DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Dacia Logan I Silniki 1,6 87 i 84 konie Różnice

Ostatni Mohikan - 2020-05-26, 08:08
Temat postu: Dacia Logan I Silniki 1,6 87 i 84 konie Różnice
Właśnie kupiłem Dacie Logan I z roku 2012 z silnikiem 1,6 84 konie.
Moje pytanie do bardziej doświadczonych kolegów jest takie

1) Przeczytałem że silnik ten świetnie nadaje się do gazu lecz w wersji 87 koni trzeba sprawdzać poziom luzów zaworowych a w 84 konnej nie trzeba ...

Jakie są zatem różnice w tych silnikach? Skąd bierze się różnica w ilości koni i czy w 84 konnej trzeba sprawdzać poziom luzów zaworowych. Jeśli tak to co jaki czas ?

Poproszę o techniczne odpowiedzi...

route2000 - 2020-05-26, 08:20

Silnik 1,6 8V ma ręczną regulację zaworów, natomiast silnik 1,6 16V ma hydrauliczną regulację co odpada ręczną regulację.
A moce to tylko różnica w oprogramowaniu albo w innej budowie głowicy.
Kolega Laisar będzie wiedział w szczególe.

Marek1603 - 2020-05-26, 08:29

Więc tak.
Wersja 87KM miała EURO5, a w EURO6 84KM. Zajumali 3 konie.
Z tego co piszesz to powinieneś mieć 87. Regulacja luzów mechaniczna i zaleca się wykonywać co około 20000km. Koszt od 50 do 150zł w niezależnym zakładzie.
MVC 1,6 16V miała coś około 100KM.

DrOzda - 2020-05-26, 08:43

https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine
Chwila chwila , Euro 5 z Lodgy, Dokkera miały 82 KM. Ciekawostką jest MCV produkowana w 2012 - jakoby 86 KM posiadała w silniku 818.
W ogóle nie było K7M Euro 6 - zastąpił go nissanowski H4M , K4M przez jakiś czas był w wersji Euro6 sprzedawany wraz z Renault Fluence ale w Daciach nie.
Co do K7M 84KM i 87KM - pewnie po prostu nowsze wersje osprzętu i drobne różnice w oprogramowaniu.

Regulacja zaworów to koszt 10 PLN za uszczelkę i jednorazowy zakup szczelinomierza. A potem godzinka roboty z piwkiem w ręku :)

laisar - 2020-05-26, 09:03

Ostatni Mohikan napisał/a:
Jakie są zatem różnice w tych silnikach?

Oprogramowanie i drobne różnice w osprzęcie (bodajże trzecia sonda lambda?).

Ostatni Mohikan napisał/a:
czy w 84 konnej trzeba sprawdzać poziom luzów zaworowych

Tak.

Marek1603 - 2020-05-26, 10:03

Tak czy inaczej, ośmiozaworówka w MCV PH1 miała 87KM, a w lodgy już tylko 84KM.
Nissanowski to już inna późniejsza bajka w lodgy. W MCV-kach w ogóle nie montowany.

Ostatni Mohikan - 2020-05-26, 14:20

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Bardzo mi pomogliście.
Zastanawiałem się co zrobić zaraz po kupieniu przy moim przebiegu 80 tyś km
Wymiana rozrządu , oleju i filtrów Świec zapłonowych i właśnie czy sprawdzić luzy zaworowe.
No i dam je do sprawdzenia

dudu$ - 2020-05-26, 18:02

Ostatni Mohikan napisał/a:
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Bardzo mi pomogliście.
Zastanawiałem się co zrobić zaraz po kupieniu przy moim przebiegu 80 tyś km
Wymiana rozrządu , oleju i filtrów Świec zapłonowych i właśnie czy sprawdzić luzy zaworowe.
No i dam je do sprawdzenia


Wszystko zależy od tego czy poprzedni właściciel ma udokumentowane naprawy i przeglądy tego auta. Jeżeli ma i tam znajdzie sie informacja że rozrząd ma np 3 lata i 30 tys km to nie warto go teraz wymieniać. To samo tyczy się wymiany filtrów / olejów czy regulacji zaworów. Jeżeli w tym aucie nie ma dokumentacji serwisowej i nie widać, że w ostatnim czasie było coś robione warto po zakupie przeprowadzić następujące czynności:

- wymiana płynu hamulcowego, większość użytkowników tego nie robi, auta mają po 10-15 lat i więcej i nikt tego często nie robi a to jest duży błąd
- olej i filtry
- sprawdzenie luzu zaworowego
- świece i przewody zapłonowe ( jak ktoś ma zdolności to może nawet odkręcić cewkę zapłonową i sprawdzić czy nie jest popękana - w silnikach K7J i K7M podobno częsta przypadłość właśnie przy przebiegu =/- 80tyś km
- kompletny rozrząd

rafal_rx - 2020-05-26, 21:25

dudu$ napisał/a:

- wymiana płynu hamulcowego, większość użytkowników tego nie robi, auta mają po 10-15 lat i więcej i nikt tego często nie robi a to jest duży błąd
- olej i filtry
- sprawdzenie luzu zaworowego
- świece i przewody zapłonowe ( jak ktoś ma zdolności to może nawet odkręcić cewkę zapłonową i sprawdzić czy nie jest popękana - w silnikach K7J i K7M podobno częsta przypadłość właśnie przy przebiegu =/- 80tyś km
- kompletny rozrząd
Płyn chłodzący wymienić. Kiedyś tego nie robiłem do czasu aż pod korkiem chłodnicy w cieczy zobaczyłem fruwające fragmenty korozji. Teraz staram się wymieniać co 4 lata.
Ostatni Mohikan - 2020-05-27, 09:09

Nie wiedziałem że przewody zapłonowe trzeba wymieniać... Co się z nimi dzieje przy takim przebiegu ?
Marek1603 - 2020-05-27, 09:20

Mogą mieć przebicia. Ale najlepiej sprawdzić wieczorem.
Odpalasz auto i wodą z butelki poprzez spryskiwacz psikasz po przewodach. Jak nie przeskakują iskierki to można uznać, że są ok.
To tylko sprawdzenie, ponieważ w związku ze starzeniem się materiału uszkodzeniu (mogą dostać przebicia) w każdej chwili zwłaszcza, iż mają już 8 lat.
Świece dobrze wymienić co 40 - 45kkm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group