|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Obudowa filtra powietrza
fazior - 2018-09-10, 07:59 Temat postu: Obudowa filtra powietrza Dacia jakieś 2 tygodnie temu zaczęła mi wesoło popierdywać. Jak dam gaz na maksa, co przy 84 koniach zdarza się dość często to pierdzi dość głośno. Myślałem że to wydech gdzieś puścił - 75 tysięcy mam w końcu najechane. Ale nie, po godzinnej diagnozie u mechanika okazało się, że konstrukcja usztywniająca obudowy filtra puściła na zgrzewach i dostaje wibracji przy maksymalnie otwartej przepustnicy, skleiłem dziadygę takim klejem specjalnym do twardych plastików ale puściła. Chyba trzeba będzie to skręcić jakimiś śrubami. Miał ktoś z Was podobny przypadek?
pavulon78 - 2018-09-10, 08:47
Skoro klej puścił to może srebrna taśma da radę ;) Ewentualnie szrot i jakaś używka.
fazior - 2018-09-10, 08:59
Dam jakieś śruby i zrobię fotki dla potomności:).
jammo - 2018-09-10, 09:17
Weź sklej to sobie klejem do szyb, czyli takim czarnym jak kit, który używają do obsadzania szyb w samochodzie. .Jest on w takich tubkach jak silikon. Podjedz sobie do firmy w której wymieniają szyby samochodowe , to ci skleją i nie będziesz musiał kupować całej tubki. Ja kleiłem już tym plastiki i jest nie do oderwania.
maugu - 2018-09-10, 09:27
Sikaflex 265 klej do szyb 600ml - jest niezły i ma ma wiele zastosowań
http://www.chemik24.pl/Pr...H-UV-600ml.html
Dar1962 - 2018-09-10, 18:14
epoksydowy klej dwuskładnikowy - po solidnym nałożeniu na miejsce pęknięcia i wyschnięciu (24 h) to miejsce będzie miało większą wytrzymałość niż reszta obudowy
shrek - 2018-09-11, 21:13
Wymien to na jakas uzywke, a nie rob druciarstwa.
fazior - 2018-09-20, 06:31
Ok, wymienię. Jak poksipol do połączeń sztywnych - ten niebieski puści:). Skleiłem dziada tydzień temu, nie bardzo wierzyłem że będzie trzymało. A jednak trzyma od tygodnia:). Swoją drogą to niezłe dziadostwo ta obudowa.
jammo - 2018-09-20, 08:28
Nie wiem dlaczego ludzie nauczyli się tak biadolić i to głównie z błahych powodów, że coś tam się stało, tym bardziej , że mają auta kilku lub więcej letnie, w których wiele rzeczy ma prawo być już nadwyrężonych. Ta twoja obudowa jest taka sama jak każda inna w innych samochodach. Wiadomo nie od dzisiaj, że w każdym aucie nawet najdroższym , może się coś stać, więc trzeba to wymienić, ale tutaj na forum wielu ma taką manię , żeby najpierw trzeba , napsioczyć , nautyskiwać, nie wiem, czy tylko dlatego , że to Dacia?, zamiast poszukać jakiegoś zamiennika lub używki, zapłacić parę groszy, wymienić to co jest uszkodzone i mieć spokój. Miałem kilka samochodów, głownie kupowane przeze mnie w salonie i żadne nie było bez wad. W Oplu miałem taką sytuację, nie wiem nawet dokładnie jaka była przyczyna, że usłyszałem taki strzał jakby z tłumika (chyba cofnięcie kompresji do filtra) i co się okazało? cała pokrywa obudowy filtra powietrza rozwalona. Musiałem kupiłem na allegro całą kompletną obudowę, bo samej pokrywy nikt nie sprzeda, ale takie rzeczy się zdarzają i nie ma co narzekać. Jak wyjeżdżałem z salonu nowym Oplem Astrą, to miałem przednią tabliczkę rejestracyjną przykręconą wkrętami na wylot przez zderzak razem z tablicą rejestracyjną, i co miałem zrobić ? . Dla mnie takie wady i inne drobne rzeczy to norma i to nie tylko w Dacii. Mam też nowego Dustera i jak na razie wszystko ok, a to , że czasem pas po stronie kierowcy klinuje się między oparciem? dla mnie to nie problem , inni tu wytykają to jako wada .
fazior - 2018-10-03, 07:13
Ale gdzie ja tu jadę po Dacii:)? Ot miałem usterkę i pytałem czy ktoś ma jakiś patent na "rozwarstwienie" obudowy filtra. Mogłem wydać 250 peelenów na używkę, ale ta obudowa i jej uszkodzenie nie jest kluczowa do działania auta, przez to sklejenie nie pogorszą się parametry silnika ani nie zwiększy się prawdopodobieństwo uszkodzenia auta, więc chwilowo załatwiłem sprawę bez kosztowo:). Lubię to auto, szczególnie że dostałem je praktycznie za free:).
shrek - 2018-10-03, 19:27
Wystarczy, ze kiedys sie rozszczelni i cos twardszego tam wpadnie. Wtedy zobaczysz czy to nie szkodzi silnikowi.
2. Slyszales o czyms takim jak "lewe powietrze"?
To tez szkodzi- uboga mieszanka, wysoka temp. spalania itp.
fazior - 2018-10-09, 12:20
Shreku, to nie jest uszkodzenie zewnętrzne. Obudowa rozwarstwiła się wewnątrz, nie ma mowy o nieszczelności. Jedynym minusem było "pierdzenie".
paul7 - 2019-03-25, 11:05
Na stacji kontroli pojazdów , kontroler zwrócił mi uwagę na dziwne odgłosy pochodzące od ssania w silniku. Facet obsłuchuje tysiące samochodów w serwisie renault i ma osłuchane wszystkie modele. Będąc ostatnio na przeglądzie, zwróciłem uwagę serwisantom, na tzw, "świszczenie " w układzie powietrza. I co, nic nie zrobili. Oczywiście było potwierdzenie, ze taka przypadłość jest, a świszczy, bo jest brak dekla, czy uszczelki obudowy filtra powietrza. Kurdę no jak , brak , w jaki sposób i dlaczego, jak nikt tam się nie dotykał. Części takowej nie mają i oczywiście zaproponowali wymianę całej obudowy !!. /486zł/
Czy ktoś wie o jaki tu element chodzi. Ja go nie widzę , świstania też nie słyszę, pewnie przyzwyczaiłem się , samochód przecież jeździ tak samo...
silnik dci 110KM 4x4
paul7 - 2019-03-25, 16:06
Nikt nie wie jak zbudowana jest obudowa filtra? Gdzie jest tzw. dekiel czy uszczelka?
laisar - 2019-03-25, 16:11
http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Duster / HSMD / Manual / 13 Fuel supply / Air filter hoses / N136333:
paul7 - 2019-03-25, 18:38
Dzięki, pierwszy rysunek to typ HSMD jaki mam, ale z czego dokładniej się składa? Górna klapka zamyka w środku wkład filtru powietrza. Rura do góry to chyba ssąca spod zderzaka? Przy połączeniu z obudową filtra rura się rusza, tzn. można ją przesuwać wzdłuż osi w niewielkim zakresie. Czy tak powinno być? Nie wiem gdzie powinna być ta uszczelka. Czy dekiel?
Tak mechanicy określili;
"cała obudowa świszczy , bo brak dekla?" ??? czy uszczelki??
Patrzę i nic nie widzę, czego tam może brakować , obudowa cała filtr wymieniony-nowy.
laisar - 2019-03-26, 01:17
Skoro to jednak HSMD to zmieniłem rysunek, ale nie wiem, o co mogło chodzić mechanikom.
Przy pokrywie obudowy filtra nie widać żadnej uszczelki, a wkład ma swoją.
Gdyby powietrze świstało przedostając się przez nieszczelną pokrywę puszki, to dźwięk powinien się zmieniać przy jej dociśnięciu, więc można to sprawdzić.
Powietrze płynie następująco: 20 - 10 - (filtr) - 7 - 11 - 12 - (turbosprężarka) - 8 - (intercooler) - 9 - (silnik).
Uszczelki: 1, 18, 21, 2, 3, 4, 5.
paul7 - 2019-03-26, 15:37
A dekiel to przecież ten co zamyka wkład. A mi napisali brak dekla. Nie wiem co jeszcze może się z nim kojarzyć. A czy ten widoczny od góry dekiel na obudowie może mieć jakieś nieszczelności?
laisar - 2019-03-27, 02:48
Nie wiem, po prostu otwórz maskę i sprawdź.
|
|