DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Żarówki lamp przednich w Logan/Sandero II

keikan - 2014-02-19, 13:30
Temat postu: Żarówki lamp przednich w Logan/Sandero II
Witam.
Moje Sanderko II jeszcze nie dotarło do salonu, ale chcę zapytać za wczasu:

Jaka jest w jego lampie żarówka fabrycznych świateł dziennych?
Bo reszta to pewno H7 mijania i H1 długie.

Ciekawi mnie natomiast światło dzienne, bo led to to raczej nie jest :(

bebe - 2014-02-19, 13:38
Temat postu: Re: Żarówki lamp przednich w Sandero II
keikan napisał/a:
Ciekawi mnie natomiast światło dzienne, bo led to to raczej nie jest :(

No raczej nie jest, bo i po co. Światło ma świecić, a nie poprawiać samopoczucie właściciela. :>

Na forum są dostępne instrukcje do nowych Dać, i w intrukcji jest napisane, że żarówka dla świateł dziennych i pozycyjnych jest wspólna, jest to W21/5W.

Paweł - 2014-02-19, 13:58

a reflektor główny to H4
keikan - 2014-02-19, 14:16

dzięki!

ps. oprócz lepszego samopoczucia właściciela to jeszcze mniejszy pobór prądu i mniejsze grzanie wnętrza reflektora ;)

mekintosz - 2014-02-19, 16:16

keikan napisał/a:
dzięki!

ps. oprócz lepszego samopoczucia właściciela to jeszcze mniejszy pobór prądu i mniejsze grzanie wnętrza reflektora ;)


Poza tym dobra LED świeci dłużej oraz jaśniej niż klasyczna żarówka Bebe ;-)

bebe - 2014-02-19, 17:17

Zacząłem wczytywać się w instrukcję i najwyraźniej mogą być różne wzory kloszy, albo czegoś nie rozumiem.

Na pierwszej stronie poświęconej wymianie żarówek (strona 5.14) wymienione są żarówki H7 (światła mijania) i H1 (drogowe), W21/5W (dzienne/pozycyjne).

Na kolejnej stronie (5.15) jest znowu narysowany klosz, ale nieco inny, a żarówki to H4 (mijania/drogowe) i W21/5W LL (dzienne/pozycyjne).

WTF?

A już w przeciwmgłowych siedzi zupełny wynalazek - H16 LL. A myślałem, że H15 w Helli są dziwne. :)

Ktoś wie, co znaczy to LL?

bebe - 2014-02-19, 17:19

mekintosz napisał/a:
Poza tym dobra LED świeci dłużej oraz jaśniej niż klasyczna żarówka Bebe ;-)

To świetnie, ale światła do jazdy dziennej nie mają świecić jaśniej i nap...dalać po oczach, tylko świecić się normalnie. :>

mekintosz - 2014-02-19, 18:00

Powinny świecić tak by były widoczne nie gorzej niż klasyczne mijania, które mamy debilny obowiązek używać. Takie są właśnie w wiekszości przyzwoite LEDY akcesoryjne oraz wiekszość fabrycznych zintegrowanych. Oczywiście jakbym miał fabryczne dzienne zbudowane na żarówce jak w nowym sandero/dustrze nie wymieniałbym w imię "wyższości i uwielbienia ledów" na diodowe ;-)
laisar - 2014-02-19, 19:17

bebe napisał/a:
WTF?

H4 jest w daciach, a H1/H7 - w renaultach.

bebe napisał/a:
co znaczy to LL?

"Long life".

marszelest - 2014-02-19, 19:40

bebe napisał/a:
....
Ktoś wie, co znaczy to LL?


a może :
1) LL= Langloch
:lol: :lol: :lol:
2) LL = Longlife
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
3) LL = Lepiej leży
:lol: :lol: :lol:

post Leisera wskoczył zanim dałem zapisz sorry za dubel

DrOzda - 2014-02-20, 10:14

mekintosz napisał/a:
Powinny świecić tak by były widoczne nie gorzej niż klasyczne mijania, które mamy debilny obowiązek używać.

No i świecą, w warunkach w których można ich używać równie dobrze a nawet lepiej niż mijania (bo wiązka nie jest odcinana w poziomie tylko podobnie jak kierunkowskazy czy stop świeci "wielokierunkowo"). A to że wśród kierowców nie brak debili którzy na dziennych jeżdżą we mgle deszczu czy porannej i wieczornej szarówce to fakt i wtedy światła LED są lepiej widoczne niż te oparte o P21 - oko ludzkie lepiej wychwytuje dużo bardziej selektywne widmo LED niż światła żarnikowego nawet przy podobnej światłości . Ale to żadne usprawiedliwienie. Natomiast zauważyłem że w Octaviach czy Fabiach rzeczywiście dzienne oparte o P21 współdzielone z przeciwmgłowymi są słabiej widoczne - te Daćkowe są znacznie lepiej umiejscowione.

Pshemo - 2014-02-20, 13:13

DrOzda napisał/a:
Natomiast zauważyłem że w Octaviach czy Fabiach rzeczywiście dzienne oparte o P21 współdzielone z przeciwmgłowymi są słabiej widoczne - te Daćkowe są znacznie lepiej umiejscowione.

DrOzda, Chyba nawet sama grupa VW to zauważyła, gdyż nowy golf czy polo w tych biednych wersjach co ledów nie mają, także dzienne mają w reflektorach a nie w przeciwmgłowych.

DrOzda - 2014-02-20, 14:00

Zgadza się , ale to było raczej dołożenie tych świateł na zasadzie "firmowych" Daylight 4 do Dustera. Po prostu musieliby wypuścić nową wersję głównych reflektorów a tak to tylko zrobili nowy wzór "halogenów". Po FL czy nowej wersji zaprojektowali jak trzeba.
Najlepszy motyw to widziałem w Kii Picanto - wielkie odbłyśniki dziennych zamiast przeciwmgłowych:

Pshemo - 2014-02-20, 16:17

Ale wersja z przeciwmgłowymi ma dzienne w technologi led w lampach :)
mikser - 2014-07-10, 08:39
Temat postu: który zestaw żarówek
Witam ponownie :)
czy ktoś bez zdejmowania opraw jest mi w stanie powiedzieć, który zestaw żarówek mam? Bo w instrukcji są dwa:
mijania: h7
drogowe: h1
dzienne, pozycyjne przednie: w21/5w
kierunki py21w

czy:
drogowe, mijania h4
dzienne, pozycyjne przednie: w21/5ww LL
kierunki: py21w

Sandero 2013 1.2 LPG Ambiance z pakietem klima, radio (ale to chyba nie ma znaczenia)

eplus - 2014-07-10, 08:56

Jak masz osobne światła drogowe i mijania, to H7+H1.
H4 to żarówka dwuwłóknowa (do drogowych i mijania).

mikser - 2014-07-29, 06:23
Temat postu: szybka i mega prośba
Witajcie :)

Jestem teraz na urlopie przy granicach Polski i naszło mnie by Dacią trochę po Słowacji pojeździć, ale tam jest wymóg, że trzeba mieć zapasową żarówkę po jednej sztuce każdego typu, które mamy w aucie. Nie mam przy sobie książeczki i nie wiem jakie te żarówki w sandero 2013 są. Ja mam ten zestaw z H4. gdyby ktoś mi mógł spisać .... :)

gfedorynski - 2014-07-29, 09:05

A z tym wymogiem zapasowych żarówek (albo apteczek, kamizelek, whatever) to nie jest czasem tak, że na mocy Konwencji Wiedeńskiej samochód ma spełniać normy ze swojego kraju i teoretycznie policja nie ma się prawa do tego czepiać? Były kiedyś medialne afery z długością nożyczek w apteczce sprawdzaną przez niemieckich policjantów i chyba na koniec okazało się, że nie mieli podstawy prawnej tego robić.

Wiem, że teoria jest dobra przy klawiaturze, a nie w sporze z obcym policjantem, ale pytam przez ciekawość...

mikser - 2014-07-29, 15:31

Cytat:
pytam przez ciekawość...
no z tego co czytałem na forach to niestety wymagają.
Józef - 2014-07-29, 18:12

Żarówki sandero H4, W5W, PY21W ,WY5W, H11, z tym że niektóre są białe i pomarańczowe.
mrówa - 2014-07-30, 08:49

A skąd taki obcy policjant będzie wiedział, czy posiadane żarówki są odpowiedniego typu?
matucha - 2014-07-30, 09:03

Jak już będą, to po prostu nie będzie wg mnie drążyć tematu.
DD - 2014-07-30, 13:21

->Mikser: Podaję na podstawie inf. z instrukcji obsługi do Sandero II (także Logan II i MCV II):
1. przód
mijania + drogowe: H7+H1, albo H4 (u Ciebie, jak już ustaliłeś, H4)
pozycyjne i dzienne: W21/5W
kierunkowskazy: PY21W (pomarańczowe - "Y" w oznaczeniu)
przeciwmgłowe: H16

2. tył
pozycyjne i stopy: P21/5W
kierunkowskazy: PY21W
światła cofania: P21W
przeciwmgłowe: P21W
trzecie św. stop: P21W
ośw. tabl. rej: W5W

3. inne
kierunkowskazy boczne: W5W (ale wydaje mi się, że się kropnęli i powinno byc WY5W - pomarańczowe)
ośw. kabiny: W5W
osw. bagażnika: W5W

---
Ale tak jak już wcześniej wspomniano, raczej mało prawdopodobne, żeby policjant się kapnął, że spośrod tych wszystkich ww typów żarówek nie masz tam jakiegoś jednego czy dwóch. No np. W5W lub/i W21/5W... swoją drogą, to ta ostatnia jest najdroższa i najtrudniejsza do zbobycia ze wszystkich ww "zwykłych" żarówek (w sensie zwykłych żarnikowych, niehalogenowych).

velomar - 2020-08-28, 13:37

W aktualnym modelu Sandero lapmy przednie są na żarówkach H7 (mijania i drogowe), a dzienne na diodach.

Chciałem dzisiaj przećwiczyć sobie wymianę i zobaczyć, jak to jest zrobione i aż mi ręce opadły. Żarówki nie są w żaden sposób zabezpieczane przed przesuwaniem, po prosu wciska się je i trzymają je na miejscu jakieś liche sprężynujące blaszki. Wystarczy lekko dotknąć złączkę palcem, a cała żarówka się rusza. Nawet trudno ustalić, czy żarnik znalazł się we właściwej pozycji, tak tandetnie to trzyma. Nie ma szans, by na wertepach to się nie przesuwało i nie drgało.
Kolejny dowód na to, że współczesne samochody są do kitu.
W starym Peugeocie 306 mam lampy na H4 (nie pamiętam kiedy zmieniałem żarówki, a oddzielnych do jazdy dziennej nie mam, więc te są cały czas w użyciu), klosze są ze szkła, które się praktycznie nie rysuje i nie matowieje. Sama bańka żarówki H4 jest większa, podobnie jak kołnierz (który daje dużo większą stabilność), a żarówka po włożeniu na miejsce jest mocowana sprężystą zawleczką i nie ma szans, by się przesunęła. Dostęp też jest łatwiejszy.
Długie światła w Sandero są niewiele lepsze od krótkich. Generalnie porażka na całej linii.
Już pewnie Sandero 1 miało te światła lepsze.

Dymek - 2020-08-28, 14:57

velomar napisał/a:
Chciałem dzisiaj przećwiczyć sobie wymianę i zobaczyć, jak to jest zrobione i aż mi ręce opadły. Żarówki nie są w żaden sposób zabezpieczane przed przesuwaniem, po prosu wciska się je i trzymają je na miejscu jakieś liche sprężynujące blaszki.

Bo tak właśnie są mocowane żarówki H7? :lol:
Przy wymianie nie musisz wymacywać tej posranej drucianej sprężynki- wcześniej miałem H4 i doceniam ten system w Sandero. Wymieniam i takie i takie. Sama żarówka H7 nigdy Ci nie wypadnie sama z siebie.

Cytat:
Długie światła w Sandero są niewiele lepsze od krótkich. Generalnie porażka na całej linii.

Tutaj to Kolega poleciał... I znowu trzeba do serwisu! Wszystkie wpisy polegają na wyszukaniu co się zmieniło przez te lata w motoryzacji i zjechaniu tego w opiniach. To Sandero już dawno powinno być wystawione do sprzedaży a Kolega nie powinien już nigdy nawet wchodzić do żadnego salonu z nowymi samochodami, niezależnie od marki. :roll:

Kauris - 2020-08-28, 16:42

Nie ufaj fabryce że światła są dobrze ustawione, jedź na SKP.
toka93 - 2020-08-29, 18:41

Ja tam doceniam w szkalowaniu nowych aut w stosunku do poczciwego 306, który miał wszystko lepsze nawet i żarówki H4 jakoś jaśniej świeciły
:lol:

eplus - 2020-08-30, 11:52

Najlepiej świeciły przedwojenne niemieckie żarówki w motorze wyłowionym przez wędkarza. :idea: :lol:
EBmazur - 2020-08-30, 12:17

Cytat:
velomar
klosze są ze szkła, które się praktycznie nie rysuje i nie matowieje. Sama bańka żarówki H4 jest większa, podobnie jak kołnierz (który daje dużo większą stabilność),

kolega załatwił szklane klosze myjąc je zimna wodą po dłuższej jeździe - szkło pękło.
H4 miały dwa wykonania - jedne standardowe , drugie z większym kołnierzem pasujących do starych żarówek ( ciekawe ile osób takie pamięta) .
Cytat:
Długie światła w Sandero są niewiele lepsze od krótkich. Generalnie porażka na całej linii.

Dla mnie są to jedne z najlepszych świateł z aut , którymi jeździłem .
A najlepsiejsze to były karbidówki

velomar - 2020-10-01, 12:29

Dymek napisał/a:
velomar napisał/a:
Chciałem dzisiaj przećwiczyć sobie wymianę i zobaczyć, jak to jest zrobione i aż mi ręce opadły. Żarówki nie są w żaden sposób zabezpieczane przed przesuwaniem, po prosu wciska się je i trzymają je na miejscu jakieś liche sprężynujące blaszki.

Bo tak właśnie są mocowane żarówki H7? :lol:

Tak, ale w Dacii. Inni potrafią zrobić to porządnie, tak by żarówka (też H7) siedziała stabilnie, dociskana solidną zawleczką z odpowiednią siłą:
https://www.youtube.com/watch?v=lcYypx9MIEk

Ten system mocowania żarówki z Dacii jest po prostu upośledzony. Księgowi poskąpili kasy na kawałek drutu, a inżynierowie ulegli, bo chyba żaden człowiek o zdrowych zmysłach nie pozostawiłby tego tak , jak to finalnie jest zrobione. Wstyd i żenada.

yurec1st - 2020-10-01, 12:47

Faktem jest, że zdarzyło mi się źle osadzić żarówkę głównie z powodu marnego dostępu ale nigdy nie wypadła. Natomiast w sandero mi wypadła z mocowania może przez nieuwagę ale jednak.
I jeszcze przypomniało mi się i uprzejmie przestrzegam przed konsekwencjmi takiego zdarzenia ponieważ gorąca bańka żarówki opiera się wtedy o otwór w plastikowym odbłyśniku, powoduje jego topienie czy utlenianie, biały dym i lotny biały proszek, który osiada wewnątrz lampy mocno ograniczając jej przejrzystość :-(

Dymek - 2020-10-01, 14:32

Obiecuję, że dołączę do pary narzekających, jak tylko któraś żarówka mi sama wypadnie. Jak dotąd jednak chwalę sobie bardzo istniejący sposób mocowania żarówek, bo mijania wymieniałem już po kilka razy i za każdym razem dziękuję konstruktorowi, że nie muszę po ciemku wymacywać tej wspaniałej sprężynki i kombinować jak jest zahaczona.

velomar napisał/a:
Tak, ale w Dacii. Inni potrafią zrobić to porządnie,

Też mogę rzucić linkiem, że to nie tylko patent z Sandero ani nie typowo z Dacii:

yurec1st - 2020-10-01, 14:36

Ale ja pisałem, żę wypadła z mocowania może przez nie uwagę ale jednak.
Ważniejsze są jednak konsekwencje w ogóle takiej możliwości.

Killer King - 2020-10-01, 15:01

Tak jak przekazali mi w ASO - jeździć i obserwować - czy nie wypadnie :lol:
defunk - 2020-10-01, 16:19

Dymek napisał/a:
Obiecuję, że dołączę do pary narzekających, jak tylko któraś żarówka mi sama wypadnie. Jak dotąd jednak chwalę sobie bardzo istniejący sposób mocowania żarówek, bo mijania wymieniałem już po kilka razy i za każdym razem dziękuję konstruktorowi, że nie muszę po ciemku wymacywać tej wspaniałej sprężynki i kombinować jak jest zahaczona.


Zawsze mógłbyś sobie poświecić, zresztą "system" na drucik jest zwykle łatwiejszy do wyczucia manualnie, choćby przez to, że ten drucik jest bliżej otworu (który w dodatku ma o choćby 1 cm za małą średnicę, żeby w miarę wygodnie spróbować wsadzić łapę).

Niestety też się jakiś czas troszkę namordowałem z wymianą głupiej H7 i też nieco przyjarałem jeden klosz w Dusterze. Kilka dni później zmieniałem H4 w Kia Soul -- i tam jest normalna zakrętka (a nie jakiś gumiany kapsel) i normalna sprężynka, i wymiana naprawdę trwa 5 sekund.

velomar - 2020-10-01, 23:22

Dymek napisał/a:
Obiecuję, że dołączę do pary narzekających, jak tylko któraś żarówka mi sama wypadnie. Jak dotąd jednak chwalę sobie bardzo istniejący sposób mocowania żarówek, bo mijania wymieniałem już po kilka razy i za każdym razem dziękuję konstruktorowi, że nie muszę po ciemku wymacywać tej wspaniałej sprężynki i kombinować jak jest zahaczona.

velomar napisał/a:
Tak, ale w Dacii. Inni potrafią zrobić to porządnie,

Też mogę rzucić linkiem, że to nie tylko patent z Sandero ani nie typowo z Dacii:


Wnioskując po Twoim przykładzie (jeśli pisałeś o kilkakrotnej wymianie żarówek w swojej Sandero) nawet sama trwałość żarówek H7 jest niższa niż H4 w starej lampie ze szklanym kloszem (jak w Peugeocie 306). Ja nie pamiętam już, kiedy zmieniałem żarówki, a jeździłem cały czas na światłach mijania (świateł do jazdy dziennej nie miałem). Na pewno było to więcej lat temu niż Ty masz swoją Sandero (w której przecież chyba masz oddzielne światła do jazdy dziennej).

Jeśli chodzi o to mocowanie żarówek H7 w Sandero to żadne pocieszenie, że nie tylko Dacia tak robi. Ja podałem przykład, że można to zrobić lepiej i solidniej, a odpięcie drucianej zawleczki, raz przećwiczone zgodnie z instrukcją obsługi lub tutorialem z Youtube nie powinno potem stanowić problemu. Za to pewność i stabilność mocowania dużo lepsza.
Nawet jeśli żarówka w Dacii sama nie wypadnie, to brak pewności co do stabilnego położenia żarnika w reflektorze może nie pozwolić poprawnie ustawić świateł.
A w ogóle to unijni urzędnicy, zamiast wymyślać coraz to nowe obowiązkowe systemy bezpieczeństwa w samochodach, powinni narzucić na producentów obowiązek takiego projektowania lamp, aby był do nich łatwy dostęp (bez potrzeby rozbierania połowy przodu) i aby nawet przysłowiowa blondynka potrafiła wymienić w nich żarówkę w środku nocy.
To co się widzi teraz na drogach to koszmar. Codziennie widuję jednookie samochody, z mrugającymi, drgającymi lampami, albo kierowców jadących na dziennych po zmroku (nawet kiedyś radiowóz policyjny na tym przyłapałem).

Jeśli chodzi o skuteczność reflektorów w Sandero to moim zdaniem jest po prostu słaba. Krótki zasięg, niejednorodna powierzchnia oświetlona (jaśniejsze i ciemniejsze plamy), długie też jakieś niemrawe. Jazda górskimi krętymi drogami nocą była dla mnie mordęgą. Gorsze światła to miał chyba tylko Fiat 126p.
A jeśli przyczyną jest złe ustawienie fabryczne świateł to też dobrze nie świadczy o producencie.

laisar - 2020-10-02, 00:51

velomar napisał/a:
nie pamiętam już, kiedy zmieniałem żarówki

To dobrze świadczy o instalacji samochodu i producencie żarówek, ale niezbyt o kierowcy - bo tak samo jak np opony, także żarówki zużywają się z biegiem czasu i dają po prostu coraz słabsze światło.

velomar napisał/a:
unijni urzędnicy, zamiast wymyślać coraz to nowe obowiązkowe systemy bezpieczeństwa w samochodach, powinni narzucić na producentów obowiązek takiego projektowania lamp, aby był do nich łatwy dostęp

Spóźniłeś się z petycją niemal 9 lat - ten obowiązek już wprowadzono, 30 grudnia 2011 r., regulaminem nr 48 EKG ONZ, pkt. 5.23.

Dymek - 2020-10-02, 07:41

defunk napisał/a:
Kilka dni później zmieniałem H4 w Kia Soul -- i tam jest normalna zakrętka (a nie jakiś gumiany kapsel) i normalna sprężynka, i wymiana naprawdę trwa 5 sekund.

Ale do czego takie porównywanie nas prowadzi? W moich wszystkich starych, dotychczasowych samochodach również miałem H4 i również sprężynki (w każdym system jej zapinania był inny). Z kolei osłony zawsze gumowe a nie nakrętki... Teraz mam Dacię i przyjmuję, że są w niej inne rozwiązania, bo to inna marka, inny model i inne czasy- akceptuję te rozwiązania lub sprzedaję samochód jeśli te rozwiązania bardzo mi nie odpowiadają.

Dymek - 2020-10-02, 07:55

velomar napisał/a:
Wnioskując po Twoim przykładzie (jeśli pisałeś o kilkakrotnej wymianie żarówek w swojej Sandero) nawet sama trwałość żarówek H7 jest niższa niż H4 w starej lampie ze szklanym kloszem (jak w Peugeocie 306). Ja nie pamiętam już, kiedy zmieniałem żarówki, a jeździłem cały czas na światłach mijania (świateł do jazdy dziennej nie miałem). Na pewno było to więcej lat temu niż Ty masz swoją Sandero (w której przecież chyba masz oddzielne światła do jazdy dziennej).

Tak velomar- przyzwyczaj się, że żarówki będziesz wymieniał znacznie częściej niż w starych samochodach i musisz to przyjąć do wiadomości. Ale nie sądzę aby było to spowodowane znacznie mniejszą trwałością H7 niż H4, ale bardziej huśtawką napięć w instalacji nowych samochodów z "inteligentnym" zarządzaniem energią.
Mam 14-letniego Matiza, w którym przez te lata żarówki H4 wymieniałem może z 5 razy, pomimo ciągłej jazdy na światłach mijania. W Sandero wymieniam komplet raz w roku a przecież mam osobno dzienne. Nie wylewam żali, przechodzę nad tym do porządku dziennego a nawet staram się wyszukać plusy tej sytuacji- choćby możliwość wyciągnięcia żarówki H7 ze świateł drogowych i przełożenia jej do mijania, gdyby jakimś cudem zabrakło mi zapasowych. 8-)
P.S.
Niestety, Matiz to dla Ciebie też zbyt mało stara konstrukcja (z 1998r), żeby służyła jako wzór, bo klosze lamp niestety ma już plastikowe...

DrOzda - 2020-10-02, 08:02

Ja żarówki P21W w światłach dziennych zmieniam co dwa lata bo po prostu po takim czasie są czarne od środka.
A że kosztują całe trzy złote za komplet to raczej to przeżyję zwłaszcza że wymiana zajmuje z 10 sekund na reflektor.

Killer King - 2020-10-02, 09:01

Dymek napisał/a:
...przyzwyczaj się, że żarówki będziesz wymieniał znacznie częściej niż w starych samochodach i musisz to przyjąć do wiadomości...


Honda 2010 - wymiana żarówek co rok - raz prawa, raz lewa.
Hyundai 2008 - wymiana żarówek raz na 3 - 4 lata.
Sandero 2017 - nie wymieniłem jeszcze żadnej.

Dymek - 2020-10-02, 09:19

Killer King napisał/a:
Sandero 2017 - nie wymieniłem jeszcze żadnej.

Masz S&S i inteligentne zarządzanie energią?

Killer King - 2020-10-02, 09:59

W 1.2 Sce na szczęście nie dawali S&S :lol: co i tak podważa teorie spiskowe, że kiedyś rzadziej się przepalały.
defunk - 2020-10-02, 11:09

Dymek napisał/a:
defunk napisał/a:
Kilka dni później zmieniałem H4 w Kia Soul -- i tam jest normalna zakrętka (a nie jakiś gumiany kapsel) i normalna sprężynka, i wymiana naprawdę trwa 5 sekund.

Ale do czego takie porównywanie nas prowadzi? W moich wszystkich starych, dotychczasowych samochodach również miałem H4 i również sprężynki (w każdym system jej zapinania był inny). Z kolei osłony zawsze gumowe a nie nakrętki... Teraz mam Dacię i przyjmuję, że są w niej inne rozwiązania, bo to inna marka, inny model i inne czasy- akceptuję te rozwiązania lub sprzedaję samochód jeśli te rozwiązania bardzo mi nie odpowiadają.


Do tego, że moim zdaniem rozwiązanie "na wtyk" jest gorsze. Ten Daciowy system da się ogarnąć, ale nie nazwałbym go intuicyjnym, choćby przez to, że wymaga dość precyzyjnego wpasowania żarówki.
H7 ze sprężynką też chodzi, tak miałem w A4 B6 i sama w sobie wymiana też trwała kilka chwil (pomijając dość niewygodny dostęp od strony komory).

velomar - 2020-10-03, 12:18

laisar napisał/a:
velomar napisał/a:
nie pamiętam już, kiedy zmieniałem żarówki

To dobrze świadczy o instalacji samochodu i producencie żarówek, ale niezbyt o kierowcy - bo tak samo jak np opony, także żarówki zużywają się z biegiem czasu i dają po prostu coraz słabsze światło.

Nie wiem, czy dają coraz słabsze światło, nie zauważyłem. Natomiast po przesiadce do Sandero, z nowoczesnymi lampami na nowiutkich żarówkach H7 zauważyłem od razu, że ma ona znacznie gorsze światła.
Jeśli 306-ka z żarówkami o obniżonej już z wiekiem skuteczności (a możesz wrzucić jakieś badania?) i tak świeci lepiej od świateł w nowej Dacii, to tym gorzej świadczy to o projektantach lamp w Sandero (w których dodatkowo żarówki siedzą na słowo honoru).
I to jest właśnie ten postęp i nowoczesność?


A w ogóle to czytając odpowiedzi niektórych osób na tym forum dowiaduję się, że dopiero po kupnie Dacii uświadomiłem sobie, jak złym kierowcą jestem. Nie zmieniam dobrych żarówek, źle siedzę, źle patrzę (i mój mózg nie potrafi wykonać tak błahej czynności jak rozkodowanie zniekształconego optycznie widoku przez przednią szybę), źle hamuję, źle ruszam, źle kręcę kierownicą, źle zmieniam biegi. Co za fenomen? Jak to dobrze, że kupiłem Dacię, bo inaczej żył bym w tej nieświadomości do końca moich dni.

Dymek - 2020-10-03, 12:34

Ten Peugeot jest po prostu wybitnie udanym modelem, być może unikalnym na skalę ogólnoeuropejską... żarcik 😊
A tak naprawdę - zawsze wszystko zależy do czego porównujemy. Dla mnie Sandero jest ledwo 4 samochodem w życiu. Żaden nie miał tak rewelacyjnych świateł mijania jak Sandero. Najwyraźniej Dacie to są po prostu samochody dla mniej wymagających użytkowników, którzy przesiadają się z samochodów znacznie gorszych niż Peugeot 306.

yurec1st - 2020-10-03, 12:37

Proponuję zmianę żarówek na takie o zwiększonej ilości światła 100-150%. Zmieniłem, jest dużo lepiej ;-)
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=16322

Kauris - 2020-10-05, 16:21

Ale byłeś ustawić te światła czy nie?
yurec1st - 2020-10-05, 16:36

Byłem sprawdzić, było idealnie.
Killer King - 2020-10-05, 20:52

velomar napisał/a:

A w ogóle to czytając odpowiedzi niektórych osób na tym forum dowiaduję się, że dopiero po kupnie Dacii uświadomiłem sobie, jak złym kierowcą jestem. Nie zmieniam dobrych żarówek, źle siedzę, źle patrzę (i mój mózg nie potrafi wykonać tak błahej czynności jak rozkodowanie zniekształconego optycznie widoku przez przednią szybę), źle hamuję, źle ruszam, źle kręcę kierownicą, źle zmieniam biegi. Co za fenomen? Jak to dobrze, że kupiłem Dacię, bo inaczej żył bym w tej nieświadomości do końca moich dni.


Bardziej obawiam się, że to nie jest problem Dacii tylko wszystkich współczesnych samochodów.
Nie widzę ( Inni również ) wspomnianych wad pomimo użytkowania kilku samochodów (różnych marek ) jednoznacznie przez np. ostatni rok.

Kwestia sporna - szyba - ale to nie ten temat...

Żarówki - sprawdzałem - wszystkie świecą - problemu brak :lol:
Diagnoza ASO - jeździć i obserwować 8-)

Kauris - 2020-10-06, 19:33

@yurec1st
To było pytanie do velomara :)

velomar - 2020-10-06, 19:41

Jeszcze nie byłem. Zastanawiam się, czy nie włożyć jakichś lepszych żarówek (tych +50/100/...%) i dopiero ustawiać.
Dymek - 2020-12-16, 13:44
Temat postu: Żarówki lamp przednich Sandero2 i Logan2
Jakby ktoś kiedyś potrzebował lub miał wątpliwości co do różnic, to wrzucam:
yurec1st - 2020-12-20, 20:43

Sandero II 2020r ma inne lampy bez H4 i z dziennymi ledami.
toka93 - 2020-12-20, 21:23

Przecież dobrze opisane.
Jadąc od góry:
1. Wersja 2012-2016
2. Renault Sandero 2012-2016
3 wersja 2016->

yurec1st - 2020-12-20, 21:29

Pod pierwszą lampą jest podpis Sandero II to mnie zmyliło, za to jest lepsze zdjęcie :mrgreen:
Dymek - 2020-12-21, 00:02

Wszystkie 3 wersje dotyczą Sandero/Logana II (chociaż środkowa rzadko spotykana w PL).
A podpis jest po prostu w miejscu, gdzie się zmieścił- może niefortunnie...

nowy - 2020-12-29, 09:39

Ja mam lampę z ledami, niby nr 3. I jest tam oznaczone, że 2x H7. I to jest prawidłowe oznaczenie?
To po co ja w takim układzie kupiłem H1 :?: :evil:

Dymek - 2020-12-29, 09:43

nowy napisał/a:
Ja mam lampę z ledami... To po co ja w takim układzie kupiłem H1 :?: :evil:

A skąd mamy wiedzieć po co? :mrgreen: Rodzaj żarówek masz w swojej instrukcji obsługi a poza tym zawsze warto sprawdzić "w naturze" co siedzi w naszym samochodzie- w tej lampie nie ma H1.

nowy - 2020-12-29, 09:54

Dobrze wiedzieć na przyszłość. W takim razie muszę dokupić jeszcze jedną parę H7. Gdzieś tam w internecie się dowiadywałem i stąd te zakupy
Dymek - 2020-12-29, 10:06

Dla mnie te 2xH7 to jest plus- awaryjnie w przypadku przepalenia się żarówki mijania, nie mając zapasu, spokojnie można przełożyć sobie żarówkę z drogowych.
No i przy okazji ograniczamy asortyment żarówek zapasowych.

internet.jerzy - 2023-01-08, 19:37
Temat postu: Sandero 2019 wymiana żarówki h7
Panowie jak wymienić żarówkę h7 - światła mijania krótkie.
Ciężki dostęp to pierwsze a po drugie patrzyłem lusterkiem i nie widzę tam żadnych drucików i blaszek zabezpieczających żarówkę. Próbowałem ją wyciągnąć ale coś ją trzyma i nie wiem co i nie chce one wyjść z gniazda. Bardzo proszę o pomoc

Michał B24 - 2023-01-08, 20:04

Warto przeczytać instrukcję
laisar - 2023-01-08, 20:59

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10049

http://www.daciaklub.pl/u...kcja_X522BI.pdf - str. 5.15 (201).

Dymek - 2023-01-08, 22:37

W instrukcji są ogólniki, w dodatku bzdurnie opisane- "wyjąć całość i odłączyć żarówkę"...
A tu po prostu żarówka wchodzi na wcisk na zatrzask i trzeba ją razem z wtyczką "rozbujać" na boki a wtedy wyskoczy z metalowych pazurków.

Michał B24 - 2023-01-09, 12:54

Jakoś na podstawie tej instrukcji, udało mi się wymienić. Największy problem, miałem z założeniem spowrotem gumy osłonowej.
internet.jerzy - 2023-01-09, 13:20

Dymek dziękuję za instrukcję. Zobaczę jak to można wykonać
Dymek - 2023-01-09, 13:39

internet.jerzy napisał/a:
Dymek dziękuję za instrukcję. Zobaczę jak to można wykonać
Dla wygody radzę zawsze wypiąć wiązkę elektryczną z reflektora i w zasadzie bez niej wszystko widać bez lusterka...

Michał B24 napisał/a:
Największy problem, miałem z założeniem spowrotem gumy osłonowej.
:shock:

Są i dodatkowe "kwiatki". Jak ktoś ma analogowy (niepodpinany do CAN) alarm z katalogu Dacii, to zwykle w przestrzeni pomiędzy lewym reflektorem a puszką bezpieczników ma zamocowaną syrenkę alarmu (takie jest sugerowane miejsce montażu syrenki wg instrukcji montażu alarmów Dacii). Montaż jest tak cudowny, że w 100% uniemożliwia dostęp do lewej żarówki mijania i konieczny jest każdorazowy demontaż syrenki. Podstawa syrenki jest mocowana pod jedną fabrycznie istniejącą śrubę na poziomie nadkola, ale aby do niej sięgnąć trzeba mieć zawsze przy sobie dość długi klucz Torx dużego kalibru- bez tego nie wymienimy w trasie żarówki, bo samo odkręcenie syrenki od jej wspornika niewiele pomaga :lol:

eio - 2023-05-24, 08:13

Niedawno przepalila się żarowka świateł mijania w moim MCV II z 2017 r. z lewego reflektora. Reflektor nr 3 z postu Dymka. Pierwsza wymiana żarowki po blisko 2 tys. dni i 53 kkm. Wymiana zajęła chyba minutę - w dzień, 20 st. C. Było łatwo, bez żadnej sprężynki. Musiałem odpiąć jakąś wiązkę, ktora zasłaniała dostęp do tyłu lampy, ściągnąć gumową zaślepkę i wyciągnąć spaloną żarówkę z wiązką przewodów. Żarowka bez zbędnego siłowania wyszla z kleszczy dwoch blaszek (jak w komorze elektroniki na baterie 1,5 V typu AAA). Nowa zarowka H7 wskoczyła na miejsce starej. Starałem się wcisnąć ją jak najdokładniej, by całą powierzchnią rantu przylegała do gniazda. Nie wiem, czy to mi się udało. Zastanawiam się, czy po wymianie żarowki trzeba ustawiać swiatła. Na ścianie światło-cien wychodzi równo w obu lampach.
nowy - 2023-05-27, 17:23

Po wymianie żarówki nie ma potrzeby ustawiania świateł. Wiem, bo sam wymieniłem i pojechałem do SK. Diagnosta stwierdził, iżniema potrzeby, z tym, że sam troszkę chciałem poprawić, a wyszło, że rozregulowałem i ustawił mi poprawnie
eio - 2024-04-27, 20:58

Cieszę się że jest ten temat, bo ponownie musiałem wymienić żarowkę, a nie pamietałem jak było poprzednio. Po 2307 dniach i 60,5 kkm zobaczylem dziś przed 20-tą brak odbicia światła z mojego prawego reflektora na bagażniku poprzedzajacego mnie auta. Bylem w drodze. Słonce juz prawie zaszło, ale niebo było jeszcze dobrze rozswietlone. Nie było dramatu. Ale mialem jeszcze 50 min. jazdy. Musialem wymienić żarówkę natychmiast. Gdzies na parkingu marketu. Szybki look na forum dacia i juz wiem. Do prawego reflektora jest trudniejszy dostęp niz byl do lewego. Uważnie przyjrzałem się jak była wpięta stara żarówka i tak samo wpiąłem nową. Trzeba było nią na czuja trafić, przekręcić i docisnąć do gniazda. Na szczęście nie bylo zimy i palce mi nie sztywniały na mrozie. Pelen sukces. Dojechałem do celu nie oglądając się za policją.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group