DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - szarpanie przy wrzucaniu 2

Marcin Fit - 2019-04-18, 13:26
Temat postu: szarpanie przy wrzucaniu 2
witam,
jak w temacie, przy zbyt szybkim, choć moim zdaniem normalnym puszczeniu sprzęgła na dwójce szarpie, przy większym dodaniu gazu na dwójce włącza się ESC. Wychodzi na to, że dwójka jest jak jedynka, trzeba puszczać sprzęgło powoli z wyczuciem, szybkie ruszanie spod świateł wykluczone ? ? Dodam, że auto jest nowe, czy to normalne ?

eio - 2019-04-18, 14:03

Ja zawsze wolno puszczam sprzegło przy zmianie biegów i problemów nie mam.
bartos123 - 2019-04-18, 20:08

Chyba kwestia wyczucia nowego samochodu, u mnie ESC "udało" się włączyć tylko zimą. Faktem jest jednak, że dosyć "specyficznie" jeździ się MCV z tym silnikiem - jednak jest za słaby na takie auto, w sandero z tym silnikiem jest lepiej. Żeby ruszyć dynamicznie, trzeba mocno wkręcić na obroty.
luckyboy - 2019-04-18, 20:24

Marcin Fit napisał/a:
przy większym dodaniu gazu na dwójce włącza się ESC


Sprawdź co masz pod maską, może przez przypadek włożyli 3.5 v6 z zapasów :lol:

Marcin Fit - 2019-04-18, 21:03

luckyboy napisał/a:
Marcin Fit napisał/a:
przy większym dodaniu gazu na dwójce włącza się ESC


Sprawdź co masz pod maską, może przez przypadek włożyli 3.5 v6 z zapasów :lol:


Sprawdź czy Tobie włożyli :lol:

Przemo1977 - 2019-04-18, 21:19

Witam. Ja posiadam Sandero z takim silnikiem i przy próbie gwałtownego ruszenia też czasami coś sie takiego zrobi. Czasami przy ruszaniu obroty faluja , trzeba je po prostu wyczuć sprzęgło. U mnie tak około 3 tys obrotów potrafi go na chwilę zmulić,czuć takie falowanie silnika ,pomaga dodanie mocniejsze gazu. Pozdrawiam klubowiczów
trybik - 2019-04-19, 10:11

ja tez mam czasami problemu perzy zmianie biegu z I na II ale zaraz po uruchomieniu silnika , wypraktykowane chwila grzania silnika aż obroty spadna a potem po problemie
kier - 2019-04-19, 21:56
Temat postu: Re: szarpanie przy wrzucaniu 2
Marcin Fit napisał/a:
witam,
jak w temacie, przy zbyt szybkim, choć moim zdaniem normalnym puszczeniu sprzęgła na dwójce szarpie, przy większym dodaniu gazu na dwójce włącza się ESC. Wychodzi na to, że dwójka jest jak jedynka, trzeba puszczać sprzęgło powoli z wyczuciem, szybkie ruszanie spod świateł wykluczone ? ? Dodam, że auto jest nowe, czy to normalne ?


W środę odebrałem, pierwsze 10 km to była tragedia. Ale już chyba opanowałem. Najbardziej podoba mi się to, że żeby wcisnąć sprzęgło najpierw muszę zdjąć nogę z gazu. W 1.4 MPI robiłem to równocześnie, a tutaj jakaś zwłoka jest. Z sekundę albo dwie po opuszczeniu gazu trzyma jeszcze obroty. ESC nie udało mi się włączyć 😁. Po 150 km jestem na etapie jak najszybciej zmiany biegu na wyższy. I już nie szarpie.

Tomek71 - 2019-05-27, 09:30

W mojej Duster'ce II też czasem szarpnie na drugim biegu ale to już prawie opanowałem :)

U mnie za to pojawił się taki dziwny objaw podczas odpuszczania sprzęgła.
Kiedy włączona jest klimatyzacja wtedy wyczulane jest lekkie krótkotrwałe drżenie.
Bez klimy wszystko jest ok

I tak się zastanawiam, czy to u mnie jest coś nie tak czy to normalne zachowanie sprzęgła w Duster II ?

pavulon78 - 2019-05-27, 09:57

Tomek71, W moim D2 też czasem zadrży przy odpuszczaniu sprzęgła. Mam wrażenie że w ostatnim stadium puszczania sprzęgła jakby się delikatnie ślizgało. Próbuje tego unikać odpowiednio operując pedałem. I sam nie wiem co zrobić. Mam niby na środę umówioną wizyte w ASO ale pewnie strace tylko czas, a potraktują mniej jak idiotę który nie umie sprzęgła obsługiwać. Zastanawiam się czy w ogóle tam jechać.
Ale z drugiej strony D2 to chyba mój 11 samochód i w życiu nie miałem problemów ze sprzęgłem. A tu muszę się przy każdym ruszaniu bardzo pilnować żeby auto ruszyło płynnie.

Tomek71 - 2019-05-27, 10:10

pavulon78, Twój opis idealnie pasuje to tego co występuje w mojej D2.

Czy u Ciebie ten problem pojawia się zawsze czy tylko jak jest włączona klima ?

pavulon78 - 2019-05-27, 10:41

Tomek71, Raczej niezależnie od klimy. Natomiast jest wyraźnie bardziej widoczny jak samochód jest obciążony pasażerami. Jak ruszam na płaskim to jest ok. Ale ruszanie pod górę to już wymaga dużego skupienia przy ruszaniu żeby zbyt szybko nie puścić sprzęgła, tylko przytrzymać go jakby na wpół wciśniętym sprzęgle dopóki nie ruszy.
I ten objaw zauważyłem praktycznie od samego początku (chociaż ostatnio albo się nasilił, albo wobec wyleczenia innych usterek związanych z silnikiem 1.6 zaczął mnie po prostu bardziej irytować niż kiedyś), więc nie jest to coś co zrobiło się nagle po przebiegu 20000km.

Tomek71 - 2019-05-27, 11:05

pavulon78, Problem jest w tym, że to zjawisko pojawia się sporadycznie.

A w takich przydawkach ASO z reguły twierdzi, że nie widzi problemu 8-)

Koniecznie daj znać co Ci powiedzą w ASO :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group