DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Jakie Opony wybrać Dacia Sandero 2023r.

Batatek - 2023-08-08, 18:45
Temat postu: Jakie Opony wybrać Dacia Sandero 2023r.
Witam

Mam odwieczne pytanie posiadam Sandero z tego roku wersje z gazem.


Aktualnie na aucie są Letnie Continental 195/55/R16



Wiadomo zima się zbliża i szukam opony wielosezonowej.

Czy może być taka ?
Imperial all season driver

czy zdecydowanie odradzacie ?

I najważniejsze pytanie moje oczy moge kierować w opony 205/55R16 ?

Aktualnie właśnie w tym rozmiarze są opony Goodride All Season Elite Z-401 205/55R16 91 V
Za 750 zł . Tylko czy brać ?

Szczerze nie znam się na tej tematyce dlatego wole was zapytać o zdanie.

Jazda w 90 % po mieście w sezonie zimowym ewentualnie okolice miasta.

r70 - 2023-08-08, 19:06

205/55r16 to będą raczej opony większe niż przewiduje homologacja.
Raczej 205/50r16. Twój wybór, ale ja wolałbym nie być pozbawiony ochrony z OC w przypadku kiedy ubezpieczyciel uzna że samochód nie spełniał warunków homologacji w momencie jakiegoś zdarzenia drogowego.

sobol1976 - 2023-08-08, 19:26

Jeżdżę już 2 rok na IMPERIALACH i generalnie uznaję je za dobre. Prowadzenie bez zarzutu zarówno zimą jak i latem. Zużycie także niewielkie. Bieżnik wg mnie nie ustępuje droższym modelom. Jednak doświadczenie z zeszłych wakacji ujawniło, że opona ma dość słabe, miękkie boki. Przywaliłem w krawężnik na małym rondzie i rozdarłem oponę. Tak więc może pech, a może po prostu słabsza "oszczędnościowa" konstrukcja. Decyzję podejmiesz sam...
Łukasz_M - 2023-08-09, 08:58

Ja bym na twoim miejscu nie schodził tak nisko. Masz Opony letnie z klasy premium a chcesz kupić badziewie.
Wybieraj coś z klasy przynajmniej ekonomicznej a nawet premium. Skoro tymi oponami chcesz zastąpić zimowe i letnie to zainwestuj w swoje bezpieczeństwo.
Weź te 750 zł co masz dołóż 1000 Kup opony premium na promocji np Micheline CrossClimate 2, potem sprzedaj obecne Continentale po 300-350 PLN (może nawet 400pln) za sztukę tj. 1200 -1400zł i jedź bezpiecznie przez 5 lat przynajmniej.

Co do szerokości opony to 205 zwieksza średnicę koła o 10mm i obwód o 35mm, sprawdź homologację czy dopuszcza taką szerokość koła. Taka opona fałszuje przebieg o około 1.8% w stosunku do tych co masz teraz (tak w teorii). Przyjmowana tolerancja drogomierza w zależności od modeli opon, stanu napompowania etc. to nawet do 10% więc może to być jakoś nieodczuwalne

Aktyn - 2023-08-09, 09:41

Weź też pod uwagę coś czego ja nie wziołem a mianowicie hałas . Continental Eco Contakt jest wybitnie cichą oponą a i tak było je słychać / w dusterze / ... jak założyłem chwalone za hałas nokiany seansoprof / wielosezonowe / to jest duzo głośniej . Opony pod kątem trakcji jak najbardziej ok , zimą żadnych problemów , ale ten hałas mnie denerwuje
chrom6 - 2023-08-09, 14:02

r70 napisał/a:
205/55r16 to będą raczej opony większe niż przewiduje homologacja.
Raczej 205/50r16. Twój wybór, ale ja wolałbym nie być pozbawiony ochrony z OC w przypadku kiedy ubezpieczyciel uzna że samochód nie spełniał warunków homologacji w momencie jakiegoś zdarzenia drogowego.


ubezpieczyciel nie odmówi wypłaty z powodu innego rozmiaru opon. to jest bzdura powielana na wielu forach i chętnie dokopałbym do dupy idiocie który ją puścił w obieg.

tylko i wyłącznie stan ogumienia ma znaczenie - głębokość bieżnika i równomierność zużycia.

r70 - 2023-08-09, 15:33

Z chęcią zobaczę jakieś wiążące oświadczenie, że stosowanie niewymiarowych opon nie może być podstawą do wypłaty OC.
Michał B24 - 2023-08-09, 17:09

Batatek napisał/a:
Jazda w 90 % po mieście w sezonie zimowym ewentualnie okolice miasta.


