DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Duster2+niewiadow 126

moulder - 2014-04-26, 06:51
Temat postu: Duster2+niewiadow 126
Witam, czy ktoś z silnikiem 90 km diesel ciągnął kiedyś niewiadowke dusterem, jak sie zachowuje na drodze czy nie skacze na drodze i czy w miare auto jedzie. Pytam bo zamierzam kupic przyczepę.
TD Pedro - 2014-04-26, 10:19

może się przyda...
- są dwa rodzaje przyczep niewiadowskich, oznaczonych chyba jako: N126N - większa oraz N126n - mniejsza,
- nie "ciagałem" :-P przyczepy kempingowej Dusterem ale przez kilka lat używałem przyczepy N126n holując ją różnymi samochodami (począwszy od Łady 2107 na Seacie Cordoba kończąc),
- 90 KM bez problemu sobie poradzi...

moulder napisał/a:
jak sie zachowuje na drodze czy nie skacze na drodze

- jeżeli masz na myśli przyczepę to niestety zawieszenie w tych przyczepach nie jest najlepsze i zachowanie przyczepy ("podskakiwanie") wywołuje pewien dyskomfort z tym, że nie jest to niebezpieczne ale wyposażenie przyczepy musi być solidnie przymocowane...
- sugerowałbym zakup przyczepy z hamulcem najazdowym (chociaż masa przyczepy nie jest duża)...

benny86 - 2014-04-26, 19:44

Którąś z tych przyczep kilka lat temu targałem nastoletnim escortem 1.4 LPG 75 kucyków i dawał radę - nie mam pojęcia jak zachowuje się duster z przyczepą, ale escortem wolałem nie przekraczać 90 km/h, strasznie myszkowała powyżej tej prędkości.
marek_k - 2014-04-28, 08:20

mam dustera (90kM) i N126N ( DMC 720 kg) da się ciągnąć ale szaleństwa nie ma. Jak dobrze rozłożysz ciężar w przyczepie to nie będzie kołysało.
moulder - 2014-04-28, 11:06
Temat postu: Duster wymiata

Stepway - 2014-04-28, 18:54

benny86 napisał/a:
(...)wolałem nie przekraczać 90 km/h, strasznie myszkowała powyżej tej prędkości.


Dlatego zwróć uwagę na przepisy :-P Pomimo że dla przyczepy lekkiej (DMC<750kg) nie potrzeba dodatkowych uprawnień warto odświeżyć wiedzę na temat ograniczeń. Bo co jak co, o ile nie jestem święty, o tyle do przyczepy czuję (i lepiej by inni też czuli) spory respekt. 70km/h ja jednopasmówce, i ogólnie max 80km/h (nawet na A1) to na prawdę szybko.

rottweiler - 2014-05-02, 17:03

audi A4 z lekką przyczepą, a na niej motocykl jechałem 180, więcej nie było mocy, bez przyczepy szła 210
moulder - 2014-05-03, 07:21
Temat postu: ;)
;)
TD Pedro - 2014-05-03, 09:33

rottweiler napisał/a:
audi A4 z lekką przyczepą, a na niej motocykl jechałem 180, więcej nie było mocy

no to rzeczywiście "WYCZYN" :-/ i co oczekujesz na aplauz? to chyba jednak źle trafiłeś... to jest Forum ludzi rozsądnych...

mekintosz - 2014-05-03, 13:24

rottweiler napisał/a:
audi A4 z lekką przyczepą, a na niej motocykl jechałem 180, więcej nie było mocy, bez przyczepy szła 210



Po pierwsze złamałeś znacznie ograniczenie prędkości na autostradzie, zaś po drugie ryzykowałeś wypadek ciągnąc przyczepkę z motocyklem. Mocniejszy powiew wiatru i by Tobie zmiotło przyczepkę, Ciebie oraz być może kogoś z innych użytkowników drogi. Strach wyjeżdżać na autostrady jak się czyta taką "autopromocje swojej głupoty"

benny86 - 2014-05-03, 18:43

Stepway napisał/a:
Dlatego zwróć uwagę na przepisy

No to jechałem powiedzmy przepisowo, bo mój escort był o tyle dziwnym pojazdem że na postaju prędkościomierz wskazywał 18-20km/h 8-)

P.S. Dziś na S1 pod Bielskiem widziałem Dustera z dość sporą przyczepą kempingową, tzn . na pewno sporo większą i cięższą niż ten niewiadów. Pojęcia nie mam jaki silnik, śmignąłem lewym pasem.

Hakama 4x4 - 2014-05-07, 08:10

Nie jeździłem z kampingiem ale kilkanaście razy w roku ciągnę towarową przyczepkę o ciężarze całkowitym ok. 700 kg. Przy tej skrzyni 6 biegowej ruszanie jak i jazda z przyczepką ważącą łącznie ok 700 kg. nie sprawia problemu. Srzęgła używa się tak jak normalnie.
Podobnie z jazdą. Zresztą już kilkakrotnie holowałem transita od kolegi i też nie było z tym problemu. Napęd w trybie AUTO pozwalał płynnie ruszać z holowanym transitem na nierównej trawie (nie chciał zapalić) bez uślizgu kół.

Niedawno zrobiłem nieco ponad 600 km z przyczepą towarową z hamulcem najazdowym (DMC coś koło 1400). Przyczepa miałą 4 metry długości i ok. 2,5 wysokości.
Prowadzenie - a przede wszystkim ruszanie bez zarzutu. Nie pamiętam wagi ale przyczepa była dosyć ciężka. Gdy jechałem autostradą przy pedale do wciśniętym do deski nie potrafiłem rozpędzić Dusterka bardziej niż licznikowe 125 km/h - takie opory powietrza. Oczywiście spalanie przy tym 14,5 LPG zamiast normalnego 11,5 LPG. Jak wracałem załadowany dodatkowo lekkim ładunkiem (w przyczepie ok. 200 kg ) to już nie spieszyłem się tak i jechałem normalnie ok. 110 i miałem już spalanie 12,5 - i to było super. Prowadzenie bardzo ok.

Uważam, że Duster jest stworzony do holowania.
Jedyna wada to to,że hak jest nieco wyżej niż w osobówce i jak miałem kiedyś małą przyczepkę towarową to zawsze była pod kątem. Przy większych przyczepach nie przeszkadza to.

Hakama 4x4 - 2014-06-04, 10:23

Apropos holowania:

Wczoraj holowałem Dusterkiem przez ok 7 kilometrów podwyższonego Transita Maxi (jest dłuższy i wyższy od zwykłego i ma 1880 masy własnej w dowodzie) z towarem ok 500 kg. (tekstylia plus namioty) - łącznie 2400 plus dwóch dużych chłopców na pokładzie - no to powiedzmy 2550 - na pewno nie mniej. Podczas jazdy czułem, ze nie jest mu lekko ale samo ruszanie nie sprawiało problemu - ciężej było Dusterkowi gdy podjeżdżałem nartostradą ostatni górny odcinek Małego Skrzycznego.
Ach... ten Duster... :mrgreen:

Przemek77 - 2014-06-04, 10:31

Skoro "niewiadówki" ludzie ciągali nawet "maluszkami" to co sobie Duster ma nie poradzić :)
Karenzo - 2014-06-04, 15:11

to raczej zasługa bardzo krótkiej jedynki

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group