DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Dacia Logan MCV / Dacia Lodgy Stepway

Deivid - 2023-05-30, 18:04
Temat postu: Dacia Logan MCV / Dacia Lodgy Stepway
Cześć, przymierzam się do kupna nowego auta. Celuję w duży samochód kombi lub minivan.
Rocznik jaki mnie interesuje to 2015+ cenowo 30-40tys. Rocznie robię +/- 20tys.
Głównie to dojazd do pracy 9km w jedną stronę, codzienny (no dobra, czasem nie wychodzi) spacer z psem +/- 15/20km w jedną stronę. Weekend to ok 200/300km (a czasem i zero :mrgreen: ) Poszukuję dużego samochodu aby w bagażniku zamontować klatkę dla psa (owczarek niemiecki, tak więc 3/4 bagażnika).

Myślałem nad takimi samochodami jak:
- Dacia Logan MCV 1.2 16V / 2015/2017r
- Dacia Lodgy Stepway 1.2Tce / 2015r

Auto na 99% zostanie zagazowane.
Czy możecie mi coś więcej powiedzieć jako użytkownicy tych samochodów a nie handlarze, którzy oczywiście auto będą zachwalać? :)

Znalazłem fajną Dacie Lodgy 1.2Tce 2015r 100kkm za 30tys PLN i nie powiem, 'napaliłem' się na zakup :oops: , mam jednak zaufanego mechanika, do którego jeżdżę od lat ze swoim autem i gdy tylko usłyszał o silniku od razu odradził mi zakup. Zaznaczył jednak że tylko o tym słyszał że to bardzo wadliwa jednostka i poradził szukać odpowiedzi, tak więc jestem 8-)

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi !

Black Dusty - 2023-05-30, 19:09

Nawet nie myśl o silniku 1.2Tce i nie pytaj dlaczego, zwyczajnie zapomnij że taki w Daci istniał.
dudu$ - 2023-05-30, 20:20
Temat postu: Re: Dacia Logan MCV / Dacia Lodgy Stepway
Deivid napisał/a:
Cześć, przymierzam się do kupna nowego auta. Celuję w duży samochód kombi lub minivan.
Rocznik jaki mnie interesuje to 2015+ cenowo 30-40tys. Rocznie robię +/- 20tys.
Głównie to dojazd do pracy 9km w jedną stronę, codzienny (no dobra, czasem nie wychodzi) spacer z psem +/- 15/20km w jedną stronę. Weekend to ok 200/300km (a czasem i zero :mrgreen: ) Poszukuję dużego samochodu aby w bagażniku zamontować klatkę dla psa (owczarek niemiecki, tak więc 3/4 bagażnika).

Myślałem nad takimi samochodami jak:
- Dacia Logan MCV 1.2 16V / 2015/2017r
- Dacia Lodgy Stepway 1.2Tce / 2015r

Auto na 99% zostanie zagazowane.
Czy możecie mi coś więcej powiedzieć jako użytkownicy tych samochodów a nie handlarze, którzy oczywiście auto będą zachwalać? :)

Znalazłem fajną Dacie Lodgy 1.2Tce 2015r 100kkm za 30tys PLN i nie powiem, 'napaliłem' się na zakup :oops: , mam jednak zaufanego mechanika, do którego jeżdżę od lat ze swoim autem i gdy tylko usłyszał o silniku od razu odradził mi zakup. Zaznaczył jednak że tylko o tym słyszał że to bardzo wadliwa jednostka i poradził szukać odpowiedzi, tak więc jestem 8-)

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi !


silnik ten montowany był nie tylko w Dacii ale i w Renault czy Nissanie. Miał wadę konstrukcyjna, brał duże ilości oleju przy stosunkowo nie dużym przebiegu. Bardzo często zdarzały się uszkodzenia jednostki, przez które motor nie nadawał się do remontu. Koszt dobrego egzemplarza to kupę pieniędzy i są słabo dostępne. Usterka podobno została usunięta w silnikach produkowanych od 2016 roku. Jeżeli chcesz Lodgy to lepiej szukaj 1.6 Sce. Nie jest to też idealny silnik do LPG bo trzeba sprawdzać luz zaworowy.

Michał B24 - 2023-05-31, 07:44

Lodgy jak najbardziej, pomyśl jeszcze o Dokkerze osobowym, taż sie nada.

Silnik 1.2 TCE, fajnie jeździ, ale problematyczny i zrazisz się do marki, a to jedyny problematyczny silnik, jaki montowano w Daci.

DrOzda - 2023-05-31, 09:23

Dodatkowo gaz plus wtrysk bezpośredni to albo droga instalka z wtryskiem fazy ciekłej albo protezy z dotryskiem benzyny.
r70 - 2023-05-31, 20:01

Silnik 1.2tce z 2015 to jeszcze wersja pierwotna. Gdyby była gwarancja że olej był zmieniany co max 7-8tys km albo samochód jeździł tylko po autostradach to jeszcze bym ryzykowal, ale jeśli interwał dłuższy a samochód użytkowany w dużej mierze po mieście to spore ryzyko.

Przy okazji - z dzisiejszej perspektywy można powiedzieć że silnik problemowy nie bardziej niż większość z DI.

Deivid - 2023-06-05, 14:07

Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi :)
Tak więc z mojej listy znika Lodgy i zostaje Logan.

Powiedzcie proszę takiemu nerdowi od PC'tów jak ja czy ten silnik będzie dobry do gazu (1.2), czy też mogę patrzeć na wersję 0.9 ?
Patrzę na roczniki 2013 - 2017.

Lepiej brać z fabryczną instalacją czy we własnym zakresie założyć jakiegoś Stag'a ? (mam w 2 autach, nauczyłem się nawet samodzielnie dostroić ten gaz pod samochód).

toka93 - 2023-06-05, 15:03

Ja bym wybrał 0,9 i samodzielnie bazował. Auto ma przynajmniej jakaś dynamikę i da się wyjechać poza miasto bez większego stresy i denerwowania się.
dudu$ - 2023-06-05, 20:36

Deivid napisał/a:
Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi :)
Tak więc z mojej listy znika Lodgy i zostaje Logan.

Powiedzcie proszę takiemu nerdowi od PC'tów jak ja czy ten silnik będzie dobry do gazu (1.2), czy też mogę patrzeć na wersję 0.9 ?
Patrzę na roczniki 2013 - 2017.

Lepiej brać z fabryczną instalacją czy we własnym zakresie założyć jakiegoś Stag'a ? (mam w 2 autach, nauczyłem się nawet samodzielnie dostroić ten gaz pod samochód).


Jeżeli jesteś już przekonany do zakupu Logana MCV II to silnik 1.2 16v jak i 0,9Tce będzie dobrym wyborem. Lubisz spokojna jazdę bez wkręcania silnika na wyższe obroty kup 1.2 16v, wolisz dynamiczniejszą jazdę bierz 0,9Tce. Spalanie za równo jednego jak i drugiego będzie na podobnym poziomie. Tce z racji jednego cylindra mniej będzie spalać te +/- 0,5l PB mniej przy lepszej dynamice. Osobiście posiadałem dwa logany MCV II z motorem 1.2 16v. Na początku było ciężko się przyzwyczaić ale z biegiem czasu złapałem wprawę i nie miałem problemu aby swobodnie wyprzedzać inne auta na trasie mając na pokładzie 2 dorosłych + 3 małych dzieci do lat 4 + bagażnik załadowany na maksa do rolety + 300l box na dachu. Z takim zestawem na LPG KME Nevo osiągałem prędkości rzędu 170km/h a spalanie lpg na trasie znad morza do Warszawy przy prędkościach od 90 do 170km/h osiągnąłem około 7,1l/100km. W mieście ( Warszawa) maksymalne spalanie gazu 8,5l/100km. Ogólnie złego słowa o tym motorze nie powiem, wspominam je dobrze. Maja oczywiście jakieś wady ale da się z tym żyć. Na pewno trzeba się przyzwyczaić do terkoczącej skrzyni biegów na biegu jałowym, poceniu się dekla zaworowego a mając instalacje LPG do regulacji zaworów co 20-30 tys km ( konieczny jest demontaż sprężarki klimatyzacji w celu odkręcenia kolektora ssącego). Szukaj auta jak najmłodszego, z jak najmniejszym przebiegiem oraz jak najbardziej zadbanego. Silnik to rzecz drugorzędna. Będziesz dbał i na bieżąco serwisował to motory dożyją tych 300-400 a nawet i 500tyś km - oczywiście pisze tu o 1.2 16v i 0,9 Tce bo 1.0 Sce patrząc na wpisy na forum takich przebiegów raczej nie dożyje.

Michał B24 - 2023-06-06, 07:35

Jest jeszcze Lodgy 1.6 benzyna, która jak najbardziej sprawdza sie w życiu z gazem.
dudu$ - 2023-06-06, 11:34

Michał B24 napisał/a:
Jest jeszcze Lodgy 1.6 benzyna, która jak najbardziej sprawdza sie w życiu z gazem.


a w Lodgy z tym motorem przypadkiem nie zdarzały się pęknięcia bloku silnika? Podobno znalezienie sprawnego motoru na rynku z odpowiednim oznaczeniem jest trudne ale niech wypowiedzą się inni w tym temacie. Z tego co pamiętam to problemy z tym motorem miał kolega route2000 lub DrOzda


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group