DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Sprawy klubowe - Podziękowanie i pożegnanie

psur - 2012-09-14, 16:40
Temat postu: Podziękowanie i pożegnanie
Po 5 latach i 86 tys. km rozstałem się dzisiaj z Loganem i w ogóle z Dacią - przynajmniej na najbliższych kilka lat. Chciałbym podziękować Koleżankom i Kolegom za mile spędzone chwile, a przede wszystkim za życzliwość i mnóstwo wiedzy, którą posiadłem czytając i pisząc na forum. Oczywiście będę tu jeszcze czasem zaglądał, ale pewnie dużo rzadziej (choć ostatnio i tak nie byłem już taki aktywny jak kiedyś).

Logan dobrze mi służył i jego zakup przed pięcioma laty uważam za bardzo dobrą decyzję. Sentyment do niego pozostanie na zawsze, bo to było moje pierwsze auto.

Życzę mało awarii i dużo radości za kierownicą Dacii!

benny86 - 2012-09-14, 16:46

Oby nowemu właścicielowi Logan służył tak dobrze jak Tobie. Zdradzisz nam do czego się przesiadasz?
Marek1603 - 2012-09-14, 18:16

No to trzymaj się i odwiedzaj nas czasem.
TD Pedro - 2012-09-14, 18:46

szkoda :-( oczywiście na forum DKP zawsze bedziesz mile widziany :-)
równie dużo co Dacii zadowolenia z użytkowania nowego bolidu życzę... :-)

psur - 2012-09-14, 19:58

benny86 napisał/a:
Oby nowemu właścicielowi Logan służył tak dobrze jak Tobie. Zdradzisz nam do czego się przesiadasz?


Na razie na autobus :) Jak odbiorę (jeszcze ok. 2 tygodnie) to zdradzę.

ian - 2012-09-17, 20:24

Psur, please... Podziel się wiedzą na jaki samochód przesiadłeś się z Dacii Logan Access. Bardzo to mnie ciekawi. Jeśli nie chcesz ujawniać jaki to pojazd, to chociaż napisz jakie rozważałeś, brałeś pod uwagę przy zakupie. Please...
psur - 2012-09-18, 18:01

No dobra, chwalę się - Skoda Roomster
wiciu_r - 2012-09-18, 19:04

Bardzo ładne auto, osobiście uważam, że lepsze od VW. Przy wybieraniu auta też była rozpatrywana, ale organoleptycznie stwierdziłem, że jednak Lodgy jest pakowniejsza, a to był głowny priorytet.
Gratuluję i bezpiecznej, bezawaryjnej jazdy.

psur - 2012-09-20, 05:31

Silnik 1.4 85 KM, bez gazu. Zastanawiałem się 1.2 TSI 85 KM, ale po pierwsze był trochę droższy (chociaż za jakiś czas by się zwrócił na benzynie), a po drugie bałem się trochę awaryjności, bo różne opinie o tym voklsavagenowskim TSI krążyły.

wiciu_r napisał/a:
Gratuluję i bezpiecznej, bezawaryjnej jazdy

Dziękuję i wzajemnie!

ian - 2012-09-20, 19:05

Cytat:
a jaka cena finalna ?

No już, nie męczcie człowieka :mrgreen: . Dobrze, że się przyznał, że kupił Skodę :-D :oops: Podejrzewam, że w granicach 51-54 tyś zł.

Psur, widziałeś Dokkera :?: Podjechać Roomsterem do salonu Dacii, zaparkować obok niego samochód. Wysiąść ze Skody, popatrzeć, pooglądać :-P ...

psur - 2012-09-20, 19:51

Cena finalna to tajemnica handlowa :) No ale wiadomo, że oscyluje wokół tych cennikowych, a najtańsze Roomstery są od ok. 39 tys. zł, bo dają urzędowy rabat 9 tys. zł na 1.4 16V, a 4,5 tys. zł na inne wersje.

Na Dokkera nie patrzyłem, bo jeszcze go nie było, ale z tego co widzę po cenie, spalaniu i osiągach oraz pobieżnym zerknięciu na wyposażenie to rewelacji nie ma. Pewnie główną zaletą będzie przestronność, bo tu Dacie nie mają konkurencji (szczególnie na tylnej kanapie), ale jak ktoś tego nie potrzebuje no to oferta nie rzuca na kolana. To już nie te czasy, że kupowałem Logana 10 tys. zł taniej od konkurencji (Linea czy Astra II).

Stepway - 2012-09-20, 20:57

psur napisał/a:
(...)To już nie te czasy, że kupowałem Logana 10 tys. zł taniej od konkurencji (Linea czy Astra II).


Dokładnie o tym samym pomyślałem, gdy przeczytałem pierwszy post o Twoim rozstaniu z Dacią. Są to nadal relatywnie tanie samochody, ale konkurencja depcze po piętach i jest wybór.

Kolejna marka, która przebojem wbiła się na rynek.

Daras - 2012-09-20, 21:33

"...konkurencja depcze po piętach i jest wybór"

Imponującą mi Dacię Lodgy z kapitalnym bagażnikiem można nabyć za około 50 tyś. zł z benzynką i chyba za około 60 tyś. zł z dieselkiem.

Podpowiedzcie mi, proszę, jaki mam jeszcze wybór w tej czy podobnej cenie.

Sprawdzałem Forda C-maxa, Opla Zafirę, Mazdę 5 - i niestety do tych autek porównując z Lodgy musiałbym dorzucić, troszkę dorzucić - wyszło mi od 20 do 40 tysi więcej za te cuda.

Jakie zatem minivany wchodzą w grę w cenie około 60 tyś?

Stepway - 2012-09-20, 23:21

Daras, patrzysz po swoich potrzebach. W kategoriach "krówek", długich wygodnych rodzinnych samochodów, Logdy wydaje się nie mieć na dziś konkurencji.

Gdy jednak spojrzeć na rynek samochodów miejskich, atutem Logana czy nawet później Sandero była cena. Oczywiście MCV'ka pokazała że przerośnięte kombi może mieć 7 pełnowartościowych miejsc w równie zaskakującej cenie.

Dziś sprawa wygląda tak, że mając 30-35tyś złotych jest w czym wybierać z segmentu wozidełek. Właściwie każda marka ma w swojej ofercie niskobudżetowy samochód.
Skoda, Citroen, Renault, Toyota, VW, Kia, Chevrolet... i inni. Nie oszukujmy się, nie tylko Dacia dziś się liczy w grze.

ian - 2012-09-20, 23:36

Cytat:
Dziś sprawa wygląda tak, że mając 30-35tyś złotych jest w czym wybierać z segmentu wozidełek. Właściwie każda marka ma w swojej ofercie niskobudżetowy samochód. Skoda, Citroen, Renault, Toyota, VW, Kia, Chevrolet... i inni.

Renault Twingo
Silnik: 1,2 l, 75 KM Cena: od 31 950 zł
Volkswagen Up
Silnik: 1,0 l, 60 KM Cena: od 31 290 zł
Kia Picanto
Silnik: 1,0 l, 69 KM Cena: od 29 990 zł
Dacia Sandero
Silnik: 1,2 l, 75 KM Cena: od 29 900 zł
Citroen C1
Silnik: 1,0 l, 68 KM Cena: od 29 900 zł
Skoda Citigo
Silnik: 1,0 l, 60 KM Cena: od 28 990 zł
Suzuki Alto
Silnik: 1,0 l, 68 KM Cena: od 28 900 zł
Chevrolet Spark
Silnik: 1,0 l, 68 KM Cena: od 26 990 zł
Fiat Panda Classic
Silnik: 1,2 l, 69 KM Cena: od 26 990 zł

Za:
W zestawieniu najtańszych modeli dostępnych w polskich salonach zebraliśmy 10 aut, których cena oscyluje między kwotą 27 a 32 tys. złotych.
http://moto.onet.pl/332635,galeria.html?node=27

dragon - 2012-09-21, 07:38

No ale to Dacia zaczęła ruch, który skutkuje obniżaniem cen dla klientów. Dwa lata temu, szukając auta rodzinnego, nie znalazłem NIC co byłoby porównywalne cenowo z dusterkiem. No może jakież używki. Wolałem dołożyć parę złotych i mieć autko nowe. A porównywałem i skodę i kię i chewroleta. Teraz się to zmienia. Czyli jednak się da robić auta tańsze dla klienta?
Ja jeszcze zostaję parę latek przy daci. Pozdrawiam i szerokosci! ;-)

kukubara - 2012-09-21, 07:53

Dokladnie tak!
Trzy lata temu Dacia byla wyraznie tansza, teraz juz jest tylko troche tansza...

Teraz wykonali badzo dobry ruch z Lodgy i Dokkerem - atakuja kolejny
segment rynku. Konkurencji dla Lodgy praktycznie nie ma zadnej...

Sam potrzebuje bagaznik 110x110cm i chyba kupie Lodgy wlasnie...

Cokolwiek innego tej wielkosci jest 20 lub wiecej tys. drozsze...

q

Prezes - 2012-09-21, 08:00

kukubara napisał/a:
Trzy lata temu Dacia byla wyraznie tansza, teraz juz jest tylko troche tansza...
Ale teraz ma model, który ma 4 miejsce sprzedaży w tym roku :mrgreen:
kapelusznik - 2012-09-21, 08:05

jeżeli nie porównuje się wielkości aut, to rzeczywiście Dacia najtańsza nie jest

nie wiem jaka będzie cena nowego Logana, ale jeżeli podobna do starego, to nie znajdziecie innego tak dużego auta w tej cenie

i tyle

ian - 2012-09-21, 10:51

Cytat:
Dacia jest za droga

Cytat:
Trzy lata temu Dacia była wyraźnie tańsza, teraz już jest tylko troche tańsza...

Cytat:
Rzeczywiście Dacia najtańsza nie jest

Pochwalam bardzo taki sposób myślenia :-D Jak wcześniej napisałem:

Jak teraz się zajrzy do cennika Dacii, to w żaden sposób nie jest on już konkurencyjny z cennikami jakie możemy zobaczyć w innych salonach. Najniższa cena to obecnie 32.550zł za MCV i 33.550zł za Sandero - modele, których produkcja i sprzedaż niedługo się zakończy.

Dolną część cennika (od 27.000 do 33.000 zł) można bardzo łatwo i szybko zapełnić np. starym Sandero w wersji Classic (jak Panda u Fiata) z dwoma wersjami wyposażenia Access (np.: 26.550zł) i Ambiance (np. 29.550zł), lub jak najdłużej produkowanym MCV w tej samej cenie w jakiej jest on teraz oferowany-32.550zł, oraz jakaś wersja limitowana za np.: 35.550zł. Zarówno Sandero i MCV napędzane jednym tylko silnikiem benzynowym o mocy 84 KM.

Jednak... Polska to dziwna kraina. Zdecydowana większość społeczeństwa jest za biedna, by kupować nowy samochód (niestety :evil: ). Od 6.000-8.000zł do 16.000-18.000zł to niby całkiem sporo gotówki, ale za mało, by pokazać się w salonie. Jak mój znajomy stwierdził: "Słuchaj, do salonu idziesz dopiero jak już masz całkiem sporo gotówki i możesz kupić dobrze wyposażony samochód. Wtedy masz już jakieś pole manewru: kupisz klimę za kilka tysięcy, sprzedawca da Tobie większy upust. Takie kupowanie to jest jakaś forma inwestycji. Dlatego drugim sposobem na kupno pojazdu jest jego zakup na firmę, a jeździsz i tak tylko z rodziną." To się nawet potwierdza w praktyce, bo ostatnie zakupy sąsiadów to np.: Ford Fiesta i Seat Ibiza kombi za około 51.000-52.000 złotych.

Rynek wyznacza profil sprzedaży Dacii: tanie samochody i tak za drogie, tańszych nie będzie, bo producent patrzy na zyski, filantropem nie jest, a zainteresowanie kupujących budzą wyłącznie droższe, dobrze wyposażone wersje. Wtedy i klienci są zadowoleni i producent, bo więcej zarabia na sprzedaży droższych modeli.

yakov - 2012-09-21, 12:48

Hm - nie zgodę się zupełnie (zaznaczam, że fanbojem nie jestem - jakby mnie było stać, to zapewne kupiłbym innego SUVa) - wszystkie samochody w tym porównaniu (nie licząc Sandero), to samochody tzw. klasy A. W ramach tego porównania jest to jak najbardziej OK - chodzi tylko i wyłącznie o cenę. Jeśli zaś chcemy porównywać samochody tej samej klasy (B) to chyba wyjdzie Sandero na prowadzenie.

A poza tym wcale nie ma potrzeby opuszczać naszego forum - co widać na przykładzie kolegów Kratylosa i Prezesa.

Daras - 2012-09-21, 14:13

Ech - niezbyt jasno się wyraziłem i określiłem.
Kolega szuka powoli autka rodzinnego, pakownego - coś w rodzaju Lodgy/Dokker.. Nie jest jednak do Daci przekonany. Pytałem Was o ceny i modele - ale nie małych autek miejskich.

Stepway - tak patrzę po swoich potrzebach - jak chyba każdy z nas.
Ian - tak w przytoczonym przez Ciebie porównaniu najniższego segmentu Sandero ma konkurencję - przynajmniej cenową.

Piszę w temacie Psura - Skody Romster i o porównywalnych gabarytowo (lub większych) autkach. Romster jest ok, upust faktycznie do 9150 zł - ale..... co jeszcze? Co dalej może cenowo na płaszczyźnie bagażnika powyżej 500-600 litrów z Dokkerem i Lodgy konkurować?

Jeśli ktoś podpowie - zaoszczędzi mi internetowych, czasochłonnych poszukiwań. :-)


A na marginesie wspomnę, że nie bardzo widzę konkurencję cenową w SUVach do Dustera.

Ale mogę się oczywiście mylić.

Daras - 2012-09-21, 14:42

Ian -

- rozumiem, że przytoczone przez Ciebie autka mają podobną cenę. I ok.
Sądzę natomiast - patrząc na wymiary tych aut, pojemności ich bagażników, że wymienione pojazdy (często klasa mini) tak się mają do Sandero, jak ona sama, Sanderka ma się do np. mazdy 3 czy miśka Lancera - dzieli te autka po około pół metra na długości i wiele litrów bagażnika. Do tego dochodzi przestrzeń w środku pojazdu..

Dla mnie np. Twingo, Alto czy Spark - to auta jednak "nieco" różniące się od Sandero.

Oczywiście - ważne dla mnie aspekty nie muszą wcale być tożsamo ważne dla innych :-)

.. ale to jest pół metra.

Prezes - 2012-09-21, 14:51

Daras napisał/a:
Dla mnie np. Twingo, Alto czy Spark - to auta jednak "nieco" różniące się od Sandero.
Też mi się wydaje, że Sandero to raczej można porównywać z Aveo nie ze Sparkiem, z Clio nie z Twingo, itd.
benny86 - 2012-09-21, 14:56

Daras napisał/a:
Kolega szuka powoli autka rodzinnego, pakownego - coś w rodzaju Lodgy/Dokker.. Nie jest jednak do Daci przekonany. Pytałem Was o ceny i modele - ale nie małych autek miejskich.

No więc jeśli naprawdę priorytetem jest maksymalna przestronność bardzo trudno o konkurenta dla LOdgy/Dokkera, ale nie ma rzeczy niemożliwych.
Dla lodgy może alternatywą być Orlando - mały bagażnik, ale za 7 osobowy standardzie, uwzględniając rabaty które są niemalże cały czas za 60kzł masz z klimą i metalikiem. Koledzy wspominali że 3 foteliki nie wejdą. Za to silnik 1.8 140KM dość sprawnie sobie radzi, w mieście spalając te 10 litrów czyli minimalnie więcej niż w cruzie.

Dla Dokkera alternatywą może być Fiat Doblo, ale jest on droższy. Nawet po rabatach, jakaś sensowna wersja (klima, metalik, podstawowy silnik 1.4 95KM) te 55-56 tys. zł kosztuje. Dokker ma słabszy silnik, ale dopasażony laureat będzie pewnie 8-10 tys. zł tańszy (dla mnie to duża różnica, każdy musi sam ocenić). Peugeot Partner też może być pewną alternatywą - do 60kzł można znaleźć diesla, benzyniaka nawet poniżej 55kzł, ale jest mniej przestronny. Kangoo podobnie cenowo wychodzi.

Jak dla mnie największym atute Dacii jest przestronność, głównie na tylnej kanapie. Jeśli jednak nie potrzebujemy maksymalnie dużo przestrzeni, alternatywnych rozwiązań jest sporo.

Daras - 2012-09-21, 16:32

Dzięki Benny :-)

Orlando jest ciekawą koncepcją.

wiciu_r - 2012-09-21, 18:50

A mnie Dacia skusiła potencjalnym prymitywizmem. Wziąłem benzynkę bo jak mam nadzieję po gwarancji Pan Jasiu po sąsiedzku, mający 4 klucze na krzyż mi ja naprawi. Nie ma koszmaru zwanego szyną CAN, jak będę chciał założyć hak to zwyczajnie założę bez dokupowania do świateł jakiegoś chorego modułu na hallotronach za 1200zł.
Początkowo rozpatrywałem Kia Sportage, ale jest to mniejsze, skomplikowane jak cholera, wymiana filtra FAP kosztuje 16000zł, AC płacimy jak za zboże, a poza tym wszystkim Dacia mi się niesamowicie podoba, jest w tych autach jakiś rys prostackiej przebojowości kojarzącej mi się z sylwetką citroena ZX, którym jeździłem 15 lat temu, a młody nie był.
Przy Dacii przypominam sobie młode lata.

ian - 2012-09-21, 20:12

Nadwozia 5 drzwiowe, ceny bez promocji, rabatów, upustów:

Dacia Sandero
Silnik: 1,2 l, 75 KM Cena: od 33 550 zł
Chevrolet Aveo
Silnik: 1,2 l, 70 KM Cena: od 36 490 zł
Fiat Punto
Silnik: 1,2 l, 69 KM Cena: od 36 490 zł
Citroen C3
Silnik: 1,1 l, 60 KM Cena: od 37 450 zł
Skoda Fabia
Silnik: 1,2 l, 60 KM Cena: od 38 550 zł
Opel Corsa
Silnik: 1,0 l, 65 KM Cena: od 38 700 zł
Renault Clio
Silnik: 1,2 l, 75 KM Cena: od 39 990 zł
Kia Rio
Silnik: 1,2 l, 85 KM Cena: od 40 490 zł
Toyota Yaris
Silnik: 1,0 l, 69 KM Cena: od 41 700 zł
Peugeot 208
Silnik: 1,0 l, 68 KM Cena: od 42 900 zł
Suzuki Swift
Silnik: 1,2 l, 94 KM Cena: od 42 900 zł

Ps. W przypadku Citroena i Fiata mały problem z ceną, gdyż wprowadzili do odwołania stałe ceny promocyjne (faktyczny cennik wygląda zupełnie odmiennie od tego oficjalnie publikowanego).

W takim porównaniu faktycznie Sandero deklasuje rywali :lol:

benny86 - 2012-09-21, 20:18

ian napisał/a:
W takim porównaniu faktycznie Sandero deklasuje rywali

Tylko że porównanie jest kompletnie nieżyciowe - o ile w przypadku dacii trudno o jakiś istotny rabat, w zasadzie max jaki widziałem w ofertach to 2-2,5 kzł, o tyle inny sypią jak z rękawa rabatami, od 3-4 do nawet 10-11 kzł w droższych wersjach... Więc cenowo aż tak atrakcyjnie to nie wychodzi.

ian - 2012-09-21, 20:28

Cytat:
porównanie jest kompletnie nieżyciowe

Jak najbardziej aktualne i życiowe ;-) . Dokładnie porównałem aktualne cenniki producentów w internecie, a kilka nawet na żywo w salonie. Dacia ciągle może zgodnie z prawdą może cieszyć się tytułem najtańszej marki. Na Punto niższej ceny się nie uzyska, na Fabię z silnikiem 1,2 l, 60 KM promocji i rabatów brak. Tak Skoda czyni: im mocniejszy silnik i bogatsze wyposażenie tym większy upust.

Dyziek - 2012-09-21, 20:31

Widze, ze kolega ian sie poprawil - zestawienie 5d, klasa B :) Chwali sie, bo na temat :)
Czesc z Was sie skarzyla, ze Dacka podrozala. I tak, i nie
Mam katalog samochodow z kw.2009 - MCV kosztowala 34.650 bazowo. Teraz masz 32.550 *(choc chyba niedawno bylo kolo 34 czy 36 tysi). Fakt, po doposazeniu kiedys miescilem sie w 39 tysiacach (tak mi sie zdaje), teraz w 42, ale byl silnik 1.4...
Ale :)
1) Inflacja w latach 2009 - 2012 to odpowiednio: 3,5%, 3,1%, 4,3%, 4,3 (prognozowane) - dane z Wikipedii
2) kurs eur spadl od stycznia 2009 o 0,92% , wiec histerii nie ma

Wybaczcie , ale nie chce mi sie szukac danych inflacyjnych z UE.

Popatrzcie wiec sobie na utrate wartosci bezwzglednej naszej zlotowki i odpowiedzcie sobie, na ile faktycznie samochody zdrozaly.

Trzeba oddac sprawiedlowosc, ze Dacka namieszala na rynku razem z kryzysem i polityka wspierania sprzedazy nowych aut. Wiele cen cennikowych jest polem do znacznej dyskusji.
Z pewnoscia podrozaly ceny eksploatacji pojazdu - od paliwa, po uslugi serwisowe...

Edit:
zapomnialem tez dodac, ze Dacka podniosla poziom wyposazenia bazowego (zwlaszcza w bezp.). Owszem, wymog prawny (i rynku), ale to niezaprzeczalny fakt: poduszki, napinacze - Logan inaczej sie prezentowal

benny86 - 2012-09-21, 20:42

ian napisał/a:
Na Punto niższej ceny się nie uzyska, na Fabię z silnikiem 1,2 l, 60 KM promocji i rabatów brak

Czy aby na pewno?
http://otomoto.pl/skoda-f...-C25854476.html
http://otomoto.pl/skoda-f...-C25138779.html
i wiele, wiele innych...
Z pozostałych samochodów:
http://otomoto.pl/chevrol...-C25686128.html
http://otomoto.pl/citroen...-C24913031.html
http://otomoto.pl/peugeot...-C26073573.html

Cena Punto obejmuje klimatyzację, wiec bez sensu porównywać ją z Sandero pozbawionym klimatyzacji.

kapelusznik - 2012-09-22, 07:12

klima w punto fresh ?
skąd takie informacje?

Dyziek - 2012-09-22, 07:56

Punto Fresh ma katalogowo doplate do klimy 4.000.
Model 3d kosztuje 36.990

Model 5d nazywa sie Estiva, ma klime w std. i ma cene promo 36.590 (5 tys. upustu). Moim zdaniem to dobry pkt wyjscia.

maciek - 2012-09-22, 08:26

Peugeot 208 cenna netto :-)
Mariusz - 2012-09-22, 12:53

Panowie czy wasze cenniki i oferty są podawane pod dobry wątek?
Kolejny ,,off". Nie zaśmiecajcie forum i piszcie pod odpowiednimi wątkami :evil: .

ian - 2012-09-22, 12:57

Cytat:
Nadwozia 5 drzwiowe, podaję ceny bez promocji, rabatów, upustów:

Tymczasem w pokazanych przykładach:

Chevrolet Aveo LS 1,2 16V 70 KM NOWY, SALON
Cena katalogowa tego modelu: 40 090,00 (brutto)
Cena promocyjna dla klienta indywidualnego: 35 900,00 (brutto)

Citroen C3 Selection: 39 900 PLN (brutto) z mocniejszym silnikiem 75 KM

Peugeot 208: 49.700 PLN (brutto), 40 400 PLN (netto), silnik także mocniejszy 83 KM

Czytać ze zrozumieniem proszę...

W wolnej chwili jak ktoś lubi i się zna proszę poszukać ofert zbliżonych cenowo do ceny Sandero (powiedzmy 33.000-35.000 zł).

PS.: Ze mnie chłop zgodny, ale jak wydzielić do osobnego tematu wątek zaczynający się od postu Darasa "wysłany: 2012-09-20, 22:33" :-? :shock: :
"...konkurencja depcze po piętach i jest wybór"

Mariusz - 2012-09-22, 13:02

Ludzie piszcie swoje posty z cennikami pod ten wątek :-| http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=270
Mniej śmieci na świecie to większy porządek.

Cendra - 2013-01-01, 17:52

Jak się jeździ Skodą? Powiem szczerze, że ostatnio oglądałem Roomstera i jestem w szoku ile ma miejsca na nogi i nad głową na tylnej kanapie (na szerokość szału nie ma, ale ogólnie wg mnie wygodniej niż Octavii) :) Poza tym bagażnik jest całkiem pokaźnych rozmiarów :)
Za jakiś czas rodzice będą zmieniać auto i teraz musi być coś wysokiego (żeby wygodnie wsiadać) i to jeden z kandydatów :)

psur - 2013-01-01, 20:18

Przejechałem już ponad 5 tys. km i jestem bardzo zadowolony. Przede wszystkim wszystko działa jak trzeba i nie ma denerwujących drobnych usterek, które niestety w Loganie się zdarzały już na początku (np. stukania).

Jeśli chodzi o przestrzeń to jest jej bardzo dużo. Nawet na szerokość na tylnej kanapie nie jest źle - da się jechać wygodnie na długie dystanse w 3 osoby dorosłe i dwa szerokie foteliki dziecięce. Oczywiście w Loganie było lepiej z tą szerokością, ale Logan jest w tym naprawdę wyjątkowy. Natomiast jak przymierzaliśmy się do Octavii z dwoma fotelikami i jednym dorosłym na tylnej kanapie to było gorzej niż w Roomsterze. Być może jest to kwestia profilowania siedzeń i braku możliwości oddzielnej regulacji poszczególnych foteli, bo na papierze to Octavia ma więcej miejsca. Bagażnik jest duży (niecałe 500 l), choć w Loganie był większy.

Podsumowując: z funkcjonalności jestem bardzo zadowolony (składa się na to wiele szczegółów), a jeśli chodzi o awaryjność i usterkowość to na razie jest dobrze, ale jeszcze za wcześnie na werdykt.

Cendra - 2013-01-01, 21:32

Jak jest z hałasem? Na FORUM SKODA narzekają właśnie na kiepskie wyciszenie "Romana"...

edycja:
Jeszcze dno pytanie, oświetlenie drogi (światła mijania) jak porównasz z Daćką? Na to też narzekają.

psur - 2013-01-02, 20:43

Cendra napisał/a:
ak jest z hałasem? Na FORUM SKODA narzekają właśnie na kiepskie wyciszenie "Romana"...

Jest wyraźnie ciszej niż w Loganie, choć to wcale nie musi oznaczać, że jest cicho...

Cendra napisał/a:
Jeszcze dno pytanie, oświetlenie drogi (światła mijania) jak porównasz z Daćką? Na to też narzekają.

Nie zauważyłem jakichś problemów. Kilka lat temu (bodaj w 2009) Roomster miał odnowione m.in. przednie reflektory, to może zmieniło się na lepsze.

RenaultDacia - 2013-01-02, 22:09

Jako użytkownik służbowego Roomstera (od czasu do czasu ;) z pierwszych lat produkcji, mogę tylko potwierdzić, że to auto jest naprawdę bardzo obszerne w środku. Tak jak już wspomniano, może to kwestia wysoko poprowadzonego dachu. W każdym razie psur, jak dla mnie przesiadka z Logana do Roomstera to na pewno jedno oczko wyżej, bez dwóch zdań, tak więc gratuluję :)
maciek - 2013-01-02, 22:41

psur, zaktualizuj sobie profil bo jest mylący ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group