Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster do turystyki off roadowej
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2015-11-09, 19:56   Duster do turystyki off roadowej

Witam

Podobne tematy już już były ale nie takie same .
Chciałem zapytać o zastosowanie Dacii Duster do turystyki off roadowej.
Do zwiedzania lekko niedostępnych miejsc, jak się to ma do jej trwałości.

Dla jasności sprawy nie interesuje mnie bezsensowne pokonywanie rzek, taplanie w błocie po klamki czy jazda trialowa w wykopanych przez koparkę rowach, jest to dla mnie całkowicie bez cienia sensu i mimo ze mawiają że błoto wciąga , to ja próbowałem i podziekowałem - zero podniecenia, zresztą do tego się nie nadaje to auto.

A ja się ma przydatność tego samochodu do wycieczek , okołoleśnych ( po lasach nie można jeździć) do wyjazdów grupowych i zwiedzania roztocza czy innych fajnych zakątków w grupie aut. Czy takie zastosowanie tego samochodu ma sens ? Czy wcale nie ma tego sensu .

Jeździcie tymi samochodami powiedzcie jak wychodzi porównanie Dustera z np Grand Vitarą I czy II choć to bardzo różne konstrukcyjnie auta. Jak to się ma po założeniu opon lekko terenowych?
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-09, 20:39   

Ma sens. Jeżeli chcesz dojechać dalej niż plaskaczem i wrócić bez uszkodzeń i obawy o stan auta ale nie pchać w głębokie błoto.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-11-09, 20:44   

Do tej pory Duster dojechał praktycznie wszędzie. Nie tylko po asfalcie, czy po szutrach ale tez po lesnych scieżkach (mozna, choć nie w Polsce), po piaszczystych i kamienistych plarzach, po blocie i korytami potoczków. Oczywiście to nie było żadne ekstremum, ale wyprawy. Tam gdzie można to zupełnie boczne drózki albo i bez dróżek. Wytrzymał szutry Kareli zarówno rosyjskiej jak i fińskiej, rumuńskie i albańskie wertepy, greckie i tureckie plaze i góry, bloto i wyboje Kaukazu. Sprawdził się jako mała wyprawówka na 2 osoby. Na 4 - ciasno, a i namioty mniej komfortowe od spania z tyłu. Uważam, ze w żadnym wypadku nie jest mniej dzielny od Vitary za to lżejszy i z lepszymi katami. Parę razy zaskakiwaliśmy obszepjonych wyprawowiczów na podwyższonych zawieszeniach, obwieszonych wyciagarkami i kinetykami jadacych w karawanie. Zwłaszcza, gdy spotykali nas w miejcu, które uznawali za trudne ;-)
Tak, zastosowanie do zwiedzania , do biwaków i włóczęgi jak najbardziej ma sens
I jeszcze jedno - aktualny przebieg to 111111 km - dane z ostatniego piatku - działa, nie skrzypi, nie rozlatuje się
Ostatnio zmieniony przez ajax 2015-11-09, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-09, 20:57   Re: Duster do turystyki off roadowej

jimny napisał/a:
A ja się ma przydatność tego samochodu do wycieczek , okołoleśnych ( po lasach nie można jeździć) do wyjazdów grupowych i zwiedzania roztocza czy innych fajnych zakątków w grupie aut. Czy takie zastosowanie tego samochodu ma sens ? Czy wcale nie ma tego sensu .

Ja zakupiłem swojego ze względu na konieczność dojazdu do mojej hacjendy na Roztoczu i moge polecić Ci to auto jako sprawdzające się w naprawdę trudnych sytuacjach. Oczywiście jeśli chcesz poruszać się po trudniejszym terenie to musisz mieć inny zestaw opon - bo fabryczne nadają się na asfalt i bardzo lekki teren
jimny napisał/a:
Jeździcie tymi samochodami powiedzcie jak wychodzi porównanie Dustera z np Grand Vitarą I czy II choć to bardzo różne konstrukcyjnie auta. Jak to się ma po założeniu opon lekko terenowych?

Akurat w tym przypadku sprawdza się powiedzenie im droższy=cięższy jest SUW tym dalej trzeba w błocie iść po traktor
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-09, 21:05   

Na takie wypady, to już Stepway był wystarczający, więc w Dusterze na pewno masz jeszcze "zapas" ;-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Gość

Wysłany: 2015-11-09, 21:07   

potwierdzacie tylko moje opinie i moje obserwacje. Dziękuję
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne