|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Na każdy temat - Czy warto w ogóle kupować nowy samochód ?
Karenzo - 2015-09-11, 16:33 Temat postu: Czy warto w ogóle kupować nowy samochód ? Chciał bym w wakacje przyszłego roku mieć nowy samochód
Wymagania są proste
4x4
klima , tempomat
nic więcej
Przyglądałem się nowej vitarze
niestety
-1 rok gwarancji na lakier
-nowy czynnik klimatyzacji (bardzo drogi serwis )
-totalny brak części na rynku
-S&S/tpms
-17 cm prześwitu i na razie brak możliwości podwyższenia
- opony 50/55 wysokości
-brak możliwości założenia LPG
Jest jaszcze DUSTER
ale po temacie o klimatyzacji raczej nie zaryzykuje zakupu .
Od 3 lat dacia nie potrafi naprawić działania prostego układu
no i klima z clio do czegoś do aspiruje do miana SUV to pomyłka
Coraz poważniej zastanawiam się nad ściąganiem auta z rosji
Da się takie cudo w ogóle u nas zarejestrować ? ktoś ma jakaś wiedzę konkretną ?
Co jest jeszcze na rynku w zasięgu 80-90 tys ?
z maksymalnie prostym wolnossącym benzyniakiem
route2000 - 2015-09-11, 17:50
Temat sprowadzania Dustera z Rosji był wałkowany na forum klubu Dustera
DIYowiec - 2015-09-12, 10:16
http://www.suzuki.pl/auto/Jimny_cennik.html ?
Skoda Yeti ?
Niestety łatwo nie będzie.
Czemu nie diesel ?
Karenzo napisał/a: | Coraz poważniej zastanawiam się nad ściąganiem auta z rosji
Da się takie cudo w ogóle u nas zarejestrować ? ktoś ma jakaś wiedzę konkretną ? | Pytanie jak z gwarancją, bo wóz spoza UE
Karenzo - 2015-09-12, 13:14
skoda to nie jest nawet pseudo crossover
i trudno będzie się zmieścić w 100 tyś
Mam w rodzinie pracownika salonu , odradzał zakupu yeti
co do jimmiego
fajny , ale jako 2 auto
jazda po trasie tym to katorga
pluto - 2015-09-12, 13:53
Karenzo napisał/a: | skoda to nie jest nawet pseudo crossover
i trudno będzie się zmieścić w 100 tyś
Mam w rodzinie pracownika salonu , odradzał zakupu yeti
co do jimmiego
fajny , ale jako 2 auto
jazda po trasie tym to katorga |
Akurat na dniach będę sprzedawał 4 letniego Yeti 2,0 TDI CR 4x4 170 KM w najbogatszej wersji z symbolicznym przebiegiem 68 tys km, średnie spalanie 6,2 bezwypadkowe i serwisowane w ASO - ale to nie jest nawet pseudo crossover
DrOzda - 2015-09-12, 14:40
Yeti to nie wiadomo do końca co. Już lepiej było kupić Octavie 4x4 w wersji Scout albo z pakietem na bezdroża i mieć identyczny z Yeti prześwit z normalnym bagażnikiem i lepszym wygłuszeniem za mniejszą kasę w dodatku ....
eplus - 2015-09-12, 15:38
Gdy planowałem kupić Dustera, to w tych samych pieniądzach mogłem mieć Octavię sedan z silnikiem 1.0 i standardowym wyposażeniem, owszem, lepszym niż w DD golasie. Kombiak to było parę tysięcy więcej, a Scout to już był kosmos. Ale być może przyszła koza do woza, rura zmiękła i Skoda trochę staniała?
Cav - 2015-09-12, 16:03
DrOzda napisał/a: | Yeti to nie wiadomo do końca co. Już lepiej było kupić Octavie 4x4 w wersji Scout albo z pakietem na bezdroża i mieć identyczny z Yeti prześwit z normalnym bagażnikiem i lepszym wygłuszeniem za mniejszą kasę w dodatku .... |
????
Scout jest koszmarnie drogi, zaczyna się od grubo ponad 100 tys.
Yeti tak o 1/3 niżej - więc o czym mowa?
eplus - 2015-09-12, 16:28
Faktycznie dał mi plonka i mnie nie widzi.
DrOzda - 2015-09-12, 18:14
Yeti z tym samym silnikiem i 4x4 o 1/3 niżej?
Zresztą mowa o cenach sprzed kilku lat teraz Skoda zaczyna doganiać Passata Alltracka ...
Karenzo - 2015-09-12, 20:19
Tak jak pisałem , oglądałem yeti przed zakupem dustera .
Nie spodobało mi sie .
Do tego polityka VW skreśla dla mnie całkowicie tą markę .
Szukam auta którym pojeżdżę 10-15 lat
ale takie historie ...
http://www.zlomnik.pl/ind...-samochodowych/
Sam pomysł aktywacji części samochodowych to przesada .
Oprócz oszczędności na materiałach (blachy z papieru / pękające śruby ) jestem w pełni zadowalany z daci . Mało mam bajerów ale jak coś jest to działa . Nie tak jak klima w polifcie .
Samochód prosty jak drut , technologia z lat 90 można go dwoma śrubokrętami naprawić .
całe ten nowoczesny syf mnie odrzuca , S&S ,tpms
da się kupić coś nowego bez tego ?
eplus - 2015-09-12, 20:25
TPMS to podobno wymóg Unii. Więc może po Rewolucji Europejskiej?
Oby wtedy kodeks drogowy nie był emanacją prawa szariatu.
arczi_88 - 2015-09-12, 20:28
Raczej wątpię, wyprowadzka do Ameryki Południowej i Oroch i Sandero RS byłyby nasze
Cav - 2015-09-12, 22:23
DrOzda napisał/a: | Yeti z tym samym silnikiem i 4x4 o 1/3 niżej?
|
Nie - Yeti w opcji najtańszej i Scout w opcji najtańszej.
Oczywiście Yeti w jakiejś tam opcji, z 4x4, RÓWNIEŻ jest DUŻO tańszy niż najtańszy Scout.
Chcesz dokładnie porównywać - to sobie porównaj i nie zapomnij się pochwalić co wyszło.
Pisałeś że Scout jest tańszy niż Yeti, a jest dokładnie odwrotnie.
Nanouser - 2015-09-12, 22:45
Karenzo napisał/a: |
...
całe ten nowoczesny syf mnie odrzuca , S&S ,tpms
da się kupić coś nowego bez tego ? |
Da
rafal_rx - 2015-09-13, 22:24
DIYowiec napisał/a: | Skoda Yeti ? |
A jest jakaś wersja z silnikiem bez turbo?
rafal_rx - 2015-09-13, 22:44
Karenzo napisał/a: | Samochód prosty jak drut , technologia z lat 90 można go dwoma śrubokrętami naprawić . |
Tego zostało tyle, że na palcach (jednej?) ręki można policzyć (pomijam 4x4):
1. Suzuki Jimny
2. Nieprodukowana Grand Vitara - drogo, może jeszcze gdzie na placu stoi
3. coś od Fiata
4. Jeep Wrangler - jeszcze drożej
5. Hyundai i20 poprzedni model
Karenzo napisał/a: | całe ten nowoczesny syf mnie odrzuca , S&S ,tpms
da się kupić coś nowego bez tego ? |
S&S można wyłączyć i zapomnieć. TPMS chyba są jakieś tanie oszukiwacze.
zdzisiu27 - 2015-09-14, 07:15
Albo masz wykluczające się wymagania, albo producenci nie są w stanie sprostać akurat Tobie ;)
Ja niedawno kupiłem drugiego Dustera, też 2011, i na razie nie wyobrażam sobie innego auta.
DIYowiec - 2015-09-14, 08:20
rafal_rx napisał/a: | A jest jakaś wersja z silnikiem bez turbo? | na szczęście nie :)
zdzisiu27 napisał/a: | Do tego polityka VW skreśla dla mnie całkowicie tą markę .
Szukam auta którym pojeżdżę 10-15 lat | Ty weź sobie kup jeepa cheeroke z lat 90.
Zagazować nie trzeba bo wszystkie już są z podtlenkiem, częsci dużo, można zrobić z niego prawie przeprawowca, na trasie też da się jeździć, a różnica w cenie sprawi że będziesz miał za co serwisować przez najbliższe 10 lat. O ile będziesz utrzymywał go w przyzwoitym stanie na wartości nie straci, a do tego jest większy i ma prawdziwe 4x4.
Albo nie sprzedawaj dustera.
Nie oszukujmy się - nowe samochody nie są dla Ciebie.
Zostaje jeszcze Łada Niva. Ale ta to już gówno i jej legenda zdecydowanie przerasta rzeczywistość. Choć może to lubisz, bo to samochód rodem z lat 80.
zdzisiu27 - 2015-09-14, 09:01
coś Ci się źle zacytowało kolego ;)
DIYowiec - 2015-09-14, 09:04
To silnik forum dał ciała :)
rafal_rx - 2015-09-14, 09:35
Jest jeszcze coś takiego:
Jeep Renegade 1.6 E-TorQ SPORT FWD
Zalety: ma klimę, audio, opony wielosezonowe (nie wiem, czy na pewno). Można będzie zapewne na początku 2016 roku wyhaczyć niezły rabat.
Wady: 2wd, wersja 4wd droga, ma elektryczny hamulec ręczny (ale za to ten sam, co w Fiacie).
DIYowiec - 2015-09-14, 09:37
rafal_rx, więc yeti to nie jest nawet SUV, a czym zatem jest renegade ? :)
rafal_rx - 2015-09-14, 09:51
DIYowiec napisał/a: | rafal_rx, więc yeti to nie jest nawet SUV, a czym zatem jest renegade ? :) |
Nigdzie nie napisałem, że Yeti to nie SUV. Zwróciłem uwagę, że wszystkie dostępne silniki w Yeti są turbo (a benzyny jeszcze z bezpośrednim wtryskiem), czego autor wątku nie chce.
Jest tym samym, co Dacia Duster Samochodem Zresztą uważam, że ważne jest praktyczne wnętrze - a ta cecha ostanio znika kosztem mody, ważny jest prześwit, kąt natarcia, możliwość przewożenia pełnowymiarowego koła zapasowego, a przede wszystkim dostosowane do potrzeb opony. Aby dało się zamontować bagażnik na dach (np. Roomster bez relingów nie da się). Za napęd na cztery łapy trzeba nieźle dopłacać (o ile nie ma takowego w standardzie, a w suwach nie ma, np. N. Kaszkaj w PL podobno jest wyłącznie fwd). Jeśli nie mam awd, to po prostu, dalej idę piechotą I auto ma być takie, żeby nie stanęło na autostradzie z byle powodu i silnik się nie zatarł przez 150-200k km.
Renegade ma silnik z rynku brazylijskiego, czy tam innej Ameryki Południowej - pewnie tamże przepala etanol. Zwykły wolnossący MPI. Jedyna komplikacja tego auta, jak już wspomniałem, to elekryczny ręczny.
DIYowiec - 2015-09-14, 09:55
rafal_rx napisał/a: | I auto ma być takie, żeby nie stanęło na autostradzie z byle powodu i silnik się nie zatarł przez 150-200k km. | Jak wiadomo każde turbo zaciera silnik po 50kkm :/
rafal_rx napisał/a: | Jedyna komplikacja tego auta, jak już wspomniałem, to elekryczny ręczny. | :/
Sprzęgło też najlepsze na lince, a nie hydrualiczne :)
Karenzo napisał/a: | skoda to nie jest nawet pseudo crossover |
Karenzo napisał/a: | Wymagania są proste
4x4 |
Karenzo - 2015-09-14, 11:28
Na razie mam nadzieje że nowy duster będzie miał stary czynnik klimatyzacji
jeżeli tak to w niego się przesiądę
Gdzieś na forum ktoś pisał że da się to przerobić i jeździć na starym
Ogólnie kiedy są plany wypuszczenia dustera ph 3 ?
tego dłuższego
BoloSr - 2015-09-14, 12:38
2017
Karenzo - 2015-09-17, 20:45
A jednak się da
Mazda CX-3
z silnikiem 2.0 150 KM 4x4 za 83 tyś z 6 biegowy manualem
zapowiada się super
właściwie vitara odpada w przedbiegach
bo 5 biegówka
mniejszy silnik
Cav - 2015-09-17, 20:59
Karenzo napisał/a: | A jednak się da
Mazda CX-3
z silnikiem 2.0 150 KM 4x4 za 83 tyś z 6 biegowy manualem
zapowiada się super
właściwie vitara odpada w przedbiegach
bo 5 biegówka
mniejszy silnik |
Właśnie wyszedł nowy silnik do Vitary.
Turbo i 140 KM.
Więc Vitara wraca do gry, zwłaszcza że Mazdę bije na głowę przestronnością.
Karenzo - 2015-09-17, 21:05
znalazłem
http://auto.suzuki.de/suz...echnische-daten
wygląda fajnie tylko cenna już gorzej
27 tys euro
to grubo ponad 120 tyś u nas będzie
nadal mazda ma lepsze osiągi
za 28 tyś euro można kupić subaru XV w najwyższej opcji
2.0 150 KM boxer 6 biegowy manual
do tego super napęd 4x4
Golas 2,0 od subaru kosztuje 90 tyś PLN ale ten napęd to niezłe cacko
4x4 full time
Cav - 2015-09-17, 22:03
Tak nie można liczyć, u nas na pewnio będzie tańszy.
Tam 22 tys Eur kosztuje najtańsza wersja 1.6 z 4x4.
U nas raczej nie wyceniają jej na 90 tys.
Karenzo - 2015-09-17, 22:20
raczej powyżej 100
wynika to z tego że wersja 1.4 T kosztuje 27 tys euro
tyle samo co 1.6 xled sun w autoamcie
u nas za 99 tyś
Ta subaryna super sprawa
ten napęd to naprawdę fajna zabawka
DIYowiec - 2015-09-18, 06:59
turbo? przecież to się tylko psuje :D
Niby wszyscy chca kupić dacię i jeździć nią 15 lat, ale o subaru to każdy chętnie pofantazjuje i nikt nie pisze że subaru drogie w eksploatacji, tak - nie tylko STI kosztuje :)
Karenzo - 2015-09-18, 10:18
subaru akurat bez turbo
co ciekawe osiągi ma nadal gorsze od mazdy
dziwi tylko bardzo duży stopień sprężania
14,0 w mazdzie
10,0 w subaru
Osiągi mazdy wynikają z masy
mazda 1260 kg
subaru xv 1490 kg
Zbój - 2015-09-18, 11:10
Portal samar.pl już ustalił, że Vitara S ze 140-konnym silnikiem turbo będzie w Polsce za 85 900 zł (http://www.samar.pl/__/3/3.a/84361/Suzuki-Vitara-S-poni%C5%BCej-86-000-PLN.html?locale=pl_PL)
Karenzo - 2015-09-18, 11:15
wszystko fajnie ale wersja 2 wd
Cav - 2015-09-18, 18:54
Karenzo napisał/a: | raczej powyżej 100
|
Obstawiam ok 90, góra 95.
Inaczej nie sprzedadzą nic.
Cav - 2015-09-18, 18:55
DIYowiec napisał/a: | turbo? przecież to się tylko psuje :D
|
Nie - to warunek żeby auto jeździło.
Od psucia się to jest gwarancja.
A Dacia się psuje nawet bez turbo.
|
|