DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Sprawy klubowe - Karta członkowska Klubu Dacia

mekintosz - 2012-03-21, 22:17
Temat postu: Karta członkowska Klubu Dacia
Witam

Dzis pracownik ASO RRG Warszawa Puławska poinformował mnie o ew rabat na przeglad i robocizne :

"Dla klubowiczów "Dacia klubu" mamy 10% rabaty. Użytkownik winien się tylko wylegitymować kartą członkowską."

WTF ? Czy takowa karta istnieje, jesli tak jak ja zdobyc, czy moze wystarczy "wylegitymowac sie" najlejka klubowa ew uszczelka pod maska ;-) ??

Seal - 2012-03-21, 22:46

Myślę, że jak dojdzie w tym roku do skutku zlot na Puławskiej to tą sprawę trzeba chyba odświeżyć.
laisar - 2012-03-21, 23:07

Kratylos napisał/a:
mialy miec waznosc 1 rok

I miały - ale skończyło się na jednorazowej edycji...

stempik - 2012-03-21, 23:11

Kratylos napisał/a:
w lodzi jest 12/15% dla klubowiczow

Jak mi się zdaje nie tylko dla klubowiczów. Ci mili państwo przychodzą do pracy dla zysku. Więc jest całkiem bez różnicy czy to klubowicz czy nie, byle tylko wrócił.

Dar1962 - 2012-03-22, 00:17

a nie wystarczyłaby klubowa naklejka na szybę?
krakry1 - 2012-03-22, 16:38

Ja też kcę taka kartę. :lol:
chriskb - 2012-03-22, 19:47

Nie wiem jak reszta, użytkowników Forum, ale jest możliwość za niewielkie grosze wykonanie kart członkowskich. Dla przykładu zamieszczam link z cennikiem http://www.mediateka.com.pl/zipy/karty_plastic.pdf Co nam jako uczestnikom Forum może dać taka karta:
1. Serwisy ASO bardzo chętnie widzą stałych klientów i zawsze można wytargować zniżkę. Zgadza się oponęci, się znajda i powiedzą ja i tak wytarguję zniżkę bez karty. Po co mam płacić za jakiś kolejny plastyk.
2. Taka karta zaktywizuję środowisko posiadaczy marki. Wynika to z tego, że nadal magia plastyku jest szczególnie postrzegana.
3. Sprzedaż kart klubowych pozwoli na utrzymanie serwisu na profesjonalnym poziomie
I tutaj będzie największy ból, bo nikt nie chce płacić.

Ja uważam,że skromny datek raz na rok podniesie w znacznym stopniu prestiż Klubu

krakry1 - 2012-03-22, 20:06

Popieram pomysł kolegi chriskb.

Ja bardzo chętnie wezmę "złotą kratę" członkowską. :mrgreen:

bebe - 2012-03-22, 22:34

Prestiż to fajna sprawa, zwłaszcza ten płynący z kawałka plastiku :) , ale klub nie ma osobowości prawnej (ani żadnej innej) i oficjalnie nie istnieje, więc w szczególności nie może (legalnie) prowadzić zbiórki kasy, itp.
Osfald - 2012-03-23, 08:21

bebe napisał/a:
Prestiż to fajna sprawa, zwłaszcza ten płynący z kawałka plastiku :) , ale klub nie ma osobowości prawnej (ani żadnej innej) i oficjalnie nie istnieje, więc w szczególności nie może (legalnie) prowadzić zbiórki kasy, itp.


Polskie prawo przewiduje całkowicie zwolnione z opodatkowania darowizny od osób obcych do około 4tyś zł/rok lub na pięć lat (na jednego darczyńcę) jeśli mnie pamięć nie myli.
Wiele "klubów" na tym bazuje ale pamiętac należy, że liczy się jeszcze interpretacja urzedu skarbowego. Jeśli dopatrzą się znamion działalności gospodarczej to jest problem...

stempik - 2012-03-23, 14:12

Ale po co, jak dla mnie jeszcze jedna rzecz która niczemu nie służy.

Już mam jedną kartę rabatową. Dostałem od firmy która założyła opłacalnośc takiej polityki.
I przynajmniej w moim przypadku działa ona średnio.

chriskb - 2012-10-31, 17:42

Wracam do tematu karty członka DKPL.

Temat może być aktualny od nowego roku. Teorie, że US zakwestionuje są nie w pełni prawdziwe. Tak samo, że wystarczy naklejka.

Dla serwisów, byłby to przyczynek do udzielania rabatów za bezpłatną reklamę i jednocześnie członkowie poczuliby prestiż i związek z marką Dacia.

Można wprowadzić gradację kart w zależności od stażu na Forum i MSZ to jest najkorzystniejsze wyróżnienie do stałych uczestników naszego Forum. Nie mam zamiaru robić na ten temat ankiety, gdyż dotychczasowe ankiety miały minimalny odzew.

Zwracam się za tym, dla uczestników Forum a identyfikujących się z DKPL o wpowiedzenie swojej opinii w tym zakresie. Sam jestem ciekawy ilu użytkowników Forum zabierze głos. Po czasie np. 1,5 miesiąca zrobimy podsumowanie i zobaczymy jak identyfikujemy się z DKPL.

Zachęcam do dyskusji.

TD Pedro - 2012-10-31, 18:32

ja jestem na TAK... :-)
Axia - 2012-10-31, 22:22

Pewnie.
rimo - 2012-10-31, 22:30

Ja toże :-P :-)
bebe - 2012-10-31, 22:43

chriskb napisał/a:
Dla serwisów, byłby to przyczynek do udzielania rabatów za bezpłatną reklamę i jednocześnie członkowie poczuliby prestiż i związek z marką Dacia.

Masz jakieś fakty na poparcie owych rabatów? Jaką reklamę? O prestiżu już się kiedyś wypowiadałem. :)

chriskb napisał/a:
Nie mam zamiaru robić na ten temat ankiety, gdyż dotychczasowe ankiety miały minimalny odzew.

Czy nie wypadałoby wyciągnąć jakiegoś wniosku z tego faktu? :)

chriskb napisał/a:
Zwracam się za tym, dla uczestników Forum a identyfikujących się z DKPL o wpowiedzenie swojej opinii w tym zakresie. Sam jestem ciekawy ilu użytkowników Forum zabierze głos. Po czasie np. 1,5 miesiąca zrobimy podsumowanie i zobaczymy jak identyfikujemy się z DKPL.

Wydaje mi się, że utożsamianie kart członkowskich z zaangażowaniem w DKPL jest delikatnym nadużyciem. Widać mniej więcej, kto coś robi w klubie i okolicach, nie widzę sensu w sankcjonowaniu tego kartami.

Tak więc, zupełnie jak pół roku temu :) , pokolorujcie mnie na "nieprzekonany". :]

GDkris44 - 2012-11-01, 07:26

Ja jestem na 3 RAZY TAK
monopios - 2012-11-01, 16:51

bebe napisał/a:
chriskb napisał/a:
Dla serwisów, byłby to przyczynek do udzielania rabatów za bezpłatną reklamę i jednocześnie członkowie poczuliby prestiż i związek z marką Dacia.

Masz jakieś fakty na poparcie owych rabatów? Jaką reklamę? O prestiżu już się kiedyś wypowiadałem. :)

Zgadzam się z bebe, pierw należało by się dowiedzieć czy jakiś serwis/salon jest zainteresowany taką formą współpracy. Bo, bez tego, to taki kawałek plastyku jest delikatnie mówiąc mało sensowny.

Martens - 2012-11-01, 18:22

Mnie taka karta nie jest do niczego potrzebna.
chriskb - 2012-11-01, 18:23

Nie wiem jak w Częstochowie i jak w Warszawie, ale nadal uważam, że w innych ośrodkach może to mieć wpływ na negocjaję cen usług. Trzeba wziąść pod uwagę, że Dacia jako marka nie ma jeszcze przebicia na rynku. Tylko my członkowie klubu możemy to z czasem zmienić.
Sprzedaż wyśmiewanej marki rośnie z roku na rok, a DKPL ma w tym zakresie całkiem pokaźny wpływ na te wyniki. Uważam, że miłośnicy i entizjaści tej marki będą kształtować zachowania rynku w zakresie popularyzacji ekonomicznie uzasadnionego zakupu nowego auta.

bebe - 2012-11-01, 19:25

chriskb napisał/a:
Nie wiem jak w Częstochowie i jak w Warszawie, ale nadal uważam, że w innych ośrodkach może to mieć wpływ na negocjaję cen usług.

Ale ja pytałem o fakty. Rozmawiałeś z jakimkolwiek serwisem, powiedzieli Ci, że jak przyjdziesz z kartą, to dadzą Ci zniżkę? Od tego bym zaczął, nie od kart. Uważam też, że gdyby klub miał osobowość prawną i mógł powiedzieć "zrzeszamy tyle a tyle członków, a tu jest kontakt do osoby odpowiedzialnej", to prędzej ktoś chciałby z nami rozmawiać. Bo teraz to wygląda trochę tak - przychodzi jakiś człowiek z jakąś kartą jakiegoś klubu, którego nawet oficjalnie nie ma, i coś chce. :) Nie wiadomo, dlaczego, po co, i dlaczego właściwie mielibyśmy dawać mu zniżkę (co z tego konkretnie będziemy mieli).

chriskb napisał/a:
Trzeba wziąść pod uwagę, że Dacia jako marka nie ma jeszcze przebicia na rynku. Tylko my członkowie klubu możemy to z czasem zmienić.

Nie bardzo widzę związek między przebiciem na rynku a członkami klubu a kartami klubowymi. Mógłbyś rozwinąć?

chriskb napisał/a:
Sprzedaż wyśmiewanej marki rośnie z roku na rok, a DKPL ma w tym zakresie całkiem pokaźny wpływ na te wyniki.

Jakieś dane na poparcie tej śmiałej tezy?

chriskb napisał/a:
Uważam, że miłośnicy i entizjaści tej marki będą kształtować zachowania rynku w zakresie popularyzacji ekonomicznie uzasadnionego zakupu nowego auta.

Znowu, nie bardzo rozumiem, jaki jest związek między entuzjastami a kształtowaniem zachowania rynku w zakresie popularyzacji zakupu.

Ja bym zaczął od urośnięcia w siłę (bo na razie to jesteśmy małe misie), potem ewentualnie stowarzyszenie czy co tam, potem nawiązanie współpracy z kim tam mamy ochotę na trochę bardziej formalnych, ale i lepszych warunkach, a na sam koniec ewentualnie wisienka na torcie w postaci kart/legitymacji/czerwonych książeczek. :) To jest moje zdanie i ja się z nim zgadzam. :]

monopios - 2012-11-01, 19:44

chriskb napisał/a:
Dacia jako marka nie ma jeszcze przebicia na rynku.

Śmiem twierdzić, że się mylisz. Ponieważ w rankingu sprzedaży stoi dość dobrze, biorąc pod uwagę, jak troszkę wyżej postawieni rywale reklamują się w mediach. A mimo wszystko w poszczególnych miesiącach przegrywali w ilości sprzedanych aut. Np: Chevrolet ostatnie 3 mc. w plecy, Citroen 2 mc., Peugeot i Fiat ostatnie 2 miesiące na podobnym poziomie sprzedaż, a przy nowej ofensywie modelowej statystyki powinny się poprawić na +. Jeszcze chciał bym nadmienić, że w chwili obecnej już jest 150% zeszłorocznej sprzedaż, a do końca zostały jeszcze trzy miesiące.
chriskb napisał/a:
Tylko my członkowie klubu możemy to z czasem zmienić.

Raczej my możemy dać świadectwo jakości dodatnie lub ujemne, reszta należy do zarządu marki.
chriskb napisał/a:
Sprzedaż wyśmiewanej marki rośnie z roku na rok, a DKPL ma w tym zakresie całkiem pokaźny wpływ na te wyniki.

Jw. napisał kol bebe, chciałbym jakieś dane zobaczyć, co do naszej mocy przekonywania Ludu Niewiernego :->

chriskb - 2012-11-02, 05:18

Kol. bebe, i monopios, poczekajcie na podsumowanie w połowie grudnia. Wtedy również wytłumacze jak działa nasz niedoceniany klubowy marketing na przykładach z pomorza.
monopios - 2012-11-02, 14:37

chriskb, ok, poczekać możemy.
Seal - 2012-11-02, 21:50

bebe napisał/a:


chriskb napisał/a:
Sprzedaż wyśmiewanej marki rośnie z roku na rok, a DKPL ma w tym zakresie całkiem pokaźny wpływ na te wyniki.

Jakieś dane na poparcie tej śmiałej tezy?

Zgadzam się z Bebe. Problem polega na tym, że my to "czujemy" ba nawet wiemy, że sprzedaż rośnie dzięki DKPL tylko nie możemy tego udowodnić liczbowo jaki mamy wpływ na rynek a to nie daje nam komfortu w negocjowaniu z potencjalnymi partnerami.

miskowski - 2012-11-03, 00:11

A ja mam pytanie z nieco innej beczki: dlaczego co niektórzy chcą robić z Dacii markę prestiżową? Dacia jest przede wszystkim marką budżetową, co widać, słychać i czuć w każdym samochodzie z tym logo. Chcecie prestiżu? Kupcie Bugatti. ;-)

Nie każdy forumowicz jest entuzjastą wspomnianej marki. Jestem (na razie) zadowolonym użytkownikiem samochodu z daćkowym logo i to mi wystarcza. Forum z kolei jest miejscem do zdobycia cennych informacji związanych z eksploatacją i przy okazji do zawarcia ciekawych znajomości. Od razu wyjaśniam: nie mam nic przeciwko zlotom i innym imprezom, bo sam w takich brałem udział podczas uczestnictwa w innych klubach, ale z doświadczenia wiem, że próby wprowadzania jakichkolwiek podziałów zazwyczaj kończyły się źle.

TD Pedro - 2012-11-03, 09:48

miskowski napisał/a:
próby wprowadzania jakichkolwiek podziałów zazwyczaj kończyły się źle

to i ja pozwolę sobie się dopytać: jaki podział masz na myśli? :-)

miskowski - 2012-11-03, 10:26

Na tych z kartą i tych bez karty. Uwierz mi, że problemy zaczynały się od wiele mniejszych pierdół i są tylko kwestią czasu. Jeśli koniecznie chcecie się wyróżniać i czerpać np. rabatowe korzyści, moim skromnym zdaniem należy wykorzystać w tym celu istniejącą już naklejkę oraz podjąć rozmowy z centralą Renault przedstawiając konkrety. Na przykład okres istnienia forum, liczebność, aktywność pozainternetowa, modernizacje przeprowadzone z powodzeniem. Jeśli znajdzie się ktoś rozsądny w centrali - doceni "obywatelską" inicjatywę.
bebe - 2012-11-03, 12:41

miskowski napisał/a:
Jeśli znajdzie się ktoś rozsądny w centrali - doceni "obywatelską" inicjatywę.

Już docenił, patrz: karty rabatowe. Problem trochę w tym, że Renault jako Renault (Retail Group) ma kilka salonów na krzyż, reszta to koncesjonerzy, a z nimi jest problem z narzuceniem choćby podstawowych zasad, a co dopiero rabaty dla jakichś klubowiczów. Ale - czekam do grudnia. :]

miskowski - 2012-11-03, 13:17

A co stoi na przeszkodzie, żeby napisać do centrali europejskiej? Tam też pracują ludzie i myślę, że nie gryzą. To już jednak zadanie dla miłośników plastiku. ;-) Sceptycyzmu we mnie dużo i nadal twierdzę, że silenie się na prestiż pod postacią kart członkowskich jest zbędne. Zamiast marnować energię na tego typu akcje - lepiej skupić się na działaniach czysto internetowych: zmiana szaty graficznej, sieciowa akcja promocyjna czy coś w tym rodzaju. Nie próbujcie tylko robić z Dacii czegoś, czym nie jest i nigdy nie będzie.

To proste wozidła służące do przemieszczania się i nie będą niczym więcej. Mają sporą rzeszę sympatyków i myślę, że to wystarczy. Zresztą po co komu klub, w którym ciężko policzyć członków? Czy kameralne spotkania w kilkanaście/kilkadziesiąt osób nie są lepsze od masówek dla ludu? No ale to tylko moje zdanie i wcale nie musicie się z nim zgadzać. Uczciwie jednak mówię, że parciu na prestiż sprzeciwiam się całom dostępnom siłom i godnościom osobistom. :-D

monopios - 2012-11-03, 15:45

miskowski napisał/a:
Nie próbujcie tylko robić z Dacii czegoś, czym nie jest i nigdy nie będzie*.

Niestety, tego nie wiemy jakie będą/są plany zarządu firmy, kiedyś pewna marka stworzona za czasów nazizmu, też miała być budżetowa i dla ludu, a teraz uważana jest za premium - przynajmniej w naszym kraju.



*podkreślenie moje

malygabrys - 2012-11-03, 15:51

No i chyba "misiek" ma rację - auto to auto, rzecz nabyta i za chwilę może być inna. Na dodatek niedługo będzie to marka masowa (patrz wzrost sprzedaży i rejestracji), a ilu jest użytkowników w klubie - 1000 dusz? a zarejestrowanych aut 30000, 50000 czy więcej ...
Więc jesteśmy jakimś procentem użytkowników daciowozów i pewnie będziemy coraz mniejszym procentem w tej masie.
Tylko spokój może nas uratować :-P przed prestyżem :-P

TD Pedro - 2012-11-03, 17:27

a może gdyby "umasowić" członkostwo to zyskalibyśmy mocniejszą kartę przetargową? (i nie chodzi bynajmniej o wtrącany żartem przy różnych tematach "prestiż"), samochód rzecz nabyta i wcześniej czy później zbyta ale będąc bieżącym posiadaczem Dacii i jednocześnie członkiem :oops: /członkinią DKP może udałoby się w tym czasie coś wymiernego z tego fakty wynieść :lol: ... spróbować - w myśl maksymy "chcącemu nie dzieje się krzywda" - nie zaszkodzi :-) ...
miskowski - 2012-11-03, 17:42

Monopios - VW nigdy nie będzie marką prestiżową z powodu nazwy. To był, jest i będzie Ludowóz. A to, że zarządowi "się o tym zapomniało" to już inna bajka. ;-) Zresztą w Polsce za marki premium uważane są też Ford i Opel, więc spuśćmy na to zasłonę milczenia. ;-)

Malygabrys - slusznie prawisz. :-D Natomiast "miskowskiego" używam, bo "misiek" był zajęty. :-D

TD Pedro - i to jest pomysł. Dlatego właśnie wspomniałem o akcji w Internecie, bo tu najłatwiej pozyskać nowe dusze. Niemniej jednak myślę, że pisząc liścik do centrali europejskiej już teraz można spokojnie stwierdzić, że napisany został przez przedstawiciela największego w Polsce klubu, zrzeszającego sympatyków Dacii. Taki marketing dostosowany do sytuacji. :mrgreen:

A korzyści i tak wynosimy. Może nie tak wymierne, jak te widoczne przy wizycie w ASO, ale tak z ręką na sercu: ile osób nie podjęło decyzji o zakupie daćki czytając posty na forum? Czy przypadkiem nie powstała tu spora frakcja miłośników opcjonalnych termometrów? A czy przypadkiem oponek zimowych to niektórzy nie zakupili pod wpływem doradztwa forumowych kolegów? Ilu kolegów nie wpychało paluchów w fabryczne wiązki dokonując różnych udziwnień? ;-) To właśnie jest siła oraz kapitał tego miejsca i nie należy ich niszczyć kawałkiem plastiku czy innymi głupotami.

jjmalin - 2012-11-04, 08:38

pomysł jak najbardziej fajny tylko... jak prekonać serwis że na podstawie takiej karty jakiś rabacik np 10% mi się należy. Warszawa czy Łódź sobie poradzą. A co np z serwisami / salonami gdzie jest tylko Renault ? Lub w województwach gdzie jest bardzo mało salonów ? RRG musiałoby na tej podstawie zrobić rozporządzenie że dla członków DKPL legitymujących się imienną kartą ( łącznie z numerem rejestracyjnym np... ) jest np tyle i tyle zniżki na to, na tamto, siamto
mausi64 - 2012-11-05, 08:40

chriskb napisał/a:
Wracam do tematu karty członka DKPL.

Temat może być aktualny od nowego roku. Teorie, że US zakwestionuje są nie w pełni prawdziwe. Tak samo, że wystarczy naklejka.

Zwracam się za tym, dla uczestników Forum a identyfikujących się z DKPL o wpowiedzenie swojej opinii w tym zakresie. Sam jestem ciekawy ilu użytkowników Forum zabierze głos. Po czasie np. 1,5 miesiąca zrobimy podsumowanie i zobaczymy jak identyfikujemy się z DKPL.

Zachęcam do dyskusji.


3 x TAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jak najbardziej "ZA" :mrgreen:

okey32 - 2012-11-06, 10:42

Sama centrala czy nawet każdy salon oddzielnie powinien byc zainteresowany współpraca z naszym klubem.
Ile osób przychodzi do salonu oglada samochody i nie jest zdecydowanych na zakup. oczywiscie sprzedajacy zachecaja jak mogą ale ludzie też i myśla i nie każdy da sie nabrać na te marketingowe gadki . A gdyby tak sprzedawca zaproponował nasz klub jako dodatkowe źródło informacji to na pewno przynioslo by to jakies korzyści dla nich i zainteresowany mial by informacje z pierwszej ręki i odpowiedzi praktycznie na wszystkie pytania . Oczywiscie salony musialy by równiez dbać o swoja renome i dbać o to abyśmy pisali o nich dobrze bo moze wyjśc ze wspólpraca z nami wyjdzie na ich niekorzyść :mrgreen:
A ogólnie jestem za każda forma współpracy

miskowski - 2012-11-06, 10:58

Obawiam się, że sprzedawca/dealer nie ma żadnego interesu aby kierować potencjalnego klienta w miejsce, gdzie nie wszytskie opinie sa pochlebne, a i o awariach wspomina się dość często. Nieważne, że zazwyczaj są to pierdoły. W oczach przeciętnego Kowalskiego spalona żarówka = Dacia się psuje. Jedyną możliwościa jaką widzę, jest stworzenie ze wszech miar rzetelnego źródła informacji, czyli kontynuowania obecnej linii. Reklama w dużej mierze "zrobi się" za pomocą poczty pantoflowej.

I naprawdę proponuję przemyślenie kwestii odświeżenia szaty graficznej forum. Masa ludzi zwraca na to uwagę, a phpBB nie dość, że w standardzie wygląda średnio, to jeszcze jest powszechne jak kajzerki w spożywczym. I znowu przeciętny Kowalski wejdzie na forum, zobaczy to co widział już setki razy w innych miejscach i bez zagłebiania się w zawartość posurfuje dalej. Mało tego: nawet jesli kiedyś wpomni, że znalazł takie forum - raczej nie wyrazi się o nim pochlebnie. Pierwsze wrażenie jest naprawdę cholernie ważne.

laisar - 2012-11-06, 11:50

miskowski napisał/a:
proponuję przemyślenie kwestii odświeżenia szaty graficznej forum

Myślimy od dawna, możesz dołączyć (;


miskowski napisał/a:
Pierwsze wrażenie jest naprawdę cholernie ważne

Jesteśmy jak same dacie - antysystemowi...

Bardziej serio: nie chciałbym uderzać w wysokie tony elitarności, ale konieczność wykonania pewnego wysiłku - np pomęczenia się (choćby wizualnego) z antycznym phpBB - MSZ póki co dobrze jednak wpływa na dobór klubowiczów.

Oczywiście, we wszystkim należy zachować umiar i faktycznie powoli zaczynamy się docierać do granicy zbytniej archaiczności - ale śliczność, łatwość i zbytnia popularyzacja może się skończyć "onetyzacją", co też nie będzie dobre.

W każdym razie wygląda na to, że zbliżamy się do osiągnięcia masy krytycznej i zmiany zostaną w końcu wprowadzone.


(I osobiście mam nadzieję, że skończy się to lepiej niż poprzednim razem kiedy mi się tak wydawało /: ).

Martens - 2012-11-06, 11:55

laisar napisał/a:
Oczywiście, we wszystkim należy zachować umiar i faktycznie powoli zaczynamy się docierać do granicy zbytniej archaiczności


Jednakowoż pamiętajcie, że lepsze jest wrogiem dobrego! Uwielbiam to forum także za to, że jest proste, przejrzyste i nie ma zbędnych "wodotrysków". Jedyne, co mi nie odpowiada, to funkcjonowanie wyszukiwania, ale jakoś nauczyłem się z tym żyć ;-)

miskowski - 2012-11-06, 12:57

Martens, ja wcale nie nawołuję do radykalnych zmian. Jednak w sieci jest dostępnych co najmniej kilka ciekawych skinów do phpBB i można byłoby je wykorzystać.

Laisar - wspomniana "onetyzacja" jest moim skromnym zdaniem również wysoce niepożądana. Jednak przyznasz, że czym innym jest odświeżajace pomalowanie ścian, a czym innym kapitalny remont mieszkania. Proponuję jedynie kosmetykę. Tak wizualną, jak i "działową". Dzięki temu forum może jedynie zyskać. Natomiast jeśli mogę się jakoś przydać - jestem do dyspozycji.

Farurej - 2012-11-06, 13:59

Ja też się zgłaszam. Czekam na autko, więc mam trochę czasu... :)
Wprawdzie umiejętności niewiele, ale chęci dużo.

chriskb - 2012-12-17, 12:49

Zgodnie z deklaracjązanmieszczam krótkie podsumowanie wprowadzenia "Karty Członka DKPL". Na początek trochę statystyki.
Na Forum mamy zarejestrowanych 1480 użytkowników. Na podstawie statystyk, widać, że aktywność ma wzrostowy trend, aczkolwiek dane z logowań wskazują, że liczba aktywnych jest dużo niższa niż zarejestrowanych. Na podstawie danych z Forum mamy następujące informacje.
40-stu użytkowników nie zalogowało się powtórnie po pierwszej rejestracji.
Następne dane to brak logowań od:
2008 rok - 12-stu,
2009 rok - 38-u
2010 rok - 81
2011 rok - 187.
Przyjmując sugerwane kryterium o braku aktywności przez kolejne 6 miesięcy brak logowań w roku 2012 przedstawia się następująco:
Od stycznia 2012 - 45; lutego 2012 - 42; marca 2012 - 47; kwietnia 2012 - 57 i maja 2012 - 48. Na tej podstwie możemy stwierdzić, że mamy 883 aktywnych użytkowników

Moim zdaniem jest to całkiem spora liczba. W dotychczasowych ankietach i postach mających znamiona ankiety wypowiadało się nieco ponad 9% aktywnych użytkowników. Na tej podstawie stawiam tezę, że brak pewnych uregulowań i bardzo demokratyczne podejśćie pokazuje na to, że jeszcze nie nastał czas na wprowadzanie zmian. Moją tezę opieram na tym, że nie całe 10% użytkowników będzie podejmowało decyzję za lub przeciw i narzuci ją większości.
Wypływa z tego wniosek, że należy podjąć działania mające na celu podniesienie aktywności użytkowników poprzez, jeżeli jest to możliwe uatrakcyjnienie formatu Forum, może uregulowania niektórych kwestii dotyczących działalności czy też innych sugerowanych przez żytkowników zmian np. dotyczących martwych dusz itp.

monopios - 2012-12-17, 18:08

chriskb, no dobrze, ale miałeś nam wytłumaczyć zasady działania tej "Karty Członka DKPL" na pomorzu, a nie o statystykach opowiadać.
chriskb - 2012-12-17, 23:12

monopios,

Zasada działania dla kart członkowskich jest niezależna od lokalizacji. Wdrożenie karty to proces, który musi być zaakceptowany po pierwsze, w naszym przypadku przez zarejestrowanych użytkowników Forum. Po drugie muszą powstać regulacje związane z uznaniem Regulaminu Forum, Regulaminem Klubu, Regulaminem Karty Członkowskiej, zapewnieniem Ochrony danych osobistych oraz w dalszej kolejności działania informacyjne o celach działalności klubu, działania lobbingowe w celu uzyskania korzyści dla posiadaczy karty klubowej. Po trzecie musi być wola w podjęciu takich działań przez obecnych użytkowników Forum.
Jeżeli kolega potrzebuje bardziej szczegółowych informacji to proszę pisać na mój mail.
Obecnie nie widzę takiej woli, aby można było ten proces wdrożyć, co wyraziłem w poprzednim poście.
Uważam, że każdy użytkownik naszego Form ma masę pomysłów jak zwiększyć atrakcyjność zawartych na Forum informacji.

eplus - 2012-12-18, 07:01

Drodzy Koledzy, na salonie mogłyby wisieć takie transparenty, jak kiedyś na poborze do armii: dla wchodzących "Witamy Was", a dla wyjeżdżających "Mamy was". Prawda jest taka, że nikt za darmo robić nie lubi (ja też). Jeśli do serwisu przyjedzie klient, który kierownikowi wpycha za każdym razem koniak do szuflady, a recepcjonistce podaje dokumenty razem z tabliczką czekolady, i drugi, który wymachuje jakąś karteczką i mówi "Musicie... Mi się należy..." i jeszcze chce 10% zniżki - to jak sądzicie - kto będzie szybciej i lepiej obsłużony, a kto na odczepnego i byle jak? Może to brutalna, ale życiowa prawda, niekoniecznie w odniesieniu do Renault ani w ogóle do motoryzacji. :-( :-(
PS. PHP BB działa na każdym komputerze i szybko się ładuje.

monopios - 2012-12-18, 18:39

chriskb, rozumiem ten problem z wdrożeniem czegokolwiek, właśnie z tych podstawowych względów jakie wymieniłeś, tzn. połowa tego klubu w praktyce nie istnieje lub jest na tyle rzadkim gościem, że to co tu się dzieje, to całkowicie mu lata i powiewa. I tak jak wcześniej zauważyłeś, te 10% podejmujących jakieś decyzje, to w rzeczywistości około 30% logujących się. I dopóki niezostanie rozwiązany problem z kontami widmo i brakiem jasnych zasad działania tego forum/klubu, to do tego czasu będziemy w ciemnej d.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group