Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
tanie auta
Autor Wiadomość
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-02-04, 09:28   tanie auta

http://moto.wp.pl/gid,163...l?ticaid=11224a

no i jedni pisza ze warto ini ze nie warto w innych artykułach :) najlepiej jak się samemu pomysli troszkę :)

no i bzdura jeśli chodzi o DCI ;) jak się dba to się ma :) i to tyle w temacie :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2014-02-04, 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2014-02-04, 12:14   Re: tanie auta

wieza napisał/a:
http://moto.wp.pl/gid,16369928,kat,55194,title,Auta-tanie-w-eksploatacji-za-10-tysiecy,wid,16369928,galeriazdjecie.html?ticaid=11224a

no i jedni pisza ze warto ini ze nie warto w innych artykułach :) najlepiej jak się samemu pomysli troszkę :)

no i bzdura jeśli chodzi o DCI ;) jak się dba to się ma :) i to tyle w temacie :)


co do diesla
dCi jeśli jest zadbane to 2x przeżywa silniki benzynowe
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-04, 13:12   

Nie wiem czy dci przeżyje dwa razy stary prosty silnik 8 V 1.4 czy 1.6. Jednak patrząc na nasze forum nie ma raportów masowego padania silnika 1.5 dci. Pojedyncze przypadki wtrysków, często przy przebiegach ponad 200 tys km. ( patrz MCV ZeneC ).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-04, 15:17   

Cytat:
dCi jeśli jest zadbane to 2x przeżywa silniki benzynowe

Co to znaczy? Czego się wystrzegać w przypadku 1.5DCI ? :roll:
 
delanela 


Marka: Daćka
Model: Duster!
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 31
Skąd: Centrum/Polska
Wysłany: 2014-02-04, 16:30   

Szczerze to pare razy zetknałem się z silnikami dci, i dla mnie są jak typowe obecne diesle - sprzedać nim zacznie generować koszty, i nie chodzi o sam motor ale nawet jego osprzęt.

Niestety czasy prostych i trwałych diesli juz minęły - i prosta benzyna z reguły przeżyje każdego diesla.. a na pewno nie zrujnuje tak portfela :-)
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-02-04, 18:37   

delanela napisał/a:
Niestety czasy prostych i trwałych diesli juz minęły - i prosta benzyna z reguły przeżyje każdego diesla.. a na pewno nie zrujnuje tak portfela :-)

Taka niestety smutna rzeczywistość :-( ... z reszta podobnie jak prosta benzyna z reguły przeżyje tzw. "nowoczesną", tzn. downsizingowaną, wyżyłowaną benzynę.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-02-04, 21:12   

Pewnie dlatego na forum Dacii tyle jest rozżalonych głosów, że 1.5dCi to szrot, relacji z awarii w środku wakacji, faktur za wymienione po 300km od salonu wtryski, zdjęć ofiar rozbieganych silników, filmików z turbinami wciągającymi gołębie...

Czasy prostych silników rzeczywiście się skończyły. Skończyły się też czasy olejów mineralnych, jeżdżenia 50kkm ja jednej wymianie oleju, tankowania płynów eksploatacyjnych po nadmorskich smażalniach ryb...

...a także czasy spalania po 8 litrów w trasie benzyną 1.2, zasmradzania miast sadzą z klekotów, gaźników, porażających mocy silników rzędu 60KM itd. itd.
U mnie w rodzinie jeździ uchodzący za średnio trwały diesel po flocie, ponad 150 tys przebiegu, ponad 10 lat, zmienna geometria turbiny. I co? Zepsuł się? A d**a!

Raz się zapchał na zimnie od lewego paliwa i parę razy przycinała się na chwilę turbina z powodu delikatnego jeżdżenia - i to są te grube tysiące władowane w naprawy "awaryjnego downsizingu".

Fakty są takie, że poza ewidentnymi wadami fabrycznymi i konstrukcyjnymi, za awarie nowoczesnych silników odpowiadają kierowcy, myślący, że mogą jednocześnie oszczędzać na paliwie, a traktować swój samochód jak furmankę.
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2014-02-04, 22:18   

corrado napisał/a:
Cytat:
dCi jeśli jest zadbane to 2x przeżywa silniki benzynowe

Co to znaczy? Czego się wystrzegać w przypadku 1.5DCI ? :roll:


z założenia diesle są długowieczne ale przy częstych wymianach dobrego oleju, filtrów , nie przegrzewać na wysokich obrotach, bez krótkich miejskich tras, dobrej jakości olej napędowy

wszystko
 
adamos44 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Rocznik: 2008
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-02-05, 13:35   

Marmach napisał/a:
Pewnie dlatego na forum Dacii tyle jest rozżalonych głosów, że 1.5dCi to szrot, relacji z awarii w środku wakacji, faktur za wymienione po 300km od salonu wtryski, zdjęć ofiar rozbieganych silników, filmików z turbinami wciągającymi gołębie...

Czasy prostych silników rzeczywiście się skończyły. Skończyły się też czasy olejów mineralnych, jeżdżenia 50kkm ja jednej wymianie oleju, tankowania płynów eksploatacyjnych po nadmorskich smażalniach ryb...

...a także czasy spalania po 8 litrów w trasie benzyną 1.2, zasmradzania miast sadzą z klekotów, gaźników, porażających mocy silników rzędu 60KM itd. itd.
U mnie w rodzinie jeździ uchodzący za średnio trwały diesel po flocie, ponad 150 tys przebiegu, ponad 10 lat, zmienna geometria turbiny. I co? Zepsuł się? A d**a!

Raz się zapchał na zimnie od lewego paliwa i parę razy przycinała się na chwilę turbina z powodu delikatnego jeżdżenia - i to są te grube tysiące władowane w naprawy "awaryjnego downsizingu".

Fakty są takie, że poza ewidentnymi wadami fabrycznymi i konstrukcyjnymi, za awarie nowoczesnych silników odpowiadają kierowcy, myślący, że mogą jednocześnie oszczędzać na paliwie, a traktować swój samochód jak furmankę.


Jak się dba tak się ma, oszczędzanie na paliwie jest tylko na krótką metę. Ja swoje garażuję, leję sprawdzone paliwo i nie mam żadnych poważnych usterek.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne