DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - silnik się dławi Logan 1,2

mario1967 - 2024-10-17, 18:23
Temat postu: silnik się dławi Logan 1,2
Witam, Jestem posiadaczem Logana z silnikiem 1,2 16V 7KM, od paru tygodni zauwazylem ze podczas przyspieszania w przedziale 1700-1900 tys obrotow silnik sie dlawi, powyzej juz pracuje rowno. Co moze być przyczyną tego dławienia?????
dudu$ - 2024-10-17, 19:18

Na 100% cewka zapłonowa, standardowa usterka w tym silniku. Z góry napiszę że czesto przy tej awarii nie występuje błąd silnika. Koszt nowej oryginalnej cewki 3-4 lata temu to około 100zł teraz nie wiem ile kosztuje ale pewnie kilkadziesiąt złotych więcej. Wymiana jest banalnie prosta, należy zdjąć obudowę filtra powietrza ( jeden zaczep i jeden cybant), odpiąć wtyczkę od cewki, odkręcić 4 śruby na bodajże torx 20 trzymające cewkę przykręcić nowa cewkę i podpiąć przewody zapłonowe w odpowiednie miejsca. Amator bez doświadczenia zrobi to w 20 -25 minut, osoba z doświadczeniem w 5-7 minut. Pozdrawiam
keisyzrk - 2024-10-17, 19:37

Żywotność cewki w tym silniku to ok 60tys.km..przy okazji wymień świece zapłonowe i problem zniknie ;)
mario1967 - 2024-10-18, 07:41

Dziękuję za pomoc, w najbliższym czasie wymienię cewkę i świece. Poinformuje o wyniku tej wymiany.
nowy - 2024-10-18, 16:42

też miałem o świecach wspomnieć, bo 60 tys km to jednak za dużo od wymiany do wymiany, a sam tego doświadczyłem, bo też mi podszarpywało i po wymianie wróciło do normy, ale to w 0,9 tce
mario1967 - 2024-11-11, 10:32

Witam, wymieniłem cewkę, świece oraz przewody wysokiego napięcia wszystko NGK lecz problem nie ustąpił. Czy zabrudzona przepustnica może dawać takie objawy???
dudu$ - 2024-11-11, 13:03

mario1967 napisał/a:
Witam, wymieniłem cewkę, świece oraz przewody wysokiego napięcia wszystko NGK lecz problem nie ustąpił. Czy zabrudzona przepustnica może dawać takie objawy???


Raczej wątpię ale jak chcesz możesz sobie przepustnicę wyczyścić, nie jest to nic skomplikowanego. Co do problemu jaki przebieg ma auto? Rozumiem ze jest to czysta benzyna? Podłączałeś go pod komputer i sprawdzałeś błędy? W tych silnikach lubi również padać czujnik położenia wału korbowego, chociaż on zazwyczaj daje inne objawy, ale że oryginalny nie jest drogi bo kosztuje 60zł to bym zaryzykował. Wymiana jest łatwa, należy odpiąć wtyczkę i odkręcić 3 śruby, jedna od listwy z wiązka a 2 od samego czujnika. Możesz również sprawdzić luz zaworowy ale aby to zrobić należy odkręcić sprężarkę klimatyzacji i zrzucić kolektor ssący lub możesz również zacząć od sprawdzenia kompresji silnika

mario1967 - 2024-11-11, 20:36

Przebieg auta to 111 tyś , kompa jeszcze nie podłączałem, wymienię jeszcze ten czujnik położenia wału a póżniej poproszę kolegę o sprawdzenie błędów w sterowniku silnika.
Kaco18 - 2024-11-11, 21:07

Kolego najpierw sprawdź czy są jakieś błędy zapisane w komputerze. Bo wymienianie części w ciemno to tylko dodatkowe koszty. Podaj błady zapisane w sterowniku i bedziemy szukać rozwiązania twojego problemu.
keisyzrk - 2024-11-11, 21:45

A filtr powietrza nie jest zapchany?
mario1967 - 2024-11-11, 22:02

Dziękuję za podpowiedzi, jutro sprawdzę / założę nowy filtr powietrza / a póżniej sprawdzę błędy w sterowniku silnika.
mario1967 - 2024-11-12, 17:14

Witam, dzisiaj sprawdziłem błędy w sterowniku; 04431320,01411320,01351320.
Krystian67 - 2024-11-12, 18:13

Opis błedów znajdziesz w goggle. Wpisz numer i silnik renault 1.2 16v.
Krystian67 - 2024-11-12, 18:16

Wszystko w goggle. Np. 1.2 16v renault błąd ,01411320 .Wklej do przeglądarki
Kaco18 - 2024-11-12, 21:55

Kolego czym odczytywałeś błędy sterownika? Jakie było ich tłumaczenie ?
DrOzda - 2024-11-12, 22:30

P0141 P0135 uszkodzona grzałka sondy lambda za katalizatorem
P0443 błąd zaworu instalacji pochłaniania par paliwa

mario1967 - 2024-11-12, 23:27

Kolega mi odczytał, ale nie wiem jaki ma program, przy każdym numerze błędu był opis nieznany kod usterki, wg google pierwszy błąd 04431320 to coś związane z czujnikiem położenia wałka rozrządu lub wału.
DrOzda - 2024-11-12, 23:58

Nieprawda , 1320 to jest wspólna końcówka błędów odczytanych z ECU, pierwsze cztery cyfry to właściwy błąd. Sprawdź przy pomocy Torque czy obie sondy lambda zmieniają napięcie przy zmianie obciążenia silnika.
dudu$ - 2024-11-13, 00:00

Powiem szczerze, najlepiej zainwestować te 100zl i podjechać do mechanika co ma przyzwoity komputer i odczyta prawidłowe błędy, bo tak to możesz wymienić polbsampchodu i dalej auto nie będzie jeździło, no chyba że chcesz robić to w cię mamo to wymieniaj czujnik o którym pisałem i sondę lambda
DrOzda - 2024-11-13, 00:07

Dlatego to się DIAGNOZUJE a nie wymienia na pałę. Jak jest błąd sondy to omomierz w łapę i pomiar rezystancji plus sprawdzenie przebiegów napięcia podczas jazdy darmową wersję Torque. To samo z innymi podzespołami i czujnikami. Odczyt błędów tylko naprowadza na przyczynę.
Kaco18 - 2024-11-13, 07:34

Zgadzam się z kolegami najpierw Diagnoza. Kup sobie na znanym serwisie kabel elm327 i spróbuj sam zdiagnozować. Wartości podglądnij sond. Czujnik położenia jak by padał to problemy były by z odpaleniem auta czasami.
mario1967 - 2024-11-27, 15:21

Witam ponownie. Wczoraj byłem u mechanika odczytać błędy, a tu niespodzianka nie ma żadnych błędów od ostatniego wykasowania, ale problem pozostał. Mechanik zaproponował wymiane filtra paliwa o ile jest w tym aucie, podłączenie zadymiarki do układu zasilania, czyszczenie przepustnicy, Co wy na to????????????
dudu$ - 2024-11-27, 19:35

mario1967 napisał/a:
Witam ponownie. Wczoraj byłem u mechanika odczytać błędy, a tu niespodzianka nie ma żadnych błędów od ostatniego wykasowania, ale problem pozostał. Mechanik zaproponował wymiane filtra paliwa o ile jest w tym aucie, podłączenie zadymiarki do układu zasilania, czyszczenie przepustnicy, Co wy na to????????????
wymiana filtra paliwa odpada bo czegoś takiego w tym aucie nie ma, czyszczenie przepustnicy ok ale brudna przepustnica zazwyczaj daje inne objawy, w sumie jak masz śrubokręt, ścierkę i trochę benzyny ekstrakcyjnej to zrobisz to sam w 5 minut. Zadymiarze może podłączyć aby sprawdzić nieszczelność w dolocie .
eio - 2024-11-27, 20:21
Temat postu: Re: silnik się dławi Logan 1,2
mario1967 napisał/a:
Witam, Jestem posiadaczem Logana z silnikiem 1,2 16V 7KM, od paru tygodni zauwazylem ze podczas przyspieszania w przedziale 1700-1900 tys obrotow silnik sie dlawi, powyzej juz pracuje rowno. Co moze być przyczyną tego dławienia?????

Kiedyś w innym aucie 1,2 mialem podobny objaw. Nie pamiętam przy jakich obrotach było dławienie silnika. Pominę już szczegóły poszukiwań. W moim przypadku pomógł czarny STP do benzyny. Widocznie woda dostała się do wtryskiwaczy. Albo jakiś osad z baku. STP to wyczyściła. Później już regularnie jesienią wlewałem STP. Pilnowałem też, by bak na benzynę był pełny. Problem nigdy nie wrócił.

Edit: Aha, chodzi oczywiście o 1,7-1,9 tys. obr.? ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group