DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Wymiana zatartego silnika w Loganie

Mateusz500 - 2023-05-14, 19:13
Temat postu: Wymiana zatartego silnika w Loganie
Witam! Posiadam Dacie Logan I MCV '07, silnik 1.6 8V 87km. Niestety ten dotąd niezawodny i praktyczny samochod doznał poważnej awarii, jaką było zatarcie silnika (potwierdzone w serwisie specjalizującym się w Renowkach i Daciach). Znalezienie używanej jednostki K7M710 jest bardzo problematyczne (mała podaż i bardzo wysokie ceny). Jako, że autko jest dość słabe blacharsko i wymaga jeszcze innych napraw, to chciałbym ten remont zrobić jak najniższym kosztem. Stąd moje pytanie: Czy możliwa byłaby zamiana silnika 1.6 na 1.4MPi? Czy wiązałoby się to z wymianami jeszcze innych podzespołów? Silników tych jest zdecydowanie więcej i są zdecydowanie tańsze. Z góry dziękuję za podpowiedzi. 😀
Fruxo - 2023-05-14, 19:33

Skoro pytasz znaczy że nie wiesz jak to w ogóle jest zbudowane. Na początek znajdź kogoś kto podejmie sie tej roboty i to on niech kupi silnik. Bo te perełki z palety z allegro będziesz musiał jeszcze remontować.
Tanio nie będzie 5 to na początek.

a zatarty co to znaczy ? panewka stuka , stoi dęba tłok , nie ma kompresji ?

corrado - 2023-05-14, 19:50

Wymieniaj na 1,5dci k9k z delphi 8-) ... za tanie pieniądze kupisz bo jest w wielu autach i zamiennie (clio2,3, megane, kangoo itp) a ja mogę Ci to póżniej zrobić na 130KM i 300Nm. W lekkim loganie to robi wrażenie ;)
Mateusz500 - 2023-05-14, 21:05

Rozumiem, że taka zamiana jest pozbawiona sensu? Myślałem też nad zakupem drugiego samochodu, który zostałby dawca i właśnie najtansze Logany (skorodowane sedany z początku produkcji) mają zazwyczaj silnik 1.4MPI, nierzadko z dość niskim przebiegiem. Wtedy jest możliwość dokładnego sprawdzenia jednostki w jeżdżącym aucie. Jakie są dokładne różnice między samochodami z 1.6, a 1.4? Inna skrzynia, hamulce, półosie? Przeciez wtedy mogę wszystko przerzucić z dawcy do mojego.
Jeżeli chodzi o stan dotychczasowego silnika, to na stukają panewki, prawdopodobnie zatarty jest wałek rozrzadu, brakuje mu kompresji, dymi, a zblokowany to był zaraz po zatarciu. Jak ostygł, to ponownie zaczął odpalać.

DrOzda - 2023-05-15, 12:17

Teoretycznie mógłbyś wziąć sam blok z 1.4 i zamienić wał korbowy i korbowody na te z 1.6. Tyle że wymaga to szlifu wału i wymiany wszystkich panewek.
Bloki w 1.4 i 1.6 są identyczne.

toka93 - 2023-05-15, 14:50

Na allegro są oczywiście jakieś oderwane od rzeczywistości ceny po 4-5 tys.
Jeden jest za 2500 jeden za 2600., Za duży wybór nie jest ale jest. Wymiana silnika nigdy nie jest tania i trzeba się liczyć że zakup silnika to połowa kosztów. Trzeba doliczyć wymianę i naprawy typu rozrząd, oleje itd.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group