DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Kredyt, leasing, ubezpieczenie - Leasing - najtańszy, najlepszy

abdiel - 2011-07-23, 20:46
Temat postu: Leasing - najtańszy, najlepszy
Dostałem na Daćkę u dealera 127% na 5 lat :/
Więc totalna lipa. A gdzie Wy dostaliście jakieś ciekawe warunki finansowania?

kkkamil - 2012-04-15, 19:36

odświeżę temat. ktoś ostatnio robił poszukiwania? Dacia ma chyba w nosie klientów, np octavia o 5tys droższa w zakupie wychodzi taniej w ichnim leasingu...

pozdrawiam.

Azrael - 2012-04-15, 21:22

Kredyt Bank
5 lat, wpłata 5% = 121,6%
3 lata, wpłata 10% = 112,1% :)

BMH - 2012-09-09, 14:50

Ponawiam pytanie o leasing gdzie najtaniej i najlepiej?
TD Pedro - 2012-09-09, 16:35

o to chyba najlepiej pytać u sprzedawców, różni dealerzy mają rózne oferty chyba lepsze niż "zewnętrzni" leasingodawcy...
Axia - 2012-09-09, 16:42

Korzystając z iLease wysyłasz swoje zapytanie do większości firm leasingowych. Dostajesz ofertę i zaczynasz negocjację. Ja dostałam ofertę na 5 lat na 120%. Pewnie można było jeszcze negocjować, ale mężowi się śpieszyło.
wookash - 2012-09-21, 21:01

Ja brałem leasing po raz pierwszy. Okazało się, że trzeba się targować, jak o cenę jabłek na bazarze, o czym nie zdawałem sobie sprawy - dobrze że ktoś mnie uświadomił i..... Podzwoniłem, popytałem i wyszło mi - Millenium - W sumie zaoszczędziłem około 7 tyś w stosunku do oferty santandera i renault leasing, które przedstawił mi sprzedawca z salonu.

Gdyby ktoś potrzebował, to służę namiarami.

grekol - 2012-10-04, 18:41

Witam,

Procenty to jedno, a dodatkowe opaty do drugie. Zazwyczaj przy załatwianiu leasingu mało który oferent "chawli" się tabelą opłat, a tam potrafią być cuda wianki. Warto też poczytać opinię o leasingodawcach, można się wpakować.
Ja zauważyłem, że większe firmy leasingowe mają bardzo zbliżone oferty, spotkałem się z tym, że koleś z jednej firmy mówił mi z przekonaniem ile dostanę w tej czy tamtej firmie i przyznam że bardzo się nie pomylił. Jakieś firmy krzaki oferują czasem tanie leasingi, ale warto sprawdzić jak działają już po podpisaniu umowy i rozważyć ryzyko upadku takiej firmy, a wtedy żegnaj się z autem, nawet jak spłaciłeś prawie całość...

project2010 - 2012-10-06, 18:38

A my liczyliśmy różne opcje z księgową do upadłego i doszliśmy do wniosku, że znacznie bezpieczniejszy, a równie korzystny finansowo dla firmy jest kredyt firmowy. Przy nowym aucie (DD 1.6 4x2) amortyzacja + odsetki odliczane dają równiutko tyle, co rata leasingowa. A bezpieczeństwo nieporównywalnie większe, raczej nikt dzień przed spłaceniem auta mi go nie zabierze... Zatem polecam pogadać z księgową, ze swoim bankiem i policzyć.
kukubara - 2012-10-07, 05:37

Dobrze prawi.

W razie klopotow finansowych lizingodawca moze zrobic brzeydki kawal
tuz przed koncem okresu lizingowania. Bankowi bedzie raczej zalezec na
otrzymaniu kasy niz uzywanego samochodu ;)

J.

project2010 - 2012-10-07, 09:17

Sporo się nasłuchałem opowieści o "szkodach całkowitych" - lizingodawca (co za słowo!!! :):):) ) zabiera wówczas auto, które Ty już spłaciłeś (prawie), a wg niego nadaje się już do kasacji. Ma takie prawo, ma za nie wówczas kasę i od Ciebie, i od następnego, bo auto, rzecz jasna, na drugi dzień już stoi w komisie. Moim zdaniem bardzo niebezpieczna opcja zakupu czegoś,co się rusza i czasami zderza albo znika. Maszynę do przytwierdzenia śrubami do cementowej posadzki - lizingowałbym bez obaw, ale samochód raczej nie. Poza tym jak już wspominałem - korzyści dla firmy przy kredycie przynajmniej w moim wypadku były identyczne.
TD Pedro - 2012-10-07, 10:07

jest to oczywista oczywistość ale może warto to powiedzieć wprost:

- w przypadku leasingu (do chwili wykupu) właścicielem jest leasingodawca,
- w przypadku kredytu od początku (oczywiście trzeba pamiętać o zabezpieczeniu banku czy to w formie prawa do przewłaszczenia, zastaw rejestrowy itp...) właścicielem jest nabywca...

- świadomość powyższego pozwala podjąć najwłaściwszą dla siebie decyzję... z tym, że przy ubieganiu się o kredyt wymogi zabezpieczenia finansowego (zdolność kredytowa) mogą być przeszkodą...

wookash - 2012-10-07, 22:13

kukubara napisał/a:
Dobrze prawi.

W razie klopotow finansowych lizingodawca moze zrobic brzeydki kawal
tuz przed koncem okresu lizingowania. Bankowi bedzie raczej zalezec na
otrzymaniu kasy niz uzywanego samochodu ;)

J.


Masz całkowitą rację, że bankowi będzie zależało na otrzymaniu kasy, niż używanego samochodu, dlatego też pierwsze co zrobi, to wystąpi do komornika, który z pełnym prawem przyjdzie i w pierwszej kolejności zajmie Ci konto bankowe, bo dla niego także będzie priorytetem odzyskanie kasy. Jeśli na koncie firmowym nie będzie kasy, wejdzie na prywatne, albo spienięży Ci majątek - wszystko w świetle prawa. W przypadku leasingu jedynym zabezpieczeniem jest samochód - nie Twój majątek.

Co więcej - w przypadku kredytu, cała wartość samochodu wchodzi jako środek trwały do amortyzacji, co wiąże się z faktem odprowadzania podatku dochodowego od posiadanego środka trwałego przy inwentaryzacji (chyba że jest jednorazowo amortyzowany) i tłumaczenia urzędowi skarbowemu, dlaczego te 6k VAT z auta chcesz odzyskać na jeden raz, czy amortyzacja była słuszna i tak właściwie to po co Ci ten samochód.... pewnie to indywidualne podejście danego urzędu, ale ze swojej okolicy znam takie przypadki.

W przypadku jednorazowej amortyzacji, koszt jest opłacalny tylko dla firm, płacących regularnie wysokie podatki dochodowe, gdyż zbija koszta jednorazowo - rata leasingowa, lub też amortyzacja miesięczna, zbija i obniża dochód regularnie, przez kilka lat.

Kolejna (dla mnie) wada kredytu, to fakt jego wymagań (jest traktowany jak każdy inny kredyt), wymogi jego otrzymania są uwarunkowane BIKiem i tamteż wisi na Tobie "rejestr", że masz i spłacasz samochód, co automatem wpływa na Twoją zdolność kredytową, przy ew. następnych zakupach. Leasing dla BIKu zaś, nie jest widoczny i możliwości otrzymania jego, są dużo łatwiejsze niż kredytu.

Wyższe oprocentowanie kredytu - dobra oferta leasingowa oszczędza dość znaczące kwoty w stosunku do kredytu konsumpcyjnego.

Pewnie każdy ma inne priorytety i wybiera to co dla niego lepsze. Powiedzcie mi tylko, dlaczego skoro według Was, leasing jest zły, to dlaczego praktycznie na całym zachodzie, możliwe są opcje leasingu nie tylko firmowego, ale także prywatnego? Gdyby usługa nie była popularna i opłacalna, to czy byłyby wprowadzane jej modyfikacje dla zwykłego obywatela?

TD Pedro - 2012-10-07, 23:00

wookash napisał/a:
Co więcej - w przypadku kredytu, cała wartość samochodu wchodzi jako środek trwały do amortyzacji, co wiąże się z faktem odprowadzania podatku dochodowego od posiadanego środka trwałego przy inwentaryzacji (chyba że jest jednorazowo amortyzowany) i tłumaczenia urzędowi skarbowemu, dlaczego te 6k VAT z auta chcesz odzyskać na jeden raz, czy amortyzacja była słuszna i tak właściwie to po co Ci ten samochód

- o odprowadzenie jakiego podatku dochodowego chodzi? podatek dochodowy odprowadzasz jedynie w przypadku zbycia środka trwałego (samochodu) i to wtedy gdy cena sprzedaży i suma odpisów amortyzacyjnych będzie wyższa od ceny zakupu (odprowadzisz podatek od różnicy "nadwyżki")...
- zwrot podatku VAT w kwocie 6k pln nie wymaga tłumaczenia, wystarczy do deklaracji dołączyć wniosek, dokonać na deklaracji odpowiednich zapisów i US nie robi łaski by pieniądze zwrócić - warunek to uiszczenie pełnej należności za samochód...
wookash napisał/a:
W przypadku jednorazowej amortyzacji, koszt jest opłacalny tylko dla firm, płacących regularnie wysokie podatki dochodowe, gdyż zbija koszta jednorazowo

- samochodów osobowych nie można amortyzować jednorazowo...
wookash napisał/a:
Powiedzcie mi tylko, dlaczego skoro według Was, leasing jest zły, to dlaczego praktycznie na całym zachodzie, możliwe są opcje leasingu

- chyba nigdzie nie padło stweirdzenie, że leasing (jako "instytucja" :-P ) jest zły... jedynie wykazano, że w pewnych okolicznościach może być bardziej ryzykowny niż kredyt (firmy leasingowe częściej padają niż banki),
- na "zachodzie" są troszkę inne (wyższe) standardy i to też nie do końca...

kukubara - 2012-10-08, 05:53

wookash napisał/a:

Masz całkowitą rację, że bankowi będzie zależało na otrzymaniu kasy, niż używanego samochodu, dlatego też pierwsze co zrobi, to wystąpi do komornika, który z pełnym prawem przyjdzie i w pierwszej kolejności zajmie Ci konto bankowe...


Niczym to sie stanie beda najpierw upomnienia, ponaglenia, z bankiem mozna
sie gogadac np. w sprewie przesuniecia splaty etc. Bank zawsze woli kase -
chyba ze akurat trafisz na taki, ktore chce Cie wykonczyc...



Cytat:
Co więcej - w przypadku kredytu, cała wartość samochodu wchodzi jako środek trwały do amortyzacji, co wiąże się z faktem odprowadzania podatku dochodowego od posiadanego środka trwałego przy inwentaryzacji (chyba że jest jednorazowo amortyzowany) ...


STOP, wystarczy bzdur jak na jeden post ;)

Cytat:
W przypadku jednorazowej amortyzacji...


Samochodu? Jakies nowe przepisy sie pojawily? ;)

q

wookash - 2012-10-08, 07:53

Cytat:
Co więcej - w przypadku kredytu, cała wartość samochodu wchodzi jako środek trwały do amortyzacji, co wiąże się z faktem odprowadzania podatku dochodowego od posiadanego środka trwałego przy inwentaryzacji (chyba że jest jednorazowo amortyzowany) ...


STOP, wystarczy bzdur jak na jeden post ;)

Cytat:
W przypadku jednorazowej amortyzacji...


Samochodu? Jakies nowe przepisy sie pojawily? ;)

q[/quote]

Kolego jakich bzdur - masz inne informacje, podziel się z nami - środek trwały posiadany w ewidencji, jest Twoją wartością na "plus" i tylko pomniejszasz jego wartość amortyzacji - co w tym dziwnego?

A co do przepisów, jednorazową amortyzację, możesz przeprowadzić w przypadku samochodu ciężarowego, spełniającego wymogi ustawy, limitu kwoty nie pamiętam, ale jest do znalezienia.

kukubara - 2012-10-08, 07:56

Kod:
Kolego jakich bzdur - masz inne informacje, podziel się z nami - środek trwały posiadany w ewidencji, jest Twoją wartością na "plus" i tylko pomniejszasz jego wartość amortyzacji - co w tym dziwnego?


Mowa o srodkach transportu - osobne przepisy.

Cytat:
A co do przepisów, jednorazową amortyzację, możesz przeprowadzić w przypadku samochodu ciężarowego, spełniającego wymogi ustawy, limitu kwoty nie pamiętam, ale jest do znalezienia.


Po pierwsze - znasz jakas Dacie ciezarowa.

Po drugie srodki transportu objete sa osobnymi przepisami, przestan dezinformowac.

J.

TD Pedro - 2012-10-08, 08:17

wookash napisał/a:
Kolego jakich bzdur - masz inne informacje, podziel się z nami - środek trwały posiadany w ewidencji, jest Twoją wartością na "plus" i tylko pomniejszasz jego wartość amortyzacji - co w tym dziwnego?

A co do przepisów, jednorazową amortyzację, możesz przeprowadzić w przypadku samochodu ciężarowego, spełniającego wymogi ustawy, limitu kwoty nie pamiętam, ale jest do znalezienia.

- co prawda sugestia skierowana nie do mnie ale odpowiedź na to pytanie padła już wcześniej w moim poprzednim poście... wystarczy przeczytać a w przypadku niezrozumienia dopytać lub doczytać (przepisy),
- temat "wypłynął" przy okazji rozważań możliwośąci zakupu Dacii na kredyt a następnie wywołałeś temat amortyzacji i wplątałeś w to jeszcze dodatkowo podatek dochodowy oraz podatek VAT :?: :roll:
- odnośnie do amortyzacji jednorazowej to ze znanych mi modeli Dacii tylko Logan w wersji pickup spełnia wymogi samochodu "ciężarowego" uprawniające do takiej amortyzacji...

wookash - 2012-10-08, 08:23

kukubara napisał/a:
Kod:
Kolego jakich bzdur - masz inne informacje, podziel się z nami - środek trwały posiadany w ewidencji, jest Twoją wartością na "plus" i tylko pomniejszasz jego wartość amortyzacji - co w tym dziwnego?


Mowa o srodkach transportu - osobne przepisy.


A co stoi na przeszkodzie, aby środek transportu wprowadzić do ewidencji środków trwałych? Przecież nie ma przepisów, które tego zabraniają? Przeciwnie, wpisanie środka transportu, to ewidencji środków trwałych daje wiele uproszczeń i korzyści.

kukubara napisał/a:
Cytat:
A co do przepisów, jednorazową amortyzację, możesz przeprowadzić w przypadku samochodu ciężarowego, spełniającego wymogi ustawy, limitu kwoty nie pamiętam, ale jest do znalezienia.


Po pierwsze - znasz jakas Dacie ciezarowa.

Po drugie srodki transportu objete sa osobnymi przepisami, przestan dezinformowac.

J.


Po pierwsze - Czy fabrycznie jakieś auto wychodzi w takiej wersji to nie wiem, bo się tym nie interesowałem, ale nawet jeśli nie to np. po odpowiednich przeróbkach, np. Dokkera można zarejestrować jako samochód ciężarowy. Demontaż tylnich foteli, pasów bezpieczeństwa, i zamontowanie kratki na stałe oddzielającej przestrzeń ładowną. Co w tym za problem - przecież aso wykona taką usługę. Wtedy rejestrujesz auto jako ciężarowe, bierzesz zaświadczenie ze stacji diagnostycznej i US nie może Ci tego zakwestionować. Ostatnio w ten sposób przerobiłem Berlingo, zmieniłem przeznaczenie pojazdu z osobowego na ciężarowy.

Po drugie - sugeruję rozmowę z księgową, bo to, że środki transportu są objęte osobnymi przepisami, to nie znaczy, że nie możesz ich wpisać w ewidencję środków trwałych.

wookash - 2012-10-08, 08:30

TD Pedro napisał/a:
wookash napisał/a:
Kolego jakich bzdur - masz inne informacje, podziel się z nami

wookash napisał/a:
Kolego jakich bzdur - masz inne informacje, podziel się z nami - środek trwały posiadany w ewidencji, jest Twoją wartością na "plus" i tylko pomniejszasz jego wartość amortyzacji - co w tym dziwnego?

A co do przepisów, jednorazową amortyzację, możesz przeprowadzić w przypadku samochodu ciężarowego, spełniającego wymogi ustawy, limitu kwoty nie pamiętam, ale jest do znalezienia.

- co prawda sugestia skierowana nie do mnie ale odpowiedź na to pytanie padła już wcześniej w moim poprzednim poście... wystarczy przeczytać a w przypadku niezrozumienia dopytać lub doczytać (przepisy),
- temat "wypłynął" przy okazji rozważań możliwośąci zakupu Dacii na kredyt a następnie wywołałeś temat amortyzacji i wplątałeś w to jeszcze dodatkowo podatek dochodowy oraz podatek VAT :?: :roll:
- odnośnie do amortyzacji jednorazowej to ze znanych mi modeli Dacii tylko Logan w wersji pickup spełnia wymogi samochodu "ciężarowego" uprawniające do takiej amortyzacji...


Może i temat wywołałem, ale padł sens rozważań, czy kredyt, czy leasing - jako, że nie lubię stronniczych wypowiedzi, a raczej merytoryczną dyskusję, sugerowałem rozważanie pod wieloma kątami - sorry jeśli to był za duży offtop, ale dla mnie pod kątem kupna samochodu, było to bardzo ważne.

kukubara - 2012-10-08, 08:40

wookash napisał/a:
...Po drugie - sugeruję rozmowę z księgową, bo to, że środki transportu są objęte osobnymi przepisami, to nie znaczy, że nie możesz ich wpisać w ewidencję środków trwałych.


Kolego :)

1. Co to zmienia? 2. Co to ma wspolnego z tematem dyskusji?
Proponuje pisac na temat, tak jest znacznie lepiej...

J.

DrOzda - 2012-10-08, 08:44

Kurcze zlot ekspertów po prostu :)
A więc po kolei.
Jednorazową amortyzację można przeprowadzić tylko będąc małym podatnikiem albo w pierwszym roku działalności ale nie dotyczy to samochodów osobowych !!!
Amortyzacja obejmuje wszystkie środki trwałe ( a więc takie których koszt zakupu przewyższa 3500 PLN i będą użytkowane dłużej niż rok) w tym nowe samochody według odpisu 20% rocznie - 5 lat. Samochód używany co najmniej 6 miesięcy przed zakupem można amortyzować według odpisu 40% rocznie - 2,5 roku.
W dodatku mamy limit 20 tys EURO (Dacii raczej nie dotyczy :) i do takij wartości można dokonywać odpisów i co ciekawe tylko do takiej wartości można wrzucić w koszty ubezpieczenie.
Z kolei abstrahując od niebezpieczeństw leasingu , mamy od razu możliwość wliczenia w koszty pierwszej raty leasing np. 20%-30% co pod koniec roku może nam mocno zbić dochód przed opodatkowaniem. VAT odliczamy od każdej faktury (60% wartości podatku) a dodatkowo jeśli w umowie skonstruujemy wysoką fakturę wykupową samochodu to możemy 60% VAT od tej faktury odliczyć sobie ekstra mimo wykorzystania limitu 6000 PLN z tytułu zwykłych rat leasingowych.
No i w ten sposób zamiast 5 lat amortyzacji mamy koszty pojazdu odliczone w minimum 2 lata.
Tak kredyt czy leasing - więc wszystko kwestia indywidualnych preferencji.

TD Pedro - 2012-10-08, 08:58

wookash napisał/a:
po odpowiednich przeróbkach, np. Dokkera można zarejestrować jako samochód ciężarowy. Demontaż tylnich foteli, pasów bezpieczeństwa, i zamontowanie kratki na stałe oddzielającej przestrzeń ładowną. Co w tym za problem - przecież aso wykona taką usługę. Wtedy rejestrujesz auto jako ciężarowe,

- niezupełnie jest tak jak napisałeś ale to materiał na zupełnie inny temat - niekoniecznie związany z leasingiem :lol:
wookash napisał/a:
dla mnie pod kątem kupna samochodu, było to bardzo ważne.

- to zrozumiałe, że wybór formy finansowania samochodu jest ważny i powinien być dobrany wg swoich oczekiwań i potrzeb ale wymieszanie (tak jak to uczyniłeś) kilku aspektów a forma w jakiej to przedstawiłeś (i pewne nieścisłości) "zaciemniły" temat właściwy,
wookash napisał/a:
bo to, że środki transportu są objęte osobnymi przepisami, to nie znaczy, że nie możesz ich wpisać w ewidencję środków trwałych

- przecież nikt nie napisał, że nie można wprowadzić środka trwałego do ewidencji środków trwałych mało tego, chcąc rozliczać amortyzację (zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów), wpis środka trwałego do przedmiotowej ewidencji jest warunkiem,
- nie ma żadnych osobnych przepisów dot. środków trwałych, temat jest uregulowany przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (domyślam się, że wg tej ustawy rozliczasz się z podatku dochodowego)...

TD Pedro - 2012-10-08, 11:38

DrOzda napisał/a:
Kurcze zlot ekspertów po prostu :)
......
Nie można amortyzować samochodu skredytowanego jeśli w umowie bank zastrzegł sobie że jest jego właścicielem do momentu spłaty kredytu i jest wpisany do dowodu rejestracyjnego jako właściciel (przewłaszczenie) - dopiero po spłacie kredytu można dokonać amortyzacji , do tego momentu kosztami działalności są odsetki i opłaty bankowe.

- możesz to doprecyzować? wskazać przepis z którego to wynika?

DrOzda - 2012-10-08, 12:15

TD Pedro napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Kurcze zlot ekspertów po prostu :)
......
Nie można amortyzować samochodu skredytowanego jeśli w umowie bank zastrzegł sobie że jest jego właścicielem do momentu spłaty kredytu i jest wpisany do dowodu rejestracyjnego jako właściciel (przewłaszczenie) - dopiero po spłacie kredytu można dokonać amortyzacji , do tego momentu kosztami działalności są odsetki i opłaty bankowe.

- możesz to doprecyzować? wskazać przepis z którego to wynika?

Mój błąd faktycznie nie ma już takiego ograniczenia choć byłem przekonany że tak jest/było :
http://prawo.legeo.pl/pra.../?on=21.07.2012
"5. Odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, które zostały przewłaszczone w celu zabezpieczenia wierzytelności, w tym pożyczki lub kredytu, dokonuje dotychczasowy właściciel, w tym pożyczkobiorca lub kredytobiorca."

TD Pedro - 2012-10-08, 12:16

:-)
Axia - 2012-10-08, 12:26

Ależ zamotaliście... jeśli temat ma być jakoś pomocny, można by zebrać wszystkie plusy i minusy obu form nabycia auta . Mi księgowa również mówiła, dla księgowości firmy to nie wielka różnica. Pytanie jakie otrzyma się oprocentowanie kredytu, oraz czy ma się zdolność kredytową.
DrOzda - 2012-10-08, 12:53

Axia napisał/a:
Ależ zamotaliście... jeśli temat ma być jakoś pomocny, można by zebrać wszystkie plusy i minusy obu form nabycia auta . Mi księgowa również mówiła, dla księgowości firmy to nie wielka różnica. Pytanie jakie otrzyma się oprocentowanie kredytu, oraz czy ma się zdolność kredytową.

Kredyt jest bezpieczniejszy w przypadku kasacji, kradzieży czy upadku firmy leasingowej - choć to też zależy od umowy kredytu i tego kto jest beneficjentem polisy ubezpieczeniowej (bank zapewne wymaga cesji).
Leasing operacyjny łatwiej otrzymać , można w 2 lata wrzucić w koszty zakup samochodu (amortyzacja to 5 lat) , nie ma limitu wartości pojazdu ani limitu ubezpieczenia jako kosztu, pierwsza duża rata wstępna od razu staje się kosztem uzyskania przychodów, można odliczyć więcej niż limitowe 6000 PLN VAT przy odpowiednio dużej ostatniej racie wykupowej.

grekol - 2012-10-17, 20:25

kolego wookash,

wskaż mi leasing w którym nie podpisujesz weksla in blanco. tak więc informacja, że jedynym zabezpieczeniem jest samochód jest bzdurą. Owszem, jak nie zapłacisz raty po upomnieniu, to zabiorą Ci autko, a i tak zostanie do spłacenia kasa. Niby tylko różnica między ceną zbycia auta a tym co Ci zostało do spłaty, ale w praktyce jak dostaniesz koszty firmy windykacyjnej, wyceny auta, ewentualnie parkingu to się zgarbisz.
Przeczytaj owul i tabelę opłat dodatkowych i uwzględnij to w kosztach leasingu. Zgoda na użytkowania auta przez osoby trzecie, zgoda na montaż haka, opłata za udostępnienie danych dla policji lub straży (np. przy mandacie) - dodatkowe koszty.
Nie można wykluczyć, że w czasie użytkowania auta pojawią się jakieś wydatki/drobne kłopoty finansowe. W kredycie od biedy można wydłużyć okres spłaty, zawiesić chwilowo spłatę, a w leasingu spróbuj takie manewry zaproponować. Z bólem i opłatą rzędu kilku stówek może Ci się uda. Czasy nie są teraz lekkie i niezależnie od branży, nie można zakładać że nie pojawią się przejściowe problemy.

Prawda jest taka - leasing czy kredyt - płacić trzeba w terminie. Jedno i drugie rozwiązanie ma plusy i minusy. Każdy przypadek trzeba policzyć, natomiast moim skromnym zdaniem - pomijając aspekty księgowe, kredyt jest trochę bezpieczniejszy.

KCegielska - 2013-01-21, 11:01
Temat postu: Re: Leasing gdzie najtańszy?
abdiel napisał/a:
Dostałem na Daćkęu dealera 127% na 5 lat :/
Więc totalna lipa. A gdzie Wy dostaliście jakieś ciekawe warunki finansowania?


To bardzo droga oferta.
Sprawdź co jest wrzucone w ta ofertę.
Przy leasingu dealerski RCP na 60 m-cy wpłacie 10% suma spłat 122% z wykupem 1% (z ubezpieczeniem GAP)
Zwracajcie uwagę czy w sumie spłat podawany jest wykup bo niektóre firmy oszukują i podają sumę spłat bez wykupu.

Co do wartości auta po stłuczce dlaczego nie wykupujecie ubezp. GAP, który stanowi vok 10% raty leasingowej przy całej racie to niewielki koszt a jaki spokój.

Ubezpieczenie GAP (GAP Insurance) pokrywa różnicę między wysokością odszkodowania ubezpieczeniowego a zobowiązaniem kredytowym na pożyczce samochodowej lub umowie leasingowej. Ubezpieczenie to ma zastosowanie w przypadku kradzieży lub całkowitej szkody auta, w wyniku której koszt naprawy przekracza aktualną wartość samochodu.
Ubezpieczenie to jest ściśle związane z deprecjacją - utratą wartości samochodu w miarę upływu czasu. Każdy kto kupił auto u dealera wie jak szybko może ono stracić na wartości; wystarczy wyjechać z salonu i wartość samochodu może spaść nawet o kilka tysięcy dolarów. Tymczasem zobowiązanie kredytowe nie zmieniło się ani o centa.


weksel w większości firm leasingowych stosowany. Nawet nie zdajecie sobie sprawy ilu jest oszustów a weksel jednak działa "straszakowo".

lurtz - 2013-02-08, 09:24

To moze ja swoje 3 grosze dorzuce.

Posiadam 2 auta w leasingu,

1. Duster - Renault Credit Polska 20% wplaty, 3 lata, GAP ubezpieczenie od nich pakietowe
2. Grande Punto - Getin, 1%, 7 lat ubezpieczone we wlasnym zakresie

I z doswiadczenia powiem tak. RCP to chyba najbardziej bezproblemowy bank z jakim mialem do czynienia. Po pierwsze dostalem leasing bez problemow majac DG tylko 4-5 miesiecy. Mimo wzrostu wiboru (tak sie to chyba nazywa?), nie zmienili ceny raty. Ubezpieczenie AC/OC pakietowe, co roku cos robilem z AC i nie podniesli skladki nawet o zlotowke. Plus w jendym miesiacu nie moglem zaplacic raty w terminie, jeden telefon i po problemie. A no i jeszcze jedno, dod. koszty poki co 0zl, nawet jak byla robiona naprawa z OC sprawcy.

A getin? Coz... Wibor poszedl w gore, getin zmienil rate na wyzsza. Naprawa z OC sprawcy - 100zl netto za "czynnosci administracyjne". Wlasne ubezpiecznie za to tez przeslali fakture na chyba 150zl netto (glowy nie dam co do kwoty). A ile problemow robili by udzielic leasingu. Nigdy wiecej getin, nastepne auto bedzie tylko i wylaczenie w RCP! :)

To tyle :)

DrOzda - 2013-02-08, 10:13

Fakt. RCP jest droższe o te 2 - 3 % od najtańszych ofert na rynku , ale za to dostałem pakiet Allianz na 3% wartości , wszystko załatwiłem przez telefon lub meilem.
W sumie biorąc pod uwagę potencjalnie stracony czas na załatwianie i różnicę ubezpieczenia w pierwszym roku wychodzi na to samo co w najtańszych ofertach.

KCegielska - 2013-02-08, 12:07

Jeśli policzysz różnicę pomiędzy ubezpieczeniem promocyjnym a tym co zapłaciłeś bez promocji to suma opłat wyjdzie bardzo podobna.
RCI ma też tańszy leasing bez ubezpieczenia 2,9% no ale tak jak pisałam trzeba policzyć co wyjdzie taniej.

Kolejny atut RCI to stały WIBOR, stała dyspozycja płatności i spokojna głowa.

krzychosz - 2013-10-06, 22:59

DrOzda napisał/a:
Fakt. RCP jest droższe o te 2 - 3 % od najtańszych ofert na rynku , ale za to dostałem pakiet Allianz na 3% wartości , wszystko załatwiłem przez telefon lub meilem.
W sumie biorąc pod uwagę potencjalnie stracony czas na załatwianie i różnicę ubezpieczenia w pierwszym roku wychodzi na to samo co w najtańszych ofertach.


DrOzda - kiedy kupowałeś to auto? Interesuje mnie jak ubezpieczasz auto w kolejnym roku.
Czy oferta RCP jest dalej korzystna czy raczej szukasz czegoś innego?

Może ktoś inny ma tu doświadczenie?

wieza - 2013-10-07, 07:25

Ja napisze gdzie najtańszy .. to jest tak jak z kupnem auta tam gdzie wytargujesz to będziesz miał tanszy :) ja negocjowałem z 8 bankami i wybrałem najlepsza propozycje :)
wieza - 2014-10-02, 20:02

najlepiej leasing negociowac ze wszystkim bankami a później najlepsza oferte wziasc i renegocjować z przedostatnia ofertą ;)
brzuch0 - 2016-08-17, 15:57
Temat postu: Leasing gdzie braliscie
Korzystaliście z oferty RCI czy też innej firmy leasingowej ?
wieza - 2016-08-17, 18:08

Wyslalem zapytanie do bankow co moga mi zaproponowac, i w skrocie wyszlo ze roznica na racie miedzy najlepsza oferta i najgorsza było 200zł miesiecznie.

Wyslij zapytanie dokladne dadza ci odpowiedz kilka bankow wybierz najlepsze i popodsylaj kontr oferty i zobacz co na podstawie dostanej konkurencji i ci zaproponuja :) ja tak zyskalem duzo :) czyli 200zł w kieszeni ;)

SilverTM - 2016-08-17, 18:45

Sugeruję cisnąć RCI ( dobry blef nie jest zły ) dwa razy leasing brałem i dwa razy robiłem konkurs ofert z kilkoma turami/przejściami. Różnica pomiędzy najniższymi ofertami była minimalna ( w okolicach max 500zł na niekorzyść RCI ). RCI może zejść ze swojej pierwszej oferty a z perspektywy ofert innych banków/firm leasingowych to widać że są nastawieni na sprzedaż aut a nie produktów bankowych. Więc w RCI jest szybko łatwo i przyjemnie, nie ma problemów z naciąganiem klienta na ubezpieczenie. Dodatkowe opłaty za możliwość własnego ubezpieczenia pojazdu itp. Ogólnie polecam.

Jak potrzebujecie pomocy w sprawach leasingu/kredytu postaram się pomóc.

Ps. Odradzam Getin Leasing.

lukee88 - 2016-08-18, 08:41

Dlaczego odradzasz Getin?

Ja mam leasing w Getinie i poza tym że początkowe formalności i dostępy generowały problemy i co chwilę słyszałem że mają jakiś błąd systemu to raczej problemów nie mam z nim.
W zeszłym roku w wakacje była promocja leasing 0% i jedyny koszt darmowej pożyczki to jakieś 100 albo 150 zł rocznie za obsługę.
Znajomy brał niedawno forda w leasing już na standardowych warunkach i też problemem było tylko żeby dostać dostęp do rachunku do spłaty.

Co do ubezpieczenia to było załatwiane przez ich agenta z kontroofertami z mojej strony żeby zbić trochę z ceny.

SilverTM - 2016-08-18, 16:22

Getin przechodziłem też kupując ostatnio forda. Reklamowali się brakiem żadnych dodatkowych opłat. A jak zacząłem ich męczyć to wyszło że za ubezpieczenie w zewnętrznej firmie chcieli 200zł ( na jeden rok w następnym roku kolejne 200zł netto poszukiwania tańszego ubezpieczenia a nie byciem zdanym na ich łaskę przez to jest trudniejsze ) ogólnie pełno baboli w umowach, przy wnikliwej analizie opłat można zwątpić. Poza tym oprocentowanie wychodziło marne.

Pół roku temu najbardziej konkurencyjny wyszedł M-Leasing przy najbardziej niekorzystnych warunkach leasingu czyli:

okres 5Lat (59 miesięcy )
Wpłata własna 4,77% ( kwota zaliczki za auto )
Wykup 1%

Suma leasingu 106% ( i to opcja 5 letnia z minimalną wpłatą i minimalnym wykupem więc ciężki temat ) Do tego dosyć niski GAP w porównaniu do konkurencji ( uwaga na to często przerzucają miesięczne raty na gap tak by zbić procentową wartość leasingu )

brzuch0 - 2016-08-18, 18:23

SilverTM napisał/a:
Getin przechodziłem też kupując ostatnio forda. Reklamowali się brakiem żadnych dodatkowych opłat. A jak zacząłem ich męczyć to wyszło że za ubezpieczenie w zewnętrznej firmie chcieli 200zł

RCI za ubezpieczenie w innej firmie 400 zł netto

Decybel - 2016-08-18, 19:11

brzuch0 napisał/a:
RCI za ubezpieczenie w innej firmie 400 zł netto

Poważnie? :shock: strasznie drogo. Inne firmy leasingowe przeważnie 200 netto

brzuch0 - 2016-08-18, 20:15

Tabela w załączniku
SilverTM - 2016-08-18, 20:20

A to dobre jak w RCI pytałem o ubezpieczenie to nie muszę płacić dodatkowo za ubezpieczenie w zewnętrznej firmie. Widocznie wszystko zależy od tego jakie duperele odznaczy sprzedawca i czy chce odbić rabat zyskiem z finansowania.

Co do leasingu to za dobry leasing można uznać oprocentowanie mniejsze jak 2% rocznie. ( trzeba kontrolować aby ubezpieczenie GAP nie było jakieś kosmiczne. GAP ( zależy od ceny auta w dobrej cenie widziałem koszt ubezpieczenia 40zł miesięcznie do 150zł a rekordy to 400-500 ) przy negocjacjach oprocentowania często widziałem bajer obniżali miesięczną ratę za auto przykładowo o 100zł ( oprocentowanie malało ) jednak gap w innej tabeli wzrastał o około 100zł ( najczęściej nie wlicza się do ogólnego oprocentowania ) i Klient myśli że wytargował lepsze warunki a Tu sprzedawca go zrobił. Najlepiej zliczać wszystkie opłaty samemu z gapem i innymi mnożyć przez ilość rat dodając pierwszą ratę + wykup. I tak wybierać leasing.

Ja ugrałem roczne oprocentowanie 1.34% i więcej zabrakło mi sił. A to i tak dobrze bo kwota za auto była słuszna.




