|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - głośne wtryskiwacze Logan 1.5 dci
mundek19 - 2018-03-28, 13:08 Temat postu: głośne wtryskiwacze Logan 1.5 dci Jestem posiadaczem Daci Logan MCV 1,5 dci. Próbowałem doszukać się informacji na temat głośno pracujących wtryskiwaczy DELPHI. W związku z nie znalezieniem jednoznacznej odpowiedzi pozwoliłem sobie otworzyć nowy temat.
W mojej Daci od czasu do czasu słychać "nietypową" pracę wtryskiwaczy:
1 po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach pojawia się kilkakrotne stukanie(klekot) po czym silnik pracuje cicho i przyjemnie dla ucha.
2. Czasami przy przyspieszaniu w zakresie od 1500 do 2000 obrotów pojawia się delikatny stuk (klekot).
Poza tymi odgłosami auto odpala na zimno i ciepło poprawnie, nie dymi, i nie sprawia żadnych problemów.
Mechanik zalecił na początek uszlachetnić ON smarowidłem marki BG i obserwować aby nie robić niepotrzebnych kosztów.
Po tych zabiegach nie widzę różnicy. Nie chcę od razu podejmować decyzji o naprawie układu wtryskowego dlatego będę wdzięczny z Wasze opinie.
Czy można tak jeździć i się nie przejmować ? Czy ktoś z Was ma lub miał w swoim aucie takie objawy i jakie podjął działania. Czy można tak jeździć i podjąć decyzję w sprawie ewentualnego remontu przy wystąpieniu kolejnych symptomów awarii wtrysków? A może po prostu ten typ tak ma.
Z góry dziękuję za wszelkie opinie i porady.
shrek - 2018-03-28, 19:25
Jezdzoc jak najbardziej mozesz, ale rak bedzie postepowac. Nastepnym objawem bedzie klekotanie przy przyspieszaniu , spadek mocy, check itp.( o ile dzwiek wydaja wtryski.)
1 Na poczatek zmiana filtra paliwa.
2 Pomiar cisnienia paliwa na rampie(bez i z klekotaniem)
3 korekty wtryskow
4 mozna zrobic probe przelewowa.
Ja w takim przypadku zalecam diagnostyke komputerowa i jak wszystko jest na 100 procent ok. Wtedy mozna podjac decyzje o wyszarpaniu wtryskow i oddaniu do sprawdzenia.
topdrive - 2018-03-28, 19:25
Kopci? Przy odpalaniu, w czasie jak słychać klekot, przy przyspieszaniu (szczególnie po redukcji biegu)?
Jak możesz, to nagraj ten klekot i moment uspokojenia się tego klekotania...
Na odległość zawsze ciężko coś mądrego podpowiedzieć, ale wszelkie uszkodzenia w układzie wtryskowym należy traktować poważnie, bo średnio- i długofalowo mogą doprowadzić do złomowania silnika (stopione tłoki, uszkodzenia głowicy, etc.).
shrek - 2018-03-28, 19:29
A co wyczytasz z filmiku na yt? To tak samo jak stuki zawieszania.
Tu potrzebna dobra diagnoza. Najprawdopodobnoej za niskie cisnienie na szynie lub cos kielbasi sie w kroryms wtrysku.
topdrive - 2018-03-29, 11:45
shrek, nawet dla potomnych, jak będą mieli coś podobnego, a ten przypadek będzie rozwiązany to może okazać się pomocne, nie sądzisz?
shrek - 2018-03-29, 11:50
Moze byc pomocne, ale ten sam objaw moze byc przy bardzo zatkanym filtrze paliwa lub padajaca pompa WC czy regulator cisnienia. Tak wiec objaw ten sam, a 2-4 rozne diagnozy.
mundek19 - 2018-03-29, 14:03
Postaram się zrobić nagranie tych dźwięków. Filtr paliwa będzie wymieniony lada dzień.
seba899 - 2018-03-29, 17:28
Też miałem taki objaw w moim 1.5 dci, szukałem z 2 lata usterki, (wszyscy podpowiadali że to wtryski, pompa itp. wymieniłem wszystko na oryginalne i dalej był taki efekt, w końcu okazało się że powodem był uszkodzony komputer sterowania. Po zmianie jak ręką odjął i spalanie było mniejsze.
mundek19 - 2018-03-29, 19:56
Właśnie spalanie jest wg mnie dość wysokie. Miasto na krótkich odcinkach zimą około 7.3 litra na 100 a na trasie około 6 litrów. Dodam , że komputer pokazuje około litra mniej niż auto faktycznie spala. Czy to dokładność" rumuńskiej" technologii czy może jeden z objawów awarii.
shrek - 2018-03-30, 06:16
seba899 napisał/a: | .... powodem był uszkodzony komputer sterowania. |
Przerabialem ten problem, ale nie w DAci. Ciezko to zdiagnowzowac.
Komputer swoje a silnik swoje.
Co do spalania zobacz w jakim stanie jest filtr powietrza i rzuc okiem na korekty .
shrek - 2018-04-09, 07:44
Daj znac co zrobiles?
mundek19 - 2018-04-09, 16:20
Mechanik wymienił filtr paliwa i po raz kolejny polecił obserwację. Auto odpala jest dynamiczne nie kopci. Jedyna niedogodność to głośna , sporadyczna praca na wolnych obrotach i czasami przy przyspieszaniu.
Troczę się do tego już przyzwyczaiłem.
Mechanik twierdzi , że jak zacznie się zapalać kontrolka(żółta) to wtedy zaczniemy się przymierzać do diagnostyki i ewentualnego remontu układu wtryskowego.
Remont wg niego to nie wymiana jednego wtryskiwacza ale sprawdzenie wszystkich składowych układu(pompa , rozdzielacz ? , wtryskiwacze i mycie zbiornika paliwa) i naprawa uszkodzonych.
Wydaje mi się , że to dobra droga.
Co o tym myślicie. W końcu to nie auto za dziesiątki tysięcy tylko Dacia.
shrek - 2018-04-09, 16:41
Jak chcesz wyciagac wszystko i pddawac do sprawdzenia i regeneracji, to taniej przyjdzie kupic calego.
Ikarusiarz - 2018-04-09, 21:14
Mam tak, praktycznie od początku. Dziś wóz ma ponad 120000, pił ON z Cerefoura i inne paliwa nieznanego pochodzenia (to już za władania ojca) i chodzi bez zastrzeżeń.
W Outdoorze też czasami to słyszę.
Ciekawostka: Po opaleniu silnika DAFa 460 km słychać, tak jakby palił na 3,4 cylindry. Dziwnie to brzmi, ale jest spoko, bo to nowe pojazdy były.
|
|