DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Multimedia i elektronika - Problem z oryginalnym wideorejstratorem

Gtk24 - 2019-09-28, 11:47
Temat postu: Problem z oryginalnym wideorejstratorem
Jakiś miesiąc temu zakupiłem z salonie oryginalny wideo rejestrator do dustera montowany z lusterku. Wszystko pięknie ładnie, 0 kabli, praktycznie niewidoczny tylko że rejestrator nagrywa co chce i kiedy chce. Próba połączenia się przez aplikacje w celu przejrzenia zawartości/ustawienia wideorejstratora to droga przez mękę. Nieraz za 10-15 udaje się połączyć. Nagrania są albo parosekundowe albo od połowy trasy jakos fragment albo nie ma ich wcale.

Byłem z tym w ASO i panowie po przyjzeniu się sprawie powiedzieli że trzeba odinstalowac aplikacje i wyłączyć wifi w telefonu i wszystko działa bez zarzutów. Jednak to nie pomogło i dalej rejestrator nagrywa co chce i kiedy chce. W dodatku jeżeli miałbym jeździć bez możliwości podglądu filmow w przypadku kolizji z aplikacji to jak mam udowodnić moja rację? Laptopa wozic w aucie ?

Czy ktoś z posiadaczy takiego rejestratora spotkał się z podobnym problemem ? Dodam że w przeciągu 1.5 tyg umawiam się znowu do ASO i niech coś z tym robią bo Sprzet warty 1150zl u nich nie nadaje się do niczego.

marcinch - 2019-09-28, 12:03

Dokładnie mam to samo. Co więcej opcja monitoringu auta na parkingu nie działa. Nagrywać nagrywa ale oglądanie tylko na komuterze. przez telefon w czasie rzeczywistym obraz poklatkowy
Dymek - 2019-09-28, 12:50

Używam to cudo. Konfigurowanie przez WiFi nie przysparza problemów, nagrywa też dobrze. Jednak nigdy nie zamierzałem obserwować obraz na żywo na komórce. A ściągnięcie nawet 3minutowego nagrania (takie mam ustawione) po WiFi trwa potwornie długo. Najszybciej jest po prostu przełożyć kartę pamięci do smartfona- ja mam zewnętrzny czytnik kart.
ASO nic Ci nie pomoże- ten rejestrator tak właśnie działa.
Jedyne z czym można kombinować z łącznością to zmiana kanału WiFi- jest ich chyba 11 w menu. Ale niewiele to pomaga.

Gtk24 - 2019-09-28, 16:36

Problem z łącznoscia mogę przebolec. Oglądanie filmow na telefonie było by mi tylko potrzebne w przypadku kolizji by udowodnić winę sprawcy jak coś. Jednak fakt że ten rejestrator nie nagrywa całości trasy tego nie rozumiem. Ostatni 2 dni jeżdżenia 0 sek nagranego materiału A ASO mówi że u nich nagrywało wszystko ale filmy usunęli...
Black Dusty - 2019-09-28, 19:25

Jeżeli nie robiłeś to zrób 1/2 razy przywracanie wszystkiego do wartości fabrycznych , zmień kartę na szybką, serwis niech sprawdzi prawidłowość podłączenia. Do oglądania jak koledzy piszą najlepiej kup mini czytnik taki co go bezpośrednio do telefonu podepniesz bo w razie W możesz nie mieć możliwości odpalenia rejestratora lub czasu na zabawę z nim a kartę możesz zawsze wyjąć i zabrać z sobą.
Gtk24 - 2019-09-28, 20:03

Kartę odrazu po zamontowaniu rejestrator wymieniłem na szybszą. Serwis twierdzi że oni szystko dobrze zrobili ale i tak będę jechać do nich jeszcze raz i tak do skutku. Co do czytnika spoko pomysł napewno skorzystam jak będzie wogole co przeglądać bo wg mnie problem tkwi w karcie wifi w rejstratorze bo zauwazylem że podczas jazdy co jakiś czas święci się niebieska i fioletowa dioda napezewian co znaczy że rejestrator jest włączony ale nie nagrywa...
Black Dusty - 2019-09-28, 21:23

Instrukcja co nieco przetłumaczona.
damiaszek - 2019-09-28, 21:39

Gtk24 napisał/a:
Problem z łącznoscia mogę przebolec. Oglądanie filmow na telefonie było by mi tylko potrzebne w przypadku kolizji by udowodnić winę sprawcy jak coś. Jednak fakt że ten rejestrator nie nagrywa całości trasy tego nie rozumiem. Ostatni 2 dni jeżdżenia 0 sek nagranego materiału A ASO mówi że u nich nagrywało wszystko ale filmy usunęli...


Problemy z nagrywaniem w rejestratorach to w 90% problemy z kartą pamięci. Nawet masz tam włożoną jakąś szybką kartę to zmień ją na inną powinno pomóc.

Pedros - 2019-09-28, 23:58

damiaszek napisał/a:
Gtk24 napisał/a:
Problem z łącznoscia mogę przebolec. Oglądanie filmow na telefonie było by mi tylko potrzebne w przypadku kolizji by udowodnić winę sprawcy jak coś. Jednak fakt że ten rejestrator nie nagrywa całości trasy tego nie rozumiem. Ostatni 2 dni jeżdżenia 0 sek nagranego materiału A ASO mówi że u nich nagrywało wszystko ale filmy usunęli...


Problemy z nagrywaniem w rejestratorach to w 90% problemy z kartą pamięci. Nawet masz tam włożoną jakąś szybką kartę to zmień ją na inną powinno pomóc.

Bardzo ważne jest również w przypadku rejestratorów dedykowanych do Dustera, aby formatowanie karty wykonywać za pomocą dedykowanej aplikacji.

Gtk24 - 2019-09-29, 07:10

zarówno kartę oryginalną 8gb jak i moja nowa 60gb formatowalem przez aplikacje która ASO mi kazali odinstalowac i nie korzystać bp niby ona wpływa na to że mi rejestrator nie nagrywa filmów...
szanto - 2019-09-29, 08:44
Temat postu: Re: Problem z oryginalnym wideorejstratorem
Gtk24 napisał/a:
Jakiś miesiąc temu zakupiłem z salonie oryginalny wideo rejestrator do dustera montowany z lusterku.

W moim przypadku - to wywalone w błoto 9 stówek, bo tyle kosztowało dodatkowe wyposażenie do odbieranego nowego Dustera.
Zastanawiam się czy go po prostu nie wywalić i zastąpić innym sprawdzonym wykorzystując istniejącą instalację elektryczną.

szanto - 2019-09-29, 08:46

Gtk24 napisał/a:
zarówno kartę oryginalną 8gb jak i moja nowa 60gb formatowalem przez aplikacje która ASO mi kazali odinstalowac i nie korzystać bp niby ona wpływa na to że mi rejestrator nie nagrywa filmów...

A z jakiej korzystać radzili ?
Cokolwiek można zrobić z tym złomem to tylko poprzez aplikację.
Rozumiem, że mówimy o Ranault DashCam ?

Gtk24 - 2019-09-29, 08:56

Tak radzili odinstalowac renault dashcam app jednak to nie rozwiązało problemu że rejestrator nagrywa część trasy albo wcale. Co do rodzaju karty ASO się nie wypowiedzieli bo na ich karcie i na mojej jest to samo. Dziś wloze 3 kartę i sprawdzę czy będzie dalej ten sam problem. Zresetuje jeszcze raz cały rejestrator oraz zresetuje połączenie wifi. Jeżeli problem dalej będzie nie rozwiązany za 2 tyg jadę do ASO (pracuje poza miejscem zamieszkania) i albo to zrobią- sprawdza poprawność podłączenia itp. Albo niech to zabierają i oddadzą pieniądze choć wiem że nie będą chcieli tego zrobić. Wtedy to już sprawę będę załatwiać na drodze sądowej bo tyle kasy wywalic na coś co nie działa albo działa jak mu się chce to kpina.
Dymek - 2019-09-29, 09:02

