|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Check engine na desce a w logach P0118 i P0119
gg - 2024-07-09, 19:24 Temat postu: Check engine na desce a w logach P0118 i P0119 Pojawił się irytujący check engine na desce. Myślałem, że to od sondy lambda ale widzę, że w logach pojawiła się informacja o błędach P0118 i P0119 (odczytane przez Torque). W Torque pokazuje temp. ok 85*C
Błędy sugerują, że to problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego (czujnik czy przewody?)
W którym miejscu jest on zamocowany - silnik 1,6S Ce /Dacia Lodgy?
shrek - 2024-07-10, 08:33
Sprawdź jeszcze z rana czy temp. silnika, powietrza zasysanego, zewnętrzna jest taka sama, jesli jedna z nich różni sie znacznie to masz winowajce. Mialem podobny przypadek czujnik nie schodził ponizej 30 st. I w chlodne dni zapalał check.
DrOzda - 2024-07-10, 09:22
Czujnik jest po prawej stronie głowicy widoczny od góry w łącznikach rur. Bardzo często pada a kosztuje kilkadziesiąt złotych. Ja bym wymienił. Numer 15 na rysunku
http://www.catcar.info/re...wX2lkPT0xMUE%3D
gg - 2024-07-10, 21:23
Ten czujnik to czujnik temperatury? Jak widzę to trochę słaby dostęp.
Jakimś określonym momentem dokręcać czy na czuja, do oporu?
shrek - 2024-07-13, 08:32
Tak to ten. Jak go odkrecisz to poleci płyn, wiec musi być szybka akcja jak nie chcesz spuszczać plynu. Odkrecasz stary ( nowy juz przygotowany ) i szybka podmianka. Nastepnie zalecam dolanie plynu do stanu i odpowietrzenie.
Zobacz czy na nowym czujniku jest klej uszczelniajacy jak nie to nawiń troche teflonu.
Dokręcać z czuciem lekko do oporu.
gg - 2024-07-14, 20:53
Mam w ręce nowy czujnik (Bosch 0 280 230 129), z tego co widzę jest tylko podkładka (na oko miedziana). Kleju na gwincie nie ma, czysty.
shrek - 2024-07-16, 12:29
No to wkrecaj.
gg - 2024-07-27, 12:40
Czujnik wymieniony - potrzebny jest klucz 19" (długa nasadka) + przedłużka 150mm żeby było wygodnie. Zaskakująco mało płynu chłodniczego uciekło przy wymianie.
Po wymianie na razie nie zgłasza błędów - w Torque na zielono i info tylko o starych błędach.
Zobaczę teraz czy zniknęły te dziwaczne objawy, które miały ostatnio miejsce - silnik potrafił zgasnąć po kilku minutach od rozpoczęcia jazdy. Obroty spadały mimo wciskania pedału przyspieszenia, potem skakały do góry i silnik gasł. Odpalał dopiero po ok. minucie i dalej już nie było problemu.
twojcik - 2025-01-10, 19:17 Temat postu: +1 Dziękuję za Waszą pomoc.
Mój DD miesiąc temu zaczął sugerować kontrolę stop-startu. Po tygodniu zaczął w losowych momentach gasnąć. Potrzebował 5-10 sekund by znów wystartować.
Sprawdziłem błędy. Miałem losowo P0115, P0118 i P0119. Zacząłem też obserwować temperaturę płynu chodzącego i napięcie sensora. Coraz częściej temperatura spadała do -40°C a napięcie skakało do +5V (wykresy w zalaczniku).
Kupiłem czujnik, ściągnąłem płyn chłodniczy ze zbiornika, szybko wymieniłem czujnik i wszystko działa. Do odkręcenia wziąłem płaską 19-tkę bo wszystkie moje nasadowe były za krótkie by zmieścić złącze. Użyłem też taśmy teflonowej co utrudniło wkręcenie ale przynajmniej wiem że się trzyma.
Ciekawostka - bałem się upuścić czujnik do silnika więc przywiązałem do niego szpulkę nici, którą miałem przywiązać gdzieś. Zgadnijcie kto ma teraz na dnie komory silnika szpulkę nici.
|
|