Z wielosezonowych polecam Kormoran Allseason, mam i bardzo zadowolony jestem. A mam je na dużo cięższym i szybszym aucie niż Dacia, bo Honda Civic 1.5 Turbo Vtec

tAboon - 2023-08-10, 05:28

chrom6 napisał/a:

r70 napisał/a:
205/55r16 to będą raczej opony większe niż przewiduje homologacja.
Raczej 205/50r16. Twój wybór, ale ja wolałbym nie być pozbawiony ochrony z OC w przypadku kiedy ubezpieczyciel uzna że samochód nie spełniał warunków homologacji w momencie jakiegoś zdarzenia drogowego.


ubezpieczyciel nie odmówi wypłaty z powodu innego rozmiaru opon. to jest bzdura powielana na wielu forach i chętnie dokopałbym do dupy idiocie który ją puścił w obieg.


Mitów o odszkodowaniach jest multum i wszyscy w nie wierzą zamiast samemu sprawdzić. :roll:

dudu$ - 2023-08-10, 06:49

Ja natomiast polecam Goodride All Season Elite Z-401. Osobiście 2 miesiące temu zakupiłem takie oponki do swojego Dustera na przednią oś i według mojej oceny sprawują się o wiele lepiej niż oryginalne Continentale LX2 a do tego są cichsze i można jeździć na nic bezpiecznie w zimę. W rodzinnym dusterze 1 4x4 od 2 lat są również założone takie oponki i nigdy nie było z nimi problemów.
defunk - 2023-08-10, 09:43

r70 napisał/a:
wolałbym nie być pozbawiony ochrony z OC w przypadku kiedy ubezpieczyciel uzna że samochód nie spełniał warunków homologacji w momencie jakiegoś zdarzenia drogowego.


Ubezpieczyciel nigdy nie może odmówić wypłaty odszkodowania z OC, jeśli oczywiście jest polisa (jeśli jej nie ma, płaci UFG), no i jeśli doszło do szkody.

Natomiast podstawą regresu może być tylko i wyłącznie: umyślne wyrządzenie szkody, po pijaku lub innych substancjach, jeśli kierujący wszedł w posiadanie pojazdu wskutek przestępstwa (kradzież, etc.), jeśli nie miał uprawnień do kierowania oraz jeśli sprawca zbiegł z miejsca zdarzenia.

Jeśli zakład chciałby się przyczepiać do poszkodowanego, to proszę bardzo, ale najsamprzód musi udowodnić, że jego określone zachowanie przyczyniło się do powstania lub zwiększenia szkody.

chrom6 - 2023-08-10, 10:29

r70 napisał/a:
Z chęcią zobaczę jakieś wiążące oświadczenie, że stosowanie niewymiarowych opon nie może być podstawą do wypłaty OC.


Nie znajdziesz żadnego dokumentu mówiącego o tym wprost, natomiast mówi o tym USTAWA
z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych art.9 zaś wyłączenia odpowiedzialności zawarte są w art. 43 tej ustawy.

Ta bzdura o niezgodności z homologacją jest przeniesiona do nas z rynku niemieckiego i tam faktycznie w niektórych okolicznościach niezgodność wyposażenia i budowy pojazdu z homologacją jest podstawą do odmowy wypłaty odszkodowania.

defunk - 2023-08-10, 11:30

chrom6 napisał/a:
wyłączenia odpowiedzialności zawarte są w art. 43 tej ustawy


Drobne sprostowanie: to nie są wyłączenia odpowiedzialności, to są przesłanki regresu. Poszkodowany / pokrzywdzony nadal dostaje kasę od ubezpieczyciela, któremu określonych tam przypadkach przysługuje regres wobec sprawcy (czyli zakład płaci odszkodowanie, a później uderza po tę kasę do sprawcy).
Polskie prawo nie pozwala na ograniczanie / wyłączanie obowiązkowej odpowiedzialności cywilnej w/g kryteriów, których nie ma w ustawie (zasadniczo jest to wyłącznie przyczynienie się poszkodowanego lub wyłączne, zawinione sprawstwo poszkodowanego), więc czymkolwiek jedziesz -- polisa płaci.

(Byłbym zdziwiony gdyby prawo niemieckie pozwalało wyłączyć lub ograniczyć odpowiedzialność ze względu na niehomologowane elementy auta, bo to wynika z prawa unijnego -- natomiast może przewidywać odpowiedzialność regresową wówczas.)

chrom6 - 2023-08-10, 11:37

masz rację ale staram się pisać jak najbardziej prostym językiem :-) . W Niemczech o jest powiązane także z przeglądem technicznym ale to temat rzeka a na dodatek w szczegółach mi nieznany.
Black Dusty - 2023-08-10, 13:22

Sprawa jest prosta, pojazd nie spełniający warunków homologacyjnych jest pojazdem nie dopuszczonym do ruchu, ludzie mają szczęście że nikt tym jeszcze się nie zainteresował tak poważnie ale wszystko do czasu.
defunk - 2023-08-10, 14:17

Black Dusty napisał/a:
Sprawa jest prosta, pojazd nie spełniający warunków homologacyjnych jest pojazdem nie dopuszczonym do ruchu



Ależ skąd!
Pojazd dopuszczony do ruchu to taki, który jest zarejestrowany i ma legalną tablicę (co potwierdza dowód rejestracyjny), a także spełnia warunki techniczne określone w rozporządzeniu (tj. ma posiadać określone ogumienie, ale z rozporządzenia nie wynika, że ono ma być takie, jak w homologacji).
Wyraźnie zakazane jest tylko i wyłącznie dokonywanie zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu (z wyjątkami), stosowanie w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych. Jednak tu zasada jest odwrotna: jeśli dokonasz nieprawidłowej przeróbki lub auto nie będzie spełniać warunków technicznych, to zabierają dowód rejestracyjny -- ale do tego momentu auto jest dopuszczone do ruchu.

Rejestracja pojazdu lub świadectwo dopuszczenia jednostkowego pojazdu (jeśli ubezpieczenie następuje przed rejestracją) jest warunkiem zawarcia umowy ubezpieczenia -- ale nie ma żadnego przepisu, który pozwala zakładowi ubezpieczeń odmówić wypłaty z powołaniem się na stan techniczny pojazdu sprawcy wypadku (jedyna konstrukcja, która przychodzi mi na myśl: próba przekonania sądu, że rażące zaniedbanie stanu technicznego oznacza umyślność wyrządzenia szkody -- bo świadomie godził się na takie ryzyko).

Łukasz_M - 2023-08-11, 19:08

W zasadzie to na drzwiach kierowcy prawdopodobnie znajduje się nalepka gdzie są wypisane dopuszczalne opony. Np w moim logan mcv stepway są dopuszczone zarówno 205/55/R16 jak i 195/55/R16, z fabryki przyszło z 205 ale jak widać gdybym chciał mieć mniejsze koło to mogę założyć 195. Zresztą 185/60/R16 też są dopuszczalne.
dss3e - 2023-08-22, 19:26

A co sądzicie o kleber quadraxer 3? Taka całoroczna ma być założona na kole zapasowym.
Batatek - 2023-10-06, 19:28

Łukasz_M napisał/a:
W zasadzie to na drzwiach kierowcy prawdopodobnie znajduje się nalepka gdzie są wypisane dopuszczalne opony. Np w moim logan mcv stepway są dopuszczone zarówno 205/55/R16 jak i 195/55/R16, z fabryki przyszło z 205 ale jak widać gdybym chciał mieć mniejsze koło to mogę założyć 195. Zresztą 185/60/R16 też są dopuszczalne.


Założyłem temat wysłuchałem.A potem temat zakupu umarł.

Teraz już czas.

Może zacznijmy od tego co pokazuje tabliczka na drzwiach .


Więc dobrze widze ze 205 mogę smiało używać ?

Przypominam aktualnie mam letnie Continental 195/55 R16

Opcje są chyba dwie (jeśli chodzi o kwoty)



Goodride All Season Elite Z-401 195/55 R16 ponad 900 zł

lub



Yokohama BluEarth 4s AW21 205/55R16 aktualna cena 1078 zł
Tylko że własnie 205


W którą strone iść i zamknąć temat ?

keisyzrk - 2023-10-07, 12:39

A te?
https://allegro.pl/oferta/4x-opony-caloroczne-205-55r16-quadraxer-3-kleber-13984810817?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=099ec16c-dac4-428f-aac6-7692e65fe42b#

Z tych dwóch co wskazałes wyżej to yokohama. Dobra firma ale u nas mało znana.
Klebery będą zdecydowanie cichsze..

nowy - 2023-10-09, 15:01

Batatek napisał/a:
Tylko że własnie 205


Wskazałeś opony 205/55, a wg tabliczki powinny być 205/60

Na szybkiego zadzwoniłem do znajomego z zapytaniem co teraz najczęściej montują to

1. Firestone
2. Goodyear

a klasę niżej to Kormorany

Killer - 2024-02-11, 21:04

Ja polecam Navigator 3 XL całoroczne. Polskie, Dębica Navigator 3 205/55R16 94 V
Używam od stycznia 2021 i jestem zadowolony, wg moich wymogów dobrze się spisują w różnych porach roku, na śniegu i w ulewach nie pływałem.
Całoroczne to moje pierwsze opony więc musiałem się ich "uczyć", teraz mało jeżdżę i głównie po terenach zabudowanych więc mnie to odpowiada, bo nie muszę zmieniać kół na sezony i ponoszę mniejsze koszty.

sobol1976 - 2024-02-12, 16:45

Użytkuje ktoś KLEBER Quadraxer 3 205/60R16? Mam ochotę na te oponki. Parametry i cena wyglądają super ale czytam, że bok opony jest wyjątkowo miękki. Nie wiem czy to ma jakiś duży wpływ na trwałość i odporność na rozerwanie - np. na drodze nieutwardzonej. Na komfort jazdy zapewne tak bo lepiej tłumi i są ciche. Generalnie lubię czasem gdzieś po dziurach pojeździć i trochę się obawiam tej konstrukcji. Może ktoś rozwieje moje wątpliwości...
dudu$ - 2024-02-12, 21:19

sobol1976 napisał/a:
Użytkuje ktoś KLEBER Quadraxer 3 205/60R16? Mam ochotę na te oponki. Parametry i cena wyglądają super ale czytam, że bok opony jest wyjątkowo miękki. Nie wiem czy to ma jakiś duży wpływ na trwałość i odporność na rozerwanie - np. na drodze nieutwardzonej. Na komfort jazdy zapewne tak bo lepiej tłumi i są ciche. Generalnie lubię czasem gdzieś po dziurach pojeździć i trochę się obawiam tej konstrukcji. Może ktoś rozwieje moje wątpliwości...


Klebery takie zakupiłem rok temu do mojej 21 letniej Toyoty, z tym, że były to 2 dwie sztuki na przednią oś. Sporadycznie jeżdżę też autem znajomych ( Suzuki Swift III Sport 1.6 125km) gdzie również założone są takie opony ( 4 sztuki) i przyzwoici się na nich jeździ. Wiadomo, że w zimę będą trochę gorsze od zimowek ale dają radę. Toyotą większości jeździ moja żona, 70% pokonywanych km jest w mieście ale praktycznie co tydzień autem tym wybiera się do swojej matki na działkę która położona jest w lesie i nigdy nie miała problemu żeby z niej wrócić, również zimę . Ja jak dorywam Toyotę to lubię jeździć ją dynamicznie - gaz/hamulec obroty do ponad 5000 i opony te mnie nigdy nie zawiodły. Według mojej oceny są to dobre i ciche oponki ale osobiscie w tej samej cenie wlałbym wybrać Falken Euroall Season AS210.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group