|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Relingi dachowe Duster sposób montażu.
greg1367 - 2011-05-27, 12:20 Temat postu: Relingi dachowe Duster sposób montażu. Jak są zamontowane relingi dachowe w Dusterze?laisar może masz foto tego elementu?byłbym wdzięczny
laisar - 2011-05-27, 12:38
Fotkę nie, ale rysunek - proszę bardzo:
greg1367 - 2011-05-27, 13:16
laisar napisał/a: | Fotkę nie, ale rysunek - proszę bardzo: |
Dziękuję laisar ,jestem ciekawy czy w serwisie to zamontują,i czy jest to dopuszczalne technologicznie, wiadomo że trzeba wiercić w nadwoziu otwory .
laisar - 2011-05-27, 13:33
greg1367 napisał/a: | czy jest to dopuszczalne technologicznie |
Dopuszczalne pewnie jest, ale wymaga niestety czegoś więcej niż wiercenia, co czyni całą zabawę straszliwie drogą - trzeba otóż dospawać do karoserii jeszcze czworo uszu ):
Jako takie są wymienne, z czego wynika, że powinny być również "domontowywalne" - tyle że już sama "wymiana" dachu to 15 roboczogodzin
(Owszem, teoretycznie i nietechnicznie dałoby się pewnie zamontować relingi bez tego - ale wtedy raczej wiele by się na nich nie zmieściło, więc sens byłby raczej przyzerowy... W reszcie modeli trochę to lepiej rozwiązali /: ).
greg1367 - 2011-05-27, 13:40
Dziękuję ,ale jakoś dziwnie ten sposób montażu wymyślili
piotrkrk - 2011-05-29, 15:02
W instrukcji piszą, że jeśli Duster nie miał fabrycznie zamontowanych relingów, to ich montaż jest niemożliwy i wręcz zabroniony - pod rygorem utraty gwarancji.
mekintosz - 2011-05-29, 21:55
Podejrzewam, ze w cenie montazu relingow kupisz najwyzszej klasy bagaznik Thule dedykowany do dustera z kompletem aluminiowych belek oraz wystarczy an czesc boksa lub bagaznik na rowery
greg1367 - 2011-05-30, 09:29
piotrkrk napisał/a: | to ich montaż jest niemożliwy i wręcz zabroniony |
Masz rację,ja tylko tak z chęci wiedzenia jak to jest zrobione pytałem
piotrkrk - 2011-05-31, 14:46
Zawsze jest sposób, aby zrobić to taniej :)
greg1367 - 2011-05-31, 19:04
piotrkrk napisał/a: | Zawsze jest sposób, aby zrobić to taniej :) |
Byle funkcjonalnie
tweeciak - 2011-06-01, 07:18
O ile dobrze widze...rejestracja szwedzka...wiec...relingi...z IKEA:)
Prezes - 2011-06-01, 08:42
I to jest ekologia
Cendra - 2011-06-01, 09:23
Nawet nie wiedziałem, że moje Volvo takie proekologiczne :)
DD - 2011-09-09, 18:01
laisar napisał/a: | Dopuszczalne pewnie jest, ale wymaga niestety czegoś więcej niż wiercenia, co czyni całą zabawę straszliwie drogą - trzeba otóż dospawać do karoserii jeszcze czworo uszu ): |
Zgadza sie, byloby przerazliwie drogie, gdyby chciec to zrobic tak, jak to zostalo (niezbyt szczesliwie) wymyslone/zrobione fabrycznie.
laisar napisał/a: | Jako takie są wymienne, z czego wynika, że powinny być również "domontowywalne" - tyle że już sama "wymiana" dachu to 15 roboczogodzin |
Nie no, chyba nikt przy zdrowych zmyslach nie zdecydowalby sie na wymiane poszycia dachu w prawie nowym samochodzie z powodu checi zamontowania relingow (koszty ogromne, a i furka juz bylaby "jakby troche po wypadku" ). Montaz tych oryginalnych mocowan mialby sens wylacznie wtedy, gdyby z jakiegos innego powodu i tak zachodzila koniecznosc wymiany poszycia dachu, np. gdyby spadl na Dusterka jaks konar lub inny przedmiot o niemalej masie (o co niestety ostatnimi czasy w Polsce nie bylo wcale tak trudno - liczne burze, wichury, traby powietrzne )
laisar napisał/a: | Owszem, teoretycznie i nietechnologicznie dałoby się pewnie zamontować relingi bez tego - ale wtedy raczej wiele by się na nich nie zmieściło, więc sens byłby raczej przyzerowy... |
Eeee nie bedzie tak zle . A propos, ktos spotkal sie moze z informacja jaka nosnosc maja fabryczne relingi w Dusterze? Bo ja jak dotad nie.
W autach, kore nie maja juz fabrycznie odpowiednich mocowan do relingow (schowanych np. pod jakimis zaslepkami czy listwami) stosuje sie mocowanie na tzw. nitonakretki. Zwykle z brzegu dachu ida wzmocnienia i (niekoniecznie musza byc zawsze jakos specjalne wydzielone i widoczne z zewnatrz) i te nitonakretki sie w nich trzymaja (po montazu). Zeby sobie ktos nie pomyslal, ze to jakis druciarski sposob stosowany tylko w jakichs tanich markach czy modelach, to jako przyklad podam, ze m.in. w Nissanie Qashqaiu stosuje sie ten sposob montazu.
Gdy moj brat kupowal Qashqaia, to chyba nawet nie bylo w ofercie salonu relingow do Qashqaia i musial sobie zalozyc dodatkowo relingi firmy Neumann (czeska firma). Dla relingow o trzech stopkach (takie sa przewidziane do Qashqaia) f-ma Neumann podaje nosnosc 75kg. Co wiecej, u brata te relingi nie spelniaja funkcji glownie estetycznej (jak to u niektorych czesto bywa), bo akurat sa dosc intensywnie wykorzystywane (w zimie przewozi sie kupe sprzetu narciarskiego, latem surfingowego). I jest git .
Postaram sie podrzucic jakis rysunek czy link, zeby niezorientowami mogli zobaczyc, na czym ten sposob montazu mniej wiecej polega .
greg1367 napisał/a: | Dziękuję ,ale jakoś dziwnie ten sposób montażu wymyślili |
W innych modelach tak tego nie zrobili, a w przypadku Dustera podejrzewam, ze specjalnie zdecydowali sie sporo utrudnic ludziom zycie, zeby maksymalnie zniechecic do zakupu wersji "golas" (zwanej oficjalnie Duster), bo na niej pewnie malo zarabiaja. Jakby im chodzilo o to, zeby "golas" sluzyl mozliwie tylko jako slup reklamowy "cena juz od 39.900zl", natomiast zeby klienci kupowali bardziej wypasione wersje. Ale ja sie nie dam .
piotrkrk napisał/a: | W instrukcji piszą, że jeśli Duster nie miał fabrycznie zamontowanych relingów, to ich montaż jest niemożliwy i wręcz zabroniony - pod rygorem utraty gwarancji. |
Alez to najzupelniej oczywiste - zeby zamontowac relingi w golasie w rozsadnej cenie, to trzeba wiercic, czyli trzeba naruszyc fabryczna powloke lakiernicza, zabezpiecznie antykorozyjne. To podobna sytuacja jak gdyby ktos zamontowal dodatkowo w swoim Dusterku szyberdach, tak samo stracilby gwarancje na karoserie.
Pewnie nie od razu od nowosci, ale tez planuje dolozyc relingi do Dusterka golasa, a prawdopodonie rowniez szyberek, no i oczywiscie licze sie z utrata gw. Jak dobrze pojdzie, to moze jakos niezbyt drogo uda sie kupic relingi z jakiegos rozbitka DD, a jesli nie, to moze z innego zrodla, albo w ogole jakis inny, ale gustowny.
mekintosz napisał/a: | Podejrzewam, ze w cenie montazu relingow kupisz najwyzszej klasy bagaznik Thule dedykowany do dustera z kompletem aluminiowych belek oraz wystarczy an czesc boksa lub bagaznik na rowery |
Tez tak sadze... ale nie zawsze z relingami chodzi tylko o to, zeby byla podstawa pod belki, box itp... relingi spelniala bowiem rowniez funkcje estetyczna, nawet nierzadko ta wlasnie funkcja jest znacznie przewazajaca.
laisar - 2011-09-09, 23:55
DD napisał/a: | zostalo (niezbyt szczesliwie) wymyslone/zrobione fabrycznie |
Właściwe słowo brzmi: "perfidnie" d:
DD napisał/a: | jaka nosnosc maja fabryczne relingi w Dusterze? |
80 kg - ale informacja faktycznie jest nieco "ukryta" w broszurze, bo podano ją w rozdziale z akcesoriami, przy opisie poprzeczek.
Cytat: | Zeby sobie ktos nie pomyslal, ze to jakis druciarski sposob stosowany tylko w jakichs tanich markach czy modelach, to jako przyklad podam, ze m.in. w Nissanie Qashqaiu stosuje sie ten sposob montazu. |
Tzn. sugerujesz, że jeśli jakieś druciarstwo zostaje wykonane w prestiżowej marce, to z definicji nie jest już druciarstwem?
DD napisał/a: | stracilby gwarancje na karoserie |
Ale nie na całą - tylko na zmodyfikowany element.
DD - 2011-09-10, 01:44
laisar napisał/a: | Właściwe słowo brzmi: "perfidnie" d: |
O tak, tak, idealnie to ujales .
laisar napisał/a: | 80 kg - ale informacja faktycznie jest nieco "ukryta" w broszurze, bo podano ją w rozdziale z akcesoriami, przy opisie poprzeczek. |
Dzieki za info . OK, czyli nie powinno byc duzej roznicy w nosnosci.
laisar napisał/a: | Tzn. sugerujesz, że jeśli jakieś druciarstwo zostaje wykonane w prestiżowej marce, to z definicji nie jest już druciarstwem? |
Sugeruje, ze skoro jest to stosowane w sporej liczbie marek i modeli, a takze sprawdza sie w praktyce, to mozna rowniez spokojnie zastosowac ten sposob montazu w przypadku checi dolozenia relingow do DD golasa (skoro juz fabryka tak to perfidnie rozwiazala).
Poza tym mocowania relingow pracuja nie na wyrywanie (chyba nikt nie bedzie podnosil Dusterka za relingi ), tylko na scinanie, wiec rowniez z tego wzgledu nie powinno byc wiekszych roznic w wytrzymalosci pomiedzy rozwiazaniem oryginalnym, a starannie zrobionym na nitonakretki.
Zalozmy na chwile, ze masz DD golasa, Ty nie zaakceptowalbys montazu relingow za pomoca nitonakretek w swoim DD?
laisar napisał/a: | DD napisał/a: | stracilby gwarancje na karoserie |
Ale nie na całą - tylko na zmodyfikowany element. |
A sprawdzal to ktos juz w konkretnych przypadkach w praktyce? Bo jak znam zycie, to mam pewne watpliwosci, czy w razie czego nie bedzie pozniej "roznych wykladni" ?.
Tak czy owak, wiadomo dlaczego zabraniaja dodatkowego montazu relingow w DD pod rygorem utraty gwarancji.
eplus - 2011-09-10, 14:07
DD napisał/a: | ... relingi spelniala bowiem rowniez funkcje estetyczna, nawet nierzadko ta wlasnie funkcja jest znacznie przewazajaca. |
Jeśli chodzi o funkcję wyłącznie estetyczną, to najlepsze są relingi na przyssawki albo z zaczepami magnetycznymi.
RnR - 2011-09-20, 15:18
A wracając do tematu. Czy jest gdzieś dostępny dokładniejszy opis montażu tych plastikowych osłon, szczególnie tylnej. Mam wrażenie, że moja łapie luz i nie do końca poprawnie leży.
laisar - 2011-09-21, 10:57
Ale w czym nie wystarcza drugi post w niniejszym temacie? Bo nic więcej nie znalazłem - z czego z kolei prawdopodobnie wynika, że jest tak proste jak na obrazku... (:
RnR - 2011-09-21, 11:14
Brakuje mi tam jakiegos zooma na ktorym bylo by widac jak element 6 jest mocowany do reszty, jak sie go zdejmuje itp itd
Moze ktos ma zdjecia zdemontowanej czesci zeby zobaczyc gdzie i jakie zaczepy tam sa itp itd?
