DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Drugie auto w rodzinie???

Mariusz_84 - 2020-08-15, 08:17
Temat postu: Drugie auto w rodzinie???
Jestem szczęśliwym posiadaczem Dacii Lodgy, ale jak żona wróci do pracy po urlopie macierzyńskim to myślimy o zakupie drugiego miejskiego auta.

Byłem przekonany, że będzie to Dacia Sandero, ale znajomy namieszał mi w głowie i poleca Dustera, że równie dobrze spisuje się w ruchu miejskim.

Jakie macie doświadczenia w kwestii miasta i tych dwóch aut??

toka93 - 2020-08-15, 08:27

Jesli ma jeździć sama do pracy to Duster to przerost formy. Sandero w wersji Stepway tak samo dobrze radzi sobie z krawężnikami a jest o wiele mniejsze i zgrabniejsze. Ja sobie jako auto miejskie chwale. 0,9 sobie dobrze radzi z tym autem.
Mariusz_84 - 2020-08-15, 08:39

Tak 80% czasu sama do pracy i w 20% wyjątkowo z jednym dzieckiem do lekarza itp sprawy. Bagażnik jest też spory bo 320L w Hyundai i20 miałem 295 i brakowało 3 cm aby włożyć wózek bez zdejmowania kółek.
Mariusz_84 - 2020-08-15, 09:54

Mariusz_84 napisał/a:
Tak 80% czasu sama do pracy i w 20% wyjątkowo z jednym dzieckiem do lekarza itp sprawy. Bagażnik jest też spory bo 320L w Hyundai i20 miałem 295 i brakowało 3 cm aby włożyć wózek bez zdejmowania kółek.


SANDERO. DUSTER
Długość 4069-4089 mm. 4341mm
Szerokość 1489-1994 mm. 1804-2052 mm
Rozstaw osi 2589 mm. 2674 mm
Wysokość 1519-1555 mm. 1693 mm
Masa własna 941-1033 kg 1179-1384 kg

defunk - 2020-08-15, 16:52

Wkładanie takich rzeczy jak wózek to rzadko kwestia pojemności, raczej ustawności bagażnika (np. w Kia Soul pojemność to ok. 3/5 tego, co w Dusterze -- i co z tego, skoro bagażnik jest po prostu fatalny).

Kufer w Dusterze ma ok. 95 cm szerokości (w/g katalogu 977) i ok. 100 cm długości, więc chyba nie ma wózka, który by się nie zmieścił. Co ciekawe katalog Sandero podaje szerokość bagażnika 1005 mm, więc wszystko zależy od tego jak dokładnie ten wózek się składa ;-) (W kwestii wózków mam doświadczenie mniej-więcej takie jak z Sandero -- czyli żadne ;-)

EBmazur - 2020-08-15, 18:15

Cytat:
Co ciekawe katalog Sandero podaje szerokość bagażnika 1005 mm,

niedawno woziłem styropian 1000 x 500 - w poprzek bagażnika nie weszło , widocznie między nadkolami jest mniej

macminer - 2020-08-15, 18:23

defunk napisał/a:
Kufer w Dusterze ma ok. 95 cm szerokości


Dokładnie tak. Mam w bagażniku składany podest zrobiony ze sklejki (służy do spania w aucie). Jego szerokość to 95cm i jest jeszcze po obu stronach miejsce na palce, żeby się to dało złożyć. Ale mała uwaga - gdyby ktoś chciał wsadzić do bagażnika prostopadłościan o wymiarach 95x100x maksymalna wysokość, to się nie uda, bo będzie zahaczać o fragment nadkola u góry. Ja mam w sklejce wycięcie w tym miejscu.

Mariusz_84 - 2020-08-15, 19:28

defunk napisał/a:
Wkładanie takich rzeczy jak wózek to rzadko kwestia pojemności, raczej ustawności bagażnika (np. w Kia Soul pojemność to ok. 3/5 tego, co w Dusterze -- i co z tego, skoro bagażnik jest po prostu fatalny).

Kufer w Dusterze ma ok. 95 cm szerokości (w/g katalogu 977) i ok. 100 cm długości, więc chyba nie ma wózka, który by się nie zmieścił. Co ciekawe katalog Sandero podaje szerokość bagażnika 1005 mm, więc wszystko zależy od tego jak dokładnie ten wózek się składa ;-) (W kwestii wózków mam doświadczenie mniej-więcej takie jak z Sandero -- czyli żadne ;-)


Na szerokość nie ma problemu, problem jest na długość w i20 przez to że siedzenia idą pod skosem to kółka blokowały się, a wózek składa się w dół wiec długość i szerokość zostają takie same tylko wysokość jest regulowana i koła są odczepiane.

Atutem i20 było to że parkowałem tam gdzie inne auta się nie mieściły.

Michał B24 - 2020-08-17, 13:17
Temat postu: Re: Drugie auto w rodzinie???
Mariusz_84 napisał/a:
Jestem szczęśliwym posiadaczem Dacii Lodgy, ale jak żona wróci do pracy po urlopie macierzyńskim to myślimy o zakupie drugiego miejskiego auta.

Byłem przekonany, że będzie to Dacia Sandero, ale znajomy namieszał mi w głowie i poleca Dustera, że równie dobrze spisuje się w ruchu miejskim.

Jakie macie doświadczenia w kwestii miasta i tych dwóch aut??


Jak dla mnie, w Twoim przypadku, Duster bez sensu. Duster daje więcej miejsca na tylnych siedzeniach, ma większy bagażnik, ale jest też sporo szerszy na zewnątrz, jest sporo dłuższy. Tak jak długość we wnętrzu też jest odczuwalna, tak szerokość już nie. Długość, poszła w tylny rząd siedzeń i bagażnik, a nie w przednie miejsca. Szerokość poszła w poszerzenia nadkoli i grubsze drzwi oraz progi.

Jeśli chodzi o dzielność terenową, to Duster 4x4 jest nie do pobicia w rodzinie Daci, ale jeśli mówimy o dzielności terenowej 4x2, to Sandero jest sporo lżejsze, ma sporo mniejszy rozstaw osi, a przez co lepszy kąt rampowy. Jak dla mnie do miasta Sandero bije na głowę Dustera.

Duster więcej pali od Sandero. Jeśli chodzi o trasę, to już zależy jaki silnik wybierzesz.

Sandero dla 3 osób jest całkiem wygodnym sposobem podróżowania w dobrym tempie. Łatwość parkowania, wjazdu do garażu, czy poruszania się po ciasnym centrum handlowym w Sandero jest dużo lepsza niż Duster. Co nie znaczy, że duster się nie nadaje do miasta. Nadaje się i to bardzo dobze, ale tutaj raczej konkuruje z większymi autami, bo w klasie B to Duster jest za duży. Jeśli ktoś lubi jeździć dużym kombi po mieście, to w Dusterze będzie zachwycony. Jeśli nie, to Sandero.

Dymek - 2020-08-17, 14:05

Popieram kol. Michała- w typowo miejskim użytkowaniu, Duster jak dla mnie jest pewnym przerostem formy nad użytecznością. Zwłaszcza jako drugie auto. A Sandero ze swoimi wymiarami sprawdza się tu idealnie.
pikodat - 2020-08-17, 15:49
Temat postu: Re: Drugie auto w rodzinie???
Mariusz_84 napisał/a:
Jestem szczęśliwym posiadaczem Dacii Lodgy, ale jak żona wróci do pracy po urlopie macierzyńskim to myślimy o zakupie drugiego miejskiego auta.

Byłem przekonany, że będzie to Dacia Sandero, ale znajomy namieszał mi w głowie i poleca Dustera, że równie dobrze spisuje się w ruchu miejskim.

Jakie macie doświadczenia w kwestii miasta i tych dwóch aut??

Mam tylko doświadczenia z sandero (ale poprzednio miałem scenica czyli takim nieco podobnym do lodgy co do wielkości).

O ile wybór - czy duster czy sandero ma sens gdy mówimy o jedynym aucie w rodzinie , to w wypadku posiadania auta typu lodgy (scenic) wybór jest prosty - sandero (stepway). Gdy jedziesz po duuuuuuuuuuuuuuuuże zakupy z cała rodziną - lodgy. Gdy chcesz jechać maksymalnie ekonomicznie i z stosunkowa łatwością zmieścić się gdzie się da - sandero.
Duster (4x2) jest takim kompromisem między tymi dwoma - sandero za małe a ktoś nie chce pakowac się w naprawdę duże auto. I już mamy koszty prawie dużego auta przy pojemności więszej niż w małym, ale też czasem może brakować.

Krótko mówiąc - kup sandero a za zaoszczędzone pieniądze pojedź z rodziną na piękną wyprawę lodgy:) .

Sandero w trasie z doświadczenia jest idealne przy 2 osobach, bardzo dobre przy trzech. Przy 4 raczej trzeba by już mysleć o bagażniku dachowym.
Przy jeździe po mieście i zakupach - zapewne i w 4/5 osób będzie wygodnie a do większości zakupów bagażnik wystarczający.
Czyli duster - albo 4x4 albo dla osoby, która potrzebuje prawie naprawdę rodzinnego auta ale do lodgy ma jakieś uprzedzenia. I ciężko mi wyobrazić sobie sytucję, gdy duster (4x2) jest optymalnym wyborem na DRUGIE auto w rodzinie.

Mariusz_84 - 2020-08-17, 16:52

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, auto potrzebuje za rok więc wybrałbym nową odsłonę Dacii Sandero z motorem 1.0 TCe z LPG :-)
Obywatel MK - 2020-08-17, 16:55

Bardzo rozsądna decyzja, jak już się cieszyć nowym autkiem to na najnowszej platformie. Obecne Sandero swoje już wypracowało.
Black Dusty - 2020-08-17, 18:10

Ja Ci powiem tak, jak już będziesz zamawiać to dobrze się zastanów żeby nie było tak jak w kilku przypadkach na forum że kupili Sandero a z późniejszych wypowiedzi wiało żalem że to nie Duster albo poskąpili i wybrali najsłabszy silnik a później był płacz że nie jedzie :!: ;-)
Mariusz_84 - 2020-08-17, 19:12

Black Dusty napisał/a:
Ja Ci powiem tak, jak już będziesz zamawiać to dobrze się zastanów żeby nie było tak jak w kilku przypadkach na forum że kupili Sandero a z późniejszych wypowiedzi wiało żalem że to nie Duster albo poskąpili i wybrali najsłabszy silnik a później był płacz że nie jedzie :!: ;-)


DUSTER Prestige z LPG koszt 70 350 zł
SANDERO Celebration z LPG 58 900 zł

Pytaniem, które auto będzie lepiej jeździło z tym motorem pod LPG?

toka93 - 2020-08-17, 19:35

Sandero ma tak ubogie wyposażenie, że równie dobrze można brać niższe opcje z klimą i elektryką :)
Kupując najdroższe nie wiele się zyskuje jak media nav - do jazdy po mieście całkowicie zbędne, tylne szyby w prądzie - dla jednej osoby szkoda kasy, jakieś pakiety stylistyczne i inne bzdety.
Jedno jest pewne Sandero z 1,0 TCE pojedzie o niebo lepiej od Dustera.
Tak w ogóle w konfiguratorze zrobiłem Stepway-a w full opcji(pomijając głupoty typu navi z dab+) i wyszło poniżej 58 tysięcy. Myślę, że wersję zwykłą można kupić z 10 tysięcy taniej.

Mariusz_84 - 2020-08-17, 19:46

Tak naprawdę do miasta potrzebuje LPG, klime automatyczna i kamera cofania oraz moze wersja podniesiona Stepway podobno prześwit wzrasta z 173 mm na 205 mm??? (dzięki kołom 16 calowym?)
toka93 - 2020-08-17, 21:06

4cm wyższe amorki :) koła 205/55 R16 to zamienik 185/65 R15 jak się nie mylę
Mariusz_84 - 2020-08-17, 21:59

toka93 napisał/a:
4cm wyższe amorki :) koła 205/55 R16 to zamienik 185/65 R15 jak się nie mylę


To Sandero jest bardziej crossover niż zwykły hatchback, Duster ma prześwit z tego co pamiętam 210 mm??

Dymek - 2020-08-18, 07:48

toka93 napisał/a:
... tylne szyby w prądzie - dla jednej osoby szkoda kasy

Uuu... Paanie... a dla mnie jest dokładnie odwrotnie- jedziesz sam a możesz uchylić sobie tył. Przed zakupem rok czekałem aż ta opcja pojawi się w Sandero Stepway, bo z jakichś przyczyn w Stepway tego nie było. Pozostałe "bajery" również są dyskusyjne- wszystko zależy od indywidualnych preferencji.
Mariusz_84 napisał/a:
To Sandero jest bardziej crossover niż zwykły hatchback, Duster ma prześwit z tego co pamiętam 210 mm??

I dlatego polecam wersję Stepway- wahając sie pomiędzu Sandero a Dusterem masz "złoty środek" , namiastkę możliwości prześwitowych w praktycznym, mniejszym nadwoziu.

toka93 - 2020-08-18, 07:52

Szkoda kasy dla kogoś kto szuka taniego wozidła. Ja bym tam dopłacił te 350zl :)
Dymek - 2020-08-18, 08:02

toka93 napisał/a:
Szkoda kasy dla kogoś kto szuka taniego wozidła...

Pewnie tak, ale kolega nigdzie nie napisał że jakoś oszczędza- przeciwnie, jako swoje typy podaje bogate wersje.
A jak już nastawia się na nową generację Sandero, to tym bardziej tanio to nie będzie. :roll:

pikodat - 2020-08-18, 08:51

Przy sandero gdy założyłem, ze ma być klima (obojętne jaka), ELEKTRYCZNIE PODGRZEWANE LUSTERKA (baaaardzo ważne przy jeździe po mieście, jak jadę w trase 10 godzin to mogę wyjśc 10 minut wczesniej i jakoś ogrzac termoforem, jak mam trase 8 minut do pracy to po dodaniu 10 na odmrozenie szybciej jest autobusem :P ) to wyszła wersja taka, że za dopłatą 1500 miałem już kamere cofania.
A kamera cofania to akurat w mieście jest bardziej potrzebna na ogół niz w trasie -> media nav nie jest ekstrawagancją. Oczywiście, jak ktos wie jak to zrobic, to sobnie za nieco mniejsze pieniadze doda kamerę cofania poza salonem - ale akurat dacia ma najniższe ceny tych dodatków "salonowe".

Co do elektrycznych tylnych okien - w jakim celu je otwierać gdy się jedzie samemu? To szczere pytanie, bo nie miałem nigdy takiej potrzeby.

Co do zawieszenia - stepway jest tylko minimalnie niżej zawieszony niz duster - i jak się jedzie jakimiś dróżkami wysypywanymi gruzem nie ma żadnego problemu. Zawieszenie wysokie raz mi się też przydało w dość w sumie smutnch okolicznościach - przed auto wyskoczył pies -po uderzeniu z trudem mozna znaleźć ślad z przodu na tym ochraniaczu zderzaka Przy niższym zawieszeniu byłyby na pewno uszkodzenia dużo większe.

Czyli pokonywanie przeszkód , kamieni i krawężników to dużo mniejszy problem niż przy nie-stepway'u.


Tak prowokacyjnie napiszę- jak czekasz na przyszły rok, to jeśli masz garaż - może poczekać na sandero elektryczne? Jeśli to ma być MIEJSKIE auto, to przypuszczalny zasięg 200 km nie będzie problemem. A spekulacje co do ceny są dość zachęcające...

Michał B24 - 2020-08-18, 08:58

Akurat Stepway, ma wszystko co mi jest potrzebne oraz pare denerwujacych szczegółów. Jednak nie na tyle denerwujących, żeby nie być zadowolonym z auta.

Bezpieczeństwo na wystarczającym poziomie
Wygodne fotele, są inne niż w zwykłym Sandero
Całkiem żwawe silniki
Duzy bagażnik, jak na wielkość auta
Tempomat
Klima
Bluetooth
Przyzwoicie grające radio, na tle konkurencji. Dla audiofilów, raczej nie, ale dla mnie gra lepiej niż Skoda czy VW
Duży prześwit
Komfortowe zawieszenie, a w zakrętach tragedii nie ma
Przyjemna w dotyku kierownica i dźwignia zmiany biegów
Relingi dachowe

Co mnie denerwuje?

Brak możliwości wyświetlenia jednocześnie godziny i temperatury otoczenia, czy też innych parametrów komputera pokładowego
Głośno od szumów powietrza, chyba przez relingi
Wlew paliwa otwierany kluczykiem
Słaby mikrofon zestawu głośnomówiącego

Dymek - 2020-08-18, 09:44

pikodat napisał/a:
ELEKTRYCZNIE PODGRZEWANE LUSTERKA (baaaardzo ważne przy jeździe po mieście...

Również myślałem, że to się do czegoś przyda, ale jakoś po 3 zimach w mieście nie widzę zastosowania- lusterka nie chcą zamarzać a jak już naprawdę zamarzną to po prostu działa to na tyle słabo, że pomaga dopiero jak dojadę na miejsce... (zwykle jadę ok. 12 km). Po zakupie miałem nawet wątpliwości czy to w ogóle grzeje, ale po sprawdzeniu elektrycznym okazało się, że owszem tylko słabiutko. Więc i tak wolę zrobić dwa ruchy skrobakiem przy okazji odszraniania przedniej szyby, bo to z nią jest największy problem.

Cytat:
Co do elektrycznych tylnych okien - w jakim celu je otwierać gdy się jedzie samemu? To szczere pytanie, bo nie miałem nigdy takiej potrzeby.

W celu szybkiego przewietrzenia wnętrza? Jeżeli w ogóle uchylam szyby w czasie jazdy, to nigdy przednie. Zawsze jest to tylna prawa, lub obie tylne aby mi nie świstało nad uchem.
Michał B24 napisał/a:
Co mnie denerwuje?
Wlew paliwa otwierany kluczykiem

Owszem, ale dla obecnych nabywców już nieaktualne- od 2019 wlew jest już na linkę.

velomar - 2020-08-18, 10:42

W zwykłym Sandero z rocznika 2020 (Laureate) wlew jest na linkę, ale sam korek i tak jest na kluczyk i jest tak skonstruowany, że bez kluczyka nie da się go zamknąć.
Michał B24 - 2020-08-18, 11:04

To już jakaś totalna dziwota.

Z tym korkiem, to mnie aż tak bardzo to nie denerwuje, bardziej mnie denerwuje ten zegarek. Albo zegar, albo komputer, albo temperatura.

Słaby mikrofon też, coś co mogloby być lepsze. Mikrofon jest identyczny jak w Renault, więc nie wiem dlaczego tak słabo działa.

Dymek - 2020-08-18, 11:09

velomar napisał/a:
W zwykłym Sandero z rocznika 2020 (Laureate) wlew jest na linkę, ale sam korek i tak jest na kluczyk i jest tak skonstruowany, że bez kluczyka nie da się go zamknąć.

Jeszcze tak bywa, ale docelowo ma być tam zwykły korek, jak w Dusterze. Jak kogoś wkurza, to pozostaje kupno zwykłego (ok.30zł).

toka93 - 2020-08-18, 13:32

Michał B24 napisał/a:
To już jakaś totalna dziwota.

Z tym korkiem, to mnie aż tak bardzo to nie denerwuje, bardziej mnie denerwuje ten zegarek. Albo zegar, albo komputer, albo temperatura.

Słaby mikrofon też, coś co mogloby być lepsze. Mikrofon jest identyczny jak w Renault, więc nie wiem dlaczego tak słabo działa.

Można prosto poprawić ten mikrofon. Zdemontować rozebrać, wywalić piankę i dać do w dół a nie jak jest fabrycznie w bok. Mam nawet taki jeden mikrofon poprawiony na odsprzedaż.

Michał B24 - 2020-08-18, 15:16

Sprawdzę, może jeszcze coś da się zrobić.
SWilk - 2020-08-19, 14:46

Michał B24 napisał/a:

Słaby mikrofon też, coś co mogloby być lepsze. Mikrofon jest identyczny jak w Renault, więc nie wiem dlaczego tak słabo działa.


W Lodgy mikrofon podobno jest obrócony o 90 stopni i pomaga wyjęcie osłonki, przekręcenie go i ponowne zamontowanie osłonki. Może ten sam "przypadkowy" błąd w produkcji jest w Sandero?
Bo przecież z pewnością nikt nie zaprojektował tego specjalnie w sposób taki, żeby Dacia wypadała troszeczkę słabiej od "pełnoprawnych" Renault.

Edycja:

Nie ma to jak odpisywać nie doczytawszy wątku do końca. Oczywiście toka93 opisał to dokładniej już wczoraj.

Ja pisałem "podobno", bo używam zwykle słuchawek bt i nie miałem potrzeby poprawiać mikrofonu u siebie. Ale chyba się pokuszę kiedyś w wolnym czasie.

Michał B24 - 2020-08-19, 15:03

Tak bylo i u mnie, ale odwrócenie mikrofonu jedynie nieco poprawiło sytuacje, bo dalej mnie słabo słychać.

Wepchnąłem też więcej wygłuszenia między dach a mikrofon, ale nic to nie dało. Wyjmę zupełnie i zobaczę czy lepiej.

Miałem na podjeździe Renault Trafic 2019 i moje auto, przekładałem między autami i zero efektu.

Mariusz_84 - 2020-08-19, 15:10

Test bagażnika w Sandero wypadł pozytywnie wózek z gondolą, który nie wchodził do i20 bagaznik 300 L wszedł cały do Sandero bagażnik 320 L.
SWilk - 2020-08-19, 15:44

Mariusz_84 napisał/a:
Test bagażnika w Sandero wypadł pozytywnie wózek z gondolą, który nie wchodził do i20 bagaznik 300 L wszedł cały do Sandero bagażnik 320 L.


Eh, ja po Lodgy już chyba nigdy nie powiem, że jakiś samochód ma duży bagażnik... Tu wózek wrzucamy bez składania... gdyby tylko jakieś najazdy dorobić to i podnosić nie trzeba by było :D

Pamiętam jak w Ibizie musieliśmy kombinować, składać gondolę, zdejmować kółka itd... teraz jest luksus.
Wózek składam tylko wtedy, gdy oprócz niego do bagażnika trafiają jeszcze dwa rowerki i walizki.... Albo jak rozkładam trzeci rząd. Choć wtedy to już trzeba kółka odczepiać...

Dobrze wiedzieć, że Sandero też ma solidny kawał kufra.

Mariusz_84 - 2020-08-19, 15:55

Ma konkretny bagażnik w i20 musiałem zdejmować kółka, a w Sandero wchodzi cały, na to gondola i klapa zamyka się bez problemu. i20 był głębszy bagażnik, a Sandero dłuższy - siedzenia dalej.

Pytanie jest inne czy SANDERO cenowo tak dobrze wypada na tle konkurencji jak Lodgy? Bo mamy ciekawych konkurentów po stronie np. Kia, Hyundai, Suzuki itp????

Np. Suzuki IGNIS Hybryda 1.2 90KM 4x4 za 65 tys.

wuju - 2020-08-19, 19:02

Co do Ogniska się nie wypowiem bo nie znam tego modelu. Ale rok temu miałem podobny dylemat Suzuki Baleno czy Dacia Sandero Stepwzy wybrałem Baleno i nie żałuję. Słyszałem głosy o kosztach eksploatacji Suzuki że są dużo wyższe ale to fikcja. A co do bagażnika mam dwunastolatkę i też miejsca mało :-D :-D
Michał B24 - 2020-08-19, 20:29

Sandero kosztowo juz tak drastycznie tańsza nie jest, ale ma też zalety, których nie mają inne auta.

Zawieszenie wysokie i komfortowe, spore wnętrze i bagażnik.

Jak dla mnie 1.0 TCE, 0.9 TCE oba te silniki dają sporo dynamiki, niskie spalanie.

Tak, można mieć jeszcze bardziej oszczędne Baleno, jest nawet chyba przestronniejsze w środku, Ale Sandero bardziej przemawia do mnie.

Baleno jeszcze jest dostępne?

Ignis, sporo mniejszy jest. Ale hybryda jest kusząca.

wuju - 2020-08-20, 06:05

Zgadza się Baleno jest przestronniejsze przede wszystkim jest więcej miejsca na nogi na tylnej kanapie. Nie jest już dostępny jako nowy zostają tylko używki
GRL - 2020-08-20, 06:11

Czy ja dobrze rozumiem - mamy budżet ok. 60kzł i wciąż nikt nie wspomniał o Fordzie Tourneo Courier? :-)
Mariusz_84 - 2020-08-20, 07:37

GRL napisał/a:
Czy ja dobrze rozumiem - mamy budżet ok. 60kzł i wciąż nikt nie wspomniał o Fordzie Tourneo Courier? :-)


Tak ok 60 k, ale na drugie miejskie auto, które będzie dobrze współgrać z Dacią LODGY.

Jak mowa o Fordzie to no. Fiesta, KA, EcoSport.....

Mariusz_84 - 2020-08-20, 13:33

Co przemawia na korzyść SANDERO:
1) duży prześwit do 205 mm
2) spory bagażnik 320 L
3) 5 letnia gwarancją - darmowe przeglądy
4) możliwość fabrycznej instalacji LPG
5) stosunkowo niska cena nowego auta

defunk - 2020-08-20, 15:55

Mariusz_84 napisał/a:
Co przemawia na korzyść SANDERO:
1) duży prześwit do 205 mm


Tyle to nie ma nawet Sandero Stepway, które w/g papierów ma on 173 mm prześwitu (rzekomo ale po obciążeniu 5 pasażerami).

20,5 cm prześwitu ma poprzedni Duster w wersji 2WD.

Michał B24 - 2020-08-20, 16:19

No wlasnie ma Stepway 204mm tyle podaje producent
Mariusz_84 - 2020-08-20, 17:09

Na kołach 16' osiąga podobno 204 mm. Ignis ma 180 mm i nie jest jakoś specjalnie mocno wysoki....
Mariusz_84 - 2020-08-20, 18:36

Na stronie podane jest 147 mm na zwykłym Sandero, Stepway zyskuje w katalogu do 175 mm i na większych kołach 16' bo standard to 15,' możemy 2,54 cm zyskać?? Dobrze kombinuję??
fotorobart - 2020-08-20, 19:09

Mariusz_84 napisał/a:
Na stronie podane jest 147 mm na zwykłym Sandero, Stepway zyskuje w katalogu do 173 mm i na większych kołach 16' bo standard to 15,' możemy ?? mm zyskać?? Dobrze kombinuję??

Można. Ja tak mam w Dusterze, koło 18 cali zamiast 16 ;-) czyli ok. 2,5 cm minus 1,5 cm profil opony :-D

velomar - 2020-08-20, 19:34

Mariusz_84 napisał/a:
Na stronie podane jest 147 mm na zwykłym Sandero, Stepway zyskuje w katalogu do 175 mm i na większych kołach 16' bo standard to 15,' możemy 2,54 cm zyskać?? Dobrze kombinuję??

Stepway ma większą o cal średnicę felgi, ale niższy profil opony (205/55R16 vs 185/65R15). Z wyliczeń matematycznych wychodzi, że w wersji Stepway oś koła jest teoretycznie wyżej nad ziemią tylko o 5,2 mm ((0,5 x 25,4) - ((0,65 x 185) - (0,55 x 205))) nie uwzględniając ciśnienia w oponie i ugięcia pod obciążeniem). Pozostałe milimetry dodatkowego prześwitu to zmieniona wysokość zawieszenia.

Dymek - 2020-08-20, 22:56

defunk napisał/a:

Tyle to nie ma nawet Sandero Stepway, które w/g papierów ma on 173 mm prześwitu (rzekomo ale po obciążeniu 5 pasazerami.

No bo właśnie od jakiegoś czasu zaczęli podawać pod obciążeniem. Kiedyś było podawane po prostu te 204mm, bez obciążenia. Także i inne modele trzeba tak samo porównywać.

Mariusz_84 - 2020-08-21, 07:45

Zgadza się w danych technicznych podane jest 132 mm dla SANDERO przy 5 osobach i 147 mm w konfiguracji czyli spadek 15 mm, natomiast w Stepway ma 173 mm przy 5 osobach pytanie czy spadek jest większy 27,4 mm czy rzeczywisty prześwit to 188 mm.....

Suzuki IGNIS w katalogu ma 180 mm, ale nie ma wzmianki czy na pusto czy załadowany 5 osobami? Cena promocyjna za model premium z 2019 r to 57 900 zł ( w tej opcji jest klima manualna).

Najdroższa wersja IGNIS to 76 500 zł i dostajemy pakiet Elegance, silnik hybrydowy z momentem 50 nM, 4x4 i kilka fajnych systemów pod gore, z góry, kontrola z kamery redukująca skutki wypadku, przesuwna tylnia kanapa, ale tylko w opcji Elegance jest automatyczna klima.....

Dymek - 2020-08-21, 08:47

Mariusz_84 napisał/a:
Zgadza się w danych technicznych podane jest 132 mm dla SANDERO przy 5 osobach i 147 mm w konfiguracji czyli spadek 15 mm, natomiast w Stepway ma 173 mm przy 5 osobach pytanie czy spadek jest większy 27,4 mm czy rzeczywisty prześwit to 188 mm....

Tak naprawdę, to parę lat temu fabryczne dane podawały wymiary w ten sposób jak poniżej. W wersji francuskiej mamy nawet 207 dla załadowanego :shock:
W starych opisach i recenzjach również pojawia się wymiar 207 lub 206mm... Niedawno napotkałem na bardziej szczegółowy, rosyjski test SS, z którego wynikało, że po obciążeniu kompletem pasażerów zawieszenie siada o ok. 35mm. Na końcu aktualne dane wersji rosyjskiej (wersja Stepway CITY to automat ze skrzynią CVT X-Tronic).
Wynika z tego, że realny prześwit najbardziej jest ograniczony rodzajem zespołu napędowego.

Dymek - 2020-08-21, 10:28

Michał B24 napisał/a:
Ignis, sporo mniejszy jest. Ale hybryda jest kusząca.

Właśnie wczoraj miałem okazję jechać Ignisem jako pasażer. Niestety faktycznie w kabinie wydaje się być sporo ciaśniej i z przodu i z tyłu. Bagażnik mniejszy nawet optycznie. No i niestety- w porównaniu z Ignisem komfort zawieszenia w Sandero to bajka, Ignis jest twardy, nie tłumi miejskich i gruntowych nierówności tak fajnie jak Sandero Stepway.
I taka drobnostka- pojemność zbiornika paliwa Ignisa to 32l, czyli identyczna jak w Matizie z FSO (Matiz z Korei miał 35l). Ciut mało w porównaniu z 50l w Daciach. Chyba jedyny plus Suzuki to systemy bezpieczeństwa.
Generalnie Ignis ma dla mnie sens tylko dla wersji 4x4.
Suche dane z 2018

Mariusz_84 - 2020-08-21, 11:41

Po twardym zawieszeniu Lodgy i nie chodzi o zakręty, a np progi zwalniające to bardziej cenię sobie w drugim aucie komfortowe zawieszenie niż 4x4. Sandero za 56-58 tys ma wszystko co potrzeba, klima auto, kamera tył, czujniki przód, duży bagażnik wchodzi wózek bez zdejmowania kółek, w miarę sporo miejsca i zgrabne wymiary oraz fabryczne LPG.
Mariusz_84 - 2020-08-21, 13:12

Duży jest skok jakościowy między Sandero I, Sandero II ktoś ma porównanie ??
Michał B24 - 2020-08-21, 13:47

S1 nie jezdzilem, ale Logan 1 a Logan 2 to jest spora roznica.
Mariusz_84 - 2020-08-21, 13:59

Michał B24 napisał/a:
S1 nie jezdzilem, ale Logan 1 a Logan 2 to jest spora roznica.


Pytałem się bo 8 lat wcześniej jeździłem Sandero I i wrażenia były negatywne, ale może dlatego że podjechałem pod salon Octavia II i Sandero wydało mi się trywialne w porównaniu do Octavii :-(

Michał B24 - 2020-08-21, 14:26

Generalnie, to mam wrażenie, że filozofia design tego wnętrza w S2 jest następująca:

1 Deska rozdzielcza ma być w miarę estetyczna i taka jest. Nie jest miła w dotyku, ale wygląda nie najgorzej i nie trzeszczy. Chyba że macasz mocno ramkę radia. Potrafi zatrzeszczeć, ale nie podczas jazdy, sama z siebie. Nigdy.

2 Fotele i tapicerka w Stepway, mają być ładne i są. Są nawet wygodne.
3 Boczki drzwi mają nie trzeszczeć i ma być możliwość mycia karcherem. Poza rączką podłokietnika podczas zamykania drzwi, nic nie trzeszczy. Wyglądają okropnie, ale jak jedziesz, to na nie zupełnie nie patrzysz. Twardy plastik jest, ale pod łokieć jakoś jest miękko i wygodnie. Nic nie trzeszczy podczas jazdy. Tylko podczas zamykania drzwi, potrafi rączka zatrzeszczeć.
4 Klamki drzwi od zewnątrz, zrobimy tandetne i brzydkie, żeby nie było lepiej jak w Capturze. Są brzydkie, ale spełniają swoja funkcje bez pudła.

Dymek - 2020-08-21, 14:35

Mariusz_84 napisał/a:
Duży jest skok jakościowy między Sandero I, Sandero II ktoś ma porównanie ??

Poza oczywistymi wrażeniami optycznymi jakość tworzyw we wnętrzu- samej deski, drzwi a przede wszystkim kierownicy. Kierownica w S1 degradowała się od samego patrzenia :mrgreen:
No i siedzenia- wygoda i jakość materiałów obiciowych.
Michał B24 napisał/a:
Boczki drzwi ... Wyglądają okropnie, ale jak jedziesz, to na nie zupełnie nie patrzysz.

Tutaj się jakoś nie zgadzam... Wyglądają estetycznie, są praktyczne, no i naprawdę odporne na zadrapania. Nic bym w nich nie zmieniał.
Również klamki zewnętrzne bardzo lubię takie jak w Daciach, dla mnie są plusem. Dlaczego wszystkie samochody muszą je mieć zrobione na jedno kopyto?

Michał B24 - 2020-08-21, 14:52

Kwestia gustu estetycznego. Mi zupelnie nie przeszkadzają, bo ich nie widzę. A jeśli chodzi o praktyczność to są bardzo praktyczne. Absolutnie nie rysują się, duże kieszenie i bardzo wygodne w otwieraniu, zamykaniu i trzymaniu łokcia na podłokietniku drzwi kierowcy.

Dużo bardziej praktyczne niż w Passacie obecnym, w którym mi ręką drętwieje od podłokietnika w drzwiach. Twardy jak skała, a tapicerowany. Nie cierpię jeździć tym Passatem 2019, drętwieją mi w nim ręce i nogi. Nie jestem w stanie przejechać z Warszawy do Gdańska bez wysiadania z niego. A w Sandero zmusza mnie do wysiadania jedynie poziom paliwa w zbiorniku, czyli co jakieś 600-700km. Nie jeżdżę na rezerwie.

Mariusz_84 - 2020-08-21, 16:27

A jak komfort jazdy bo np w Hyundaiu i20 potrafiłem zazgrzytac skrzynią przy zmianie na 2 bieg, pedał sprzęgła miał luz i odskakiwał przy odpuszczaniu wydając gluchy odgłos. Piszę to dla tego że w Octavii nie miałem problemu ani że sprzęgłem do końca równomiernie pedał odchodził, a skrzynia nie zgrzytał nawet jak za szybko puszczałem sprzęgło, jedyny minus amory z tyłu miękkie i na garbie ocierałem tyłem i 1.6 MPI na LPG mulił.
macminer - 2020-08-21, 22:28

Michał B24 napisał/a:
w Passacie obecnym, w którym mi ręką drętwieje od podłokietnika w drzwiach


No właśnie takie szczegóły sprawiają, że ogólnie przyzwoite auto może się stać udręką. To pewnie kwestia tzw. "cech osobniczych", albo jak dosadnie mawiał mój tata "kupuj takie auto, do jakiego ci du*a najbardziej pasuje".

Ja na przykład tak reaguję na KIA/Hyundai oraz większość Toyot. Ewidentnie nie są projektowane z myślą o moich proporcjach ciała. Niezależnie, jakbym nie usiadł, po godzinie jazdy czuję się jak w narzędziu tortur. Natomiast w wytworach niemieckiej czy francuskiej motoryzacji jeździ mi się bardzo dobrze, zarówno jako kierowcy, jak i pasażerowi.

Dymek - 2020-08-22, 14:15

Mariusz_84 napisał/a:
A jak komfort jazdy bo np w Hyundaiu i20 potrafiłem zazgrzytac skrzynią przy zmianie na 2 bieg, pedał sprzęgła miał luz i odskakiwał przy odpuszczaniu wydając gluchy odgłos.

No właśnie ktoś tutaj narzekał na pracę lewarka skrzyni biegów w Sandero... Natomiast u mnie zmiana biegów to po prostu bajka- żadnych oporów, haczenia, żadnych hałasów, zgrzytów, kliknięć. Całkowita precyzja- trzeci rok jeżdżę i ani razu nie miałem problemu np z załączeniem wstecznego jak było w innych samochodach. Zawsze wchodzi precyzyjnie jak inne biegi. . Po prostu luksus 👍
A stuka pedał hamulca przy szybkim puszczaniu- po prostu za twardy odbój tam dali, przynajmniej w moim egzemplarzu...

Michał B24 - 2020-08-22, 21:00

Lewarek skrzyni biegów w Sandero, nie ma takiego precyzyjnego kliknięcia jak w sportowych autach, przy bardzo szybkim przelączaniu, potrafi nieco haczyć, ale nie blokować. No nie jest to sportowa skrzynia. Ale jest OK do całkiem dynamicznej jazdy. Nie mylić ze sportową. Jest normalna. Nie jakaś super, ale przyzwoita.

Ja tam wygodnie siedzą w prawie każdym aucie. No ten Passat mnie zaskoczył. Nie szło ustawić, żeby nie drętwiało. Wrażenie było, na początku, że prawie luksus, niestety po godzinie zonk.

Nigdy wcześniej mi się to nie zdarzyło na przednim fotelu. Z tyłu się zdarzało.

wuju - 2020-08-23, 18:32

Co do skrzyni biegów to mogę powiedzieć że jeździłem autami francuskimi włoskimi niemieckimi ale nic nie jest w stanie się równać z autami japońskimi. I
Dymek - 2020-08-24, 14:17

Michał B24 napisał/a:
... przy bardzo szybkim przełączaniu, potrafi nieco haczyć...

Nawet nie próbowałem... To jest samochód do normalnej, statecznej jazdy i taka też jest jego skrzynia- na pewno nie jest "sportowa".

Michał B24 - 2020-08-24, 14:25

Cytat:


Zgadza się, do sportowej jazdy się kompletnie nie nadaje. Ale do całkiem szybkiej już tak.

Mariusz_84 - 2020-08-26, 10:44

Najlepiej poczekać na nowe Sandero to wtedy II będzie o kilka tysięcy tańsza :-) Zamiast płacić 58 tys za Techroad to można zejść do 50 tys.

Sandero III będzie dużym skokiem technologicznym więc II siłą rzeczy przejdzie do historii.....

W ten sposób zapłaciłem za i20 Comfort 40 800 zł zamiast 56 500 zł.

Michał B24 - 2020-08-26, 11:00

Yhy, tak samo jak wyprzedaż rocznika w Daci. Nie liczyłbym na to.

Czy technologia zupełnie inna? Raczej nie. Płyta podłogowa, może będzie inna, ale silniki zostaną te same.

defunk - 2020-08-26, 11:35

Mnie zawsze dziwi, że ludzie tak chętnie rzucają się na kompletne nowości w motoryzacji. Wiadomo, że nawet lifting zwykle na początku oznacza pewne niedociągnięcia, ich wyłapanie i poprawienie zajmuje producentom jakiś rok -- najlepsze jakościowo są auta z końca produkcji (vide 1,6 SCe w Dusterach z końcówki 2017 r. i z początku 2018 r.).
Nawet jeśli nowe Sandero ma być znacznie lepsze od aktualnego, to doświadczenie podpowiada, że tak będzie, ale nie od razu (no i im więcej innowacji, tym więcej potencjalnych punktów zapalnych).

Mariusz_84 - 2020-08-26, 12:05

Michał B24 napisał/a:
Yhy, tak samo jak wyprzedaż rocznika w Daci. Nie liczyłbym na to.

Czy technologia zupełnie inna? Raczej nie. Płyta podłogowa, może będzie inna, ale silniki zostaną te same.


Inna płyta to inne możliwości, będzie prawdopodobnie to płyta nie Clio V:

- większe wymiary bagażnik, miejsce z tyłu, szerszy rozstaw osi
- nowa platforma pozwoli na nowocześniejsze silniki np. 1.3 TCe 130 KM
- nowy designe w środku lepsze materiały

Kto wybierze starsza wersję????

pikodat - 2020-08-26, 15:42

Mariusz_84 napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Yhy, tak samo jak wyprzedaż rocznika w Daci. Nie liczyłbym na to.

Czy technologia zupełnie inna? Raczej nie. Płyta podłogowa, może będzie inna, ale silniki zostaną te same.


Inna płyta to inne możliwości, będzie prawdopodobnie to płyta nie Clio V:

- większe wymiary bagażnik, miejsce z tyłu, szerszy rozstaw osi
- nowa platforma pozwoli na nowocześniejsze silniki np. 1.3 TCe 130 KM
- nowy designe w środku lepsze materiały

Kto wybierze starsza wersję????


A duzo jej jest(bedzie) na placach? Po drugie niektorzy nie lubia poczatkow serii (bledy mlodosci modelu) i wola koncowke

Mariusz_84 - 2020-08-26, 16:02

Była by to prawda gdyby Dacia czerpała technologie od Dacii, a będzie to przerobione Clio na SANDERO czyli wyższe i większe i okrojone o zbędne dodatki podnoszące cenę...

Tak samo hybryda/elektryk to będzie zaczerpnięte od Clio więc błędy już możemy poznać, dobrze kombinuję???

defunk - 2020-08-26, 16:06

Mariusz_84 napisał/a:
Była by to prawda gdyby Dacia czerpała technologie od Dacii, a będzie to przerobione Clio na SANDERO czyli wyższe i większe i okrojone o zbędne dodatki podnoszące cenę...


Gdyby to było takie proste, to z bolączkami borykaliby się tylko klienci BMW siódemek, Audi ósemek i Merców S-klasy, bo wszystko zaczyna się tam i schodzi w dół po drabinie ewolucji. A jednak późnej się okazuje, że silnik 1,6 SCe, świetnie się spisujący w Dusterze 1, wcale nie był tak rewelacyjny w Dusterze 2.
To jeden z przykładów, ale świat motoryzacji jest podobnymi przykładami najeżony -- ileż to razy się okazało, że usprawniony i ulepszony w gruncie rzeczy jest gorszy, bo bardziej zawodny?

velomar - 2020-08-26, 17:54

Bo w dzisiejszych czasach "ulepszony" oznacza zwykle "o obniżonych kosztach produkcji", niestety.
Mariusz_84 - 2020-08-26, 19:20

velomar napisał/a:
Bo w dzisiejszych czasach "ulepszony" oznacza zwykle "o obniżonych kosztach produkcji", niestety.


W takim przypadku warto zainwestować w Dacie Elektryczną nie ma co się zepsuć. Brak elementów ruchomych, a na baterie będzie z 7 lat gwarancji.....

straszna_maruda - 2020-08-26, 20:10

Mariusz_84 napisał/a:
Najlepiej poczekać na nowe Sandero to wtedy II będzie o kilka tysięcy tańsza :-) Zamiast płacić 58 tys za Techroad to można zejść do 50 tys.

Sandero III będzie dużym skokiem technologicznym więc II siłą rzeczy przejdzie do historii.....

W ten sposób zapłaciłem za i20 Comfort 40 800 zł zamiast 56 500 zł.



Nie w dacii. Albo kupujesz najtańsze auto na rynku albo nie kupujesz. Potencjalne upusty mieszczą się w tysiaku lub dwóch.

Mariusz_84 napisał/a:

Czy technologia zupełnie inna? Raczej nie. Płyta podłogowa, może będzie inna, ale silniki zostaną te same.
Inna płyta to inne możliwości, będzie prawdopodobnie to płyta nie Clio V:

- większe wymiary bagażnik, miejsce z tyłu, szerszy rozstaw osi
- nowa platforma pozwoli na nowocześniejsze silniki np. 1.3 TCe 130 KM
- nowy designe w środku lepsze materiały

Kto wybierze starsza wersję????


Koncern reno przechodzi na płytę z clio 5 dla chyba wszystkich aut koncernu z segmentu b, bo unifikacja to cięcie kosztów.
Większy bagażnik jest kosztem mniejszego zbiornika paliwa i podniesienia półki bagażnika. Paradoksalnie sandero jest większe niż clio 5 wymiarowo... poza wysokością kabiny- kwestia zastosowanych siedzeń. Silniki muszą być te same bo unifikacja to niższe koszty, a regulacja dotyczące spalin wycięły starsze silniki z naszego rynku.
Czy nowy design pt piano black to lepszy materiał? :evil:
Dacia to kompromis między ceną , lokata rynkową, lokatą w koncernie, zyskami dla koncernu. Cenowa przestrzeń manewrowa właśnie dla dacii się kończy dlatego wycinają lodgy, logana.
Ja nie uważam by nowe sandero zagościło na europejskim rynku. Clio jest raczej drogie ale ma atut atrakcyjnego wyglądu. Pytanie na ile będzie walczyć z cała konkurencją segmentu b która poza polo, mazdą oraz francuzami jest praktycznie tańsza. Za pół roku będziemy wiedzieć jak będzie wyglądał europejski rynek motoryzacyjny po normie euro 6d oraz pandemi i jej skutkami.

Black Dusty - 2020-08-26, 20:27

straszna_maruda napisał/a:
Ja nie uważam by nowe sandero zagościło na europejskim rynku.

Ale wiesz że Twoje uważanie nie ma żadnego wpływu na rzeczywistość :?:

Mariusz_84 - 2020-08-26, 20:50

Black Dusty napisał/a:
straszna_maruda napisał/a:
Ja nie uważam by nowe sandero zagościło na europejskim rynku.

Ale wiesz że Twoje uważanie nie ma żadnego wpływu na rzeczywistość :?:


Dodam więcej nowa Dacia Sandero ma plany konkurować w POLSZY z Toyotą Corolla ;-)

pikodat - 2020-08-27, 13:00

straszna_maruda napisał/a:
[
Ja nie uważam by nowe sandero zagościło na europejskim rynku.


Sandero 2021 prawdopodobnie będzie bardziej atrakcyjne od aktualnej wersji.
Aktualna wersja jakoś-tam się sprzedaje na zachodzie i nie tylko. Jest pewna grupa klientów, którzy sa "skazani" na dacię - na przykład matka mojej znajomem z Francji kupiła stepwaya bo czyms do kościoła, sklepu i córki (150 km w jedna stronę) czasem trzeba pojechać. Najlepiej nowe by gwarancja i mało problemów. Im prostsze, tym lepsze. Sandero stepway okazało się autem pierwszego wyboru.
Ktoś tu opisywał parę adwokatów z bodajże Bawarii, którzy po niego przyjechali na lotnisko sandero zwykłym. Mimo, że w garażu stoją dwa merce klasy S. Ale kto by na parking przed lotniskiem czy sklepem jeździł "S' ką? toz to kto moze zarysować. A te 15 km w jedną w sandero da się wytrzymać. Czyli znowu - wózek na zakupy , im tańszy to w sumie lepszy bo mniej żal w razie jakiejś drobnej kolizji.
Lepsze sandero może co najwyżej rozszerzyć grupę zainteresowanych. pamiętajmy, że dacia na dzień dzisiejszy to jedyna marka dostępna w Europie, która bierze pod uwage osoby pragnące możliwie "nudnie , niechy i przerażająco nudnie, poprawnego" auta. Jak to nudne auto będzie lepsze, to tym przyjemniej.
A skok ceny... Już go przeżyliśmy. Półtora roku temu najtańsze sandero było za 30 tysi teraz zdaje się za 36 tysi. I nowe w wersji ABC pewnie będzie za te 36 tysi. Nie zdziwię się też zanadto, że nawet ciut mniej - bo ABC a to za 36 już coś ma. A jaki ładny efekt psychologiczny - nowe a o tysiak mniej niż dotychczasowe bo brak tego i owego.... Potem da się 2 tysie opustu na te końcówki starego na placach i będzie zadziwiająco ładnie. Zatem strzelam, że 2021 sandero w najtąńszej wersji będzie pomiędzy 34900 a 39900.

Jaki wniosek? Sandero JUŻ zadomowiło się na rynkach europejskich (nie w każdym kraju duster na czele, w niektórych sandero) - i nowa wersja na pewno nei wpłynie na spadek tego zadomowienia.
Pytanie, czy pandemia bardziej wpłynie na to, że poza superbogaczami nikt kupować nie będzie czy na to, że ludzie zastanowią się, czy nie kupic auta o 20 tysi taniej, niechby i gorzej wyposażonego.

defunk - 2020-08-27, 13:57

Mariusz_84 napisał/a:
velomar napisał/a:
Bo w dzisiejszych czasach "ulepszony" oznacza zwykle "o obniżonych kosztach produkcji", niestety.


W takim przypadku warto zainwestować w Dacie Elektryczną nie ma co się zepsuć. Brak elementów ruchomych, a na baterie będzie z 7 lat gwarancji.....


Jak masz kasę i chcesz się bawić w inwestora, inwestuj, ale jak dotąd widziano tylko obrazki w internecie, no a czy w elektryku nie ma się co zepsuć... bez żartów.

Łogo - 2020-08-27, 19:31

straszna_maruda napisał/a:
Dacia to kompromis między ceną , lokata rynkową, lokatą w koncernie, zyskami dla koncernu. Cenowa przestrzeń manewrowa właśnie dla dacii się kończy dlatego wycinają lodgy, logana.


O wycięciu lodgy słyszałem, ale logan? Przecież to jedyne kombi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group