DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - problem ze spadkiem mocy

greg7 - 2015-06-19, 22:23
Temat postu: problem ze spadkiem mocy
witam. mam wielki problem z loganem 1.6mpi 87konikow w nadwoziu pickup. auto jest po kompletnym remoncie. robiona byla glowica,nowy rozrzad,pompa olejowa,swiece,kable i cewka.wszystko aso. olej co 10tys zmieniany.no nie ma sie do czego przyczepic jednak po przejechaniu 100km podczas gdy na zewnatrz jest 20pare stopni skutkuje spadkiem mocy i gasnieciem.trzeba wtedy poczekac az ostygnie i w tedy jest ok, jezeli jest chlodniej ,np 13st na zewnatrz to nwszystko jest ok. temperatura silnika w normie,max predkosc to 100km na godzine i 3tys obrotow-tak jest uzytkowany a jednak lipa straszna.na obd nic nie wychodzi. jakies sugestie??nie wiem co z tym robic :-(
shrek - 2015-06-20, 05:28

Zacznij od wymiany filtra paliwa. Sprawdz pompe paliwa
greg7 - 2015-06-20, 11:14

pompa dziala a filtra paliwa nie ma podobno w tym modelu(ok jest filtr ale z pompka razem). wczesniej byl problem z tankowaniem bo zapowietrzal sie wlot paliwa i tankowanie wygladalo tak ze wlalem 2l i trzeba bylo poczekac az zleci i tak dalej no ale ten problem zostal rozwiazany.co moze byc przyczyna slabniecia auta po przebyciu 100km i przekroczeniu 105km/h???w pn jade do aso renault na konsultacje,bedzie wtedy koles od serwisu co sie zna
shrek - 2015-06-20, 11:38

No to ja sie jeszcze z tym nie spotkalem zeby nie bylo filtra paliwa. Tzn ze caly syf ktory zbiera sie w baku przez lata trafia do pompy i silnika .To juz masz odpowiedz dlaczego nie ma mocy.
A to co znalazlem to chyba do logana ale niech kto inny sie wypowie. http://filtron.pl/index.p...1=8009&v2=16477
A jak sprawdzales pompe na sluch czy sie kreci? bo to ze sie kreci to jeszcze nie oznacza ze podaje odpowiednia ilosc paliwa.

Lukas87 - 2015-06-20, 11:39

stawiam 99% na zły luz zaworowy (za mały) tym bardziej że głowica była robiona, zawory się "wklepały" w gniazda zaworowe i luz się zmniejszył i po mocniejszym nagrzaniu traci kompresje przez zawory które si¶ nie domykaj± lepiej to sprawdĽ zanim wypali Ci gniazda.
laisar - 2015-06-20, 12:11

greg7 napisał/a:
filtra paliwa nie ma podobno w tym modelu

Bzdura - oczywi¶cie, że jest, po prostu zintegrowany z pomp± i czujnikiem poziomu w jeden zespół.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3170

greg7 - 2015-06-20, 13:09

juz sie poprawilem z tym filtrem.no faktycznie zaczely zawory klepac po jakims czasie ale w aso zalecili zeby lac olej na maxa to przestana klepac hahah
lukas87 dzieki za odp bo zdaje sie ona na jak najbardziej trafna. w aso mowili ze nie reguluje sie tam luzow i trzeba nowe to kupic hmmm

greg7 - 2015-06-20, 14:00

ale zaraz,skoro luzy zaworowe sa za ciasne to dlaczego klepie? to chyba odwrotnie powinno byc no nie??
kali - 2015-06-20, 16:34

Tam masz szklanki hydrałliczne więc regulacja po naprawie głowicy tylko szlifierk±. No chuba że wydało.
malygabrys - 2015-06-20, 20:56

w 1,6 mpi jest ¶rubka do regulacji zaworów a nie szklanka hydrauliczna. Miesi±c temy regulowałem w swoim (znaczy mechanik robił).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group