Ogolnie - czy to sie wciska, wsowa, podwaza, przykreca itp itd :)
laisar - 2011-09-21, 11:24
No jak mówiłem - nigdzie w dokumentacji nie znalazłem... Ale jak to z Dacią - raczej nie ma się czego bać, więc śrubokręt w dłoń i... BANZAI! (:
(I jako prekursor - nie zapomnij właśnie o fotkach).
RnR - 2011-09-21, 11:34
Poczekam na zdjęcia z rozbitka ;)
laisar - 2011-10-10, 08:43
DD napisał/a: | Sugeruje, ze skoro jest to stosowane w sporej liczbie marek i modeli, a takze sprawdza sie w praktyce, to mozna rowniez spokojnie zastosowac ten sposob montazu w przypadku checi dolozenia relingow do DD golasa (skoro juz fabryka tak to perfidnie rozwiazala). |
Ja pytałem jedynie w kwestii formalnej - rozwiązania techniczne bywają różne, ale z tego, że jakieś są stosowane w "prestiżowych" markach po prostu wcale MSZ nie musi wynikać, że są dobre.
A co do dustera, to problemem nie jest konkretny sposób montażu (wkrętami, śrubami, nitami), tylko miejsce - skoro fabrycznie mają się trzymać uszu, których w golasie nie ma, to przymocowanie ich w innym miejscu nie do końca mnie przekonuje...
Cytat: | Poza tym mocowania relingow pracuja nie na wyrywanie |
To niestety wyłącznie teoria - w praktyce, zwłaszcza w PL, hopków na drogach jest na tyle dużo, że na pewno pojawia się całkiem sporo sił pionowych /:
Oczywiście, jak ktoś wozi coś tylko czasami, niezbyt ciężkiego i unika dziur - to nic się nie powinno stać, ale... Ale ):
Cytat: | Zalozmy na chwile, ze masz DD golasa, Ty nie zaakceptowalbys montazu relingow za pomoca nitonakretek w swoim DD? |
Zależałoby od tego, jak konkretnie dałoby się to zrobić, ale zapewne najprędzej zdecydowałbym się jednak na klasyczny bagażnik poprzeczkowy, montowany do brzegu dachu ("bezrelingowy").
Cytat: | A sprawdzal to ktos juz w konkretnych przypadkach w praktyce? |
Ale co tu sprawdzać? Brak związku między np rdzą na masce a niepoprawnie zamontowanymi relingami jest chyba oczywisty bez potrzeby odwoływania się do rzeczoznawcy czy sądu, więc ASO / Dacii raczej szkoda by było zachodu na bezsensowne ściemnianie...
suchar - 2012-03-06, 21:50
w serwisie powiedzieli ze zeby zamontowac trzeba by wspawywac dodatkowe uchwyty ,spotkałem sie tez z sugestia ze moze bym spróbował na miescie załozyc Serwis wogóle mało wie o relingach wie jak zamówic ale montaz to juz w golasie trudna sprawa
DD - 2013-05-05, 11:26 Temat postu: Duster - jak zdemontować relingi Pokaz demontażu relingów w Dacii Duster: http://www.youtube.com/watch?v=0CMJOUgDpcY
laisar - 2014-06-13, 00:07
http://www.daciaklub.pl/f...1642086#1642086
DD napisał/a: | analogiczne informacje, jak w poprzednim poście [o fazie 2], tylko w odniesieniu do relingow do DD ph1 |
Proszę:
(1) Reling prawy czarny: 738200025R - 344 zł.
(1) Reling prawy srebrny: 738207468R - 344 zł.
(3) Przednia osłona mocowania prawego relingu: 738826742R - 76 zł.
(5) Tylna osłona mocowania prawego relingu: 738867603R - 105 zł.
(2) Reling lewy czarny: 738210019R - 344 zł.
(2) Reling lewy srebrny: 738210103R - 344 zł.
(4) Przednia osłona mocowania lewego relingu: 738838900R - 76 zł.
(6) Tylna osłona mocowania lewego relingu: 738874467R - 105 zł.
Rumun - 2015-07-29, 19:38
http://www.daciaklub.pl/f...1675947#1675947
eplus napisał/a: | Mi się wydaje, że oryginalne relingi kupuje się razem z Dusterem, nie ma możliwości montażu relingów w Dusterze wersji Duster (najtańszej).. |
skad to twierdzenie ze relingow nie da sie zalozyc eplus?
Dominus - 2015-07-29, 19:53
Dodatkowo do wersji Duster w sposób bezinwazyjny nie da się gdyż w najniższej wersji brak szpilek wypuszczonych z dachu do montażu owych relingów.
Rumun - 2015-07-29, 20:29
Dominus napisał/a: | Dodatkowo do wersji Duster w sposób bezinwazyjny nie da się gdyż w najniższej wersji brak szpilek wypuszczonych z dachu do montażu owych relingów. |
wystarczy nawiercić otwory i założyć odpowiednie śruby
laisar - 2015-07-30, 11:16
Rumun napisał/a: | wystarczy nawiercić otwory i założyć odpowiednie śruby |
Wszystko można, ale nie wszystko będzie dobrze, a oryginalnie jest tak - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=91352#91352
Zwykłem śruby spowodują, że relingi będą się opierać jedynie na płacie samego dachu. Jeśli ktoś chce relingi dla wyglądu, to faktycznie - taki montaż wystarczy. Jednak do celów transportowych ten sposób raczej się nie nadaje.
Bukfast - 2018-02-02, 14:30 Temat postu: Montaż relingów dachowych w dusterze faza 2 W obecnej DD f2 wersji podstawowej Access auto jest bez relingów, ale za dopłatą 500 są relingi. Czy coś się zmieniło z miejscem do montażu relingów. Zwykłe czarne słabo wyglądają. Czy jest możliwość w przyszłości tuningowania ich na nowocześniejszy wygląd np jak w wersji prestige?
Nikita_Bennet - 2018-09-30, 17:10
a ja jestem ciekaw jak są te relingi montowane w Dusterze z 2018r. Ktoś może widział filmik lub rozkręcał to?
Chodzi o montaż anteny od cb-radia (dziury w dachu nie chcę, magnesu też nie).
paul7 - 2018-09-30, 19:07
Nikita_Bennet napisał/a: | a ja jestem ciekaw jak są te relingi montowane w Dusterze z 2018r. Ktoś może widział filmik lub rozkręcał to?
Chodzi o montaż anteny od cb-radia (dziury w dachu nie chcę, magnesu też nie). |
Jeśli masz na gwarancji , to tylko zlecaj serwisowi. Akurat ten element wymaga dokładności . Ale to twoje ryzyko.
Nikita_Bennet - 2018-09-30, 20:43
tia a najlepiej ASO ;)
Właśnie wczoraj wlazłem pod dusterka i zobaczyłem montaż haka zrobiony przez ASO - o zgrozo, za 2 lata nie będę miał światła cofania i tego ogok, hak oryginalny itp. Montaż przed odbiorem auta. Lepiej kable kładłem w przyczepach w gospodarstwie (ponad 20 lat i chodzą).
A wracając do tematu - myślę tam wrzucić antenę od CB-Radia. Powodów jest kilka jak np:
- magnesowa rysuje dach, zresztą miałem raz strąconą przez ptaka który za późno wystarował od padliny z asfaltu,
- wiercić nie chcę w dachu bo to zdejmowanie prawie całej podsufitki,
- klapa odpada bo batem anteny będę walił po dachu auta.
Pozostaje reling i ciekaw jestem jak to tam pod spodem wygląda i czy idzie puścić tamtędy kabel którym przebiję się do kabiny w pobliże drążka/lewarka skrzyni biegów.
cristo - 2020-07-25, 11:19
Czy jest gdzieś dostępny opis jak zdemontować relingi w Dusterze 2?
askr_poz - 2020-07-26, 17:31
cristo napisał/a: | Czy jest gdzieś dostępny opis jak zdemontować relingi w Dusterze 2? |
Tu masz instrukcję montażu reflektorów dachowych, jest pokazane jak wyjść z przewodami z kabiny.
https://smartravenpl.egnyte.com/dl/FFFGIaWlPE
areckis - 2021-01-13, 10:24
askr_poz napisał/a: |
Tu masz instrukcję montażu reflektorów dachowych, jest pokazane jak wyjść z przewodami z kabiny. |
Link wygasł. Można prosić o ponowne wstawienie?
laisar - 2021-01-13, 11:16
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4089 » http://www.tech-accessoir...ch-accessoires/ » Reference: 8201698539 » http://www.tech-accessoir...ocument_id=5571
|
|