Co do w.w tabeli opłat to widocznie niektóre zapisy zależą od jakiś opcji. Ja dzwoniłem do RCI w celu otrzymania propozycji ubezpieczenia to zostałem poinformowany że nie mogą mi zaproponować ubezpieczenia bo mam u nich zaznaczone indywidualne ubezpieczenie. A nie przypominam sobie bym coś takiego wybierał. Oferta RCI była atrakcyjna skorzystałem tam z jakieś promocji i nawet nie szukałem czegoś lepszego.

brzuch0 - 2016-08-19, 17:34

Wybór chyba padnie na RCI. Pani od leasingu wyliczyła mi ubezpieczenie RCI. GAP na 5 lat coś na ok 2300 zł ( nie pamiętam dokładnie) rata leasingowa wyjdzie mi podobnie jaką zaproponowano mi w Raiffeisen.
Także czekam do października i jadę zamawiać Logana tak aby mieć rok 2017

Decybel - 2016-08-19, 19:37

brzuch0 napisał/a:
GAP na 5 lat coś na ok 2300 zł

Stosunkowo drogo...W EFL koszt GAPu to 30 pln miesięcznie przy okresie leasingu 60 miesięcy...przynajmniej dla tzw. stałych klientów.

dkfinanse - 2016-10-24, 23:40

GAP zależy często od wartości auta. Jakby ktoś potrzebował leasingu to pomogę, jeśli macie ofertę już od doradcy to też będę mógł odpowiedzieć czy faktycznie jest opłacalna.

Dodam, że przy kupnie nowego auta nie zawsze najlepsza oferta leasingu jest w salonie. W ramach możliwości będę wchodził na forum bo sam posiadam Dacie Logan 7 osobową...

Kacper_Potocki - 2016-10-25, 08:22

Robiłem dwa miesiące temu rozeznanie. Wysyłałem zapytanie do banków i firm brokerskich. Najbardziej przejrzysta oferta była w BZWBK, a najtańsza oferta w mBank.

Osobiście zdecyduję się na mBank.

Ircys - 2016-10-26, 20:00

Na początku roku robiłem rozeznanie łączni z RCI. RCI wyszło trochę drożej niż inne oferty, ale przedstawiłem te inne w RCI i byli bardzo elastyczni. Praktycznie każdy składnik raty dało się wynegocjować niżej niż konkurencja. W końcu zdecydowałem się na RCI i jestem zadowolony.
Przy negocjacjach z RCI nie dajcie sobie wmówić, że coś jest nie do "przeskoczenia" :)

Pozdrawiam

dkfinanse - 2016-10-30, 19:16

Jeśli podasz ofertę jaką dostałeś to będę mógł coś doradzić
Nikita_Bennet - 2016-11-13, 22:16

a zapytam z ciekawości, czy RCI tylko leasinguje pojazdy z grupy renault dacia nissan?
brzuch0 - 2016-11-30, 16:38

Jaki przeważnie Wybieracie Gap fakturowy czy finansowy ?
Decybel - 2016-12-30, 20:58

Aktualnie mam dwie umowy leasingowe w EFLu. Wcześniej miałem leasing fiatowski, którego nie polecam. Oferta EFLu może nie jest najtańsza na rynku ale umowa nie ma nie ma podejrzanych zapisów drobnym drukiem, mam pełen wgląd do umów i faktur przez portal internetowy, powiadamianie przez email i sms. Nie potrzebne są upoważnienia do prowadzenia auta przez inne osoby( w moim przypadku dla żony) ani wyjazdów za granicę. Gap jest w racie leasingowej w bardzo rozsądnej cenie. Oferta ubezpieczniowa była tańsza niż proponowana przez dealera. Jest opcja czasowego obniżenia rat leasingowych. Nie zanotowałem żadnych problemów- ale płacę wszystko w terminie.
GRL - 2017-04-23, 01:36

Nie znam się w ogóle na braniu czegokolwiek w leasingi czy inne kredyty...

...i to co prezentuje końcowy "slajd" z konfiguratora mnie trochę przeraża.
Przy aucie za ok. 50.000 i wpłacie startowej 20% to przy 4 latach kredytu wychodzi przeszło 9000zł kosztów tego kredytowania.
Mowa jeszcze o 2000zł opłaty przygotowawczej i 2400zł ubezpieczeniu kredytobiorcy.
Nawet nie wiem czy to jest już w tych 9000 czy też jeszcze dodatkowo.

Myślę powoli nad zakupem na firmę.
Czy któryś z kolegów leasingobiorców mógłby się pochwalić jaką łączną dopłatę przewiduje przy podobnym okresie leasingowania?
Ten cały GAP czy też ubezpieczenie kredytobiorcy to obowiązkowe?
Zdarzają się promocje, np. na brak opłaty przygotowawczej?

GRL - 2017-04-25, 17:18

Anyone? Ktokolwiek, cokolwiek?
brzuch0 - 2017-04-27, 14:33

Ja miałem brać leasing w RCI po przeliczeniu wziąłem kredyt ( zwykły gotówkowy mam stały wibor). Rata jest wyższa o 40 zł niż w przypadku leasingu, a samochód jest mój, a nie banku i nie płace dodatkowo za mandaty, zmianę firmy ubezpieczeniowej itp.
Cav - 2017-04-27, 15:33

brzuch0 napisał/a:
Ja miałem brać leasing w RCI po przeliczeniu wziąłem kredyt ( zwykły gotówkowy mam stały wibor). Rata jest wyższa o 40 zł niż w przypadku leasingu, a samochód jest mój, a nie banku i nie płace dodatkowo za mandaty, zmianę firmy ubezpieczeniowej itp.


Dokładnie.
Poprzedni właściciel mojego obecnego auta, nawet nie wbił haka do dowodu rejestracyjnego, bo leasing zażądał 800 zł za tą operację.
Czyli więcej niż kosztuje normalny (czyt. takie nie od producenta samochodu) kompletny, automatyczny hak !!!!

słoń - 2017-04-27, 19:46

GRL napisał/a:
Czy któryś z kolegów leasingobiorców mógłby się pochwalić jaką łączną dopłatę przewiduje przy podobnym okresie leasingowania?
Ten cały GAP czy też ubezpieczenie kredytobiorcy to obowiązkowe?


Wziąłem w RCI. Dokker 1,6 z Lpg. Rata 870 razem z GAP, 60mcy ,wpłata 10%. Opłata jakaś tam wstępna była . chyba 400plnów
W RCI jedno ubezpieczenie musi być wzięte- jakis tam "bezpieczny leasing" albo GAP.

histe - 2017-04-28, 06:25

Leasing RCI z X 2016 ( kwoty brutto)
Cena auta 58 900 zł
Opłata wstępna 15% - 8850zł
Oplata manipulacyjna - 590zł
Wykup 5% - 2950 zł

36 rat x 1469zł = 52 880 zł
Co daje łącznie 65 270zł w tym GAP 2480zł

Przed zakupem sprawdzałem jeszcze 2 banki i wyliczali gorsze warunki/wartości

GRL - 2017-04-29, 10:14

I to jest konkret. Czyli przy 50kzl mogę zejść z kosztami dodatkowymi do poziomu 5kzl, a nie 9kzl. :)
Szczerze mówiąc GAP bym sobie chętnie odpuścił, oczywiście świadom ryzyka.

zgred - 2017-06-27, 07:08
Temat postu: Pierwszy Leasing
Witam serdecznie , w tym tygodniu podpisuję umowę leasingową (pierwszą w swoim życiu) na samochód Dacia Dokker Laureate 1,6 Sce 100 g. 2017.
Opcje dodatkowe to:
lakier metalizowany 2000zł
Pakiet Nawigacja 950zł
koło zapasowe15" 400zł
Łączna cena pojazdu – 51,450 Brutto,. Udało mi się wynegocjować upust w wysokości 2,150 , co daje cenę do zapłacenia 49,300 Brutto
Do tego ubezpieczenie za 499zł , pakiet easy service za 1099zł , dywaniki ;-)

Leasing to :
Opłata wstępna 20% - 8016,26
Opłata manipulacyjna 0,50% - 200,41
Opcja wykupu 1% - 400,81
60 rat x 816,18
Suma opłat 113,2%
Rata ubezpieczenia GAP RTI 51,01

Pytanie do bardziej obytych : może być ? , czy coś nie tak ?

Toiko - 2017-06-27, 08:24

Z tego co ja się orientowałem można walczyć o wpłatę własną, bywa ciężko. Ja wysłałem zapytanie z wpłatą własną na poziomie 15% zobaczymy co powiedzą... Jednak podejrzewam, że podniosą do 18-20% jako że jestem tylko nowym numerkiem w świecie pieniędzy. Jeśli chodzi o całą resztę to dla mnie wygląda dobrze. Fajne jest to ubezpieczenie GAP - warto je mieć!
CzarnY - 2017-06-27, 10:35

Opłata wstępna a wpłata własna to dwie różne rzeczy. 113% leasingu na całość to nie ma tragedii...
Toiko - 2017-06-27, 20:12

Tak... Miałem na myśli opłatę wstępną.
CzarnY - 2017-06-28, 09:30

Ja odrazu robiłem kalkulację na 30% zakupu, do tego 48rat, i ubezpieczenie na miejscu, manipulacyjna 0,5% wykup 5%, . Suma wyszła 109,13%

Wartość pojazdu netto 49519,51, wykup 2475.98netto.

zgred - 2017-06-28, 16:09

Umowa podpisana :shock: , odbiór auta we wtorek :-)
DokkerKRK - 2017-08-11, 17:27

Bardzo proszę o sprawdzenie oferty i napisanie czy da się coś na tym jeszcze ugrać z Waszego doświadczenia.

Macie jakieś rady co do leasingu? To mój pierwszy i nie chce popełnić zbyt wielu błędów...
np. dowiedziałem się, że lepiej brać nie na 36ms, a na 35ms bo wtedy nie trzeba płacić OC droższego przez jeden rok.

RCI:

Dacia Dokker 1.6

43902 netto wartość
12292 opłata wstępna = 28%
220 opłata manipulacyjna = 0,5%
wykup 440zł - 1%

okres finansowania 36ms
suma opłat 106,72%

GAP: 52zl

DokkerKRK - 2017-08-15, 10:31

Witam jeszcze raz. Będę wdzięczny za sprawdzenie poprzedniej wiadomości ponieważ na dniach chciałbym finalizować sprawę. Czy może się wypowiedzieć forumowy znachor od leasingów? :)
Nikita_Bennet - 2017-08-18, 12:38

nie wiem czy jest tutaj takowy ;)

Leasing to ciekawa ale i trudna sprawa bo różnie się ludzie rozliczają i jednym zależy na zwrocie VATu innym na kosztach innemu na nieobciążaniu zdolności kredytowej itp.

DokkerKRK - 2017-08-21, 07:16

może od teraz ja w zakresie podstawowym będę umiał komuś podpowiedzieć bo jestem "po" ;)
mack - 2017-11-29, 20:30

Czy przy leasingu z RCI zabezpieczeniem jest weksel ?
słoń - 2017-11-30, 20:32

tak
mack - 2017-12-01, 10:59

Tak, już sie dowiedziałem, dostałem wzór deklaracji wekslowej, powiem, że obawiam sie podpisania takiego weksla.
Brak informacji na wekslu ze została do niego sporządzona deklaracja, w deklaracji brak informacji o tym co się stanie z wekslem po spłaceniu zobowiązania, weksel wystawiony na zlecenie a nie na rzecz, czyli można sprzedać, brak maksymalnej wysokości do jakiej może być wystawiony weksel na deklaracji.

Czy ktoś z forum próbował negocjować ze sprzedawcą treść deklaracji i zapisów na wekslu ?


"Warto podkreślić, że deklaracja taka będzie chronić dłużnika przed nieuczciwym wypełnieniem weksla tylko i wyłącznie wtedy, gdy praw z weksla będzie dochodzić pierwszy wierzyciel, a więc ten komu weksel wręczono. Jeżeli natomiast puści on nierzetelnie wypełniony weksel w obieg i nabędzie go osoba trzecia, działająca w dobrej wierze, w takim przypadku zobowiązanie z weksla stanie się zobowiązaniem abstrakcyjnym. To jest oderwanym od stosunku prawnego, w oparciu o który doszło do wystawienia weksla.

Przeciwko osobie takiej, jeżeli tylko przy nabyciu działała w dobrej wierze, nie będzie można podnosić zarzutów; że np. kwota na wekslu została zawyżona, że nie było podstaw do wypełnienia weksla. Albowiem istniejące przepisy starają się bezwzględnie chronić nabywców weksli, którzy nabyli je w dobrej wierze."

"Stąd też dłużnik podpisując weksel in blanco, powinien zadbać nie tylko o to, by wręczono mu deklarację wekslową, ale także o to, by na dokumencie zamieszczono wzmiankę co do braku możliwości zbywania weksla osobom trzecim. Wzmiankę taką zamieszcza się poprzez przekreślenie słów „na zlecenie” ewentualnie poprzez wprowadzenie zapisu „zapłacę Janowi Kowalskiemu, ale nie na jego zlecenie”."

defunk - 2017-12-01, 15:24

Swoją drogą to ciekawe, bo ja właśnie jestem po odbiorze Dusterki (leasing RCI) i ani przy podpisywaniu umowy, ani przy odbiorze auta, weksla nie podpisywałem.
Kacper_Potocki - 2017-12-01, 16:16

Leasing RCI wyszedł dla mnie mniej korzystnie niż mBank Leasing. Nie tylko sam leasing, ale ubezpieczenie OC + AC wyszło znacznie drożej. Ok, w pierwszym roku tanio, ale kolejne dwa lata to kosmos. w mBank Leasing, gdzie mam konto od około 15 lat (wcześniej Multibank) dali mi tanie ubezpieczenie, pod warunkiem podpisania umowy na 3 lata (czyli na cały okres leasingu). Kwota ubezpieczenia wliczona w ratę leasingu.

Sprawdzałem leasingi w 5 bankach i mBank dał najlepsza ofertę. Dlatego jeśli mogę polecić, to zachęcam :)

PS. byłem przekonany, że wezmę w leasing RCI i nawet nie będę rozpatrywał innych, bo leasing RCI ma najtaniej - ale sprawdziłem i przekonałem się, że wcale nie.

DokkerKRK - 2017-12-01, 16:34

mack napisał/a:
Tak, już sie dowiedziałem, dostałem wzór deklaracji wekslowej, powiem, że obawiam sie podpisania takiego weksla.
Brak informacji na wekslu ze została do niego sporządzona deklaracja, w deklaracji brak informacji o tym co się stanie z wekslem po spłaceniu zobowiązania, weksel wystawiony na zlecenie a nie na rzecz, czyli można sprzedać, brak maksymalnej wysokości do jakiej może być wystawiony weksel na deklaracji.

Czy ktoś z forum próbował negocjować ze sprzedawcą treść deklaracji i zapisów na wekslu ?


Łatwo to obejść. Wystarczy, że wpłata początkowa będzie powyżej 20% i wtedy nie wymagany jest weksel. Musisz mieć niski wkład własny, albo jakąś lichwiarską umowę...

mack - 2017-12-01, 18:30

Kacper_Potocki napisał/a:
Leasing RCI wyszedł dla mnie mniej korzystnie niż mBank Leasing. Nie tylko sam leasing, ale ubezpieczenie OC + AC wyszło znacznie drożej. Ok, w pierwszym roku tanio, ale kolejne dwa lata to kosmos. w mBank Leasing, gdzie mam konto od około 15 lat (wcześniej Multibank) dali mi tanie ubezpieczenie, pod warunkiem podpisania umowy na 3 lata (czyli na cały okres leasingu). Kwota ubezpieczenia wliczona w ratę leasingu.

Sprawdzałem leasingi w 5 bankach i mBank dał najlepsza ofertę. Dlatego jeśli mogę polecić, to zachęcam :)

PS. byłem przekonany, że wezmę w leasing RCI i nawet nie będę rozpatrywał innych, bo leasing RCI ma najtaniej - ale sprawdziłem i przekonałem się, że wcale nie.



RCI nie ma wiboru przy swoim leasingu, wiec przynajmniej u nich masz pewność że rata nie będzie większą.

mack - 2017-12-01, 18:31

DokkerKRK napisał/a:
mack napisał/a:
Tak, już sie dowiedziałem, dostałem wzór deklaracji wekslowej, powiem, że obawiam sie podpisania takiego weksla.
Brak informacji na wekslu ze została do niego sporządzona deklaracja, w deklaracji brak informacji o tym co się stanie z wekslem po spłaceniu zobowiązania, weksel wystawiony na zlecenie a nie na rzecz, czyli można sprzedać, brak maksymalnej wysokości do jakiej może być wystawiony weksel na deklaracji.

Czy ktoś z forum próbował negocjować ze sprzedawcą treść deklaracji i zapisów na wekslu ?


Łatwo to obejść. Wystarczy, że wpłata początkowa będzie powyżej 20% i wtedy nie wymagany jest weksel. Musisz mieć niski wkład własny, albo jakąś lichwiarską umowę...



Tak to wiem, ale tutaj mi chodzi o sam weksel.

GRL - 2017-12-01, 22:52

A ktoś się orientuje czy jest szansa na leasingowanie Dacii na nowo otwartą firmę, od 1 dnia działalności?
Mam pewną wizję i przydałyby mi się pieniądze, które organizowałem wstępnie na samochód.
A auta nie chcę odpuszczać, bo już wystarczająco długo odwlekałem to w czasie.

Fiat proponuje Idea Leasing.
Internet trochę na nich psioczy.
Szukam alternatywy (szczególnie do wykorzystania w grupie Renault/Dacia).

tomtom - 2017-12-04, 18:27

Do końca grudnia w ING jest oferta leasingu na start dla nowych firm.
GRL - 2017-12-04, 18:58

Ech, plan jest na późną zimę / wczesną wiosnę. :-/
A definitywnie przed pierwszymi upałami, bo na zimę prawdopodobnie zostawiam sobie tylko samochód bez klimatyzacji.
Także odwrotu nie będzie.

PKO podobno coś działa na tej płaszczyźnie, będę musiał obadać.
ING przypilnuję, może przedłużą ofertę.
Idea i Getin do mnie nie przemawiają - wielu, którzy się skusili, dzisiaj głośno krzyczy, że nigdy więcej.

DokkerKRK - 2017-12-05, 19:47

jak masz wysoki wkład początkowy to powinni Ci dać w Daci leasing. Mile widziana historia kredytowa...
GRL - 2017-12-05, 23:18

Historia kredytowa piękna, przyszłoroczna zdolność kredytowa wręcz ujemna :)
Te 30-40% wkładu jakoś przeboleję.

DokkerKRK - 2017-12-06, 14:39

nie wiem czy przy 20% już nie jest luz większy, ale na pewno przy 40% na wiele nie patrzą... ;) Najlepiej przejść się do 2 dilerów i zapytać. Mogę tylko tyle podpowiedzieć, że prawdopodobnie nigdzie nie dadzą Ci tańszego leasingu niż w salonie - przynajmniej na te chwilę. Przeliczałem w wielu firmach od leasingu i bezpośrednio w bankach i po znajomościach - w Salonie najtaniej i to dość znacznie. Może jak byś brał z 20 sztuk to by zmieniało postać rzeczy :mrgreen:
Nikita_Bennet - 2017-12-06, 16:47

GRL napisał/a:
...Fiat proponuje Idea Leasing.
Internet trochę na nich psioczy.
Szukam alternatywy (szczególnie do wykorzystania w grupie Renault/Dacia).


FIAT i Idea Leasing?
Bo to nie jest ich leasingodawca, mają swojego ale internety bardzo narzekają.

GRL - 2017-12-06, 22:59

Fiat ma swój leasing, ale nie jest w stanie mnie nim objąć.
W trudnych sprawach posiłkują się Idea Leasing, który bierze na klatę skomplikowane tematy.
Ale internet jest pełen wpisów ostrzegających przed IL, więc i ja się "wystrachałem".

O samym leasingu FCA jeszcze nie czytałem.

Nikita_Bennet - 2017-12-07, 19:06

poczytaj - nic dobrego nie piszą.

Ja właśnie marzę o tipo sw t-jet ale leasing albo w moim banku albo dobrze gadać w RCI bo obiło mi się o uszy że leasingują nie tylko auta grupy renault-dacia-nissan. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z podejścia do mego kredytu-ja byłem typowym klientem, oni bankiem który niczego nie chciał, niczym mi gitary nie zawracał a to co trzeba to załatwiało się e-mailem.

A za jakim fiaciorem się oglądałeś?
Pytam bo ja w dacii nie mogę znaleźć sensownego benzyniaka,diesel odpada.

GRL - 2017-12-07, 20:25

Budżet ok. 50.000zl i zaparłem się, żeby starać się go nie zwiększać (bo pewnie skończyłoby sie np. na Berlingo za 65).
A w tej cenie sensowne jest tylko Tipo 1.4

Nikita_Bennet - 2017-12-07, 21:35

no i mnie właśnie też podobny budżet interesuje, no max 55-57 ze wszystkimi kosztami (a coś zawsze dojdzie w pierwszym miesiącu), leasing najlepiej.
Niestety w dacii nie ma silnika benzynowego z turbiną chociaż 1,4 litra co daje mi fiat.

masterczerwi - 2018-02-16, 00:03

Jakby co to ja mam w PKO Leasing. Oferta około 3 razy tańsza od RCI. Możliwość negocjacji zróżnicowanych rat. Uwolnienie się od ubezpieczenia to 300 ,- netto, obsługa zewnętrznego ubezpieczenia 100,- netto. Nie mam GAP'u.
Tomek-FmLeasing - 2018-03-21, 08:39

masterczerwi napisał/a:
Jakby co to ja mam w PKO Leasing. Oferta około 3 razy tańsza od RCI.

Cześć,
Co znaczy "3 razy tańsza".

PKO owszem jest tanią firmą (jedną z tanich), podobnie jak RCI. Jednak co jest 3 razy tańsze? Marża?

Pozdr

Nikita_Bennet - 2018-03-21, 08:57

a jakie jeszcze firmy mają tanie oferty???
alhaz - 2018-03-21, 09:08

Ja swoj aktualny mam w Getin i dostałem jakąś promocję, że łączna suma opłat to 100% Niestety teraz już nie ma tak dobrze i na kolejnego biorę Alior Leasing 3 lata (45% wpłaty, wykup 1%) wyszło łącznie ok 103,5%

RCI robiłem kalkulacje na 102% czyli 2 lata i wpłata 45%, ale jak nie chciałem GAP to mi zawsze dorzucali dodatkowe opłaty typu 0,5% za brak GAP (u 3 dealerów robiłem kalkulacje) no i ich OC/AC to jakaś kpina cenowa. Generalnie Alior mnie dużo lepiej wyjdzie.

Nikita_Bennet - 2018-03-21, 10:19

AC+OC przy leasingu wychodzi drożej niż gdyby załatwić samemu leasing i ubezpieczenie?
Pytam bo właśnie skłaniam się ku leasingowi a niewiele o nim wiem.
Getin u mnie odpada - kiedyś coś chciałem to sami nie wiedzieli jak ugryźć temat.

alhaz - 2018-03-21, 10:22

Nikita_Bennet napisał/a:
AC+OC przy leasingu wychodzi drożej niż gdyby załatwić samemu leasing i ubezpieczenie?
Pytam bo właśnie skłaniam się ku leasingowi a niewiele o nim wiem.
Getin u mnie odpada - kiedyś coś chciałem to sami nie wiedzieli jak ugryźć temat.


W RCI mnie wyszło drożej, każdy inny leasing jaki miałem Alior lub Getin zawsze było taniej niż "na rynku", ale jak wiadomo AC/OC to temat rzeka...

Tomek-FmLeasing - 2018-03-21, 10:23

Nikita_Bennet napisał/a:
a jakie jeszcze firmy mają tanie oferty???

Prawie każda bankowa firma może mieć tanią ofertę, ale nie zawsze chce ją dać. W sumie to zależy od bardzo wielu rzeczy. Np.: od podejścia doradcy, od polityki cenowej firmy w danym momencie i wielu innych. Dlatego zawsze najlepiej sprawdzić kilka ofert, żeby wyczuć temat.

No i oczywiście koszt całkowity nie jest też jedynym parametrem, bo co z tego, że urwiemy 10 złotych na racie, jak np.: w zamian trzeba będzie wykupić drogie ubezpieczenie albo drogi GAP, albo zapisy w umowie lub tabeli opłat dodatkowych będą wyrywać z kapci.

alhaz napisał/a:
Ja swoj aktualny mam w Getin i dostałem jakąś promocję, że łączna suma opłat to 100% Niestety teraz już nie ma tak dobrze i na kolejnego biorę Alior Leasing 3 lata (45% wpłaty, wykup 1%) wyszło łącznie ok 103,5%


Koszt rzeczywisty roczny takiej oferty to ok. 4,2% więc jest okej. Korzystasz z ich GAP? Bo ostatnio im trochę podrożał.

Tomek-FmLeasing - 2018-03-21, 10:26

Nikita_Bennet napisał/a:
AC+OC przy leasingu wychodzi drożej niż gdyby załatwić samemu leasing i ubezpieczenie?

Różnie z tym bywa. Zazwyczaj na start firmy leasingowe dają dość tanie ubezpieczenie, ale warto się rozejrzeć na rynku.

Na pewno trzeba uważać przy kontynuacji ubezpieczenia, bo niektóre firmy leasingowe potrafią zaproponować kontynuację na kolejny rok w takiej stawce, że się ciemno robi przed oczami. Dlatego trzeba odpowiednio wcześnie, najlepiej kilka tygodni przed końcem bieżącej polisy rozejrzeć się na rynku i albo negocjować z leasingodawcą stawkę, albo skorzystać z własnego ubezpieczenia.

Nikita_Bennet - 2018-03-21, 10:26

to akurat wiem - byłem przejazdem obok salonu fiata i z rozmowy z osobą zajmującą się kredytem/leasingiem/OC+AC jedyne co poprosiłem to o tabelę opłat i prowizji ;)
alhaz - 2018-03-21, 10:29

@Tomek

Nie korzystam z GAP, bo mi się to kompletnie nie opłaca. Byłem prawie zdecydowany na RCI 102%, ale jak mi dorzucili dodatkowe 0,5% za rezygnację z GAP to mnie tak wkurzyli, że zrezygnowałem.

jammo - 2018-03-22, 08:38

Jest jeszcze taka kwestia w ubezpieczeniu leasingu, że decydując się na ubezpieczenie AC+OC w firmie zewnętrznej, leasingodawca dolicza sobie około 200-300zł prowizji z tego tytułu.
alhaz - 2018-03-22, 09:07

jammo napisał/a:
Jest jeszcze taka kwestia w ubezpieczeniu leasingu, że decydując się na ubezpieczenie AC+OC w firmie zewnętrznej, leasingodawca dolicza sobie około 200-300zł prowizji z tego tytułu.

Dlatego na miesiac przed bierzesz ze 2-3 oferty OC/AC z rynku i wysylasz do leasingu ze chcesz negocjowac oferte. Robilem tak ze 4 razy i zawsze mialem spoko cene, gorzej jak zapomnisz to wtedy Ci leasing dowala max stawke :D

jammo - 2018-03-22, 14:12

U mnie było odwrotnie, jak załatwiałem dla córki auto na firmę, to wcześniej się popytałem koło domu w firmach ubezpieczeniowych ale wołali prawie 4000 zł za pakiet. Okazało się , że leasingodawca miał u siebie kilka firm ubezpieczeniowych, które z nimi współpracowały i zaproponował nam najlepsza ofertę. Warunkiem było to, że ja swoimi zniżkami dałem gwarancję ubezpieczycielowi na ubezpieczenie AC córki , ze względu na to, że była młodym kierowcą (skończone 25 lat) i firma była młoda. Wyliczyli wtedy w 2015r kwotę 2400 zł i tyle płacimy. Teraz po podwyżkach cena się nie zmieniła, ale na koniec ubezpieczenia przysyłają mi z leasingu 3 oferty do wyboru, tak , że mam możliwość ewentualnej zmiany na inną firmę, która akurat w tym czasie zaproponuje lepszą ofertę.
Nikita_Bennet - 2018-06-30, 09:12

no i wracam z pytaniem bo przeglądając rynek chyba jednak fiata odpuszczę (odchodzą od LPG, zresztą w dacii to tylko problemy przy tym co dealerzy montują jak rozmawiałem z gazownikiem który serwisuje mi autko).
Patrząc że obecna dacia 90KM nie ma problemów z odpaleniem zimą (powód szukania PB+LPG), zasięg w obecnym benzyniaku PB+LPG (łącznie ponad 800km) wynosi tyle ile w tej daćce co mam, badanie techniczne po założeniu gazu będzie skrócone a w dieslu nie. No i przyśpiesza się przy wyprzedzaniu wystarczająco dobrze sprawia że jednak chyba jakiś dieselek i raczej dacia.

Ale do brzegu. Chodzi mi o to gdzie mogę dopytać o szczegóły leasingu RCI, infolinia odsyła do dealera ;(, kilka lat temu to właśnie infolinia RCI i jej podejście wyrobiło u mnie dobrą opinię o RCI.
Dealer (w sumie dwa różne miasta bo tam wysłałem zapytania) olewa trochę temat bo kilka pytań wyczytanych z netu (GAPy srapy, ubezpieczenia, zrobienie kalkulacji) i mają mnie gdzieś albo muszą dopytać itp. U jednego byłem (i nie wszystko było jasne) i będę na dniach to może go pomęczę przy okazji męcząc mój bank o to samo.
Macie jakieś sensowne źródło? Faktycznie obsługą zajmują się teraz delaerzy?
W sumie to zależy mi sprawdzić pierdółki jak np co w sytuacji nieterminowości przesyłania faktur (opłacić mam do konkretnego dnia nawet nie mając faktury czy jednak fakturę muszę uzyskać). Chodzi czy jest to zapisane w umowie. Poza tym czy gap jest konieczny a także jakieś ubezpieczenie metlife które jest na ich stronie. No i coś jest na stronach rci-finansowanie renault że oc jest wliczane do raty leasingowej - za chiny tego nie rozumiem w sensie jak to wygląda na fakturze??

alhaz - 2018-06-30, 11:41

A ja odradzam RCI zdecydowanie. Najwiekszy minus u nich to brak mozliwosci wystawienia na koniec leasingu faktury na osobe fizyczna. Dodatkowo ich 102% to sciema, bo zawsze jakies ubezpieczenie mi dokladali a jak chcialem z niego rezygnowac to bylo nagle 103%. Nie lubie kombinatorow.
Nikita_Bennet - 2018-06-30, 12:53

a co byś wybrał obecnie, faktycznie wykup na osobę prywatną jest słusznym wyborem choć nikt nie każe Ci wnosić tego na EŚT a u mnie różnica będzie taka że i leasing i zakup będzie na imię i nazwisko z tą różnicą że będzie NIP zamiast peselu.
Tomek-FmLeasing - 2018-07-05, 10:43

alhaz napisał/a:
Najwiekszy minus u nich to brak mozliwosci wystawienia na koniec leasingu faktury na osobe fizyczna.

Akurat to nie ma żadnego znaczenia. Wyjaśnienie tu: https://www.fmleasing.pl/...edmiot-leasingu
Trzeba przewinąć do akapitu: Na kogo powinna być wystawiona faktura wykupowa?

Nikita_Bennet - 2018-07-07, 13:43

alhaz napisał/a:
Nikita_Bennet napisał/a:
AC+OC przy leasingu wychodzi drożej niż gdyby załatwić samemu leasing i ubezpieczenie?
Pytam bo właśnie skłaniam się ku leasingowi a niewiele o nim wiem.
Getin u mnie odpada - kiedyś coś chciałem to sami nie wiedzieli jak ugryźć temat.


W RCI mnie wyszło drożej, każdy inny leasing jaki miałem Alior lub Getin zawsze było taniej niż "na rynku", ale jak wiadomo AC/OC to temat rzeka...


Czy masz już ten leasing w aliorze? Bo dużo lepiej niż oferta RCI to on chyba nie wygląda, trochę więcej papierów trzeba (działalność). Faktem jest że wyjdzie taniej niż kredyt o parę tysięcy a mi nie przeszkadza kto jest wbity jako właściciel.

jammo - 2019-01-16, 23:48

Witam, mam pytanie, czy GAP RTI przy leasingu jest obowiązkowy w banku RCI. Córka zastanawia się nad leasingiem nowego autem Renault w Banku RCI, ale trochę mnie przeraziła ich kalkulacja ( obecne auto jest leasingowane w Getin Leasing Bank) . Cena auta po rabacie wynosi 72200 zł. leasing na 5 lat z wykupem 1% , wpłata 25% oraz koszty operacyjne około 800zł . Sam GAP RTI wyliczyli prawie 75 zł miesięcznie co przez 5 lat daje kwotę prawie 4.5 tyś zł, a całkowity koszt leasingu wyliczyli na prawie 110,99% jakaś masakra. Czyżby od tego roku tak wszystko podrożało? Czy ma ktoś jakąś aktualną sprawdzoną propozycję z innych baków?
GRL - 2019-01-17, 16:43

jammo napisał/a:
Witam, mam pytanie, czy GAP RTI przy leasingu jest obowiązkowy w banku RCI

Tak.
jammo napisał/a:
Czy ma ktoś jakąś aktualną sprawdzoną propozycję z innych baków?

ING wyglądało następująco:
- faktura na 54,5
- opłata wstępna 20%
- wykup 0,1%
- ilość rat: 47
- rata 1040 brutto

Kalkulator w dłoń i możesz sobie interpolować. ;-)

Uwaga nr 1:
W ratę wliczone ok. 25zł NIEOBOWIĄZKOWEGO ubezpieczenia GAP (jakiegoś tańszego, nie fakturowego, ale z logiki wynikało, że wystarczającego).

Uwaga nr 2:
Nie chcę nakłamać, ale zewnętrzne banki liczą 47 rat, a RCI chyba 48. Trzeba mieć to na uwadze.

Uwaga nr 3:
Tak, wykup 0,1% zamiast 1%. Nie wiem, nie wnikam, mi to gra.

Uwaga nr 4:
Skorzystanie z zewnętrznego banku odcina możliwość wykupu taniego pakietu serwisowego.
Warto dokalkulować ten fakt i rozważyć która opcja jest "bardziejsza".

alhaz - 2019-01-17, 21:19

Również nie polecam RCI, nie dość ze liczą opłata wstępna + 36/48 rat (powinno być 35/47). Wciskają ubezpieczenie na siłę to jeszcze warunki słabe.

Aktualnie mam leasing w Alior - wyszło mnie 102% na 36 miesięcy (brałem we wrześniu 2018), mogę polecić. Wcześniej miałem Getin 100%, ale to już inna liga i teraz takich promocji nie ma :D

GRL - 2019-01-17, 22:46

Ale to 102% w skali rocznej czy całościowo?

Bo u mnie wychodzi 109,8% jako całość kwoty do wyłożenia, czyli auto 54,5 + 4,1 odsetki + 1,2 gap.

Któryś bank chciał mi kiedyś udowodnić, że 102% na zasadzie 2% całości co roku przepłacasz czyli razem 8%.
Trochę naciągane, względem zajęć z matematyki, na których uczono nas obliczać procent składany.
Już nie mówiąc o tym, że wpłata własna nie powinna się wliczać do kalkulacji %, ale zazwyczaj uwzględniają, żeby lepiej wypaść w oczach klienta.
Chyba lepiej operować kwotami, gdyż przy rożnych interpretacjach procent procentowi nierówny.

alhaz - 2019-01-18, 08:47

GRL napisał/a:
Ale to 102% w skali rocznej czy całościowo?

Bo u mnie wychodzi 109,8% jako całość kwoty do wyłożenia, czyli auto 54,5 + 4,1 odsetki + 1,2 gap.

Któryś bank chciał mi kiedyś udowodnić, że 102% na zasadzie 2% całości co roku przepłacasz czyli razem 8%.
Trochę naciągane, względem zajęć z matematyki, na których uczono nas obliczać procent składany.
Już nie mówiąc o tym, że wpłata własna nie powinna się wliczać do kalkulacji %, ale zazwyczaj uwzględniają, żeby lepiej wypaść w oczach klienta.
Chyba lepiej operować kwotami, gdyż przy rożnych interpretacjach procent procentowi nierówny.


Nie no całościowo na 3 lata, przepłacam całe 2% Jednak to była oferta od mojej znajomej, która jest pośrednikiem i potrafi dobre oferty znaleźć. Poza tym miałem bardzo dużą wpłatę 45% czyli max i dwie pierwsze raty po 10k netto(potrzebowałem kosztów na koniec roku), to chyba dość mocno zbiło dodatkowe %.

Generalnie to trochę ironia bo bardziej mi się opłacało auto kupić w leasingu na 3 lata niż za gotówkę :-)

PS. jako ciekawostkę powiedziała mi także, że najlepsze oferty na leasing są na koniec roku bo wszyscy muszą wyrobić limity/targety i "spuszczają gacie" jeśli chodzi o oferty, 1 czy 2 kwartał to ciężko o dobrą ofertę.

jammo - 2019-01-19, 23:47

Teraz w Getin Leasing wyliczyli mi 111.8% całości kredytu przy leasingu na 5 lat, tzn, cały koszt to 11,8 % całej kwoty. Jak na razie jest to najlepsza oferta z pośród ofert salonowych gdzie koszty są na poziomie 114-115%. Czekam jeszcze na kalkulację z Allior Bank, ale chyba też ich nie przebiją. Oferta jest z 25% wkładem własnym, do tego trzeba doliczyć znakowanie GanDNA, około 25zł miesięcznie, ale za to nie ma naliczanego GAP.
mack - 2019-01-21, 13:27

Zwróc jeszcze uwage, że chyba w RCI nie jest brany pod uwage WIBOR, przez caly okres masz stale raty w przypadku innych leasingow WIBOR jest uwzgledniany, a 5 lat to dość długi okres...
miela - 2019-01-21, 18:49

Ja po sprawdzeniu wziąłem w RCI, bo wyszło 104%, a zależało mi na Easy Service. Sporo zależy od wysokości wpłaty. U mnie leasing na 3 lata.

I tak szczerze, to jest to dobra oferta. Lepiej tylko w grupie VAG, bo tam 101% i to nawet niecałe mi wyszło przy podobnych kwotach.

jammo - 2019-01-21, 19:25

Te 104% na dzień dzisiejszy to raczej marzenie. Wszędzie wychodzi powyżej 110% ale głównie na poziomie 114-116%.
grapess - 2019-01-22, 19:05

Tak, to kolejny powód dlaczego nie biorę nowego samochodu. Obecnie mam chyba 101% i jest OK, ale jak zrobili mi wyliczenia na nową Lodgy to mi się odechciało.
grapess - 2019-01-22, 19:13

Nikita_Bennet napisał/a:
AC+OC przy leasingu wychodzi drożej niż gdyby załatwić samemu leasing i ubezpieczenie?
Pytam bo właśnie skłaniam się ku leasingowi a niewiele o nim wiem.
Getin u mnie odpada - kiedyś coś chciałem to sami nie wiedzieli jak ugryźć temat.


Nie tylko ubezpieczenie może wyjść drożej, dodatkowe koszty masz np. za zgodę na własnego ubezpieczyciela, U mnie 200 netto chyba więc nawet jak znalazłem coś tańszego to sie nie opłacało bo za zgodę doliczali.

Inne koszty to np. dodatkowe 200 do mandatu z fotoradaru, info o przekroczeniu przychodzi do leasingodawcy, za obsługe dodatkowa kasa.

Ukradli mi tablicę rejestracyjną. Za wyrobienie nowej w urzędzie płacisz niecałą 100, ja zapłaciłem leasingodawcy 450 netto bo ktoś od nich załatwiał w urzędzie te tablice.

itp itd. Najlepiej przeczytaj tabele opłat i prowizji. Ciekawa lektura :)

Nikita_Bennet - 2019-01-22, 19:21

czytałem i leasing mam od zeszłorocznych wakacji ;)
Tablica? Przykręciłeś? Bo ja dałem na 3 wkręty no i auto stoi na podwórku a nie zdarza mi się zostawiać go w miejscach publicznych na dłuższy postój. Nawet jakbym musiał to jednak połamią blachę zanim odkręcą ;)

grapess - 2019-01-22, 19:54

Tak, teraz mam przykręcone, w sumie to przynitowane.
Po prostu nie zdążyłem tego po zakupie auta zrobić. :)

jammo - 2019-01-24, 11:04

grapess napisał/a:
Inne koszty to np. dodatkowe 200 do mandatu z fotoradaru, info o przekroczeniu przychodzi do leasingodawcy, za obsługe dodatkowa kasa.

Ukradli mi tablicę rejestracyjną. Za wyrobienie nowej w urzędzie płacisz niecałą 100, ja zapłaciłem leasingodawcy 450 netto bo ktoś od nich załatwiał w urzędzie te tablice.

itp itd. Najlepiej przeczytaj tabele opłat i prowizji. Ciekawa lektura :)


Z tego co się teraz dowiedziałem, tabele z opłatami to już jest nieaktualny temat. Chodzi o to, że firmy leasingowe, oraz banki oferujące leasing np. Getin Leasing, Allior Bank, wprowadziły u siebie stałe opłaty za obsługę leasingu, oczywiście różne dla każdej firmy w kwotach niecałe 200 zł na rok ( Getin 145zł netto, Allior 195 zł) , które zastępują obecnie wszystkie inne opłaty, pobierane dawniej za np. zmiany umowy, wcześniejszą spłatę leasingu, wydawanie zaświadczeń, rejestrację pojazdu ( wcześniej płacił za nią leasingobiorca a teraz już nie) itp. Niestety nie zmieniło się jedynie , przynajmniej w Getin Leasing, pobieranie opłat z tytułu ubezpieczenia auta w firmie zewnętrznej. W Allior podobno tego już nie ma.

alhaz - 2019-01-24, 11:12

jammo napisał/a:
grapess napisał/a:
Inne koszty to np. dodatkowe 200 do mandatu z fotoradaru, info o przekroczeniu przychodzi do leasingodawcy, za obsługe dodatkowa kasa.

Ukradli mi tablicę rejestracyjną. Za wyrobienie nowej w urzędzie płacisz niecałą 100, ja zapłaciłem leasingodawcy 450 netto bo ktoś od nich załatwiał w urzędzie te tablice.

itp itd. Najlepiej przeczytaj tabele opłat i prowizji. Ciekawa lektura :)


Z tego co się teraz dowiedziałem, tabele z opłatami to już jest nieaktualny temat. Chodzi o to, że firmy leasingowe, oraz banki oferujące leasing np. Getin Leasing, Allior Bank, wprowadziły u siebie stałe opłaty za obsługę leasingu, oczywiście różne dla każdej firmy w kwotach niecałe 200 zł na rok ( Getin 145zł netto, Allior 195 zł) , które zastępują obecnie wszystkie inne opłaty, pobierane dawniej za np. zmiany umowy, wcześniejszą spłatę leasingu, wydawanie zaświadczeń, rejestrację pojazdu ( wcześniej płacił za nią leasingobiorca a teraz już nie) itp. Niestety nie zmieniło się jedynie , przynajmniej w Getin Leasing, pobieranie opłat z tytułu ubezpieczenia auta w firmie zewnętrznej. W Allior podobno tego już nie ma.


Tak jest, ale można z tego zrezygnować i wtedy masz normalna tabelke. Ja w Alior mam 145pln rocznie.

Gość - 2019-05-09, 12:31

alhaz napisał/a:
jammo napisał/a:
grapess napisał/a:
Inne koszty to np. dodatkowe 200 do mandatu z fotoradaru, info o przekroczeniu przychodzi do leasingodawcy, za obsługe dodatkowa kasa.

Ukradli mi tablicę rejestracyjną. Za wyrobienie nowej w urzędzie płacisz niecałą 100, ja zapłaciłem leasingodawcy 450 netto bo ktoś od nich załatwiał w urzędzie te tablice.

itp itd. Najlepiej przeczytaj tabele opłat i prowizji. Ciekawa lektura :)


Z tego co się teraz dowiedziałem, tabele z opłatami to już jest nieaktualny temat. Chodzi o to, że firmy leasingowe, oraz banki oferujące leasing np. Getin Leasing, Allior Bank, wprowadziły u siebie stałe opłaty za obsługę leasingu, oczywiście różne dla każdej firmy w kwotach niecałe 200 zł na rok ( Getin 145zł netto, Allior 195 zł) , które zastępują obecnie wszystkie inne opłaty, pobierane dawniej za np. zmiany umowy, wcześniejszą spłatę leasingu, wydawanie zaświadczeń, rejestrację pojazdu ( wcześniej płacił za nią leasingobiorca a teraz już nie) itp. Niestety nie zmieniło się jedynie , przynajmniej w Getin Leasing, pobieranie opłat z tytułu ubezpieczenia auta w firmie zewnętrznej. W Allior podobno tego już nie ma.


Tak jest, ale można z tego zrezygnować i wtedy masz normalna tabelke. Ja w Alior mam 145pln rocznie.

Roczna opłata za obsługę umowy leasingu to obecnie 195 zł netto. W tym są koszty rejestracji,zdjęcia z fotoradaru,(pko np. pobiera za to opłatę), zagraniczne wyjazdy pojazdem,zmiany w harmonogramie itp. Pomijając fakt, że niektóre firmy nie udostępniają tabeli opłat i prowizji. Bo nie i koniec ;) A wtedy może dojść do 'miłej niespodzianki' dopiero po podpisaniu umowy albo w trakcie trwania leasingu. Dlatego warto zawsze poprosić o Ogólne warunki umowy leasingu z tabelą zanim się cokolwiek podpisze.

adrian_krc - 2021-04-26, 19:49
Temat postu: Leasing na Duster w 2021
Witam,

Będzie to mój pierwszy leasing, dlatego proszę o doradzenie, czy oferta jaką otrzymałem jest w miarę ok?
Nie mam jeszcze obycia w temacie, dlatego nie wiem jakich kwot się spodziewać.

Może ktoś wziął Dustera w leasing w tym roku?


- Dacia Duster Prestige TCe 100 LPG
Cena: 67 700 zł brutto + dopłata za kolor 2000zl
= 69700 zł brutto

Oferta RCI Leasing Polska: (kwoty w brutto)
Opłata wstępna: 10% --> 6970 zł
Opłata manipulacyjna: 0,50% --> 348,49
Opcja wykupu: 10% --> 6970 zł
Okres finansowania: 60 miesięcy
Suma opłat: 114,77%

Rata: 1163,94 zł
W tym GAP: 55,99


Więc wychodzi:
1163,94 * 60 = 69836,40

69836,40 + 6970 + 6970 + 348,49 = 84 124,89

84 124,89 - cena auta (69700) = 14 424,89

Także dopłacam za auto prawie 14,5 tyś zł.
Wydaje mi się że to mało korzystna oferta.

Czy teraz w 2021 ceny są takie wysokie, czy to ja dostałem taką słaba ofertę?

GRL - 2021-04-26, 22:02

Tanio nie jest, bo do dopłaty łącznie 20% wartości auta.
Choć szczerze powiedziawszy mała wpłata własna i długi okres leasingu robią swoje.
Mnie się z RCI nigdy nie udało dogadać, koszty były zauważalnie wyższe niż u konkurencji.
Przez to właśnie przypadkiem stałem się posiadaczem nowego Golfa.
Niby te VW drogie, ale... leasingi tanie...

Nie wiem czy to będą dla Ciebie wystarczające punkty odniesienia, ale powiem jak to u mnie wygląda, na przykładzie moich 2 leasingów.

VW Golf = 72.000zł
Start 30% = 21.600zł
Raty 35x1114 = 38.990zł
Wykup 20% = 14.400zł
Razem w VW Bank = 74.990zł w tym 3-letni GAP fakturowy (nieobowiązkowy)

Opel Combo = 72.000zł
Start 25% = 18.000zł
Raty 47x915 = 43.005zł
Wykup 25% = 18.000zł
Razem w PKO = 79.005zł w tym 4-letni GAP fakturowy (nieobowiązkowy)

Jak widzisz w obu przypadkach nie przekroczyłem 110% uwzględniając wszystkie koszty.
No prawie wszystkie, zawsze jest jeszcze +450zł za rejestrację. ;)

defunk - 2021-04-27, 10:10

GRL napisał/a:
Tanio nie jest, bo do dopłaty łącznie 20% wartości auta.
Choć szczerze powiedziawszy mała wpłata własna i długi okres leasingu robią swoje.


Tylko i wyłącznie te parametry robią swoje -- jakbyś miał 10% wpłaty własnej i leasing na 5 lat, cyfry u Ciebie też byłyby inne.
Ten biznes musi się spiąć także u dawcy -- długi okres finansowania i wysoka kwota finansowania zawsze podbija koszty po stronie klienta.

GRL - 2021-04-27, 15:22

I tak... i trochę nie.
Jak zobaczyłem promocyjny leasing w Renault na Megane, to pobiegłem do salonu zapytać na jakich warunkach.
No i się dowiedziałem, że tylko przy wpłacie 10%, tylko przy wykupie 10%, tylko przy 36 miesiącach, a poza tym księżyc musi być w nowiu, planety muszą się ustawić w jednej linii, a ja muszę donieść potwierdzenie, że moja matka wciąż jest dziewicą...
Jak wszedłem (trochę z przypadku) do salonu VW i zapytałem na jakich warunkach można mieć u nich promocyjny leasing 101% to w odpowiedzi usłyszałem "a na jakich warunkach by pan chciał?".
Byli znacznie bardziej elastyczni.
Choć i tak celowałem w 3 lata, to 4 lata nie były znacząco gorsze.

Chodzić pytać i nie patrzyć na auto przez pryzmat samej ceny, tylko przez całkowity koszt, a nawet szacowaną utratę wartości.
Można się nieźle zdziwić, że samochód o 1/4 droższy, tak naprawdę droższy nie jest...

defunk - 2021-04-27, 15:32

Warunki w VW Leasing czy RCI z pewnością mogą się różnić, natomiast prawie zawsze większa wpłata początkowa oznacza lepsze warunki, nawet jeśli później leasing jest na dłuższy okres. Ja miałem Dustera na 30% i 3 lata (z maciupeńkim wykupem) i mój "naddatek" przez ten czas był znikomy (nie licząc GAP, ale to już jak kto lubi).
sobol1976 - 2021-05-03, 18:44

Zewnętrzne firmy leasingowe mają znacznie lepsze oferty. GAP jest fajny ale ne opłaca się go brać u Dealera. Dostałem ofertę na GAP od ubezpieczyciela (ale w pakiecie z OC+AC) na 600 PLN za 3 lata. Moje kalkulacje leasingu w okolicach 63.000 PLN na 36 mies. z wpłata własną 23% i wykupem 1% nie przekroczyłem 105%. Ta sama oferta w RCI - ok. 118% i dodatkowo mają beznadziejną tabelę dodatkowych opłat. Warto na to zwrócić uwagę choćby ze względu na ew. zdjęcia i mandaty.
defunk - 2021-05-04, 09:38

Albo coś się pozmieniało, albo... 118%??! Rozumiem, że inflacja szybuje, ale żeby aż tak?

Aż sprawdziłem moją umowę (w RCI), w listopadzie 2017 r. mój Duster kosztował 49,3 tys. zł netto, ja zapłaciłem 14,8 tys. opłaty wstępnej + 36468 zł [36 rat x 1013 zł] + wykup 500 zł. Wychodzi 105%.
Do tego ubezpieczenie (GAP 58 zł miesięcznie), ale to już inna para kaloszy.

sobol1976 - 2021-05-04, 10:42

defunk napisał/a:

Do tego ubezpieczenie (GAP 58 zł miesięcznie), ale to już inna para kaloszy.


Przyznaję, że ta wartość uwzględniała w racię także GAP ok. 75 PLN miesięcznie brutto.
Zapewne bez GAP-u byłoby niżej ale nie 105%. Pamiętaj, że GAP to zwykłe ubezpieczenie i co do zasady nie jest obciążone VAT-em. Jeśli bierzesz ubezpieczenie pojazdu i GAP u dealera to RCI doliczy do obu VAT. Najlepiej leasing brać na zewnątrz z ryczałtową opłatą za tzw. "obsługę umowy". Przez to bezpłatnie można ubezpieczyć auto u swojego agenta oraz dobrać GAP, a przy okazji uniknąć rachunku ok. 100-200 PLN za wskazanie kierującego jeśli złapie was fotoradar. Te dodatkowe opłaty w trakcie potrafią mocno przedrożyć leasing.

GRL - 2021-05-04, 12:12

defunk napisał/a:
Do tego ubezpieczenie (GAP 58 zł miesięcznie), ale to już inna para kaloszy.

To nie jest inna para kaloszy, bo kupując za gotówkę kosztu GAPu byś nie ponosił.
2030zł zsumowane z rat przy 60600zł ceny samochodu daje ok. 3,3% dodatkowych funduszy.
Nie w kij dmuchał - na weekendowy wypad na gofry w Mielnie by starczyło... 8-)

sobol1976 - 2021-05-04, 16:54

GRL napisał/a:
...bo kupując za gotówkę kosztu GAPu byś nie ponosił.


Tak właściwie to nikt nie broni - GAP możesz sobie wziąć także kupując auto prywatnie za gotówkę. :) To jest zwykłe ubezpieczenie, które ma utrzymać wartość pojazdu z faktury przez określony czas, co daje komfort przy kradzieży lub szkodzie całkowitej. Inna sprawa, że mało który klient prywatny to bierze.

Tomek-FmLeasing - 2021-05-05, 12:58
Temat postu: Re: Leasing na Duster w 2021
adrian_krc napisał/a:
Czy teraz w 2021 ceny są takie wysokie, czy to ja dostałem taką słaba ofertę?


Cześć,
Pozwoliłem sobie sprawdzić RRSO oferty, którą dostałeś i wynosi ona 5,85%. Jest to dużo, bo obecnie dobre oferty leasingu zaczynają się od ok. 3,5% w dół - czyli rata powinna wynosić gdzieś około 1030 zł.

Nie uwzględniłem w tym GAP, który na marginesie też jest bardzo nieciekawy w tym przypadku. Suma rat za GAP wynosi ponad 3500 zł, gdzie kupując taki GAP na własną rękę składka za całe 5 lat powinna wynieść około 2000 zł.

Atlanta - 2021-05-28, 12:13

A sprawdzałeś na rankingach kredytów?
krimar - 2021-05-28, 15:40

Leasing RCI sam w sobie nie jest korzystny, treść umowy leasingowej też jest dość restrykcyjna. Jednak to co stracisz na leasingu w RCI odzyskasz w promocyjnym ubezpieczeniuza 1,9% i możliwości wykupu opcji easy service = pakiet przeglądów + przedłużenie gwarancji do 5 lat (do 80 tys km) kosztuje dla Sandero 2400 zł, W ASO za przeglądy przez te 5 lat zapłaciłbyś ok 6500 zł (tak mi wyliczyli dla Sandero z LPG).
Easy Service nie jest oferowane przy obcym finansowaniu.
więcej https://umowyserwisowe.dacia.pl/indywidualni

yeti65 - 2021-11-21, 18:26

Ja brałem na Dustera (73000)leasing w salonie Dacii, wpłata 45%, na 5 lat, wykup 10%, rata z gap 751zł brutto, koszt poniżej 110%. Dodatkowo tanie ubezpieczenie(1400 zł komplet).
Prezes - 2021-11-21, 19:46

yeti65,
Mam pytanie, jak liczy się koszty?
Wszystko jest brutto?

Bo tak matematycznie, ale może źle liczę , koszt wychodzi prawie 17%
cena 73 000
wpłata 45% = 0,45 x 73 000 = 32 850
wykup 10% = 0,1 x 73 000 = 7 300
5 lat x 12 m-cy x 751 = 45 060

Razem daje to 85 210

85 210 - 73 000 = 12 210 nadpłaty
12 210 / 73 000 = 16,73 %

Chyba, że co roku inflacja będzie powyżej 5%, to jeszcze będziesz na plusie 8-)

defunk - 2021-11-22, 10:04

Prezes napisał/a:
yeti65,
Mam pytanie, jak liczy się koszty?
Wszystko jest brutto?
(...)
5 lat x 12 m-cy x 751 = 45 060
(...)


Raz, że netto, a dwa, że liczy się gołą ratę -- GAP, etc. nie jest liczony do tych marketingowych bajdurzeń.

yeti65 - 2021-11-26, 21:21

Prezes napisał/a:
yeti65,
Mam pytanie, jak liczy się koszty?
Wszystko jest brutto?

Bo tak matematycznie, ale może źle liczę , koszt wychodzi prawie 17%
cena 73 000
wpłata 45% = 0,45 x 73 000 = 32 850
wykup 10% = 0,1 x 73 000 = 7 300
5 lat x 12 m-cy x 751 = 45 060

Razem daje to 85 210

85 210 - 73 000 = 12 210 nadpłaty
12 210 / 73 000 = 16,73 %

Chyba, że co roku inflacja będzie powyżej 5%, to jeszcze będziesz na plusie 8-)

Wszystkie kwoty brutto, a rata z GAPem.

Prezes - 2021-11-27, 12:55

Czyli koszt to 116,73%, a nie 110%?
yeti65 - 2021-11-27, 19:18

Prezes napisał/a:
Czyli koszt to 116,73%, a nie 110%?

Gap to ubezpieczenie i nie jest obowiązkowy, więc w ofercie leasingu nie jest uwzględniany.
Ale jak teraz policzyłem bez GAP to też wychodzi więcej niż 110%
Poniżej 110 to miałem ofertę w sierpniu, a do czasu podpisania umowy stopy procentowe poszły dwa razy do góry. Bez GAP mam w tej chwili.
wpłata 45% = 0,45 x 73 000 = 32 850
wykup 10% = 0,1 x 73 000 = 7 300
5 lat x 12 m-cy x (751-75) = 40 560
40560+7300+32850=80710/73000=110,56%
Trzeba pamiętać też o tym, że te leasingowe wyliczenia to taka mała manipulacja. Rzeczywisty koszt jest większy, bo powinno się go liczyć od kwoty kredytowania, a nie od wartości pojazdu.
73000-32850=40150
80710-73000=7710
7710x100/40150=19,20% i to jest rzeczywisty koszt leasingu na 5 lat.

Prezes - 2021-11-27, 22:50

Teraz mi się składa.. Bo zawsze ludziom oczy mydlą, a leasing to taki rodzaj kredytu.. Tylko dla DG przy wykupie jest zysk, a poza tym to zwykły kredyt, a samochód nie jest Twoją własnością.
yeti65 - 2021-11-28, 18:30

Własność nie jest najważniejsza. Ważne, że raty leasingu można wrzucić w koszty działalności, no i vat od paliwa i innych szpejów odliczać. A te 19,2% to i tak mniej, niż przy zwykłym kredycie. Przy kredycie na te 40 tys rata wyniosłaby ponad 820zł, a tu 675zł.
Do tego kredyt jest na oprocentowaniu zmiennym, a leasing na stałym.
Co w obecnej sytuacji nie jest bez znaczenia.

Slawskip - 2021-11-28, 19:09

Mam kredyt Smart na moją Lodgy i jest stałe oprocentowanie, po przeliczeniu wychodzi mi że zapłacę w sumie 111,6% wartości samochodu w dniu zakupu. Także wychodzi taniej niż leasing. ;-)
yeti65 - 2021-11-28, 21:42

Slawskip napisał/a:
Mam kredyt Smart na moją Lodgy i jest stałe oprocentowanie, po przeliczeniu wychodzi mi że zapłacę w sumie 111,6% wartości samochodu w dniu zakupu. Także wychodzi taniej niż leasing. ;-)

Mnie wychodzi, że zapłacę 110,56% wartości samochodu :-D
Jakie masz warunki tego kredytu :?:
edit: Właśnie sprawdziłem symulację dla swojego Dustera i kredyt Smart wychodzi 7tys drożej od leasingu.

Slawskip - 2021-11-28, 22:35

u mnie na 5 lat, brak wpłaty własnej, 15000 km/rok, koszty dodatkowe oprócz oprocentowania to prowizja i ubezpieczenie kredytobiorcy. (dla takich samych warunków leasing wychodził około 116%).
co do różnicy, to faktycznie u Ciebie wychodzi ~1% taniej, tylko przy moich warunkach (brak wpłaty własnej, maksymalna długość kredytowania), już tak dobrze by przy leasingu nie było.

yeti65 - 2021-11-29, 05:39

Coś chyba pokiełbasiłeś z wyliczeniami. Na twoich warunkach wychodzi 26%
Nie ma takiej opcji, by kredyt wychodził taniej niż leasing.
I to bez ubezpieczenia kredytobiorcy- z tym ubezpieczeniem na Twoich warunkach 33%.

krimar - 2021-11-30, 13:14

yeti65 napisał/a:
Nie ma takiej opcji, by kredyt wychodził taniej niż leasing.

Mi kiedyś suma wszystkich opłat leasingowych wyszła taniej niż kwota za jaką pojazd był zakupiony.

Slawskip - 2021-11-30, 20:23

yeti65 napisał/a:
Coś chyba pokiełbasiłeś z wyliczeniami. Na twoich warunkach wychodzi 26%
Nie ma takiej opcji, by kredyt wychodził taniej niż leasing.
I to bez ubezpieczenia kredytobiorcy- z tym ubezpieczeniem na Twoich warunkach 33%.


Faktycznie się pomyliłem (nie wziąłem pod uwagę ubezpieczenia i prowizji) po przeliczeniu tego z umową w ręku (już z ubezpieczeniem i prowizją) wychodzi mi niecałe 125%

Pozdrawiam :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group