Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1,6V 4x4
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączyła: 08 Lis 2013
Posty: 130
Skąd: Lublin / Okolice
Wysłany: 2014-01-14, 16:54   

Dominus, być może wiem że Piotrek ma zaokrąglony u nas jest kwadratowy dlatego piszę co wspólnie zauważyliśmy :mrgreen:
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-14, 16:57   

nikita1589 napisał/a:
Dominus, być może wiem że Piotrek ma zaokrąglony u nas jest kwadratowy dlatego piszę co wspólnie zauważyliśmy :mrgreen:


Dlatego o Tym napisałem aby wyprostować że nie jest to zmiana przy faceliftingu.
PS. Ja mam kwadratowy pilot. Duster PhI
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-14, 18:25   

Zmian pewnie jest więcej, bo nawet hak nie pasował od starego modelu, krótsze są tylne podłużnice czy coś.
Więc to nie tak, że to stare auto z nowymi lampami.
Widziałem zmiany modelu, które wprowadzały mniejsze modyfikacje.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2014-01-14, 20:59 ]
Dalsza dyskusja nt haka: http://www.daciaklub.pl/f...1627772#1627772.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-14, 19:28   

silnik też chyba jest zmieniony (1.5 dci), ma inny kod i np. filtr paliwa z wkładem (tańszy serwis), nie ma też chyba już wskaźnika zabrudzenia filtra pow.
edit no i ma hill holder, nie wiem czy ph1 też ma
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-01-14, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2014-01-14, 21:03   

Nowy ESP 9.0 zamiast 8.0,
Asystent ruszania pod górę,
Trzykrotne mrugnięcie kierunkowskazu po lekkim naciśnięciu,
Przycisk ECO - tylko czy to działa,
Wskaźnik zmiany przełożenia góra/dół,
Dodatkowe gniazdo zapalniczki z tyłu,
Lusterko w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy,
Inne siedzenia i tapicerki, podgrzewanie,
Tempomat sterowany przy kierownicy,
Termometr zewnętrzny,
Ostatnio zmieniony przez darekG 2014-01-14, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-14, 22:19   

Ten hill holder to jak działa?
Bo mnie się nie udało tego zaobserwować, może coś źle robię, ale z górki stacza się od razu.
 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2014-01-14, 23:23   

Kluczem do zadziałania systemu jest dość szybkie puszczenie sprzęgła, a samochód musi stać pod górę - nie musi być bardzo stroma.
Auto nie stacza się przez kilka sekund, ten czas masz na puszczenie sprzęgła.

Po zadziałaniu systemu, jeśli nie zdecydujesz się na ruszenie, i ponownie wciśniesz hamulec odczujesz, że bierze zdecydowanie wyżej (jest jak gdyby napompowany).
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-15, 06:53   

Tak ten tłumik końcowy w Duster I 1.6 istotnie mógłby być bardziej schowany - choć tak jakoś wystaje, że jeszcze nigdy nim nie dotknąłem w terenie. Słyszałem gdzieś, że dokonano zmian w tylnym zawieszeniu, tylko nie wiem jakich.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 08:43   

Hakama 4x4 napisał/a:
Tak ten tłumik końcowy w Duster I 1.6 istotnie mógłby być bardziej schowany - choć tak jakoś wystaje, że jeszcze nigdy nim nie dotknąłem w terenie

http://daciaduster4x4.blo...uevo-dacia.html - "zmienił stryjek..." /:
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-15, 09:17   

Dzięki Laisar. Toż to jakaś głupota jest z tą modyfikacją a do tego nie wiadomo, czy jest miejsce na ewentualną zmianę układu wydechowego na starszy (w praktyce i tak to nierealne z uwagi na koszt, poza tym może być inaczej liczony i silnik może nie pracować prawidłowo przy takiej zmianie). MASAKRA.
Jak tak można popsuć...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-15, 14:47   

z poprowadzeniem tłumika przegięli - w starszym modelu rura biegnie tunelem a sam tlumik siedzi wysoko
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-15, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 15:16   

Dacia idzie w stronę pieniędzy widocznie doszli do wniosku że zrobię z dustera bardziej rodzimego suva.
Prawda taka że to im zapewni lepsza sprzedaż niż właściwości terenowe
Brakuje jednak najważniejszego większego silnika na autostrady
_________________
Moje auto
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-01-15, 19:48   

Karenzo napisał/a:
Brakuje jednak najważniejszego większego silnika na autostrady

1,5dCi 110km albo 1.2 Tce 125KM to za mało na autostrady ? Ja bym się bał Dusterem jeździć szybciej, niż 160-170kmh.

A do jazdy 150-160 wystarcza dużo mniej.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 20:41   

szkoda że przy tych 150 spalanie podwaja się a przy większej pojemności np 2.0 16v spalanie było by mniejsze a samochód bardziej przyjazny kierowcy . Na trasie wyprzedzanie stanowi problem przy aktualnej mocy . 2.0 16v to złoty środek nie jest to jakiś mega silnik.
Gdyby taki był oferowany bez wahania sprzedał bym aktualny samochód i zakupił nowy 2.0
Duster to jednak duży kloc o zerowej aerodynamice ten silnik 1.6 16v jest dobry ale do sedana
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-15, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-01-15, 20:49   

Nie wiem jak było z silnikiem benzynowym 1.6 w wersji Duster I ale II posiada przepustnicę elektroniczną z wbudowanym urządzeniem typu silnik krokowy , taki patent , podejrzewam ,że po to by mogła spełniać normy EURO 5 . W Volvo V70 2.4 benzin też była taka przepustnica , ogólnie opinia była taka " padają " , z tym , że moja miała od nowości nastukane ponad 200tyś km , szczegół tkwi w tym aby te przepustnice czyścić co jakieś 30-40 tyś.km . W Duster II jest o tyle lepiej że po stronie wewnętrznej tejrze przepustnicy jest wypinany wąż podciśnienia , przez który można wprowadzić środek do czyszczenia np.STP a z zewnętrzej wystarczy demontaż filtra paliwa . Brak przy silniku " przepływki " MAF Sensor , jest tylko MAP Sensor i IAT Sensor - które rzadko padają .
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 21:05   

Wiem że jest ale z podatkami i zaporową akcyzą cenna spokojnie wyniosła by ok 100-120 tyś .
Wydaje mi się że jeżeli by był oferowany w PL to wyceniono by go jak 1.5 dci 110 czyli 70 za full pakiet .
Za 120 można kupić lepszego suva niż dacia
_________________
Moje auto
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-01-15, 21:23   

Nowy Dusterek ma inną uszczelkę drzwi - zamyka szparę między drzwiami a budką - pewnie mniej szumi .Ponieważ jej profil jest od strony blachy budy identyczny chciałem dokupić do mojej MCV - cena 180 zyla - tyleże jej nie ma w magazynie - muszę czekać .
Druga sprawa - jaki czynnik chłodzący ma duster II w klimie - ten nowy co wybucha ??
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-15, 21:49   

ten stary i tani :)
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-01-15, 22:37   

corrado napisał/a:
2.0 16V jest w sprzedaży na rynku Rosyjskim ;) Tam się nazywa Renault Duster.

Cytat:

To trzykrotne mrugnięcie to siedzi w dźwigni kierunkowskazów czy w UCH?
Jeśli w UCH, to czy jest to opcja do znalezienia i włączenia via DDT2000?


Dołączam się do pytań bebego ;-) Taki zestaw - kit na potrójne mrugnięcie do aut, jest do kupienia co prawda za niecałe 50pln ale szkoda " roboty i dłubania " skoro może podejdzie od strony programistycznej :P
[/quote]
To 2.0 16v chyba ma tylko Euro 4 i to jest powód, że go nie ma w PL.....
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne