DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Relingi dachowe Duster sposób montażu.

greg1367 - 2011-05-27, 12:20
Temat postu: Relingi dachowe Duster sposób montażu.
Jak są zamontowane relingi dachowe w Dusterze?laisar może masz foto tego elementu?byłbym wdzięczny :-D
laisar - 2011-05-27, 12:38

Fotkę nie, ale rysunek - proszę bardzo:
greg1367 - 2011-05-27, 13:16

laisar napisał/a:
Fotkę nie, ale rysunek - proszę bardzo:

Dziękuję laisar ,jestem ciekawy czy w serwisie to zamontują,i czy jest to dopuszczalne technologicznie, wiadomo że trzeba wiercić w nadwoziu otwory .

laisar - 2011-05-27, 13:33

greg1367 napisał/a:
czy jest to dopuszczalne technologicznie

Dopuszczalne pewnie jest, ale wymaga niestety czegoś więcej niż wiercenia, co czyni całą zabawę straszliwie drogą - trzeba otóż dospawać do karoserii jeszcze czworo uszu ):

Jako takie są wymienne, z czego wynika, że powinny być również "domontowywalne" - tyle że już sama "wymiana" dachu to 15 roboczogodzin :shock:

(Owszem, teoretycznie i nietechnicznie dałoby się pewnie zamontować relingi bez tego - ale wtedy raczej wiele by się na nich nie zmieściło, więc sens byłby raczej przyzerowy... W reszcie modeli trochę to lepiej rozwiązali /: ).

greg1367 - 2011-05-27, 13:40

Dziękuję ,ale jakoś dziwnie ten sposób montażu wymyślili :-D
piotrkrk - 2011-05-29, 15:02

W instrukcji piszą, że jeśli Duster nie miał fabrycznie zamontowanych relingów, to ich montaż jest niemożliwy i wręcz zabroniony - pod rygorem utraty gwarancji.
mekintosz - 2011-05-29, 21:55

Podejrzewam, ze w cenie montazu relingow kupisz najwyzszej klasy bagaznik Thule dedykowany do dustera z kompletem aluminiowych belek oraz wystarczy an czesc boksa lub bagaznik na rowery ;-)
greg1367 - 2011-05-30, 09:29

piotrkrk napisał/a:
to ich montaż jest niemożliwy i wręcz zabroniony

Masz rację,ja tylko tak z chęci wiedzenia jak to jest zrobione :lol: pytałem :-D

piotrkrk - 2011-05-31, 14:46

Zawsze jest sposób, aby zrobić to taniej :)


greg1367 - 2011-05-31, 19:04

piotrkrk napisał/a:
Zawsze jest sposób, aby zrobić to taniej :)

Byle funkcjonalnie :-D

tweeciak - 2011-06-01, 07:18

O ile dobrze widze...rejestracja szwedzka...wiec...relingi...z IKEA:)
Prezes - 2011-06-01, 08:42

I to jest ekologia :mrgreen:
Cendra - 2011-06-01, 09:23

Nawet nie wiedziałem, że moje Volvo takie proekologiczne :)
DD - 2011-09-09, 18:01

laisar napisał/a:
Dopuszczalne pewnie jest, ale wymaga niestety czegoś więcej niż wiercenia, co czyni całą zabawę straszliwie drogą - trzeba otóż dospawać do karoserii jeszcze czworo uszu ):

Zgadza sie, byloby przerazliwie drogie, gdyby chciec to zrobic tak, jak to zostalo (niezbyt szczesliwie) wymyslone/zrobione fabrycznie.

laisar napisał/a:
Jako takie są wymienne, z czego wynika, że powinny być również "domontowywalne" - tyle że już sama "wymiana" dachu to 15 roboczogodzin :shock:

Nie no, chyba nikt przy zdrowych zmyslach nie zdecydowalby sie na wymiane poszycia dachu w prawie nowym samochodzie z powodu checi zamontowania relingow (koszty ogromne, a i furka juz bylaby "jakby troche po wypadku" ;-) ). Montaz tych oryginalnych mocowan mialby sens wylacznie wtedy, gdyby z jakiegos innego powodu i tak zachodzila koniecznosc wymiany poszycia dachu, np. gdyby spadl na Dusterka jaks konar lub inny przedmiot o niemalej masie (o co niestety ostatnimi czasy w Polsce nie bylo wcale tak trudno - liczne burze, wichury, traby powietrzne :-( )

laisar napisał/a:
Owszem, teoretycznie i nietechnologicznie dałoby się pewnie zamontować relingi bez tego - ale wtedy raczej wiele by się na nich nie zmieściło, więc sens byłby raczej przyzerowy...

Eeee nie bedzie tak zle :-D . A propos, ktos spotkal sie moze z informacja jaka nosnosc maja fabryczne relingi w Dusterze? Bo ja jak dotad nie.

W autach, kore nie maja juz fabrycznie odpowiednich mocowan do relingow (schowanych np. pod jakimis zaslepkami czy listwami) stosuje sie mocowanie na tzw. nitonakretki. Zwykle z brzegu dachu ida wzmocnienia i (niekoniecznie musza byc zawsze jakos specjalne wydzielone i widoczne z zewnatrz) i te nitonakretki sie w nich trzymaja (po montazu). Zeby sobie ktos nie pomyslal, ze to jakis druciarski sposob stosowany tylko w jakichs tanich markach czy modelach, to jako przyklad podam, ze m.in. w Nissanie Qashqaiu stosuje sie ten sposob montazu.
Gdy moj brat kupowal Qashqaia, to chyba nawet nie bylo w ofercie salonu relingow do Qashqaia i musial sobie zalozyc dodatkowo relingi firmy Neumann (czeska firma). Dla relingow o trzech stopkach (takie sa przewidziane do Qashqaia) f-ma Neumann podaje nosnosc 75kg. Co wiecej, u brata te relingi nie spelniaja funkcji glownie estetycznej (jak to u niektorych czesto bywa), bo akurat sa dosc intensywnie wykorzystywane (w zimie przewozi sie kupe sprzetu narciarskiego, latem surfingowego). I jest git :-D .

Postaram sie podrzucic jakis rysunek czy link, zeby niezorientowami mogli zobaczyc, na czym ten sposob montazu mniej wiecej polega :-) .

greg1367 napisał/a:
Dziękuję ,ale jakoś dziwnie ten sposób montażu wymyślili :-D

W innych modelach tak tego nie zrobili, a w przypadku Dustera podejrzewam, ze specjalnie zdecydowali sie sporo utrudnic ludziom zycie, zeby maksymalnie zniechecic do zakupu wersji "golas" (zwanej oficjalnie Duster), bo na niej pewnie malo zarabiaja. Jakby im chodzilo o to, zeby "golas" sluzyl mozliwie tylko jako slup reklamowy "cena juz od 39.900zl", natomiast zeby klienci kupowali bardziej wypasione wersje. Ale ja sie nie dam :mrgreen: .

piotrkrk napisał/a:
W instrukcji piszą, że jeśli Duster nie miał fabrycznie zamontowanych relingów, to ich montaż jest niemożliwy i wręcz zabroniony - pod rygorem utraty gwarancji.

Alez to najzupelniej oczywiste - zeby zamontowac relingi w golasie w rozsadnej cenie, to trzeba wiercic, czyli trzeba naruszyc fabryczna powloke lakiernicza, zabezpiecznie antykorozyjne. To podobna sytuacja jak gdyby ktos zamontowal dodatkowo w swoim Dusterku szyberdach, tak samo stracilby gwarancje na karoserie.
Pewnie nie od razu od nowosci, ale tez planuje dolozyc relingi do Dusterka golasa, a prawdopodonie rowniez szyberek, no i oczywiscie licze sie z utrata gw. Jak dobrze pojdzie, to moze jakos niezbyt drogo uda sie kupic relingi z jakiegos rozbitka DD, a jesli nie, to moze z innego zrodla, albo w ogole jakis inny, ale gustowny.

mekintosz napisał/a:
Podejrzewam, ze w cenie montazu relingow kupisz najwyzszej klasy bagaznik Thule dedykowany do dustera z kompletem aluminiowych belek oraz wystarczy an czesc boksa lub bagaznik na rowery ;-)

Tez tak sadze... ale nie zawsze z relingami chodzi tylko o to, zeby byla podstawa pod belki, box itp... relingi spelniala bowiem rowniez funkcje estetyczna, nawet nierzadko ta wlasnie funkcja jest znacznie przewazajaca.

laisar - 2011-09-09, 23:55

DD napisał/a:
zostalo (niezbyt szczesliwie) wymyslone/zrobione fabrycznie

Właściwe słowo brzmi: "perfidnie" d:


DD napisał/a:
jaka nosnosc maja fabryczne relingi w Dusterze?

80 kg - ale informacja faktycznie jest nieco "ukryta" w broszurze, bo podano ją w rozdziale z akcesoriami, przy opisie poprzeczek.


Cytat:
Zeby sobie ktos nie pomyslal, ze to jakis druciarski sposob stosowany tylko w jakichs tanich markach czy modelach, to jako przyklad podam, ze m.in. w Nissanie Qashqaiu stosuje sie ten sposob montazu.

Tzn. sugerujesz, że jeśli jakieś druciarstwo zostaje wykonane w prestiżowej marce, to z definicji nie jest już druciarstwem?


DD napisał/a:
stracilby gwarancje na karoserie

Ale nie na całą - tylko na zmodyfikowany element.

DD - 2011-09-10, 01:44

laisar napisał/a:
Właściwe słowo brzmi: "perfidnie" d:

O tak, tak, idealnie to ujales :-D .

laisar napisał/a:
80 kg - ale informacja faktycznie jest nieco "ukryta" w broszurze, bo podano ją w rozdziale z akcesoriami, przy opisie poprzeczek.

Dzieki za info :-) . OK, czyli nie powinno byc duzej roznicy w nosnosci.

laisar napisał/a:
Tzn. sugerujesz, że jeśli jakieś druciarstwo zostaje wykonane w prestiżowej marce, to z definicji nie jest już druciarstwem?

Sugeruje, ze skoro jest to stosowane w sporej liczbie marek i modeli, a takze sprawdza sie w praktyce, to mozna rowniez spokojnie zastosowac ten sposob montazu w przypadku checi dolozenia relingow do DD golasa (skoro juz fabryka tak to perfidnie rozwiazala).
Poza tym mocowania relingow pracuja nie na wyrywanie (chyba nikt nie bedzie podnosil Dusterka za relingi ;-) ), tylko na scinanie, wiec rowniez z tego wzgledu nie powinno byc wiekszych roznic w wytrzymalosci pomiedzy rozwiazaniem oryginalnym, a starannie zrobionym na nitonakretki.

Zalozmy na chwile, ze masz DD golasa, Ty nie zaakceptowalbys montazu relingow za pomoca nitonakretek w swoim DD?

laisar napisał/a:
DD napisał/a:
stracilby gwarancje na karoserie

Ale nie na całą - tylko na zmodyfikowany element.

A sprawdzal to ktos juz w konkretnych przypadkach w praktyce? Bo jak znam zycie, to mam pewne watpliwosci, czy w razie czego nie bedzie pozniej "roznych wykladni" ;-) ?.
Tak czy owak, wiadomo dlaczego zabraniaja dodatkowego montazu relingow w DD pod rygorem utraty gwarancji.

eplus - 2011-09-10, 14:07

DD napisał/a:
... relingi spelniala bowiem rowniez funkcje estetyczna, nawet nierzadko ta wlasnie funkcja jest znacznie przewazajaca.

Jeśli chodzi o funkcję wyłącznie estetyczną, to najlepsze są relingi na przyssawki albo z zaczepami magnetycznymi. :idea: :idea:

RnR - 2011-09-20, 15:18

A wracając do tematu. Czy jest gdzieś dostępny dokładniejszy opis montażu tych plastikowych osłon, szczególnie tylnej. Mam wrażenie, że moja łapie luz i nie do końca poprawnie leży.
laisar - 2011-09-21, 10:57

Ale w czym nie wystarcza drugi post w niniejszym temacie? Bo nic więcej nie znalazłem - z czego z kolei prawdopodobnie wynika, że jest tak proste jak na obrazku... (:
RnR - 2011-09-21, 11:14

Brakuje mi tam jakiegos zooma na ktorym bylo by widac jak element 6 jest mocowany do reszty, jak sie go zdejmuje itp itd

Moze ktos ma zdjecia zdemontowanej czesci zeby zobaczyc gdzie i jakie zaczepy tam sa itp itd?

Ogolnie - czy to sie wciska, wsowa, podwaza, przykreca itp itd :)

laisar - 2011-09-21, 11:24

No jak mówiłem - nigdzie w dokumentacji nie znalazłem... Ale jak to z Dacią - raczej nie ma się czego bać, więc śrubokręt w dłoń i... BANZAI! (:

(I jako prekursor - nie zapomnij właśnie o fotkach).

RnR - 2011-09-21, 11:34

Poczekam na zdjęcia z rozbitka ;)
laisar - 2011-10-10, 08:43

DD napisał/a:
Sugeruje, ze skoro jest to stosowane w sporej liczbie marek i modeli, a takze sprawdza sie w praktyce, to mozna rowniez spokojnie zastosowac ten sposob montazu w przypadku checi dolozenia relingow do DD golasa (skoro juz fabryka tak to perfidnie rozwiazala).

Ja pytałem jedynie w kwestii formalnej - rozwiązania techniczne bywają różne, ale z tego, że jakieś są stosowane w "prestiżowych" markach po prostu wcale MSZ nie musi wynikać, że są dobre.

A co do dustera, to problemem nie jest konkretny sposób montażu (wkrętami, śrubami, nitami), tylko miejsce - skoro fabrycznie mają się trzymać uszu, których w golasie nie ma, to przymocowanie ich w innym miejscu nie do końca mnie przekonuje...


Cytat:
Poza tym mocowania relingow pracuja nie na wyrywanie

To niestety wyłącznie teoria - w praktyce, zwłaszcza w PL, hopków na drogach jest na tyle dużo, że na pewno pojawia się całkiem sporo sił pionowych /:

Oczywiście, jak ktoś wozi coś tylko czasami, niezbyt ciężkiego i unika dziur - to nic się nie powinno stać, ale... Ale ):


Cytat:
Zalozmy na chwile, ze masz DD golasa, Ty nie zaakceptowalbys montazu relingow za pomoca nitonakretek w swoim DD?

Zależałoby od tego, jak konkretnie dałoby się to zrobić, ale zapewne najprędzej zdecydowałbym się jednak na klasyczny bagażnik poprzeczkowy, montowany do brzegu dachu ("bezrelingowy").


Cytat:
A sprawdzal to ktos juz w konkretnych przypadkach w praktyce?

Ale co tu sprawdzać? Brak związku między np rdzą na masce a niepoprawnie zamontowanymi relingami jest chyba oczywisty bez potrzeby odwoływania się do rzeczoznawcy czy sądu, więc ASO / Dacii raczej szkoda by było zachodu na bezsensowne ściemnianie...

suchar - 2012-03-06, 21:50

w serwisie powiedzieli ze zeby zamontowac trzeba by wspawywac dodatkowe uchwyty ,spotkałem sie tez z sugestia ze moze bym spróbował na miescie załozyc :mrgreen: Serwis wogóle mało wie o relingach wie jak zamówic ale montaz to juz w golasie trudna sprawa
DD - 2013-05-05, 11:26
Temat postu: Duster - jak zdemontować relingi
Pokaz demontażu relingów w Dacii Duster: http://www.youtube.com/watch?v=0CMJOUgDpcY
laisar - 2014-06-13, 00:07

http://www.daciaklub.pl/f...1642086#1642086
DD napisał/a:
analogiczne informacje, jak w poprzednim poście [o fazie 2], tylko w odniesieniu do relingow do DD ph1


Proszę:



(1) Reling prawy czarny: 738200025R - 344 zł.
(1) Reling prawy srebrny: 738207468R - 344 zł.
(3) Przednia osłona mocowania prawego relingu: 738826742R - 76 zł.
(5) Tylna osłona mocowania prawego relingu: 738867603R - 105 zł.

(2) Reling lewy czarny: 738210019R - 344 zł.
(2) Reling lewy srebrny: 738210103R - 344 zł.
(4) Przednia osłona mocowania lewego relingu: 738838900R - 76 zł.
(6) Tylna osłona mocowania lewego relingu: 738874467R - 105 zł.

Rumun - 2015-07-29, 19:38

http://www.daciaklub.pl/f...1675947#1675947
eplus napisał/a:
Mi się wydaje, że oryginalne relingi kupuje się razem z Dusterem, nie ma możliwości montażu relingów w Dusterze wersji Duster (najtańszej)..

skad to twierdzenie ze relingow nie da sie zalozyc eplus?

Dominus - 2015-07-29, 19:53

Dodatkowo do wersji Duster w sposób bezinwazyjny nie da się gdyż w najniższej wersji brak szpilek wypuszczonych z dachu do montażu owych relingów.
Rumun - 2015-07-29, 20:29

Dominus napisał/a:
Dodatkowo do wersji Duster w sposób bezinwazyjny nie da się gdyż w najniższej wersji brak szpilek wypuszczonych z dachu do montażu owych relingów.


wystarczy nawiercić otwory i założyć odpowiednie śruby

laisar - 2015-07-30, 11:16

Rumun napisał/a:
wystarczy nawiercić otwory i założyć odpowiednie śruby

Wszystko można, ale nie wszystko będzie dobrze, a oryginalnie jest tak - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=91352#91352

Zwykłem śruby spowodują, że relingi będą się opierać jedynie na płacie samego dachu. Jeśli ktoś chce relingi dla wyglądu, to faktycznie - taki montaż wystarczy. Jednak do celów transportowych ten sposób raczej się nie nadaje.

Bukfast - 2018-02-02, 14:30
Temat postu: Montaż relingów dachowych w dusterze faza 2
W obecnej DD f2 wersji podstawowej Access auto jest bez relingów, ale za dopłatą 500 są relingi. Czy coś się zmieniło z miejscem do montażu relingów. Zwykłe czarne słabo wyglądają. Czy jest możliwość w przyszłości tuningowania ich na nowocześniejszy wygląd np jak w wersji prestige?
Nikita_Bennet - 2018-09-30, 17:10

a ja jestem ciekaw jak są te relingi montowane w Dusterze z 2018r. Ktoś może widział filmik lub rozkręcał to?
Chodzi o montaż anteny od cb-radia (dziury w dachu nie chcę, magnesu też nie).

paul7 - 2018-09-30, 19:07

Nikita_Bennet napisał/a:
a ja jestem ciekaw jak są te relingi montowane w Dusterze z 2018r. Ktoś może widział filmik lub rozkręcał to?
Chodzi o montaż anteny od cb-radia (dziury w dachu nie chcę, magnesu też nie).

Jeśli masz na gwarancji , to tylko zlecaj serwisowi. Akurat ten element wymaga dokładności . Ale to twoje ryzyko.

Nikita_Bennet - 2018-09-30, 20:43

tia a najlepiej ASO ;)
Właśnie wczoraj wlazłem pod dusterka i zobaczyłem montaż haka zrobiony przez ASO - o zgrozo, za 2 lata nie będę miał światła cofania i tego ogok, hak oryginalny itp. Montaż przed odbiorem auta. Lepiej kable kładłem w przyczepach w gospodarstwie (ponad 20 lat i chodzą).

A wracając do tematu - myślę tam wrzucić antenę od CB-Radia. Powodów jest kilka jak np:
- magnesowa rysuje dach, zresztą miałem raz strąconą przez ptaka który za późno wystarował od padliny z asfaltu,
- wiercić nie chcę w dachu bo to zdejmowanie prawie całej podsufitki,
- klapa odpada bo batem anteny będę walił po dachu auta.
Pozostaje reling i ciekaw jestem jak to tam pod spodem wygląda i czy idzie puścić tamtędy kabel którym przebiję się do kabiny w pobliże drążka/lewarka skrzyni biegów.

cristo - 2020-07-25, 11:19

Czy jest gdzieś dostępny opis jak zdemontować relingi w Dusterze 2?
askr_poz - 2020-07-26, 17:31

cristo napisał/a:
Czy jest gdzieś dostępny opis jak zdemontować relingi w Dusterze 2?


Tu masz instrukcję montażu reflektorów dachowych, jest pokazane jak wyjść z przewodami z kabiny.

https://smartravenpl.egnyte.com/dl/FFFGIaWlPE

areckis - 2021-01-13, 10:24

askr_poz napisał/a:

Tu masz instrukcję montażu reflektorów dachowych, jest pokazane jak wyjść z przewodami z kabiny.

Link wygasł. Można prosić o ponowne wstawienie?

laisar - 2021-01-13, 11:16

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4089 » http://www.tech-accessoir...ch-accessoires/ » Reference: 8201698539 » http://www.tech-accessoir...ocument_id=5571

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group