Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Powrót Dacii 1100 ?
Autor Wiadomość
Loganek 



Marka: Italjet
Model: Formula
Silnik: wystarczający ;-)
Rocznik: 1996
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 203
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2008-07-14, 12:24   Powrót Dacii 1100 ?

Obecna dekada w motoryzacji upływa pod hasłem reinkarnacja. Co chwila jakiś producent z wielką pompą prezentuje współczesną interpretację swojego kultowego modelu sprzed 25, a nawet i więcej lat. Wystarczy przypomniec sobie premierę nowego Fiata Cinquecento lub ogromny popyt na obecną generację Forda Mustanga. Do tej grupy najwyraźniej zamierza dołączyć Dacia. W Internecie od jakiegoś czasu krążą plotki, jakoby z bram fabryki w Pitesti miałby wyjeżdzac nowy model 1100. W przeciwieństwie do Logana czy Sandero, nowa 1100 byłaby dla Dacii modelem prestiżowym - coś jak New Beetle w VW. Starsi czytelnicy pamiętają, że tym samym oznaczeniem ochrzczony był pierwszy model marki z kraju Draculi produkowany w latach 1968-1971. Gdyby ten samochód wszedł do produkcji w niezmienionej postaci przedstawionej na poniższych wizjach, z pewnością odniesie sukces nie tylko w Rumunii, lecz także we Francji. Dacia 1100 to przecież licencyjna odmiana Renault 8. Samochód miałby opierac się na mechanice znanej z Logana, jednak nie jest to żadna hańba. Dacia byc może chce udowodnic, że stylowym, czterodrzwiowym coupe można wjechac na drogi inne, niż asfaltowe ;-) .
Na poniższych fotografiach wizje nowej Dacii 1100, a także pierwowzór z 1968 roku ;-) . Zapraszam do komentowania.

dacia1100a.jpg
Plik ściągnięto 511 raz(y) 134,76 KB

11002iv7.jpg
Plik ściągnięto 360 raz(y) 127,01 KB

11004tn4.jpg
Plik ściągnięto 287 raz(y) 153,95 KB

11001kp6.jpg
Plik ściągnięto 319 raz(y) 142,75 KB

_________________
Italjet Formula
50 ccm
12 lat
wciąż jeździ ;-) , ale czy zajechałbym do Rumunii ?

Dacia, Fiat i Tata - to nie samochody, to pasja ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-14, 13:24   

Ja tylko nie wiem: co większość tych "reinkarnacji" ma wspólnego z poprzednimi wcieleniami? Jeszcze może Beetle to faktycznie jakaś stylistyczna wariacja na motywach, ale reszta tych produktów to próba zbicia kasy za pomocą magii nazw, bez żadnego związku z z wyglądem, grupą docelowaą czy choćby rozwiązaniami technicznymi. Ogólnie - bez sensu /:
 
Siekierodont 
Zielony listek


Marka: Przecinak
Model: Czerwony
Silnik: 1.2
Rocznik: 2002
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-15, 07:48   

Wspólnego to one mają niewiele, ledwie "nawiązują" stylistyką, a poza tym to rzeczywiście mało mają wspólnego z pierwowzorami (poza nazwą). Ale czasami trafią się ciekawe egzemplarze, jak wspomniany garbusik, albo muscle car-y. Uważam, że to są już swojego rodzaju gadżety.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-07-15, 12:58   

Loganek napisał/a:
Gdyby ten samochód wszedł do produkcji w niezmienionej postaci przedstawionej na poniższych wizjach, z pewnością odniesie sukces nie tylko w Rumunii, lecz także we Francji.


Oj, za łatwo rzucasz takimi opiniami.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Loganek 



Marka: Italjet
Model: Formula
Silnik: wystarczający ;-)
Rocznik: 1996
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 203
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2008-07-15, 13:54   

To tylko moje zdanie podparte dowodami w postaci popytu na Cinquecento we Włoszech ;-) czy na Mustanga. Sprzedawałaby się dobrze we Francji, gdyż 1100 to licencyjna odmiana modelu Renault 8, która co by nie mówic, jest samochodem kultowym w tym kraju.
_________________
Italjet Formula
50 ccm
12 lat
wciąż jeździ ;-) , ale czy zajechałbym do Rumunii ?

Dacia, Fiat i Tata - to nie samochody, to pasja ;-)
 
slk84 



Marka: Renault
Model: Clio III
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 51
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-01-31, 10:20   

Mnie nowa 1100 z boku przypomina chryslera 300 C a z przodu fiata 500 ogólnie concept jest ok:)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-01-31, 11:21   

laisar napisał/a:
ale reszta tych produktów to próba zbicia kasy za pomocą magii nazw, bez żadnego związku z z wyglądem, grupą docelowaą czy choćby rozwiązaniami technicznymi.


racja, obecne postaci "stonki", mini, czy 500 (nb. 500=cinquecento :mrgreen: ) są zaprzeczeniem koncepcji przyświecała przy tworzeniu ich poprzedników ("kazdy w Anglii hojrak-super musi mieć swój mini-kuper" :mrgreen: ) .
Ciekawe ile kosztowałaby "kultowa" Kaczka citroena gdyby usiłowano ją reanimowac ? :lol:

BTW> czniam grupy (docelowe/targety)*

___________________________
*) Niepotrzebnych skreślić
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne