Wysłany: 2015-11-09, 19:56 Duster do turystyki off roadowej
Witam
Podobne tematy już już były ale nie takie same .
Chciałem zapytać o zastosowanie Dacii Duster do turystyki off roadowej.
Do zwiedzania lekko niedostępnych miejsc, jak się to ma do jej trwałości.
Dla jasności sprawy nie interesuje mnie bezsensowne pokonywanie rzek, taplanie w błocie po klamki czy jazda trialowa w wykopanych przez koparkę rowach, jest to dla mnie całkowicie bez cienia sensu i mimo ze mawiają że błoto wciąga , to ja próbowałem i podziekowałem - zero podniecenia, zresztą do tego się nie nadaje to auto.
A ja się ma przydatność tego samochodu do wycieczek , okołoleśnych ( po lasach nie można jeździć) do wyjazdów grupowych i zwiedzania roztocza czy innych fajnych zakątków w grupie aut. Czy takie zastosowanie tego samochodu ma sens ? Czy wcale nie ma tego sensu .
Jeździcie tymi samochodami powiedzcie jak wychodzi porównanie Dustera z np Grand Vitarą I czy II choć to bardzo różne konstrukcyjnie auta. Jak to się ma po założeniu opon lekko terenowych?
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-11-09, 20:44
Do tej pory Duster dojechał praktycznie wszędzie. Nie tylko po asfalcie, czy po szutrach ale tez po lesnych scieżkach (mozna, choć nie w Polsce), po piaszczystych i kamienistych plarzach, po blocie i korytami potoczków. Oczywiście to nie było żadne ekstremum, ale wyprawy. Tam gdzie można to zupełnie boczne drózki albo i bez dróżek. Wytrzymał szutry Kareli zarówno rosyjskiej jak i fińskiej, rumuńskie i albańskie wertepy, greckie i tureckie plaze i góry, bloto i wyboje Kaukazu. Sprawdził się jako mała wyprawówka na 2 osoby. Na 4 - ciasno, a i namioty mniej komfortowe od spania z tyłu. Uważam, ze w żadnym wypadku nie jest mniej dzielny od Vitary za to lżejszy i z lepszymi katami. Parę razy zaskakiwaliśmy obszepjonych wyprawowiczów na podwyższonych zawieszeniach, obwieszonych wyciagarkami i kinetykami jadacych w karawanie. Zwłaszcza, gdy spotykali nas w miejcu, które uznawali za trudne
Tak, zastosowanie do zwiedzania , do biwaków i włóczęgi jak najbardziej ma sens
I jeszcze jedno - aktualny przebieg to 111111 km - dane z ostatniego piatku - działa, nie skrzypi, nie rozlatuje się
Ostatnio zmieniony przez ajax 2015-11-09, 20:45, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2015-11-09, 20:57 Re: Duster do turystyki off roadowej
jimny napisał/a:
A ja się ma przydatność tego samochodu do wycieczek , okołoleśnych ( po lasach nie można jeździć) do wyjazdów grupowych i zwiedzania roztocza czy innych fajnych zakątków w grupie aut. Czy takie zastosowanie tego samochodu ma sens ? Czy wcale nie ma tego sensu .
Ja zakupiłem swojego ze względu na konieczność dojazdu do mojej hacjendy na Roztoczu i moge polecić Ci to auto jako sprawdzające się w naprawdę trudnych sytuacjach. Oczywiście jeśli chcesz poruszać się po trudniejszym terenie to musisz mieć inny zestaw opon - bo fabryczne nadają się na asfalt i bardzo lekki teren
jimny napisał/a:
Jeździcie tymi samochodami powiedzcie jak wychodzi porównanie Dustera z np Grand Vitarą I czy II choć to bardzo różne konstrukcyjnie auta. Jak to się ma po założeniu opon lekko terenowych?
Akurat w tym przypadku sprawdza się powiedzenie im droższy=cięższy jest SUW tym dalej trzeba w błocie iść po traktor
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum