DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Duster Dastera

Daster - 2010-11-04, 08:30

Czesc

Wczoraj juz dotykalem zamowionego Dustera. Wlasnie przyjechal do dealera.
Konfiguracja jak w opisie + pakiet Look +komplet chlapaczy +nakladki blotnikow + listwa z nierdzewki pod tylna klape +radio Alpine z glosnikami +oponki zimowe Falken M+S. Jak sie szubko sprawia biurokraci to odbior w piatek lub sobote.
Czy w waszych Dusterach tez przednia szyba konczy sie na dole nieoslonieta krawedzia? Wyglada to strasznie tandetnie i wydaje mi sie ze jest to miejsce podatne na uszodzenie szyby w razie jakiego stukniecia szczotka lub czyms podobnym. Obejzalem stojacego obok Logana i na dole szyba byla zakonczona gumowa nakladka. Troche to mnie zasmucilo.

PS. Gdzie z waszego doswiadczenia najbardziej oplaca sie ubezpieczyc OC+AC - moze przyklady?

pozdrawiam
Jacek

laisar - 2010-11-04, 09:35

Cytat:
Czy w waszych Dusterach tez przednia szyba konczy sie na dole nieoslonieta krawedzia?

Nie tylko w Dusterach: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2535 - i jak komuś bardzo zależy, to przypuszczam, że ta od Sandero będzie pasować (chociaż lepiej oczywiście udać się do salonu i pomierzyć).


Cytat:
Gdzie z waszego doswiadczenia najbardziej oplaca sie ubezpieczyc OC+AC - moze przyklady?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=18 - np http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=328 .


PS Tak ogólnie, to każde pytanie lepiej zadawać w osobnym temacie - łatwiej jest utrzymać porządek i potem znaleźć odpowiednią informację...

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2343 (;

marektbg - 2010-11-04, 10:54

Daster napisał/a:
Czy w waszych Dusterach tez przednia szyba konczy sie na dole nieoslonieta krawedzia?

W Stepway'u też to strasznie wali po oczach.

laisar - 2010-11-04, 11:04

Primo: jak kogo.

Secundo: niska cena nie bierze się z powietrza.

Tertio: skoro istnieje tanie rozwiązanie problemu, to co za problem - to przecież krok w najlepszym możliwym kierunku, czyli wypuszczenia totalnego golasa, za to idealnie konfigurowalnego wg gustu klienta (;

leo - 2010-11-04, 16:42

Daster napisał/a:
Jak sie szubko sprawia biurokraci to odbior w piatek lub sobote.


Witaj.
Tutaj możesz poczekać parę dni... Moje auto stało już u dealera i czekało na papiery, ja już umówiłem się na termin odbioru... Dokumenty po paru dniach przyszły i okazało się, że jest błąd w homologacji (dealer się dopatrzył)... Zadzwonił wstrzymując mnie z przyjazdem po samochód, jednocześnie w ekspresowym tempie załatwił niezbędną poprawkę i wysyłkę papierów do mnie celem zarejestrowania samochodu. W ten sposób musiałem dodatkowo odczekać 2 dni + weekend.

Daster napisał/a:
Czy w waszych Dusterach tez przednia szyba konczy sie na dole nieoslonieta krawedzia? Wyglada to strasznie tandetnie i wydaje mi sie ze jest to miejsce podatne na uszodzenie szyby w razie jakiego stukniecia szczotka lub czyms podobnym. Obejzalem stojacego obok Logana i na dole szyba byla zakonczona gumowa nakladka. Troche to mnie zasmucilo.


Mam to samo, też ver. Laureate. O uszkodzenia się nie martwię, ale pierwsze zetknięcie z podszybiem sprawia wrażenie, jakby czegoś tu brakowało. Widocznie tak ma być - woda ma spływać po szybie do tej nieosłoniętej rynny, a potem jej krańcami dalej aż pod kratkę wlotu powietrza do kabiny. Nie wiem, mój dusty jeszcze deszczu nie widział (więc wycieraczek tez jeszcze nie testowałem). ;-)
Uszczelki nie montowałbym dodatkowo, bo i po co? Woda będzie i tak musiała spływać do rynny na podszybiu. Szyba się nie urwie, w wielu samochodach tak samo "wisi" niczym nie podparta od spodu (w tico wielu z nas nawet specjalnie usuwało dwie podpórki, powodujące z czasem i korozją pękanie szyby), zaś jakieś wykończenia plastikiem podszybia nie stanowią żadnego podparcia.
Przy odbiorze uwagę moją zwrócił też brak wygłuszenia od spodu samej maski - pod nią widoczne są jakieś uszy i też jakby tu czegoś brakowało. Wyjaśniono mi, że wersje benzynowe tego nie mają, i tak są ciche, wygłuszenie jest za to przy dieslach (nie wiem, czy to prawda). Mimo wszystko kiedyś "zakręcę" się za tą matą. ;-)

Daster napisał/a:
PS. Gdzie z waszego doswiadczenia najbardziej oplaca sie ubezpieczyc OC+AC - moze przyklady?


Wziąłem pakiet ubezpieczeń u dealera w Lublinie - Allianz, 1690 zł.
Oczywiście zorientowałem się u znajomego brokera, czy nie znalazłby czegoś tańszego (choć powyższa kwota jest dość atrakcyjna, jeśli chodzi o kwotę ubezpieczenia mojego auta). Efekt: dałoby się taniej o ok. stówę ubezpieczyć w Compensie, ale gdy porównałem OWU obu ubezpieczycieli, zdecydowałem się jednak na pakiet w Allianz.

krakry1 - 2010-11-04, 19:23

Daster napisał/a:
Wczoraj juz dotykalem zamowionego Dustera. Wlasnie przyjechal do dealera.
Co Ty jadasz, że do rymu gadasz? :mrgreen:
Daster - 2011-04-26, 20:53

Zauwazylem ze akumulator w moim Dusterze jak i w innych i chyba wszystkich Daciach zdemontowana ma raczke do wyjmowania i wkladania go do komory silnika. Przyjzyjcie sie uwaznie bo akumulator ma wyprofilowany rowek i zaczepy na brakujaca raczke.
O co tu u licha chodzi? Czyz by Renault jeszcze bardziej chcial obnizyc wartosc uzytkowa naszych wozkow w takim nedznym posunieciu? A moze jeszcze w fabryce kradna zanim akumulator trafi na montaz.

greg1367 - 2011-04-27, 08:57

Daster napisał/a:
Przyjzyjcie sie uwaznie bo akumulator ma wyprofilowany rowek i zaczepy na brakujaca raczke.

Może te rączki były za słabe i zrezygnowali z montażu, mój też tak ma.
Daster napisał/a:
A moze jeszcze w fabryce kradna zanim akumulator trafi na montaz.

Nie zakładają ,żeby nam akumulatora w naszym kraju nie ukradli :mrgreen:

Daster - 2011-04-27, 09:09

Nie zamiescilem w swoim watku fotek.
Oto one





greg1367 - 2011-04-27, 09:19

Ekstra maszyna :-D
Daster - 2011-05-02, 12:23

greg1367 napisał/a:
Ekstra maszyna :-D

Dzieki
Zauwazylem ze nie ma tygodnia abym kilka razy nie miaj sie czy jechal w te sama strone z innmi dumnymi kierowcami Dusterów w moim miescie. To swiadczy ze DD juz na dobre trafil pod strzechy :)A to cieszy.
Ciekawe jaki wpływ bedzie miało obecna podaz i popyt rynku oraz zainteresowanie Duterem do spadku jego wartosci w latach nastepnych?


Aby nie byc goloslowny dzisiejsze spotkanie na moim parkingu.


no i przypadkowa konkurencja miesiac temu

Ryszard - 2011-05-03, 15:46

Daster napisał/a:
Czesc
..........
PS. Gdzie z waszego doswiadczenia najbardziej oplaca sie ubezpieczyc OC+AC - moze przyklady?
pozdrawiam
Jacek


AXA , przez internet lub call centre najlepiej. U mnie mam domek i garaż, 60% zniżek bez szkody, całość tj OC AC KR NW dla kierowcy + pasażerów wyszło 1046zł na cały rok płatne w jednej racie

R

Ryszard - 2011-05-03, 15:49

Daster napisał/a:
Nie zamiescilem w swoim watku fotek.
Oto one
[url=https://lh6.googleusercontent.com/_fblU6G5UwmU/TW6Q0xDcCbI/AAAAAAAAEmg

heee
mam identycznego. Na parkingu kilka razy słyszałem ludzi zerkających : "ale ten kolorek ekstra"...
Miałem wątpliwości ale , faktycznie ten kolor jest najlepszy dla Dustera , z uszanowaniem wyborów innych Kolegów.

Daster - 2011-05-03, 18:46

Dzięki. Wszystkie Ryśki to porządne chłopy :mrgreen:
Daster - 2011-05-10, 10:03

Dzisiaj na parkingu stajac obok przekonalem sie ze kolor mojego Duster braz Caju jest identyczny jak w BMW X1 braz marakeszański (jest to jedyny model w stajni BMW ktory ma taki kolor)
No sami popatrzcie. Zdjecia nie oddaja prawdziwego koloru oraz praktycznie braku roznic.
W BWM wiecej prosza za metalik 2692,- zl
Dacia wie co jest najlepsze u konkurencji :-)



TD Pedro - 2011-05-10, 10:16

nawet przetłoczenia drzwi w BMW skopiowali na wzór Dustera (no chyba, że odwrotnie... :-( ), - no to teraz poczułem się jak rasowy "ujeżdżacz" BMW :mrgreen: (moja drakulka jest w kolorze brąz cajou... :lol: )... :-P
Piotr_K - 2011-05-11, 00:46

Już w salonie dealer wspomniał o tym podobnym kolorze na BMW. ;) Ciekaw jestem, czy produkuje je jedna firma lakiernicza? Czy też jest to "patent" każdej stajni z osobna?
Daster - 2018-03-28, 13:03

Od ponad tygodnia jestem w posiadaniu BMW Seria 5 E39 2001 530ia z silnikiem 3.0/231KM
Nie da się opisać w kilku zdaniach różnicy pomiędzy tymi pojazdami.
BMKa to świeży import z Japonii gdzie przejeździła 84tys km i jest w stanie salonowym.
Z ciekawostek to miał pół zbiornika paliwa, dwuletni oryginalny akku oraz prawie nowe opony letnie Brigestone
oraz oryginalny BMW "optyczny przyrząd" ułatwiający Japończykom parkowanie widoczny na prawym rogu przedniego zderzaka.
Takie cuś to tylko u nich można spotkać. Specyfika regionu.
Mój mechanik zobaczywszy co kupiłem westchnął i powiedział
"... to ostatnie porządnie wykonane BMW, reszta to już badziewie jak u innych"
Polecam ten rynek na kupno klasyków.





Lepsze zdjęcia jak i stan oraz konfiguracja w tej ofercie

eplus - 2018-03-28, 13:27

5000 kilometrów rocznie... :roll:
PiotrWie - 2018-03-28, 15:17

Ja miałem w swoim czasie E35 z automatem ZF i 200-konnym R6. Trzeba się było pilnować na autostradach - jak pierwszy raz jechałem autostradą to dopiero spojrzenie na prędkościomierz uświadomiło mi że jadę ok 200/godz, w środku nie było nic czuć czy słychać.
Ale ciekawe skąd on się wziął w Japonii - przecież ma kierownicę po lewej stronie, a w Japonii jest ruch lewostronny.

d3mol3k - 2018-03-28, 15:22

No Daster pozazdrościć takiego klasyka. Pozytywnie oczywiście. Ciekawy jest ten maszt przy lampie z logo BMW - czyżby na flagę państwową? Rządowa limuzyna?
defunk - 2018-03-28, 16:16

Daster napisał/a:
oryginalny BMW "optyczny przyrząd" ułatwiający Japończykom parkowanie widoczny na prawym rogu przedniego zderzaka


A jak to ma działać? Bo stare japońskie auta znane są z tzw. "fender mirrors", ale to cudo przypomina mi takie kiwaczki na błotnikach Żyguli, Kamazów, etc. potworniaków.


eplus - 2018-03-28, 20:32

A co z tym bakiem - połowę rdza zjadła :?: :lol: :lol: :-o
wuju - 2018-03-28, 20:38

W Japonii ruch jest lewostronny ( tak jak np. w Anglii) a auto z zdjęć jest z ruchu prawostronnego. Podczas manewrów kierowca widzi gdzie kończy się prawy narożnik auta. Patent stary jak świat dawniej coś takiego stosowało się w ciężarówkach
Daster - 2018-03-29, 08:01

Bogatsi Japończycy lubują się w europejskich samochodach segmentu premium.
Często zamawiając w salonie specjalnie nie wiedzieć czemu wybierają opcję LHW.
Może wtedy jest bardziej "europejski". Taki samochód jest często drugim lub trzecim w rodzinie. Używają go przeważnie do niedzielnych wycieczek.
Możecie to zobaczyć takie fury i ich zakup na TVN Turbo w odcinkach "Zawodowi handlarze".
Ten maszczik pomaga im parkować, działa jak "muszka" w broni. Znaczek na maszcie odpowiada końcowi zderzaka. Chyba tak to ma działać.
W BMW całe wyposażenie jest opcją konfigurowalną przy zamawianiu.
W związku z czym bardzo trudno jest znaleźć dwa takie same pojazdy.
Mogą się różnić niewidocznymi szczegółami. Indywidualne wyposażenie i konfiguracja jest
przypisane do nr seryjnego pojazdu - ostatnie 7 znaków VIN i trzymane w bazie BMW.
Można to sprawdzić tutaj
Przebieg i serwisy są niestety dostępne odpłatnie ale są 8-)
Moja konfiguracja wygląda następująco (SN zastąpiłem X)

========================================
Vehicle information
========================================
VIN: WBADT61000XXXXXXX
Type code: DT61
Model: 530I (EUR)
E-F-R series: E39
Series: 5
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M54
Displacement: 3.00
Power: 170 (231 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 354 - TITANSILBER METALLIC
Upholstery code: N6SW - STANDARDLEDER/SC
Prod.date: 2001-10-05
S169 EU3 exhaust emissions standard
S202 Steptronic
S204 Drive layout, export
S249 Multifunction f steering wheel
S261 Side airbags for rear passengers
S354 Green windscreen, green shade band
S361 BMW LA wheel, parallel spoke 82
S415 Sun-blind, rear
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S441 Smoker package
S459 El. front seat adjustment w. memory
S473 Armrest front
S494 Seat heating driver/passenger
S500 Headl.washer system/intensive cleaning
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S555 On-board computer V with remote control
S602 On-board monitor withTV
S640 Preparation f tel.installation universal
S676 HiFi speaker system
S694 Provisions for BMW 6 CD changer
S773 Fine wood trim
L807 NATIONAL VERSION JAPAN
S818 Battery master switch
S823 Hot-climate version
S845 Acoustic fasten seat belt reminder
S853 Language version, English
S875 Infrared remote control
S925 Dispatch protection pack

PiotrWie - 2018-03-29, 08:05

Poszukaj w internecie vin decodera do BMW i dowiedz się skąd ten samochód trafił do Japonii jak chcesz go trzymać tyle by został klasykiem - warto wtedy znać całą historię.
Póki co to 16 -letnie auto trudno nazwać nawet Youngtimerem - raczej jest to dobry kandydat na niego a za jakieś 20 - 25 lat może i na klasyka - to zależy ile egzemplarzy przetrwa ten okres. Ale jak będziesz pilnował oryginalności przy naprawach to jak najbardziej jest to kandydat na klasyka.

Daster - 2018-03-29, 14:25

PiotrWie napisał/a:
Poszukaj w internecie vin decodera do BMW i dowiedz się skąd ten samochód trafił do Japonii jak chcesz go trzymać tyle by został klasykiem - warto wtedy znać całą historię.
Póki co to 16 -letnie auto trudno nazwać nawet Youngtimerem - raczej jest to dobry kandydat na niego a za jakieś 20 - 25 lat może i na klasyka - to zależy ile egzemplarzy przetrwa ten okres. Ale jak będziesz pilnował oryginalności przy naprawach to jak najbardziej jest to kandydat na klasyka.

Zweryfikowałem swojego przed zakupem jeśli chodzi o przebieg i wizyty w ASO.
Pierwotne zamówienie i zakup nastąpił w Tokio. W wielu miejscach w komorze silnika czy bagażniku na słupkach,
osłonach przeciwsłonecznych są oryginalne nalepki informacyjne BMW w jęz. japońskim.
Na samochód wystawiane są: protokół stanu ogólnego i technicznego (prezentowany przed aukcją)
oraz państwowy certyfikat dotyczący przebiegu wydany przez tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu,
który jest dokumentem okazywanym przy pierwszej rejestracji w WK.
Książka serwisowa zawiera b.dużo informacji co było robione na przeglądach.
Można łatwo rozszyfrować poszczególne pozycje po obrazkach elementów jak i przy pomocy google translatora
w telefonie robiąc fotkę i wybierając tłumaczenie ze zdjęcia.

PiotrWie - 2018-03-29, 16:12

No to w sumie ciekawostka - samochód z kierownica po lewej na rynek japoński - w końcu produkowali E39 z kierownica po prawej.
Ja bym na Twoim miejscu podrążył temat - może to jakaś specjalna wersja która nie miała wersji lewostronnej, takie sytuacje w przypadku Youngtimera mogą podnieść wartość.

GRL - 2018-03-29, 22:47

Samochodów europejskich LHD w Japonii jest na pęczki, to nic nadzwyczajnego.
wuju - 2018-03-29, 23:17

Europejskie auta klasy premium w Japonii przeważnie były kupowane z kierownicą po lewej stronie. Te auta przeważnie były mało używane raczej jako drugie lub trzecie auto. Dużo youngtaimerów jest przywożonych z Japonii do Europy że względu na niewielki przebieg i dobry stan techniczny. Nawet w Polsce jest kilka firm specjalizujących się w ściąganiu takich aut z Japonii

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group