DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Check engine na desce a w logach P0118 i P0119

gg - 2024-07-09, 19:24
Temat postu: Check engine na desce a w logach P0118 i P0119
Pojawił się irytujący check engine na desce. Myślałem, że to od sondy lambda ale widzę, że w logach pojawiła się informacja o błędach P0118 i P0119 (odczytane przez Torque). W Torque pokazuje temp. ok 85*C

Błędy sugerują, że to problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego (czujnik czy przewody?)

W którym miejscu jest on zamocowany - silnik 1,6S Ce /Dacia Lodgy?

shrek - 2024-07-10, 08:33

Sprawdź jeszcze z rana czy temp. silnika, powietrza zasysanego, zewnętrzna jest taka sama, jesli jedna z nich różni sie znacznie to masz winowajce. Mialem podobny przypadek czujnik nie schodził ponizej 30 st. I w chlodne dni zapalał check.
DrOzda - 2024-07-10, 09:22

Czujnik jest po prawej stronie głowicy widoczny od góry w łącznikach rur. Bardzo często pada a kosztuje kilkadziesiąt złotych. Ja bym wymienił. Numer 15 na rysunku

http://www.catcar.info/re...wX2lkPT0xMUE%3D

gg - 2024-07-10, 21:23

Ten czujnik to czujnik temperatury? Jak widzę to trochę słaby dostęp.
Jakimś określonym momentem dokręcać czy na czuja, do oporu?





shrek - 2024-07-13, 08:32

Tak to ten. Jak go odkrecisz to poleci płyn, wiec musi być szybka akcja jak nie chcesz spuszczać plynu. Odkrecasz stary ( nowy juz przygotowany ) i szybka podmianka. Nastepnie zalecam dolanie plynu do stanu i odpowietrzenie.
Zobacz czy na nowym czujniku jest klej uszczelniajacy jak nie to nawiń troche teflonu.
Dokręcać z czuciem lekko do oporu.

gg - 2024-07-14, 20:53

Mam w ręce nowy czujnik (Bosch 0 280 230 129), z tego co widzę jest tylko podkładka (na oko miedziana). Kleju na gwincie nie ma, czysty.
shrek - 2024-07-16, 12:29

No to wkrecaj.
gg - 2024-07-27, 12:40

Czujnik wymieniony - potrzebny jest klucz 19" (długa nasadka) + przedłużka 150mm żeby było wygodnie. Zaskakująco mało płynu chłodniczego uciekło przy wymianie.
Po wymianie na razie nie zgłasza błędów - w Torque na zielono i info tylko o starych błędach.

Zobaczę teraz czy zniknęły te dziwaczne objawy, które miały ostatnio miejsce - silnik potrafił zgasnąć po kilku minutach od rozpoczęcia jazdy. Obroty spadały mimo wciskania pedału przyspieszenia, potem skakały do góry i silnik gasł. Odpalał dopiero po ok. minucie i dalej już nie było problemu.

twojcik - 2025-01-10, 19:17
Temat postu: +1
Dziękuję za Waszą pomoc.

Mój DD miesiąc temu zaczął sugerować kontrolę stop-startu. Po tygodniu zaczął w losowych momentach gasnąć. Potrzebował 5-10 sekund by znów wystartować.

Sprawdziłem błędy. Miałem losowo P0115, P0118 i P0119. Zacząłem też obserwować temperaturę płynu chodzącego i napięcie sensora. Coraz częściej temperatura spadała do -40°C a napięcie skakało do +5V (wykresy w zalaczniku).

Kupiłem czujnik, ściągnąłem płyn chłodniczy ze zbiornika, szybko wymieniłem czujnik i wszystko działa. Do odkręcenia wziąłem płaską 19-tkę bo wszystkie moje nasadowe były za krótkie by zmieścić złącze. Użyłem też taśmy teflonowej co utrudniło wkręcenie ale przynajmniej wiem że się trzyma.

Ciekawostka - bałem się upuścić czujnik do silnika więc przywiązałem do niego szpulkę nici, którą miałem przywiązać gdzieś. Zgadnijcie kto ma teraz na dnie komory silnika szpulkę nici.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group