Widzę teraz, że faktycznie gdzieś jest jakiś problem. Aplikacji na co dzień można nie używać, ale tylko przez nią można ustawić konfigurację kamery i opcje nagrywana. No i na koniec wystartować nagrywanie (symbol kamerki). Potem już kamera działa sama włączając nagrywanie po włączeniu zapłonu. I nagrywa całą trasę bez problemu. To, że kamera nagrywa trasę w odcinkach 1, 3 lub 5 minut tworząc mnóstwo małych plików jest celowe i normalne w kamerach z WiFi bo chodzi o to żeby wybrać łatwo interesujący nas fragment nagrania na smartfonie i dopiero wtedy przesłać go ewentualnie przez WiFi. Przesyłanie jest tak powolne, że większe pliki to byłaby istna masakra. Może próbujesz tą opcję ustawić na OFF? Wtedy teoretycznie powinna nagrywać jeden duży plik, ale ostrzegam- jest jakiś "bug' i to ustawienie powoduje problemy z nagrywaniem i brak możliwości połączenie przez WiFi i tylko reset kamery na to pomaga, przynajmniej u mnie. Nie wiem też czemu ma służyć odinstalowanie aplikacji, przecież ona nie wpływa na pracę kamery jeśli jest zamknięta, WiFi nie jest włączone i połączone z kamerą.
Kamera nie błyska diodami w czasie trasy a jedynie po wystartowaniu- włączeniu zapłonu. No chyba, że coś tam będziemy przyciskać, robić zdjęcia itp. napraemienne miganie niebiesko- fioletowe oznacza: kamera włączona, aplikacja wyłączona, kamera nie nagrywa. Tak jakby nie zrobiono Startu nagrywania z aplikacji.

Black Dusty - 2019-09-29, 09:27

Aplikacja żadnych problemów nie robi i musisz ją mieć bo jakiekolwiek zmiany parametrów wykonasz tylko przez nią. W czasie jazdy używanie jej jest zbędne i nie musi być połączona po wifi z rejestratorem i może być wyłączona(a nawet lepiej dla rejestratora jak jest wyłączona bo nie musi on robić dwóch rzeczy jednocześnie). Żaden START z aplikacji nie jest wymagany, rejestrator domyślnie ma startować po włączeniu zapłonu.
Dymek - 2019-09-29, 09:46

Black Dusty napisał/a:
Żaden START z aplikacji nie jest wymagany, rejestrator domyślnie ma startować po włączeniu zapłonu.

I to jest właśnie dziwne, bo taka kombinacja błysków występuje tylko w jednej sytuacji - nagrywanie jest zastopowane z aplikacji (np. podczas konfiguracji) i aplikacja została zamknięta lub przerwana łączność WiFi. Bez wyłączania zapłonu.

szanto - 2019-09-29, 10:36

Dla mnie jest żenujące, że do teraźniejszych modeli czy do sprzedaży bezpośredniej oferowany jest model rejestratora jazdy z 2017 roku!
Dwa lata w elektronice to jak II wieki w życiu.
I to na dodatek w jakiej cenie!

Gtk24 - 2019-09-29, 10:37

Włożyłem 3 kartę po południu się przejade i zobaczę czy coś nagra. Jeżeli to nie karta to może wada samego rejestratora?
szanto - 2019-09-29, 11:12

Miałem podobnie do czasu aż w aplikacji [po 15 próbach] doszukałem się możliwości sformatowania włożonej karty.
Potem już nagrywało.

Gtk24 - 2019-09-29, 11:59

Każda kartę formatowalem z poziomu aplikacji i w moim przypadku nie tu tkwi problem.
Dymek - 2019-09-29, 13:12

szanto napisał/a:
Dla mnie jest żenujące, że do teraźniejszych modeli czy do sprzedaży bezpośredniej oferowany jest model rejestratora jazdy z 2017 roku!
Dwa lata w elektronice to jak II wieki w życiu.
I to na dodatek w jakiej cenie!

A dla mnie mogłaby być i sprzed 5 lat, byłe była dopracowana i bez błędów w sofcie. Uważasz za realne zmienianie modelu co pół roku? Przecież w przypadku akcesoriów oferowanych jako wyposażenie dodatkowe samochodu to abstrakcja.
szanto napisał/a:
Miałem podobnie do czasu aż w aplikacji [po 15 próbach] doszukałem się możliwości sformatowania włożonej karty.
Potem już nagrywało.

Sama aplikacja ma przecież szczegółową instrukcję z opisem wszystkich opcji, po angielsku, ale obrazkową- po przeczytaniu
naprawdę niczego nie trzeba już szukać..

Dymek - 2019-09-29, 13:24

Gtk24 napisał/a:
Włożyłem 3 kartę po południu się przejade i zobaczę czy coś nagra. Jeżeli to nie karta to może wada samego rejestratora?

W przypadku problemów z kartą dioda miga tylko na niebiesko...

szanto - 2019-09-29, 14:04

Dymek napisał/a:
...Uważasz za realne zmienianie modelu co pół roku? Przecież w przypadku akcesoriów oferowanych jako wyposażenie dodatkowe samochodu to abstrakcja.

Może i abstrakcja ale:
- video rejestrator kosztuje prawie tysiąc zł
- jego obsługa jest mega niedopracowana i trudna w porównaniu do obecnych
- inne rozwiązania rejestracji i zapisu obrazu były dwa lata temu i są teraz
- gdybym przez zakupem wiedział, że mam zakupić technologię i wykonanie sprzed dwóch lat - nie byłoby mnie w tej dyskusji

BLACHA_997 - 2019-09-29, 14:42

Może nie do końca na temat (nie użytkuję tej kamery), ale jeśli chodzi o same aspekty techniczne nagrywania to mam pewną sugestię.
Realizując nagrania video - zwłaszcza jeśli chodzi o format full HD (1920 x 1080 przy 50 lub 25 kl/s) karta pamięci powinna być na prawdę szybka, a ponadto mając do czynienia z dużymi plikami (zwłaszcza jeśli ktoś dąży do nagrywania ciągłego w postaci jednego pliku - jeśli kamera ma taką opcję) karta ta powinna być sformatowana w systemie plików NTFS, a nie FAT 32! Jest to niezbędne gdyż przy sformatowaniu karty w systemie FAT 32 jeden plik nie może być większy niż 4 Gb stąd w momencie przekroczenia tego limitu zapis się zawiesza. Może komuś przyda się ta informacja.

Gtk24 - 2019-09-29, 14:51

Tylko jest ten problem że sam producent mówi że karta powinna być w formacie fat32 więc nie wiem czy jak się sformatuje kartę do formatu ntfs będzie działać. Postaram się to sprawdzić chociaż wątpię bo aplikacja do rejestratora ma opcję formatowania karty i pewnie za tym idzie nadanie formatu karty.
Black Dusty - 2019-09-29, 16:28

szanto napisał/a:
- gdybym przez zakupem wiedział, że mam zakupić technologię i wykonanie sprzed dwóch lat - nie byłoby mnie w tej dyskusji

Bez urazy ale tak to jest gdy nie wiesz co kupujesz choć w sieci można to znaleźć.

szanto - 2019-09-29, 16:44

Black Dusty napisał/a:

Bez urazy ale tak to jest gdy nie wiesz co kupujesz choć w sieci można to znaleźć.

Kupiłem produkt Dacia Duster Techroad model roku 2019.
I zostałem oszukany jak przez Cygana na rynku.
Ale nie stresuj się - dam radę.

macminer - 2019-09-29, 18:01

szanto napisał/a:
jak przez Cygana na rynku

Jeśli uważasz, że jesteś dowcipny, to w miejsce "Cygana" wstaw dowolną inną narodowość. A potem przeczytaj i zastanów się, co napisałeś.

Jeśli chodzi o akcesoria, nikt nikogo nie oszukuje. Ani na stronie, ani w broszurze, ani nigdzie indziej nie ma stwierdzenia, że dane akcesorium jest nowym modelem wypuszczonym na rynek w bieżącym roku. Jeśli klient tak sądzi, to jego problem, na pewno żaden UOKiK mu nie pomoże w takiej sytuacji.

Natomiast to, że produkt nie spełnia funkcji, do której został stworzony, jest istotną wadą i klient ma prawo żądać wymiany na sprawny egzemplarz lub zwrotu pieniędzy na podstawie rękojmi (niezgodność towaru z umową, art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego). Nieciągłe nagrywanie materiału filmowego przez kamerę samochodową wyczerpuje znamiona wady istotnej.

Gtk24 - 2019-09-29, 18:43

[quote="macminer"]
szanto napisał/a:


Natomiast to, że produkt nie spełnia funkcji, do której został stworzony, jest istotną wadą i klient ma prawo żądać wymiany na sprawny egzemplarz lub zwrotu pieniędzy na podstawie rękojmi (niezgodność towaru z umową, art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego). Nieciągłe nagrywanie materiału filmowego przez kamerę samochodową wyczerpuje znamiona wady istotnej.


Dokładnie na to będę się powoływać jeżeli rejestrator nie będzie działać prawidłowo po kolejnej wizycie w ASO. Sama technologia rejestratora dla mnie może być i Sprzet 10lat aby spełniał swoje funkcje. Niedługo jadę w trasę i zobaczę czy zmiana formatu karty na ntfs da jakoś poprawę jeżeli nie to już nie mam pomysłu co mogę jeszcze sam zrobić i będę umawiać się do ASO.

Dymek - 2019-09-30, 07:48

Gtk24 napisał/a:
Niedługo jadę w trasę i zobaczę czy zmiana formatu karty na ntfs da jakoś poprawę jeżeli nie to już nie mam pomysłu co mogę jeszcze sam zrobić i będę umawiać się do ASO.

Czyli ustawiłeś kamerę na nagrywanie ciągłe i masz wyłączoną opcję podziału na 1-3-5 minutowe pliki? Bo tylko wtedy ten NTFS może mieć sens. Próbowałeś jak działa nagrywanie po wybraniu np. plików o długości 3 minut?

Gtk24 - 2019-09-30, 08:40

Na ntfs wogóle nie nagrywa pokazuje błąd karty. Jeżeli chodzi o inne długości filmów dzieje się to samo. Nawet jak włączyłem nagrywanie filmu przez aplikacje to po 2:51min rejestrator przestał nagrywac... Jemu cos dolega fizycznie moze uszkodzny jakis modul moze wada fabryczna ? Zajade znowu do ASO i powiem niech przysla drugi i sprawdza czy bedzie dzialac tak samo czy moze to wina czego innego.
Dymek - 2019-09-30, 09:05

Gtk24 napisał/a:
Jemu cos dolega fizycznie moze uszkodzny jakis modul moze wada fabryczna ?

No to wszystko na to wygląda, że jest walnięty. Reklamuj. Po prostu powinni Ci na próbę podpiąć inny egzemplarz i sprawdzić czas nagrywania. Prosta sprawa- przecież to tylko wpięcie wtyczki.
Ty masz wersję naklejaną na szybę czy zamkniętą w "puszce" podstawie lusterka?
Zresztą w obu wypadkach budowa wewnętrzna kamer jest prosta jak budowa cepa (płytka główna, płytka z przyciskami, handlowy moduł optyki i handlowy moduł GPS) sporo ręcznych lutowań kabelków pomiędzy modułami- coś może niekontaktować...

zwirz - 2019-09-30, 09:18

A zastanawiałem się do Sandero czy nie kupić tego rejestratora "fabrycznego".
Wybrałem chińskie cudo z aliexpress za 400zł i bez problemów od 3 lat nagrywa równocześnie przód+tył w full HD 1920 z dźwiękiem, GPS itd i nie ma żadnych problemów z kartą sprzed 3 lat.
Oprogramowanie jedynie po 2 latach ma swoje widzimisię i czasami trzeba je wgrać na nowo, ale cudu że nie nagrywa nie miałem :)

szanto - 2019-09-30, 09:21

zwirz napisał/a:
A zastanawiałem się do Sandero czy nie kupić tego rejestratora "fabrycznego".

Szczerze odradzam.

Dymek - 2019-09-30, 09:31

Większość osób z forum ma jednak te akcesoryjne kamerki za Vouchery a więc całkowicie za free, albo ze sporą zniżką. Ja bym na pewno tego nie kupił, gdybym miał zapłacić tą dziką kwotę z cennika... :roll:
zwirz napisał/a:
...cudu że nie nagrywa nie miałem :)

Ja też nie. To, że nie nagrywa to jednak jakiś przypadek indywidualny.

Gtk24 - 2019-09-30, 09:37

Dymek napisał/a:
Gtk24 napisał/a:
Jemu cos dolega fizycznie moze uszkodzny jakis modul moze wada fabryczna ?

No to wszystko na to wygląda, że jest walnięty. Reklamuj. Po prostu powinni Ci na próbę podpiąć inny egzemplarz i sprawdzić czas nagrywania. Prosta sprawa- przecież to tylko wpięcie wtyczki.
Ty masz wersję naklejaną na szybę czy zamkniętą w "puszce" podstawie lusterka?
Zresztą w obu wypadkach budowa wewnętrzna kamer jest prosta jak budowa cepa (płytka główna, płytka z przyciskami, handlowy moduł optyki i handlowy moduł GPS) sporo ręcznych lutowań kabelków pomiędzy modułami- coś może niekontaktować...


Ja mam wersje montowana w obudowie lusterka bo mam czujnik zmierzchu, ale tak jak napisales obie wersje sa takie same w srodku i tez stawiam na uszkodzony jakis lut w srodku albo kabel.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group