DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Podwyższone obroty po wciśnięciu sprzęgła - luz/bieg jałowy

ziaro - 2016-07-15, 07:22
Temat postu: Podwyższone obroty po wciśnięciu sprzęgła - luz/bieg jałowy
Szukałem tematu o tym lecz jednak nie znalazłem informacji.

Chciałem zapytać się o obroty a mianowicie na biegu jałowym obroty wynoszą 750 natomiast po naciśnięciu sprzęgła obroty podnoszą się do 1000.

Czy to jest normalny stan rzeczy?

route2000 - 2016-07-15, 07:26

Tzn. przy zimnym czy przy ciepłym silniku?
Klimę masz stale włączoną?
Czy taki objaw jest stale czy sporadycznie?

ziaro - 2016-07-15, 07:33

route2000 napisał/a:
Tzn. przy zimnym czy przy ciepłym silniku?
Klimę masz stale włączoną?
Czy taki objaw jest stale czy sporadycznie?

Z tego co zauważyłem to zawsze mam taki objaw.
Pytam bowiem auto mam nowe.

route2000 - 2016-07-15, 07:37

Ale nie odpowiedziałeś na konkretne pytania:
tzn. przy zimnym czy przy ciepłym silniku i czy klimę masz stale włączoną?

A auto nowe to wiadomo, że jest na dotarciu...

Nie pamiętam, czy w swoim aucie miałem tak sam objaw... auto mam już 2 lata.

ziaro - 2016-07-15, 07:40

route2000 napisał/a:
Ale nie odpowiedziałeś na konkretne pytania:
tzn. przy zimnym czy przy ciepłym silniku i czy klimę masz stale włączoną?

A auto nowe to wiadomo, że jest na dotarciu...

Nie pamiętam, czy w swoim aucie miałem tak sam objaw... auto mam już 2 lata.

Co do odpowiedzi na twoje pytania to objawy na pewno są na zimnym nie zależnie od włączonej klimy. Bo różnie z nią jeżdżę.
Co do ciepłego silnika to wydaje mi się, że też. Zaobserwuje to.

kali - 2016-07-15, 09:11

Obroty powinien trzymać na stałym poziomie z minimalnymi wachnięciami że względu na obciążenie.
majkel - 2016-07-15, 09:19

ziaro, u mnie jest podobnie, ale sprecyzuję - obroty podnoszą się do ok 1 tys obr po wbiciu jakiegokolwiek biegu. Na luzie obroty spadają do ok 700-800 obojętne, czy mamy wciśnięte sprzęgło, czy nie.
DD - 2016-07-15, 10:19
Temat postu: Re: Obroty podnoszą się po wciśnięciu sprzęgła
ziaro napisał/a:
Chciałem zapytać się o obroty a mianowicie na biegu jałowym obroty wynoszą 750 natomiast po naciśnięciu sprzęgła obroty podnoszą się do 1000.

Ptanie do Ciebie i ewentualnie innych uzytkowników 1.6SCe z podobną przypadłością:
czy to występuje niezależnie od tego, czy włączony czy wyłączony jest S&S?


BTW, popraw sobie silnik w profilu na "1.6 SCe", bo jak masz samo "1.6" i dodatkowo niewpisany rocznik, to może wprowadzać w błąd
.

ziaro - 2016-07-15, 20:34
Temat postu: Re: Obroty podnoszą się po wciśnięciu sprzęgła
DD napisał/a:
ziaro napisał/a:
Chciałem zapytać się o obroty a mianowicie na biegu jałowym obroty wynoszą 750 natomiast po naciśnięciu sprzęgła obroty podnoszą się do 1000.

Ptanie do Ciebie i ewentualnie innych uzytkowników 1.6SCe z podobną przypadłością:
czy to występuje niezależnie od tego, czy włączony czy wyłączony jest S&S?


BTW, popraw sobie silnik w profilu na "1.6 SCe", bo jak masz samo "1.6" i dodatkowo niewpisany rocznik, to może wprowadzać w błąd
.

Ja osobiście jeżdżę z wyłączoną funkcją S&S.

majkel - 2016-07-17, 08:30

DD napisał/a:
Ptanie do Ciebie i ewentualnie innych uzytkowników 1.6SCe z podobną przypadłością:
czy to występuje niezależnie od tego, czy włączony czy wyłączony jest S&S?


Tak, obroty na biegach podnoszą się niezależnie od tego, czy włączony jest system S&S.

maro_1955 - 2016-07-17, 18:52

...też odczuwam dyskomfort z tym podwyższaniem prędkości obrotowej po wciśnięciu sprzęgła.
Kubuch - 2016-07-17, 21:45

Z ciekawości na czym polega ten dyskomfort? Dostajecie gęsiej skórki czy co? Tak trochę złośliwie pytam bo sam tak mam z obrotami i tak ma być wg serwisu i mi nie przeszkadza tzn nie mam dyskomfortu i chciałbym zrozumieć czym on się u Was objawia?
krimar - 2016-07-17, 22:35

Kiedyś taki objaw oznaczał, że skrzynia się kończy, bo stawia taki opór, że obroty rosną jak się wysprzęgało, a teraz jest pewnie jakiś wyłącznik przy pedale sprzęgła, ale działa odwrotnie niż w innych autach z EURO6, gdzie wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje obniżenie obrotów w celu zmniejszenia emisji spalin.
Może fabrycznie wypuścili serię z odwrotnie podłączonym wyłącznikiem pedału sprzęgła?
W ramach eksperymentu bym go odłączył lub zdemontował i zobaczył co się stanie.

kali - 2016-07-18, 06:55

przełącznik zwiera i rozwiewa styki. Odwrotnie nie da się podłączyć zawsz będzie działał tak samo. Auto najwięcej truje na biegu jałowym. Dlatego od dawna silniki mają podwyższone obroty. Coś konstruktorów skłoniło do takiego kroku. Być może niski moment obrotowy silnika na dole. Miałem kiedyś Merca co robił tak samo podwyszał obroty po sprzęgłem i trzymał takie przez parę sekund. Ale tylko jak go cisłeś. Jak pedał gazu uzywany był z umiarem tak do 60 paru 70% to tego nie było.
maro_1955 - 2016-07-18, 21:34

Kubuch napisał/a:
Z ciekawości na czym polega ten dyskomfort? Dostajecie gęsiej skórki czy co? Tak trochę złośliwie pytam bo sam tak mam z obrotami i tak ma być wg serwisu i mi nie przeszkadza tzn nie mam dyskomfortu i chciałbym zrozumieć czym on się u Was objawia?

Tak,włos mi się jeży... bo i jest ich już niedużo. Tak samo przeszkadza mi asystent jazdy wskazujący moment zmiany biegów.
Po prostu mi to przeszkadza i trudno tego nie słyszeć i nie zauważać.

PiotrWie - 2016-07-19, 08:17

maro_1955 napisał/a:
Kubuch napisał/a:
Z ciekawości na czym polega ten dyskomfort? Dostajecie gęsiej skórki czy co? Tak trochę złośliwie pytam bo sam tak mam z obrotami i tak ma być wg serwisu i mi nie przeszkadza tzn nie mam dyskomfortu i chciałbym zrozumieć czym on się u Was objawia?

Tak,włos mi się jeży... bo i jest ich już niedużo. Tak samo przeszkadza mi asystent jazdy wskazujący moment zmiany biegów.
Po prostu mi to przeszkadza i trudno tego nie słyszeć i nie zauważać.

Żeby nie widzieć żaden problem - wystarczy odłączyć diodę na tablicy wskaźników. Ja nie mam więc nie wiem - ale z Twojego postu wnioskuję ze jest jeszcze sygnał dźwiękowy - nie wiem jak go wyłączyć.

maro_1955 - 2016-07-19, 22:35

Nie-słychać tylko zwiększone obroty. Skoro tak ma być w tej wersji, to trzeba do tego przywyknąć hihihi.
Oby prawdziwych kłopotów z autem nie było. Te to tylko bzdety.
Poza tym może być, choć niespodziewałem się luksu miałem nadzieję na lepsze wykonanie.
Pozdrawiam.

route2000 - 2017-01-11, 11:29

Mam tak, że zaraz po odpaleniu silnika na dużym mrozie obroty lecą na ok. 1,2 tys.obr/min, ale po chwili zaraz spada do ok. 1 tys. obr/min, a potem już mam ok. 770 obr/min (ciepły silnik). Nie mam S&S. ;-)
masterczerwi - 2017-04-17, 15:25

Odświeżę temat:
mam tak samo, jednak zjawisko występuje tylko po uruchomieniu silnika w trybie S&S i natychmiastowym i dynamicznym ruszeniu (zauważalny wzrost obrotów nawet o około 500). Oczywiście przy ślimakowaniu w dużym ruchu zjawisko znacznie mniej zauważalne. Jednakże gdy po starcie silnika odczekamy kilkanaście sekund zjawisko już nie występuje. Na razie obserwuję bo wydaje mi się że zaobserwowałem takie jednorazowe i mniejsze wzrosty w trakcie normalnej jazdy. Trochę u mnie to trudne bo mało jeżdżę.

masterczerwi - 2018-03-13, 20:23
Temat postu: Rozwiązanie problemu wzrastających obrotów (Start&Stop)
Z góry przepraszam moderatorów za nowy temat. Nie potrafiłem znaleźć odpowiedniego wątku (gdzieś był).
Opisywany był następujący problem: po uruchomieniu silnika w systemie s&s, obroty silnika wzrastały w trakcie zmiany biegu (zwłaszcza między zmianą z 1 na 2 i 2 na 3). Przyczyną jest oprogramowanie, które wymaga modyfikacji.
Lubelskie ASO załatwiło sprawę (dlatego nie wiem jak wygląda procedura i co uległo zmianom).
Problem rozwiązany i to zjawisko u mnie już nie występuje.

ADAM 12 - 2018-03-23, 09:18

Masterczerwi
A powiedz czy musiałeś jakoś długo i zawile przekonywać serwis, czy zrobili zmianę bez zbędnych wydziwiań ? U mnie obroty rosną z ~750 do ~1000 już w momencie włożenia biegu (nawet wstecznego ).dodatkowo jak silnik jest zimny to tak jakby sam zwiększał i zmniejszał obroty , przez co czasami ruszam taką jakby żabką.Jak się trochę zagrzeje startuje normalnie.

gfedorynski - 2018-03-23, 10:32

Przecież rośnięcie obrotów do 1000 przy wkładaniu biegu to nie jest błąd, tylko tak ma być.
masterczerwi - 2018-03-23, 13:51

No nie. Zdjęcie nogi z "pedału podania paliwa" daje efekt spadku obrotów. Z powyższą usterką było odwrotnie, czyli zdejmujesz nogę z gazu a obroty rosą.

Za pierwszym zgłoszeniem, nie stwierdzono usterki. Pięć dni później padła lambda. I tym razem napatoczył się kumaty mechanik, który to odbył ze mną jazdę testową. I od razu przyznał mi rację że "nie konfabuluję". Na drugi dzień auto miałem do odbioru już bez usterki. Ale za to padła druga lambda :lol: . I znowu do serwisu.
Może to moje subiektywne uczucie, ale mam wrażenie że silnik zrobił się taki troche żwawszy.

gfedorynski - 2018-03-23, 14:22

Ja mówię o sytuacji, w której na luzie mamy ok. 750 obrotów, a po włożeniu biegu (z wciśniętym sprzęgłem oczywiście) obroty rosną do 1000 - uważam, że tak ma być, inaczej zapewne dusilibyśmy silnik próbując ruszać. W silnikach bez S&S obroty jałowe są wyższe.
ADAM 12 - 2018-03-23, 16:31

Jeździłem wieloma samochodami i żaden tak nie miał, mało tego każdym dało się ruszyć bez gazu.Nie powinno się tak robić ,ale da się.Przy ruszaniu jest to chyba naturalny odruch
- puszczamy sprzęgło i dodajemy gaz.Chyba że jest to kolejny patent idiotoodporny dla przysłowiowej blondynki.Kiedyś na tym forum była dyskusja o ruszaniu spod świateł-że należy się zawczasu przygotować tj.wcisnąć sprzęgło i wrzucić bieg -to gdzie tu ekologia ?
S&S nie zawsze zadziała.
Dla mnie jest to wada i będę próbował coś z tym zrobić.

gfedorynski - 2018-03-29, 09:39

Cytat:
Jeździłem wieloma samochodami i żaden tak nie miał


Ale pewnie miały wyższe obroty na biegu jałowym. Dzięki S&S samochód wie, kiedy jest włożony bieg i dzięki temu można oszczędzić paliwo na luzie nawet bez wyłączania silnika.

sobol1976 - 2018-03-29, 10:04

gfedorynski napisał/a:
W silnikach bez S&S obroty jałowe są wyższe.


To nie do końca prawda. Obroty jałowego biegu w Sandero 2014 bez S&S są też 750. Jedynie w sytuacjach gdy działa klima lub ew. kręcisz kierownicą na postoju (pompa wspomagania) rosną do 950-1000. W moich 2 poprzednich samochodach innej marki z silnikami wolnossącymi też w okolicach 750 obr.

Dymek - 2018-03-29, 10:16

ADAM 12 napisał/a:
Jeździłem wieloma samochodami i żaden tak nie miał, mało tego każdym dało się ruszyć bez gazu.Nie powinno się tak robić ,ale da się.Przy ruszaniu jest to chyba naturalny odruch
- puszczamy sprzęgło i dodajemy gaz.Chyba że jest to kolejny patent idiotoodporny dla przysłowiowej blondynki...

Może się zdziwisz, ale obecnie tak właśnie uczą na kursach na PJ, cały kurs na Hyundai I20- wręcz nie wolno kursantom ruszać dodając gazu. A wszelkie manewry na placu to już absolutnie w ogóle bez gazu... samo sprzęgło i hamulec. Córka niedawno robiła kurs i zdawała egzamin w taki właśnie sposób a potem przez parę dni uczyła się ruszania "normalnym" samochodem bez cudownej elektroniki, który bez dodania gazu po prostu zgaśnie. :roll:

kicpra - 2018-03-29, 10:52

Bez przesady, każdym da się ruszyć bez gazu, trzeba się przyzwyczaić do tego jak łapie sprzęgło ;-) .
Dymek - 2018-03-29, 14:02

kicpra napisał/a:
Bez przesady, każdym da się ruszyć bez gazu, trzeba się przyzwyczaić do tego jak łapie sprzęgło ;-) .

Zapraszam na przykład do mojego Matiza. Albo zgaśnie od razu, albo zrobi ze 2 kangurki i też zgaśnie. Brak mocy przy takich obrotach po prostu.

Jacenty85 - 2018-03-29, 14:12

a ja mam matiza z przebiegiem 49 tyś i tam bez gazu rusza się idealnie. W korku lepiej się nim jeździ niż dacią :)
Co do podnoszenia obrotów po wrzuceniu biegów to normalne - fiaty Tipo, punto, panda...juz dawno to mają

kicpra - 2018-03-29, 17:04

To coś nie tak jest z tym Matizem.
Ja Golfem 1.3 na gaźniku też jeździłem w korkach na samym sprzęgle.

dudu$ - 2018-09-26, 18:29

Odkopię trochę temat. W zakupionej niedawno przeze mnie Lodgy z silnikiem 1.6 Sce również występuje objaw podwyższonych obrotów na biegu jałowym do 1000 po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu. Jest to trochę irytujące bo nie miałem z tym styczności w żadnym aucie nawet tych nowszych od konkurencji. Ktoś z szanownych kolegów rozgryzł juz dlaczego tak jest albo dostał jakąć konkretną informację od ASO? Zauważyłem również , że obroty podnoszą się czasem podczas odpalania ciepłego silnika z wcisniętym pedałem sprzęgła i hamulca, tylko, ze nie skaczą one do wartości 1000obr./min a prawie 2000obr./min. nie wiem czy coś z tym robić czy zgłaszać auto do ASO na gwarancję.
Jacenty85 - 2018-09-26, 22:14

Boże, ludzie a w czym Wam to przeszkadza? Czasem jak się czyta te problemy to ręce opadają. Odpowiadam na pytanie postawione w temacie . Przy silniku 1.6 sce to NORMALNE! Najwczesniej-chyba wprowadzil to fiat. Ma ułatwiać ruszania. Po wciśnięciu hamulca dziala serwo ktore powoduje wzrost obrotów silnika zanim steerownik obnizy ich wartosc
MarekZawadzki - 2018-09-27, 13:39

U mnie, w silniku 1.6 Sce z 2016 r. zjawisko to występuje. Nigdy nawet nie pomyślałem, że jest to jakaś niedogodność, nieprawidłowość etc. Przecież mówimy o podniesieniu obrotów o raptem 200 - 300 na minutę, ten silnik nie zaczyna wyć.

Uściślając, obrotu podnosi się tyle wciśnięcie sprzęgła, co wciśnięcie sprzęgła plus wbicie biegu.

Dla mnie bomba, przy 1.000 obrotów to już można czasami minimalnie przeparkować bez ruszania gazu. Przy 700 obrotach pewnie by się nie dało.

Fruxo - 2018-09-28, 12:47

tak jest w każdym aucie z pedałem gazu elektrowniczym
przepustnice z linkami wymarły, ostatnim takim autem była dacia z 2010 roku

corrado - 2018-09-28, 12:54

moze tylko w benzynach ?
U mnie nic się obroty nie zmieniają ( mam elektroniczny pedal gazu ) i oczywiscie sprzeglo hydrauliczne (nie na linke) , czujnik wcisniecia pedalu sprzegla jest pod sprzeglem (zwarciowy- elektryczny).

Fruxo - 2018-09-28, 13:12

może w dieslu nie miało by to takiego znaczenia
ale w służbowym superbie 2.0 tdi na pewno się podnoszą

U mnie dodaje ale mało w 0,9 tce już znacznie więcej. Mam taką teorie że w każdym nowym samochodzie dodaje coraz więcej bo ludzie nie ogarniają sprzęgła.

Kauris - 2018-09-28, 19:51

@dudu$
Nie czułeś tego w MCV? Mój 1.2 16v (EURO6) też się bawi obrotami (ale subtelniej). Może w euro5 było normalnie..?

Tak sobie myślę.. mam silnik z początków euro6 i od początku kiepsko mi się tym ruszało/jeździło w korkach. Poprosiłem po roku na przeglądzie o przeczyszczenie przepustnicy i pewne problemy ustąpiły. Na fakturze była jakaś chemia i może faktycznie to zrobili, ale może... nic nie mówiąc, wgrali poprawiony soft? Może ta twoja też ma beta-soft? ;)

michele - 2018-09-29, 07:30

Zastanawiam się, czy same sprzęgło podnosi obroty, czy też dopiero wrzucenie biegu -> samochody z S&S.
Mi się ten pomysł podoba. W espero tego brakowało i zawsze wpierw trzeba było wcisnąć gaz, a potem ruszać, ach szkoda gadać, bo auto zezłomowane.

Fruxo - 2018-09-30, 14:16

Przy podłączeniu komputera w serwisie automatycznie następuje aktualizacja jeżeli są takowe tylko dostępne.
A pewnie ją podłączyli żeby wy kalibrować przepustnice (i pewnie to dużo dało)

dudu$ - 2018-09-30, 21:17

Chciałem tylko wiedzieć czy to jest normalne w tych autach a jeżeli jest to po co to zostało zrobione. Nigdy z czyms takim nie maiłem do czynienia dlatego jest to dla mnie coś dziwnego. W moim byłym MCV II nic takiego nie występowało, auto było z 2014r i miało Euro 5. Teściowej sandero jest z 2015r , ma już Euro 6 i efekt podnoszenia u niej również nie występuje, więc pisanie, że jest to standard w autach z elektroniczną przepustnica lub Euro 6 jest wprowadzaniem ludzi w błąd.
Kauris - 2018-09-30, 22:36

dudu$ napisał/a:
Teściowej sandero jest z 2015r , ma już Euro 6 i efekt podnoszenia u niej również nie występuje
Ja po 2 miesiącach jeżdżenia dopiero to zauważyłem :D

@michele
U mnie dopiero wrzucenie biegu, nie mam S&S.

dudu$ - 2018-10-01, 18:00

Kauris napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Teściowej sandero jest z 2015r , ma już Euro 6 i efekt podnoszenia u niej również nie występuje
Ja po 2 miesiącach jeżdżenia dopiero to zauważyłem :D

@michele
U mnie dopiero wrzucenie biegu, nie mam S&S.


na 100% u teściowej w Sandero II 1.2 16v nie występuje podbijanie obrotów na biegu jałowym po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu. Kilka tysięcy z 14 tyś które ma obecnie to auto, osobiście przejechałem i bym zauważył na 100% takie zjawisko. jestem wyczulony na różne stuki, skrzypienie, kontrolki na desce i dziwne zachowania silnika. Najwyraźniej nie jest to rutyna w autach z elektroniczna przepustnicą i Euro 6

Jan Dusigaz - 2018-10-01, 19:08

U mnie rocznik 2016 silnik 1,6 sce od początku jest podbicie obrotów przy wrzuceniu biegu, dziwiło mnie to na początku ale gdzieś na forum znalazłem info że TTTM, fakt taki że delikatne podbicie obrotów (do 1 tys) ułatwia ruszanie bez gazu np. podczas toczenia się w korku.
dudu$ - 2018-10-01, 20:18

Jan Dusigaz napisał/a:
U mnie rocznik 2016 silnik 1,6 sce od początku jest podbicie obrotów przy wrzuceniu biegu, dziwiło mnie to na początku ale gdzieś na forum znalazłem info że TTTM, fakt taki że delikatne podbicie obrotów (do 1 tys) ułatwia ruszanie bez gazu np. podczas toczenia się w korku.


ja też się już do tego przyzwyczaiłem , a jak jeszcze wyczytałem na forum że TTTM to przestałem na to w ogóle zwracać uwagę. Czy jest to potrzebne ? osobiście nie mam problemu z ruszaniem z miejsca wiec gdyby tego nie było u mnie w aucie to bym nie marudził. jest bo jest i tyle

PiotrekMG - 2018-10-11, 18:14
Temat postu: Trzymanie obrotów przy zmianie biegu Duster 1.6 SCE
Podczas zmiany biegu, po wciśnięciu sprzęgła, obroty delikatnie rosną i utrzymują się. Dopiero po chwili spadają. Czy to normalne?
defunk - 2018-10-11, 19:07
Temat postu: Re: Trzymanie obrotów przy zmianie biegu Duster 1.6 SCE
PiotrekMG napisał/a:
Podczas zmiany biegu, po wciśnięciu sprzęgła, obroty delikatnie rosną i utrzymują się. Dopiero po chwili spadają. Czy to normalne?


Np.

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13516

PiotrekMG - 2018-10-11, 19:12

Na biegu jałowym są stałe. Chodzi o jazdę i wciśnięcie sprzęgła przed zmianą biegu.
lisek2 - 2018-10-11, 20:20

Po zaktualizowaniu softu komputera wtrysku, nie będzie już takiej sytuacji.
PiotrekMG - 2018-10-11, 20:36

Aha. Dzięki za konkretną informację.
defunk - 2018-10-12, 11:09

PiotrekMG napisał/a:
Na biegu jałowym są stałe. Chodzi o jazdę i wciśnięcie sprzęgła przed zmianą biegu.


Zarówno tytuł tamtego wątku ("Obroty podnoszą się po wciśnięciu sprzęgła"), jak i pierwszy post ("mianowicie na biegu jałowym obroty wynoszą 750 natomiast po naciśnięciu sprzęgła obroty podnoszą się do 1000") wskazują, że był on poświęcony dokładnie temu samemu zjawisku.

masterczerwi - 2018-10-24, 12:57

U mnie sprawa była powiązana z s&s i wyglądała tak że przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 obroty silnika same wzrastały (po uruchomieniu silnika w trybie s&s).
Po zmianie ustawień silnika (nie wiem co dokładnie serwis zmienił) zjawisko już nie występuję.
Dlatego obstawiam kwestię niedopracowanego oprogramowania (znaczy się cisnąć serwis).

U mnie takie podbijanie obrotów nie występuje (Lodgy 2016 Sce, MCV 2018 Tce).

PiotrekMG - 2018-10-26, 17:23

Tak jak koledzy pisali aktualizacja oprogramowania wtrysku przyniosła spodziewany efekt. Obroty już nie rosną.
kacper86866 - 2019-12-05, 12:20
Temat postu: Wzrost obrotów po włączeniu biegu na sprzęgle
Czy u Was jest też taka przypadłość?- włączam bieg na sprzęgle, obroty wzrastają do 1000.
EBmazur - 2019-12-05, 12:38
Temat postu: Re: Wzrost obrotów po włączeniu biegu na sprzęgle
kacper86866 napisał/a:
Czy u Was jest też taka przypadłość?- włączam bieg na sprzęgle, obroty wzrastają do 1000.

silnik przygotowuje się do zwiększonego wysiłku :mrgreen:

dudu$ - 2019-12-05, 13:25

Nie jest to żadna usterka. Te silnika tak maja, jest to takie ułatwienie ruszenia dla początkujących kierowców. Po kilkuset km nie będziesz zwracał na to uwagi. Niby Dacia budżetowe auto a ma kilka systemów ułatwiających jazdę samochodem ( oczywiście dla mniej doświadczonych kierowców). Innym takim systemem który na 100% jest w twojej Lodgy to asystent podjazdu pod górę, wiec nie ździw się gdyby s stał pod górkę i auto nie chciało sturlać się w ciągu 2 sekund po zdjęciu nogi z pedału hamulca.
tAboon - 2019-12-05, 13:29

kacper86866, TTTM - tak ma być.
kacper86866 - 2019-12-05, 21:38

Jakoś nie mogę się przyzwyczaić. Byłem w ASO z tematem falujących obrotów. Zadałem pytanie odnośnie wzrostu obrótow do 1000 po włączeniu biegu, pan mi odpowiedział ' no przecież to nie 1700 tylko 1000 ' nawet tego nie skomentowałem, zamknąłem drzwi i pojechałem do domu.
Hiszpan_JS - 2019-12-05, 21:58

Wszystkie DDII 1.6SCe tak mają (Dlaczego? Patrz wyżej.). A pan w aso nie miał pojęcia dlaczego tak jest, więc co miał powiedzieć? Przecież nie przyzna się że nie wie :lol: . To jest fajny patent. Na śliskiej nawierzchni lub w piasku ruszasz bez dotykania gazu. Gdyby tego nie było to po dodaniu gazu byś się zakopał. (Może ty nie, ale 90% użytkowników)
pavulon78 - 2019-12-06, 09:01

W Dusterze I z silnikiem 1.6 SCe tez jest to podbijanie obrotów do 1000.
zwirz - 2019-12-06, 09:09

W Sandero jest to samo w 1.2
Marcinho - 2019-12-06, 21:45

Podbija obroty w moim firmowym DD też tak jest, silnik 1.5 ON.
keisyzrk - 2019-12-06, 21:57

Moim zdaniem ma to pomoc w płynnym ruszeniu. Chociaż może to być efekt norm spalin.
Ja mam logana 1.2 z normą euro 5 i takiego czegoś nie ma. Rodzice mają logana 1.2 z normą euro 6 i taki efekt występuje ;)
Zauważyłem że Logan rodziców ma mniejsze obroty na luzie niż mój. Być może jest tak, że obroty byłby za małe żeby ruszyć bez "żaby" :)
Mam taką teorię, że wszystkie dacie które spełniają normę euro 6 tak mają;)

dudu$ - 2019-12-06, 22:20

keisyzrk napisał/a:
Moim zdaniem ma to pomoc w płynnym ruszeniu. Chociaż może to być efekt norm spalin.
Ja mam logana 1.2 z normą euro 5 i takiego czegoś nie ma. Rodzice mają logana 1.2 z normą euro 6 i taki efekt występuje ;)
Zauważyłem że Logan rodziców ma mniejsze obroty na luzie niż mój. Być może jest tak, że obroty byłby za małe żeby ruszyć bez "żaby" :)
Mam taką teorię, że wszystkie dacie które spełniają normę euro 6 tak mają;)


W loganie II może i ten system jest dostępny ale wydaje mi się że dopiero w egzemplarzach po FL czyli z 2017 r. W moim MCV II z początku 2016 i silnikiem 1.2 16v system ten nie występuje a ma na 100% normę Euro 6. Co do obrotów tego silniczka sa niskie aby spełniać właśnie normę Euro 5 i 6 co powoduje to że skrzynia biegów terkocze na biegu jałowym ( podniesienie delikatnie obrotów na biegu jałowym powoduje ustąpienie terkotania)

Mamert - 2019-12-06, 22:49

dudu$ napisał/a:
system ten nie występuje a ma na 100% normę Euro 6

Euro 6 ma literki a,b,c,d, więc może od którejś to występuje.
A może zauważyliście, że na pierwszym biegu są utrzymywane obroty na poziomie 1000. Fajnie się można toczyć w korku. Na dwójce tego nie ma, na wyższych biegach nie sprawdzałem.

keisyzrk - 2019-12-07, 09:08

dudu$ napisał/a:

W loganie II może i ten system jest dostępny ale wydaje mi się że dopiero w egzemplarzach po FL czyli z 2017

Rodzice mają logana z kwietnia 2016;)

Kauris - 2019-12-07, 10:57

Mówicie, że 1.2 też podbija do 1000 obrotów??
Mój z lipca 2015 (D4F F7 Euro 6W) ma tylko obniżone obroty biegu jałowego.
http://www.daciaklub.pl/f...ad.php?id=13647

telecaster1951 - 2019-12-07, 22:12

Tak objawia się działanie systemu wspomagania ruszania, nie jest to cecha Dacii, tak samo jest w każdej marce. Nie jest to usterka, choć szkoda że opisano tego w instrukcji.
System ten po wrzuceniu biegu delikatnie podbija obroty i zmienia skład mieszanki na bogatszą. Dzięki temu ruszenie staje się łatwiejsze. Bajer głównie dla świeżaków.

dudu$ - 2019-12-07, 22:26

keisyzrk napisał/a:
dudu$ napisał/a:

W loganie II może i ten system jest dostępny ale wydaje mi się że dopiero w egzemplarzach po FL czyli z 2017

Rodzice mają logana z kwietnia 2016;)


Mój jest z lutego 2016 roku i nie posiada tego bayeru, specjalnie ostatnio sprawdzałem i wcisnąłem sprzęgło i włożyłem 1 bieg. Brak jakiej kol wiek reakcji.

wuju - 2019-12-08, 00:41

[quote="telecaster1951"]Tak objawia się działanie systemu wspomagania ruszania, nie jest to cecha Dacii, tak samo jest w każdej marce.

Nieprawda mam auto z 2019 i coś takiego nie występuje

eplus - 2019-12-08, 07:49

Reklamuj. :lol:
Ja - 2019-12-08, 08:06

Ja naturalnie też uznałem to za feler, ale w ASO uspokoili mnie, że to chodzi o... utrzymanie odpowiedniej temperatury do spalania syfu w katalizatorze. Nie znam się, ale to chyba jakaś wierutna bzdura :-)
telecaster1951 - 2019-12-08, 12:17

Ja napisał/a:
Nie znam się, ale to chyba jakaś wierutna bzdura
Oczywiście że to bzdura.
wuju napisał/a:
Nieprawda mam auto z 2019 i coś takiego nie występuje
Zależy to od producenta, w jaki sposób realizuje ten system. W jednych po wbiciu biegu obroty są podnoszone, w drugiej zwiększana jest dawka paliwa, w trzeciej przy puszczaniu sprzęgła, przepustnica się lekko uchyla.
eplus - 2019-12-08, 14:36

A uchylenie przepustnicy czy zwiększenie dawki nie powoduje wzrostu obrotów :?:
telecaster1951 - 2019-12-08, 16:23

eplus napisał/a:
A uchylenie przepustnicy czy zwiększenie dawki nie powoduje wzrostu obrotów :?:
Powoduje, ale tu przede wszystkim chodzi o moment zadziałania.
W Daciach wzrastają obroty po wbiciu biegu.
W Hyundaiach w momencie wciśnięcia gazu, komputer zwiększa dawkę paliwa.
Suzuki szybciej otwiera przepustnicę przy wciskaniu gazu na jedynce. Co marka to patent.

Dymek - 2019-12-09, 21:52

telecaster1951 napisał/a:

W Daciach wzrastają obroty po wbiciu biegu.

Tyle, że to jest objaw zastosowany głównie w Dusterach, w Sandero coś takiego nie występuje, w każdym razie nie z silnikiem TCe.

dudu$ - 2019-12-09, 22:50

Dymek napisał/a:
telecaster1951 napisał/a:

W Daciach wzrastają obroty po wbiciu biegu.

Tyle, że to jest objaw zastosowany głównie w Dusterach, w Sandero coś takiego nie występuje, w każdym razie nie z silnikiem TCe.


Nie w Dusterach a we wszystkich autach Dacii z silnikiem 1.6 Sce

Dymek - 2019-12-10, 08:44

dudu$ napisał/a:
Nie w Dusterach a we wszystkich autach Dacii z silnikiem 1.6 Sce

Jednak na forum to właśnie Dusterowcy na to narzekają. :roll:

Hiszpan_JS - 2019-12-10, 08:54

Ja nie narzekam. Szybko się przyzwyczaiłem i czasem nawet mi się podoba :-P
tAboon - 2019-12-10, 09:47

Dymek napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Nie w Dusterach a we wszystkich autach Dacii z silnikiem 1.6 Sce

Jednak na forum to właśnie Dusterowcy na to narzekają. :roll:


Bo jest ich najwięcej.

W Lodgy też to jest z silnikiem 1,6SCe, ale tylko na biegu 1 i chyba R.

Mi to nie przeszkadza a nawet pomaga. tak ma być i tak jest.

Obywatel MK - 2019-12-10, 10:48

Oprócz tego jest jeszcze trzymanie obrotów pomiędzy zmianami biegów, co powoduje że silnik wyje.
lisek2 - 2019-12-10, 14:30

Obywatel MK napisał/a:
Oprócz tego jest jeszcze trzymanie obrotów pomiędzy zmianami biegów, co powoduje że silnik wyje.


Podjedz do ASO na aktualizację softu komputera wtrysku.... zobaczysz zupełnie inna dynamika jazdy i bez tego "wycia" przy zmianie biegów...

Obywatel MK - 2019-12-10, 15:18

Będę musiał podjechać.
tAboon - 2019-12-11, 07:37

Obywatel MK napisał/a:
Oprócz tego jest jeszcze trzymanie obrotów pomiędzy zmianami biegów, co powoduje że silnik wyje.

lisek2, dał rozwiązanie problemu nie schodzenia z obrotów (u mnie nie tylko nie opadały ale i potrafił ni stąd ni zowąd podnieść sobie na postoju do 2 tyś.
lisek2 napisał/a:
Podjedz do ASO na aktualizację softu komputera wtrysku.... zobaczysz zupełnie inna dynamika jazdy i bez tego "wycia" przy zmianie biegów...

luckyboy - 2019-12-11, 15:03

Podniesienie obrotów jest używane głównie w silnikach turbodoładowanych o małej pojemności gdyż na niskich obrotach brakuje im momentu obrotowego (mała pojemność + nie dmucha turbo) do sprawnego ruszenia samochodu z miejsca i silnik mógłby zostać zdławiony podczas ruszania.
dudu$ - 2019-12-11, 16:21

Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem czy w MCV II z silnikiem 1.2 16v i normą emisji spalin Euro 6 występuje podniesienie obrotów po wciśnięci sprzęgła i wrzuceniu 1go biegu. O dziwo jednak występuję z tym, że w porównaniu z Lodgy 1.6 Sce z lekkim opóźnieniem i obroty nie wzrastają do 1000 a do 850-900obr./min
higachi - 2020-03-07, 19:29

Sandero 1.0 SCe też tak ma, na każdym biegu - takie przygotowanie do ruszania/redukcji, trzeba się z tym pogodzić. Tylko że jak chcesz dać wyższy bieg, to trzeba poczekać aż spadną obroty.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group