|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Moduł ABS- zmiana VIN
ex_perimental - 2018-03-07, 16:12 Temat postu: Moduł ABS- zmiana VIN Cześć.
Ktoś wie w co wejść (CLIP) by zmienić numer VIN modułu ABS/ESP. Wchodzę w naprawę, przyuczenie i jest tam "Zapis VIN", ale zaraz po otwarciu tego wywala ostrzeżenie (nie da się nic zrobić- nie mogę nawet kliknąć wiersza, w którym mógłbym wpisać VIN, bo wywala do poprzedniej karty), że VIN został już zapisany, a na liście kalkulatorów widzę, że wciąż jest poprzedni- od dawcy.
Po wykasowaniu błędów, pierwsze uruchomienie, przestała świecić kontrolka od ABSu, natomiast ta od ESP wciąż się świeci. Wszystkie czujniki sprawne i widzi je, tylko ten VIN.
Zostaje mi chyba tylko serwis, a może kogoś ogarniętego możecie polecić z Wrocka i okolicy? Może programem DDT2000 by to dało radę ruszyć- nie mam jednak kabla/interfejsu.
Dodam, że w UCH mogę zmienić VIN..., tego modułu ABS za cholerę nie mogę ruszyć.
Pomocy, bo dostanę kurwicy serca z tym samochodem któregoś dnia.
shrek - 2018-03-08, 04:06
Modul dawcy identyczny? Jakie pokazuje bledy? Jak nie pokazuje w tym clipie bladow to czytaj je czyms innym co obsluguje abs esp. Wieczorem zobacze w ddt4all.
https://youtu.be/usw06dv66HE
Tu masz na koncu na podstawie laguny w programie ddt2000. Dobry opis.
ex_perimental - 2018-03-08, 07:16
Moduł nie jest identyczny, bo nie miałem ESP. Po wejściu do modułu ABS/ESP nie pokazuje błędów. Kontrolka się jednak świeci.
Przeczytałem gdzieś, że są pewne moduły w których numer VIN nadać można tylko raz. To by się zgadzało, bo wywala mi ten komunikat. Nie robiłbym zadymy, ale ESP bez zgodnego VINu nie będzie działał- tak przynajmniej myślę, bo przedstawia się innym numerem sterownikowi silnika.
Dobrze myślę, czy VIN nie ma żadnego znaczenia?
Ciekawe czy w ASO mają narzędzia i program, żeby zapisać w epromie właściwy VIN?
shrek - 2018-03-08, 07:28
Tzn. ze ABS dziala? A esp nie , bo i tak go niemiales?
Zapis vin w niektorych modulach moze byc nadany tylko raz - to prawda( nie wiem jak ten). Vin w modulach nie zawsze jest obowiazkowy tylko jego konfiguracja.
Aso raczej podmieni modul na ori o tych samych numerach i przypisze do ecu. Nikt nie bedzie sie bawil w druciarstwo.
Sprawdz dzialanie czujnikow abs, czujnika skretu czy je widac.
W ddt4all jest tego troche i moze udaloby sie to skonfigurowac, ale trzeba by posiadac ori parametry twojego auta.
ex_perimental - 2018-03-08, 07:41
Widzi czujniki, pokazuje zmianę ich parametrów, także od strony strony technicznej jest ok.
Zadzwoniłem do "magika" od Renówek, akurat był w pracy... w ASO. Wg niego sprawa jest trudniejsza niż zamontować moduł i włączyć lub wyłączyć programem funkcję. Wymaga konfiguracji całości, praca na pliku. A Wam jak się wydaje?
Facet raczej nie ściemnia, czeka mnie wizyta w ASO i zostawienie auta :/
shrek - 2018-03-10, 06:54
Przy podmiance modulu na taki sam to bedzie kwestia np. zmiany vin-u. Przy podmiance na inny kwestia calkowitego przeprogramowania lub dopasowanie do potrzeb nie bedzie mozliwe.
Dlaczego nie kupisz identycznego?
Tych sterownikow jest troche 4x4 abs, 4x4 abs+esp, 4x2 abs itd.
Moze udalo by sie to skonfigurowac ddt4all, ale potrzebujesz ori parametrow do Twojego auta. No i duzo zabawy a efekt moze byc mierny.
ex_perimental - 2018-03-10, 08:09
Shrek, ale na jaki mam wymienić? Auto jest 4x2 tyko ABS, dołożyłem czujniki i zmieniłem moduł na 4x2 ABS + ESP. Ten konkretny moduł jest z Dustera z silnikiem benzynowym 1.6 sprzed liftu, a więc tak jak i mój. Dominus ma taki sam moduł u siebie (też ma diesla), różnią się jedną cyfra 3/8, ale dopuszczam tutaj błąd odczytu...
Zastanawiające jest to czemu ta kontrolka świeci się, podłączyłem wszystko zgodnie ze schematami, a sam moduł nie wypluwa żadnych błędów. Nawet był skonfigurowany pod auto- wersja 4x2 i średnica kół. Czujniki również widzi. Jedyne czego nie dało się zrobić to przyuczenie wartości offsetu czujników coś tam coś tam...
Facet powiedział, że to wymaga konfiguracji całości, praca na pliku przez połączenie się z bazą Renault...
shrek - 2018-03-10, 08:15
Teraz zatrybilem, chcesz dolozyc esp.
A sterownik silnika widzi modul abs/esp, bo o ile przy abs nie musi sie komunikowac z ecu to juz esp musi. Tak mi jakos swita w glowie.
ex_perimental - 2018-03-10, 08:21
Nie wiem czy widzi. To jest auto bez sieci multipleksowej, każdy moduł wybiera się osobno. Wchodziłem w moduł wtrysku, ale nie znalazłem tam niczego odnośnie ESP.
Gość z ASO powiedział, że ten nr VIN to może być drugorzędna sprawa, nie zawsze zgodność numerów VIN jest istotna, aczkolwiek wydaje mi się, że w tym wypadku może mieć znaczenie. Podobno raz zapisanego numeru VIN nie można zmienić, bez specjalnego programu, czy wręcz wylutowania kości i przepisania epromu. Jakbym wiedział, że najwięcej zachodu będzie na ostatniej prostej, to bym sobie darował. Teraz jest za późno żeby się wycofać- wszystko już zamontowane :/ Szkoda, że na filmikach kolesiowi z Laguną II tak prosto poszło. Pewnie dlatego, że on miał auto z ESP fabrycznie.
Jestem dobrej myśli. Wgrają ten sam plik sterownika co u Dominusa, on też ma 90 koni z FAP na sterowniku Delphi 3.4. Gotowca już mają. Oby ten VIN nie miał znaczenia lub mieli narzędzia do przeprogramowania go bez wyciągania sterownika z auta.
eastcowboy - 2018-03-11, 09:09
https://cloud.mail.ru/public/6zjo/Nrhfy9fDu
https://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html
ex_perimental - 2018-03-11, 16:20
Niestety. Można zmienić inne ustawienia, ale numer VIN ani drgnie (CRC obliczone dla zmienianego VINu). Po zamknieciu programu widzialem logi, a tam cos o zapelnieniu "Buffor Error"- ciekawe czy to ma wplyw, ze VIN nie zmienia sie. ELMa mam straszego, wersje 1.4- ale to chyba bez znaczenia, jest po prostu wolniejszy.
Zostaje chyba tylko serwis... :/
polon18 - 2018-03-11, 16:35
Pytałem w renault i powiedzieli że niektóre sterowniki odpowiadające za bezpieczeństwo nie mają możliwości zmiany vin i numer ten można wpisać tylko w dziewicze moduły. Raz zaprogramowany już nie da się zmienić
ex_perimental - 2018-03-11, 16:43
Pytanie tylko po co... Wiadomo zresztą.
Trudno, żeby ktoś kupił dziewiczy moduł za kilka tysięcy. Podejrzewam, że ASO może mieć odpowiednie narzędzia do zmiany VINu bez wyciągania sterownika i wylutowania kości, tylko pewnie cena za usługę powala na kolana...
Zastanawiam się, czy Eastcowboy wyczyścił jakoś te pola jak robił zrzut ekranu, czy może raczej miał doczynienia z dziewiczym modułem...
eastcowboy - 2018-03-11, 18:22
ex_perimental napisał/a: | "Buffor Error" |
Long commands probably only possible with STN interface with large cache.
Or try KKL Interface with ddt2000.
|
|