DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Szpara w module przy kierownicy duster 2023

pawlik87 - 2023-07-15, 21:05
Temat postu: Szpara w module przy kierownicy duster 2023
Na wstępie chciałem się przywitać gdyż jestem nowy na forum. Dzisiaj zauważyłem że obudowa przełącznika zespolonego przy kierownicy ma szparę. Wstępne próby wciśnięcia na miejsce nic nie dawały gdyż obudowa odbijała. Jest jakiś prosty i bezinwazyjny sposób żeby to naprawić żeby pół samochodu nie rozbierać? Auto nowe ma 1.5 tygodnia niemniej jednak jak można to szybko zrobić to wolałbym się nie bawić w wycieczki do aso chyba że są tam metalowe klipsy, a zapomnieli w fabryce założyć albo coś się zdeformowało od ciepła ( dziś 34 stopnie w cieniu)
Dymek - 2023-07-16, 15:58

Nie mam co prawda tej generacji Dacii, ale z pewnością jest tak jak w starszych- przy składaniu zatrzaski w obu częściach nie trafiły dobrze na swoje miejsce i nie zatrzasną się. Teraz żeby "wcelować" trzeba obie części bardziej rozchylić i ciut przesunąć względem siebie w poziomie aby trafiło i wtedy ścisnąć. Może się też okazać, że jakiś "języczek" został nadłamany czy przegięty i ściskanie w obecnym ustawieniu może go tylko zniszczyć. Rozchyl to bardziej i spróbuj zajrzeć i rozkminić co tam ma na co trafić. Żadnych metalowych zatrzasków tam się nie spodziewaj.
nowy - 2023-07-16, 16:41

A ja bym tego nie ruszał na własną rękę, tylko zgłosił to w ASO, nie mówiąc, że było już przy tym grzebane
pawlik87 - 2023-07-16, 17:25

Cześć. Dzięki za info. Grzebane nie było. Zgłoszę się z tym do ASO.
dudu$ - 2023-07-16, 20:08

pawlik87 napisał/a:
Cześć. Dzięki za info. Grzebane nie było. Zgłoszę się z tym do ASO.


Jest to taka prosta i łatwa do rozwiązania sprawa w 3minuty , że nawet nie mogę tego nazwać usterką i powiem szczerze że wstyd jest z czymś takim jeździć do ASO. Więcej wyda się na paliwo oraz szkoda jest czasu na tracenie go szczególnie, że za oknem jest taka ładna pogoda. Bierzesz do ręki torxa nie pamiętam chyba T20 lub T25, odkręcasz 2 śruby i rozłączasz jedna cześć obudowy od drugiej. Składasz poprawnie, skręcasz i operacja zakończona. Od razu zaznaczam, gwarancji na auto nie stracisz. Miałem poprzednia generację Dusera na gwarancji, demontowałem tą osłonę żeby wymienić manetkę wycieraczek od Clio IV aby aktywować przerywaną pracę wycieraczek i gwarancja na auto było a jeździłem na przeglądy do ASO

nowy - 2023-07-16, 20:37

dudu$ napisał/a:
nawet nie mogę tego nazwać usterką i powiem szczerze że wstyd jest z czymś takim jeździć do ASO.


Mariusz. Wstyd nie wstyd. Samochód jest nowy. W tym roku wyjechał z salonu więc dla mnie rzeczą jasną, że jak coś nie halo to usuwa to ASO. Poza tym zawsze może się zdarzyć jak pisał Paweł, że któryś zatrzask będzie uszkodzony i rozkręcanie nic nie da.

toka93 - 2023-07-17, 10:58

Trzasnąć ręką od góry w ten plastik i wskoczy. Zaoszczędziłem szydery w kulisach ASO.
eplus - 2023-07-17, 12:20

No może coś pójść nie tak - jak torx (bardzo długi) nie trafił w swój otworek, to ani nie ciągnie, ani nie pozwoli ścisnąć i tak będzie do końca świata.
Torxy wkręca się w takie blaszane klipsy wsuwane na górny plastik. Ja sobie te klipsy przylepiłem jakimś klejem silikonowym. Jak masz te blaszki luźne, to ci spadną nie wiadomo gdzie i kiedy i będziesz szukał.

Olo11 - 2023-07-18, 08:31

Cześć
Miałem to samo. Auto na gwarancji - wymiana obu osłon i po sprawie.
Masz gwarancję to korzystaj .
Gwarancja jest po to aby jeździć do ASO i naprawiać.

tomkasz - 2023-07-21, 09:32

Olo11 napisał/a:
Gwarancja jest po to aby jeździć do ASO i naprawiać.

Uwaga na marginesie: żeby tak było z turbiną (hałasującym zaworem) w 1.0 TCe ... ;-) .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group