DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Odcięcie, obroty maksymalne
Autor Wiadomość
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 01:46   Odcięcie, obroty maksymalne

Kto wie, kto wie, kto pooowieeee... ;)

Jak to jest właściwie z odcięciem? Ono jest określane per typ silnika i np. wszystkie K4M mają w tym samym miejscu? Czy raczej per silnik, w sensie - indywidualna sztuka, są ustawione w sterowniku i np. można je odczytać w DDT2000? Czy po prostu muszę zejść do samochodu, podłączyć DDT2000 i piłować, patrząc na ekran? :/

Szukałem namiętnie (dla silnika K4M), ale nic nie znalazłem.
 
carolinus 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 2014-01-22, 01:56   

no nie wiem czy wszystkie k4m bez ogranicznika dadzą radę 7200 obrotów :)

http://frcup.com/uploads/..._FR1.6_V1.0.pdf

W mojej instrukcji do logana NU 809-1 XI 2006 jest tylko wzmianka o dieslach i o tym że w dieslu za nieprzekroczenie maksymalnej prędkości obrotowej odpowiada pompa paliwa....

w instrukcji od Laguny podobnie :/ tylko wzmianka n/t odcięcia dla diesla...

http://www.renault.pl/egu...20Phase%202.pdf
_________________
--
12.V.2021: +165000km od dnia zakupu,
>237kk całkowity
Ostatnio zmieniony przez carolinus 2014-01-22, 02:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-01-22, 08:18   

Na pewno jest to ustalane arbitralnie z jakimś zapasem. Indywidualnie to musieliby kręcić stopniowo coraz wyżej, zanotować obroty, przy jakich wysypał się rozrząd i zaprogramować wartość -1000. :lol:
Ogólnie mówiąc powinien to być punkt, gdzie zaczyna się ciągłe czerwone pole, a przy przyspieszaniu zacinają się pasy bezpieczeństwa.
W Felce 1,6 75KM były dwa stopnie opisane w dokumentacji - jeden cylinder odcinało przy 5000 chyba, resztę przy 5500. Wolnoobrotowy i niewysilony silnik, ale charakterystyka momentu piękna i nic mu nie brakowało.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 09:07   

bebe napisał/a:
[odcięcie] jest określane per typ silnika i np. wszystkie K4M mają w tym samym miejscu?

Nie - zależy jeszcze od podtypu.
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-22, 12:04   

Mi raz odcięło jak zapomniałem zmienić biegu. Spokojnie w 1.6 to ponad 7000RPM
_________________
firefox
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 16:49   

W obsztrukcji serwisowej, którą dostałem od Tajnego Źródła (dzięki Ci, Źródło ;), jest napisane, że ECU odcina paliwo przy 5800 obr/min przy temperaturze cieczy chłodzącej poniżej 60 °C oraz 6500 obr/min przy nagrzanym silniku.

Przy czym obsztrukcja jest od K4M w wersji 110 KM.

A potrzebne mi jest to do projektu nowej tarczy zegarów, którą sobie rzeźbię. :) Chciałem być świętszy od papieża i zrobić sobie kreseczkę tam, gdzie faktycznie odcięcie jest. :] Chyba przyjmę na wiarę to 6500 obr/min, bo nikt z tego strzelał nie będzie, po odcięcie raczej nie piłuję, poza tym przy odcięciu wskazówka obrotomierza i tak lata jak szalona, więc większa dokładność i tak na nic mi się nie przyda.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi! :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne