DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - 1.6 SCe + LPG - bierze olej... ile?

tAboon - 2020-01-10, 13:05
Temat postu: 1.6 SCe + LPG - bierze olej... ile?
Helloł. na ~19kkm Lodgy z silnikiem jak w temacie w ciągu roku pochłonęła cały bagnet oleju.
Po odebraniu auta z salonu było ciut ponad MAX a dziś jest na MIN.

Wiem, że to normalne iż może brać olej, ale pytanie z ciekawości, jak to u Was jest?

Fruxo - 2020-01-10, 13:18

to nie jest normalne
Producent podaje norme 0.5l na 1000 km czyli u ciebie wszystko w normie "producenta"

Konstytucyjnie silnik nie ma prawa palić grama oleju. Teraz jest moda na ekologie w spaczonym tego słowa znaczeniu liche oleje którym przerywa się film olejowy ,filigranowe tłoki czy cieniutkie pierścienie ale to wszystko może przy 200 tyś a nie 19.
Mój ma 90 tyś i nie bierze grama oleju a łatwego życia nie ma bo te 105 koni jest używane w 100 %.
Szczególnie że 1.6 sce ma stosunkową niską moc do pojemności więc powonień być odporny na zużycie

pavulon78 - 2020-01-10, 13:51

Mój duster II 1.6 SCe od nowości bierze jakieś 0,4L na 10000km. Czyli jeśli u Ciebie około litra na prawie 20000 to podobnie. Całkowicie sprawny silnik ma pełne prawo brać takie ilości oleju.
Tu masz fajny filmik od profesora chrisa na ten temat (od 3:40):
https://www.youtube.com/watch?v=PrRUageyj2E

JS - 2020-01-10, 15:18

U mnie podobnie jak u pavulona, odrobinę musi łyknąć, ale to chyba też zależy od pory roku: po wymianie we wrześniu nie dolałem prawie nic (Elf), ale wcześniej po wymianie przedwiosennej (czyli jazdy w lecie) dolewka była zauważalna (tylko na pewno nie wlali mi Elfa, wątpię nawet, czy Motrio).
DrOzda - 2020-01-10, 15:29

Można wlać trochę lepszy olej w pełni syntetyczny typu 0(5)W50 albo 0(5)W60 - konsumpcja oleju powinna się znacząco zmniejszyć. Ten silnik nie ma regulacji hydraulicznej luzu zaworowego więc problemów być nie powinno.
buladag - 2020-01-10, 16:18

Po 5500km nie zaobserwowałem zużycia w Lodgy 2019 bez gazu.
GRL - 2020-01-10, 16:28

Fruxo napisał/a:
Konstytucyjnie silnik nie ma prawa palić grama oleju.

Wyjaśnisz jak konstrukcyjnie da radę ogarnąć tę bzdurę?

Hiszpan_JS - 2020-01-10, 17:00

GRL napisał/a:
Wyjaśnisz jak konstrukcyjnie da radę ogarnąć tę bzdurę?
:lol: :lol: :lol: :-D :-D :-D :roll:
Fruxo napisał/a:
Konstytucyjnie silnik nie ma prawa palić grama oleju.
Jeszcze takiego silnika nie wynaleźli :roll: :lol:
Fruxo - 2020-01-10, 17:21

Hiszpan_JS napisał/a:
Jeszcze takiego silnika nie wynaleźli :roll: :lol:

nie wynaleźli silnika elektrycznego , parowego , wodnego , wiatrowego i 10 innych ?

A silnik spalinowy szczególnie nie doładowany nie ma prawa palić oleju w zauważalnych ilościach robi to w wypadku złego oleju względem warunków lub błędnej konstrukcji jak było w 1.4 tsi gdzie pierścienie były zbyt cienkie celem obniżenia oporów wewnętrznych (zmniejszania spalania)
zresztą potem VW wymieniała ta pierścienie

pikodat - 2020-01-10, 17:21

GRL napisał/a:
Fruxo napisał/a:
Konstytucyjnie silnik nie ma prawa palić grama oleju.

Wyjaśnisz jak konstrukcyjnie da radę ogarnąć tę bzdurę?


Cóż... niektórzy uważają, że wszystko co im się podoba jest w Konstytucji.
Swoją drogą już widzę te marsze w obronie Konstytucji właścicieli aut biorących olej...

pikodat - 2020-01-10, 17:28

pavulon78 napisał/a:
Mój duster II 1.6 SCe od nowości bierze jakieś 0,4L na 10000km. Czyli jeśli u Ciebie około litra na prawie 20000 to podobnie. Całkowicie sprawny silnik ma pełne prawo brać takie ilości oleju.


Pozwole sobie tak to skomentować- według starej szkoły wymiana oleju powinna być co rok ale nie rzadziej niż co 15 000 km. Czyli w praktyce - jesli auto w 15 000 nie bierze/spala tyle oleju, że trzeba dolewać (czyli poniżej powiedzmy 0,5 /15 000 , 0.33/10 000 ) to nie ma żadnego realnego problemu. Skoro u Ciebie jest 0.75 na 15 000 czyli trzeba robic dolewkę - to już różowo nie jest - ale i nie czarno. Jak coś zostanie oleju po wymianie - to pójdzie w dolewce po pół roku i w sumie to jeszcze z punktu widzenia kłopotów z autem należy zaliczyc do kategorii - lekko uwiera ale płacić kasę za zlikwidowanie nie opłaca się.

A to, że niektóre nowe auta wg producenta już mają prawo być w kategorii "upierdliwa wada" (czyt. - producent zakłada, że przez 15 000 auto ma prawo zużyć ponad litr - czyli nawet wg starej szkoły wymiany oleju - jeden literek w bagażniku nie wystarczy na czas od wymiany do wymiany - to już inna para kaloszy i takie silniki należy omijać, jeśli jest taka możliwość

Mamert - 2020-01-10, 18:21

Dobreeee, uśmiałem się po pachy... Zero zużycia oleju w silniku, 1 litr dolewki na 19.000 km to już nie różowo, to już zauważalne zużycie !!! Normalnie silnik do wymiany, już wystawione armaty na Dilera, najlepiej już się zaopatrzyć w rakiety s-400...
Co mają powiedzieć właściciele Skody Octawia lekko usportowionej, gdzie hamulce tylne kończą się po 8000 i koszt wymiany ok2000-3000 zł. Albo inne wageny z silnikami TSI i TFSI które żrą 19 litrów oleju na 19.000 km ?

Pedros - 2020-01-10, 18:42

Mamert napisał/a:
Co mają powiedzieć właściciele Skody Octawia lekko usportowionej, gdzie hamulce tylne kończą się po 8000 i koszt wymiany ok2000-3000 zł. Albo inne wageny z silnikami TSI i TFSI które żrą 19 litrów oleju na 19.000 km ?

Powinni się przyznać do tego że kupili złomwageny a nie auta :mrgreen:

Mamert - 2020-01-10, 18:55

Właściciele wagenów nigdy się do tego nie przyznają. Koleś który kupił tę Octawię w 2018 roku, dał se wcisnąć marketingową gadkę, że to dla jego bezpieczeństwa te hamulce się tak szybko zużywają, bo mają zwiększoną siłę hamowania... Ta srutututu, piniądze mają się zgadzać w VW !
Fruxo - 2020-01-10, 20:11

Z innej beczki 0.9 tce który mam od 3 lat oleju również nie przepala choć jego zużycie (pod względem jakości ) jest szybsze niż normalnie.
Jak komuś bierze olej może spróbować na nową oliwę wlać xado 1 stage takie zabieg ostatnio stosowałem w 22 letnim bmw pomogło na znaczące już zużycie. Testowali coś takiego ostatnio w tvn turbo 101 napraw tylko używali samego proszku dwusiarczek molibdenu tylko efekt jest mniej trwały.

Hiszpan_JS - 2020-01-10, 20:51

Fruxo napisał/a:

nie wynaleźli silnika elektrycznego , parowego , wodnego , wiatrowego i 10 innych ?
A... to przepraszam. Byłem przekonany że mówimy o 1.6 SCe w Dacii. A może ja o czymś nie wiem. Duster ma silnik parowy???
Black Dusty - 2020-01-10, 21:21

Nie wiem, nie znam się ale miałem Mondeo którym zrobiłem 320 000km (oj nie miało czasem lekko) i nie brało między wymianami co 15 000km ani odrobiny oleju teraz użytkuje je młody kierowca i dalej nie zużywa.
Hamulce na 8 000km to trochę dziwne no chyba że niesprawne albo kierowca kretyn ale z drugiej strony hamulce żeby działały muszą się zużywać, te które się nie zużywają zwyczajnie nie hamują.

Jacenty85 - 2020-01-10, 22:38

Kazdy silnik ma prawo do malego spalania oleju I to jest normalne...gorzej gdyby nie bral ni grama wowczas mozna pomyslec ze pierscienie zgarniajace wytarly slady po honowaniu :-) wszystkin tym ktoryn auta nie biora oleju ni grama zapewniam ze biora ale caly ten pobor zrekompensowany zostanie niespalona benzyna ktora trafia do oleju podczas pracy silnika na zimno. Im wiecej jazdy na krotkich odcinkach tym mniej spalonego oleju na miarce...bo taki olej po 3 km dzinnie I roku uzytkowania to pol olej pol benzyna. Pozdrawiam
Mamert - 2020-01-10, 23:20

W Loganie 1.6 MPI dolewałem 0,7 litra na 30.000 km, z tym, że dolewka była ok 18.000-20.000 km i z min stanem stawiałem się na wymianę oleju.
W Lodgy 1.6 SCe LPG dolałem po ok 10.000-12.000 km(nie zarejestrowałem tego w swojej pamięci) dolałem pół litra, wymiana oleju nastąpiła przy przebiegu 16.000 km.
Jednym słowem Lodgy zużywa więcej oleju, ale też trzeba brać pod uwagę, że w głowicy znajduje się dwukrotnie więcej otworów którymi olej może dostać się do komory spalania, bądź do wydechu.

dudu$ - 2020-01-11, 08:30

W swojej Lodgy 1.6 Sce nie musiałem dolewać oleju. Od wymiany do wymiany był stan to znaczy poziom mieścił sie w zakresie min-max. i po 15 tyś km spadł może o 1-2mm na bagnecie ale to raczej normalne spalanie.
pikodat - 2020-01-11, 11:55

Zawsze zużycie oleju porównuję do dwusuwu. Jak jeździłem trabantem , to na 50 l benzyny szedł litr oleju (przy tankowaniu 20 l wlewało się 0.4 mixolu). Na 50 l dało radę przejechać do 700 km.
Dwusuwy, jako majace fatalne spaliny - bo palą olej - zostały zakazane dekady temu.
Zatem litr na 700 km to dyskwalifikacja silnika. A litr na 1000 km to już jednak porównywalne z dwusuwem.
I - podkreślmy - litra na 700 km wystarcza do smarowania silnika bez pomp olejowych i iinnych tego typu bajerów (co prawda silnik trzeba bylo co te 70-100 k km szlifować, ale szlifów można było robić IV (były dostępne fabrycznie przygotowane cylindry i pierścienie po IV szlifie) czyli silnik trabanta miał sznasę - po remontach - przejechać zdecydowanie ponad 300 000 km.
Ten co miałem przejechał 180 000 i miał 2 szlify po drodze - czyli teoretycznie jeszcze z 120 00 miał prawo przejechać. A uważany był za jeden z najsłabszych silników na rynku.
A teraz nowoczesne silniki i spróbuj sprzedać majacy ponad 200 k na liczniku:)):):):):):):):)
Jak 300 k to już wielu uważa, że na złom ...

PS. szlif silnika w trabancie z tego co czytam prawdopodobnie nie bylby dużo droższy niż regulacja zaworów i wymiana szklanek w niektórych aktulnaie występujacych silnikach.

sojer - 2020-02-20, 21:44

Moi drodzy, co wy wiecie o teleportacji oleju.
1.6 Sce (H4M), bez gazu łyka mi ok. 0,6-0,7 l/1000 km. Jak wjechałem na pierwszy serwis po roku (przebieg 12 tys., z czego ja zrobiłem 10.200) i powiedziałem o tym w serwisie panowie zrobili wielkie oczy. Po wymianie oleju zaplombowali korek spustowy, wgrali jakiś soft w komputer i kazali obserwować. Sprawdzałem wczoraj. 1600 km, na bagnecie ubyło ok. 2/3 stanu, co dawałoby ok. 0,6 litra. Jak dokręcę do 2 tysięcy pewnie będzie minimum.
Zapowiedziano mi, że raczej nie naprawiają silników a wkładają nowe.
Ciekawe czy zrobią to od razu czy jeszcze będą chcieli diagnozować.

Wyjaśniając - auto podemonstracyjne, kupione z przebiegiem ok. 1800 km, po 8 miesiącach od pierwszej rejestracji.

macminer - 2020-02-20, 22:20

Od nowości do pierwszego przeglądu z silnikiem 1.6 SCe zrobiłem 10.000 km i nie musiałem nic dolewać oleju. Jeśli więc komuś ubywa 0,6l / 1000km, to nie jest to typowe czy normalne dla tego silnika.
cowcar - 2020-02-20, 22:26

Po odebraniu samochodu z salonu na drugi dzień sprawdziłem bagnet i było lekko ponad max.
Pod koniec stycznia mam nieco ponad 3/4 po przejechaniu ok. 14 tys. km

buladag - 2020-02-21, 08:24

macminer napisał/a:
Od nowości do pierwszego przeglądu z silnikiem 1.6 SCe zrobiłem 10.000 km i nie musiałem nic dolewać oleju. Jeśli więc komuś ubywa 0,6l / 1000km, to nie jest to typowe czy normalne dla tego silnika.

