|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Dacia Sandero 1,4 na zimnym silniku szarpie, przerywa
mario1967 - 2017-12-31, 15:07 Temat postu: Dacia Sandero 1,4 na zimnym silniku szarpie, przerywa Witam, przeszukałem forum, nie znalazłem podobnego przypadku. Po odpaleniu sanderki silnik szarpie, jak by chodził na 3 cylindry, obroty idą w górę za chwilę w dół kilka razy dopóki się nie rozgrzeje, póżniej ok.Co zrobiłem do tej pory; ustawione zawory, zmierzone ciśnienie na cylindrach wyszło po 12, zamieniony silniczek krokowy, założyłem od drugiej bo mam dwie,również sonda lambda,czujnik temperatury, czujnik położenia wału, cewka z przewodami i nadal to samo. CO JESZCZE wymienić????? Czekam na podpowiedzi. Pozdrawiam.
jas_pik - 2017-12-31, 15:25
A świece podmieniałeś ?
route2000 - 2017-12-31, 17:13
Podpiąć pod kompa i sprawdzić czy nie wyskoczyły jakieś błędy.
dudu$ - 2017-12-31, 17:36
Do sprawdzenia układ zapłonowy tz. świece, przewody oraz cewkę zapłonową ( lubi pękać obudowa od dołu). Jeżeli to wszystko jest sprawne to szukać przyczyny w dolocie powietrza do silnika ( uszkodzona uszczelka pomiedzy przepustnica a kolektorem ssacym) ewentualnie brudna sama przepustnica
mario1967 - 2017-12-31, 17:45
Świece jeszcze nie wymienione , zrobie to zaraz po nowym roku. Jeszcze jedno pytanie? ile jest czujników temperatury w tym silniku??? jeden podmieniłem a może jest jeszcze jeden. I jeszcze czy mogła się rozjechac mapa wtrysku??
dudu$ - 2017-12-31, 17:49
Nie pamiętam ale chyba jest jeden czujnik temperatury. Mapa wtrysku raczej się nie rozjechala. Na wszelki wypadek możesz na 15 minut odłączyć akumulator aby zresetować ECU
jas_pik - 2017-12-31, 18:00
mario1967 napisał/a: | Świece jeszcze nie wymienione |
Zanim się weźmiesz za mapy/ECU/wtryski zacznij od świec
route2000 - 2018-01-01, 14:28
Wymień świece a dopiero inne rzeczy jak nadal będzie źle.
mario1967 - 2018-01-01, 14:35
Szczęśliwego Nowego Roku !!! Wymiana świec nie pomogła. Co dalej?????
jas_pik - 2018-01-01, 14:56
Odczytaj błędy
mario1967 - 2018-01-03, 17:29
Witam. Jest coraz gorzej szarpie nawet na wyższych obrotach nawet jak jest silnik zagrzany. Jutro jadę na odczyt błędów.
Marek1603 - 2018-01-03, 19:37
Z pełnym szacunkiem ale nikt tu nie jest jasnowidzem i dopóki nie zaczniesz sprawdzać co ci koledzy podpowiadają wyżej to się do przodu nie posuniesz.
Dzisiaj sprawdź jeszcze przewody zapłonowe do świec. Jest ciemno więc podnieś maskę i odpal auto. Jeżeli przeskakują iskry między przewodami, a silnikiem to do wymiany. Możesz je potraktować woda ze spryskiwacza.
Dar1962 - 2018-01-03, 21:36
jeśli silnik pracuje nierówno, to generalnie możliwości są dwie - albo problem z dopływem paliwa, albo problem z iskrą - co jednak daje spore pole do popisu do gdybania...
shrek - 2018-01-03, 23:01
Nie sztuka jest wymienic pol auta, a dobrze zdjagnozowac. Odczytaj bledy. Jak nie bedzie to zmiezyc cisnienie i wydajnosc pompy paliwa czy nie jest uzkodzona, filtr. Kable,cewki, swiece, czujnik polozenia walu, czyjnik temperatury, szczelnosc ukladu dolotowego.
mario1967 - 2018-01-04, 13:30
Witam. podaję błedy: kod usterki 655415 sonda lambda tylnia, kod usterki 708666 system zapłonowy.
Dar1962 - 2018-01-04, 15:49
czyli prawdopodobnie siadła sonda lambda, co może dawać takie efekty, bo komputer sterujący wtryskiem nie dobiera mieszanki stechiometrycznej, co z zapłonem, tego nie wiem
Marek1603 - 2018-01-04, 17:08
A sprawdzona wtyczka na sondzie czy czasami coś nie zaśniedziało? Przed wymianą od tego bym zaczął.
mario1967 - 2018-01-04, 20:48
Witam ponownie. wymieniłem sondę tą za katalizatorem i znów nic to nie pomogło. Jutro zdejmę filtr powietrza i będę szukał nieszczelności w dolocie. Jeszcze mam prośbę, może ktoś z forum rozwinie bardziej ten drugi błąd, kod usterki 708666 - system zapłonowy.
tosiek - 2018-01-04, 21:06
mario1967, sonda przed katem steruje ta druga tylko zgłosi niedziałanie kata lub pierwszej sondy.
Marek1603 - 2018-01-04, 21:33
A sprawdziłeś te przewody zapłonowe czy nie mają przebić? Może niepotrzebnie wymieniałeś sondę.
mario1967 - 2018-01-04, 21:51
Przewody sprawdzałem w ciemnym garażu, używałem nawet spryskiwacza, przebić nie było widać, zamieniałem również od drugiej sanderki ale bez rezultatu.
tosiek - 2018-01-04, 23:02
mario1967, to może być pierwsza sonda regulacyjna lub wszystko powyższe - oddaj do mechanika.
Jak się nagrzeje to wszystko ustępuje na jałowych i przy przyspieszaniu? Na zimnym jak dodasz gazu to się wyrównuje czy się dusi? Wzrosło spalanie?
Marek1603 - 2018-01-05, 05:40
Można sprawdzić i wyczyścić jeszcze czujnik położenia wału. Lubią się na nim opiłki zbierać i zakłóca pracę.
mario1967 - 2018-01-06, 16:06
Witam, nadal problem nie rozwiązany, jutro odkręcam listwę wtryskową i podmienię ją od mojej drugiej sanderki.
mario1967 - 2018-01-07, 13:18
Listwa wtryskowa zamieniona, umyta przepustnica i nadal zero poprawy. Czekam na podpowiedzi. Druga sanderka na podmienionych częściach chodzi idealnie.
tosiek - 2018-01-07, 13:22
mario1967, próbowałeś pierwszą sondę przed katalizatorem, pompa paliwa - jakie ciśnienie na listwie masz?
Podałeś zero informacji.
shrek - 2018-01-07, 23:34
Nie podmieniaj na pale pol auta.
Czym to czytales i jaki jest dokladny opis bledu, bo z numerkow ktore podales jakos nic mi nie wychodzi.
Jezeli to druga sonda to sprawdz parametry pierwszej w czasie rzeczywistym jak pracuje bogato czy ubogo i na tej podstawie zacznij szukac. Sprawdz czy druga dobrze odpowiada tak lub nie. Sprawdz masz we wtyczce 12v do jej podgrzewania. No i raczej telefonem nie zdiagnozujesz poprawnie pojazdu.
mario1967 - 2018-01-13, 15:36
Witam, może uszczelka pod głowicą, jak zimny to pali ładnie lecz po chwili zaciąga płyn do drugiego cylindra i wtedy przestaje palić, następnie silnik sie nagrzewa nieszczelność się zmiejsza i wtedy pali w miarę normalnie. Co wy na to????
Marek1603 - 2018-01-13, 16:18
Może być ale.... Będą bąbelki w zbiorniczku lub z rury charakterystyczny błękitny dymek, ewentualnie będzie tego płynu ubywać.
dudu$ - 2018-01-13, 19:11
z tego co kiedyś czytałem o tym silniku na innych forach oraz sam to przeżyłem kiedy pada w nim UPG to olej silnikowy zaczyna wyciekać zza kolektora wydechowego, Rzadkością podobno jest przedostawanie się plynu chłodzącego do komory spalania. Czy autor tematu podmieniał jak jeden z kolegó powyżej sugerował sondę lambda znajdującą sie przed katalizatorem ? Ja spróbował bym jeszcze podmienić ECU z 2 sprawnej sanderki, jak to nie pomoże to auto trzeba zaciągnąć do elektryka i przejrzeć wiązkę silnika, bo skoro wszystko jest sprawne a ona dalej źle jeździ to musi byc cos nie tak z wiązka
mario1967 - 2018-01-14, 11:19
Odpalasz, silnik pracuje, ale po pewnym czasie zaczyna jakby palić na 3 cylindry. Po przegazowaniu wraca poprawna praca silnika, ale po jakimś czasie znowu zaczyna "kuleć".
To jest przenikanie płynu chłodzącego do komory spalania przez uszkodzoną uszczelkę i "zalewanie" cylindra. Płyn z chłodnicy uniemożliwia przeskok iskry lub poprawne spalanie mieszanki. Taki wpis znalazłem na jednej ze stron w internecie. Kolega DUDUŚ proponuje przełożenie ECU, mam drugą sprawną sanderkę ale co z immobiliserem?????
Marek1603 - 2018-01-14, 16:05
mario1967 napisał/a: |
To jest przenikanie płynu chłodzącego do komory spalania przez uszkodzoną uszczelkę i "zalewanie" cylindra. Płyn z chłodnicy uniemożliwia przeskok iskry lub poprawne spalanie mieszanki. |
Czyli sprawdzić to co pisałem wyżej. Jak zaczyna "kuleć" to powinien z rury lecieć błękitny dym.
dudu$ - 2018-01-14, 16:34
Faktycznie zapomniałem o IMO wiec nie za bardzo da sie przełożyć ECU
mario1967 - 2018-02-07, 07:52
Witam, problem rozwiązany. Podstawiłem samochód do warsztatu elektromechaniki w Grudziądzu ul. Rapackiego i tam gość naprawił auto. Mówił że rozjechał się sterownik silnika. Teraz auto śmiga jak nowe.
route2000 - 2018-02-07, 12:12
Czyli dokładnie - rozjechała się mapa wtrysków.
|
|