DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Jaki płyn chłodniczy i hamulcowy.

Jarekf3d - 2025-01-09, 13:00
Temat postu: Jaki płyn chłodniczy i hamulcowy.
Witam, zamierzam wymienić płyn chłodniczy w 1.0 tce. Kupować oryginalny od renault czy zalewa ie jakiś inny? Ile potrzebuje kupić tego płynu żeby wymieniać całość?
To samo z płynem hamulcowy jaka ilość i jaki polecacie?

DrOzda - 2025-01-09, 14:34

Lepiej nie zmieniać, masz plastikowe łopatki wirnika pompy cieczy chłodzącej które lubią się rozpuszczać. 5 litrów wystarczy.
Dymek - 2025-01-09, 14:56

Jeżeli fabrycznie w zbiorniczku jest płyn żółto-zielony, to obecnie najlepszym wyborem jest płyn MOTRIO-RENAULT o numerze 8660006880 o tym samym kolorze- niecałe 40zł za 5l.
Obecnie chyba jedyny dostępny zamiennik oryginalnego RENAULT Glaceol RX type D.
MOTRIO to gotowy płyn z przyzwoitą temperaturą zamarzania (a nie -21*C jak w przypadku gotowego płynu Glaceol).
A płyny i oleje MOTRIO są wlewane w ASO, gdy Dacia podlega pod Easy Service. Do kupienia również w ASO, tylko pewnie ciut drożej.

Jarekf3d - 2025-01-09, 17:08

DrOzda napisał/a:
Lepiej nie zmieniać, masz plastikowe łopatki wirnika pompy cieczy chłodzącej które lubią się rozpuszczać. 5 litrów wystarczy.

Czyli cały czas mam jeździć na jednym płynie??

DrOzda - 2025-01-09, 17:31

Nie, chodziło mi o to żeby jeździć na takim samym jaki masz w tej chwili.
Jarekf3d - 2025-01-09, 20:15

DrOzda napisał/a:
Nie, chodziło mi o to żeby jeździć na takim samym jaki masz w tej chwili.

Okej mam ten od reno. Dlaczego zmiana niby ma popsuć te plastikowe elementy? Pierwszy raz słyszę

Osa_Sandero - 2025-01-09, 21:51

Jarekf3d napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Nie, chodziło mi o to żeby jeździć na takim samym jaki masz w tej chwili.

Okej mam ten od reno. Dlaczego zmiana niby ma popsuć te plastikowe elementy? Pierwszy raz słyszę


Kupiłem do dolania ten żółty (taki miałem oryginalnie). W międzyczasie padła mi pompa wody i serwis razem z nową pompą wlał mi już ten zielony. Jak chciałem wtedy dokupić płyn w serwisie, to tych żółtych już nie mieli. Kupowałem przez internet (chyba u jednego z forumowiczów :)). Ciężko powiedzieć czy rzeczywiście ten nowy robi coś złego z łopatkami pompy skoro zalewają go w serwisie. Jak widać mojej pompie stary płyn też nie pomógł. Może był gorszy, padały pompy i dlatego serwis zaleca nowy. Ciężko wyczuć - czas pokaże (zobaczę po jakim czasie mi padnie ta nowa pompa :))

A tak w ogóle to skąd potrzeba wymiany 2-letniego płynu. Stracił już właściwości?
Płyn hamulcowy mi zmienili w ramach easy-serwis przed końcem 3 lat (trochę ponad 60 tyś).
Wydaje mi się, że trochę nadgorliwy jesteś. Co innego olej - tu nie ma co żałować. Ale pozostałe płyny musiałyby w bardzo ciężkich warunkach pracować, żeby się w tak krótkim czasie zdegradować.

keisyzrk - 2025-01-09, 21:52

FEBI BILSTEIN 26581 jest zamiennikiem RENAULT Glaceol RX type D.
Marcyś - 2025-01-10, 09:28

Osa_Sandero. Jakie były objawy padniętej pompy?
toka93 - 2025-01-10, 10:32

Może krótkie wyjaśnienie. Renault zmienił płyn z typu D na typ E.
Nowy płyn ma jedynie wyłączenie dla silnika 1,0 SCE, zapewne przez inny materiał dla wirnika co może powodować uszkodzenie pompy.

Osa_Sandero - 2025-01-11, 16:56

Marcyś napisał/a:
Osa_Sandero. Jakie były objawy padniętej pompy?


Chyba klasyczne :-) :
- naipierw popiskiwanie
- potem popiskiwanie przechodziło w krótkie wycie
- zanim zdążyłem dojechać do serwisu rozszczelniła się i zwiał płyn.

Dlatego jak za zaczyna piszczeć to nie ma co czekać. Ja miałem szczęście, że zauważyłem parę spod maski i zatrzymałem się (silnik nie przegrzany).

W środku samochodu chyba za głośno muzyki słucham, bo dopiero na zewnątrz coś słyszałem.

Marcyś - 2025-01-11, 17:13

Hahaha 👍😀

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group