Wszystko zależy od warunków jazdy.

matiax - 2020-02-22, 00:53

obecnie 15000km od nowości 0 dolewania oleju 1.6 SCe instalacja Optima od dilera Dacii
sojer - 2020-02-24, 23:06

Dziś kontrola więc pokazuję pokazuję. 1792 km i zostało tyle oleju (górny znacznik na bagnecie wypada w lewym, górnym rogu markera). Wychodzi ok. 0,66 l/1000 km.
W piątek jadę do serwisu. Ciekawe co wymyślą, bo zmiana w oprogramowaniu silnika nie pomogła. 1.6 Sce H4M
W sumie zastanawiam się czy nie dać w dziale spalanie 🤣.
Opcja druga - napęd hybrydowy PB i ON.

Mamert - 2020-02-25, 23:39

Ja ma przejechane ok 3000 km od wymiany i brakuje tylko 5 mm do max.
MartinezTychy - 2020-02-26, 12:15

Techroad 1.6SCe przebieg 9 tys km, w ubiegłym tygodniu pierwsza wizyta w ASO na rocznym przeglądzie stan oleju taki sam jak w dniu zakupu, nie dolewałem oleju aż do wymiany.
przybysdarek - 2020-07-25, 17:36

Witam, jestem posiadaczem Dustera 1.6 sce lpg 115 km .
Jest to mój drugi Duster i naprawdę z poprzednika byłem bardzo zadowolony. Tak samo był z gazem, w cztery lata zrobiłem nim 225 tysięcy kilometrów i nigdy nie byłem zmuszony zrobić dolewki oleju.
Aktualnego Dustera mam od 31 maja zeszłego roku. Na obecną chwilę budzik wskazuje przeszło 53 tysiące kilometrów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że pomimo tego, iż uważam ten model za ładniejszy, wygodniejszy, ekonomiczniejszy to jestem nim zawiedziony z racji nazbyt częstych konieczności wizyt w serwisie.
Zazwyczaj były to jakieś drobnostki typu wymiana iglicy od gazu, czy gwarancyjna wymiana akumulatora (niestety w tym modelu akumulator też wytrzymuje krócej, bo tylko rok, w poprzedniku 1.5 roku).
Mniej więcej miesiąc temu na dłuższych, czy ostrzejszych zakrętach zaczęła zaświecać się czerwona kontrolka klucza, sygnał dźwiękowy oraz komunikat MOŻLIWA USTERKA SILNIKA.
Z czasem ten komunikat zbyt często zaczął się pojawiać, coś mnie tknęło aby sprawdzić poziom oleju...rano, przed wyjściem do pracy bagnet zamoczył się w oleju ledwo końcówką.
Dolałem litr, następnego ranka na bagnecie nic nie drgnęło.
We środę w ASO dolali jeszcze 2,6 litra. Co daje łącznie z moją dolewką z kilku dni wcześniej 3,6 litra. Całego oleju w silniku jest 4,3 litra. Od ostatniej wymiany zleciało 22 tysiące kilometrów co daje prawie 0,17 litra na każdy 1000 kilometrów. Około wtorku, środy jadę do ASO na kontrolną dolewkę i za niecały tydzień na kolejną. Zobaczymy co mistrzowie z ASO powiedzą.

MartinezTychy - 2020-07-25, 18:52

Zużycie oleju 0.17 litra na 1000km to właściciele VW by całowali swoje Passerati i Polokokty po cylindrach.Dlaczego z ciekawości nie zajrzysz powiedzmy raz na 1000km na bagnet silnika?
przybysdarek - 2020-07-25, 18:57

MartinezTychy,
Faktycznie, może i jest to mój błąd, ale jak napisałem wcześniej, jest to mój drugi Duster i niestety jak widać błędnie przyjąłem założenie, że skoro z poprzednikiem nie miałem takich problemów to i z jego następcą nie będę ich miał.
Szczerze biję się w pierś z tego powodu. 🙂🙃😉

buladag - 2020-07-25, 20:15

Ciekawe jak bardzo się przytarł przy jeździe z pół litra oleju w układzie.
przybysdarek - 2020-07-25, 20:22

buladag,
Okaże się, choć z drugiej strony dziwne, że czujnik ciśnienia oleju nie zareagował? Tak szczerze to jak dla mnie musi przeżyć jeszcze 46 miesięcy do końca leasingu, potem sprzedaż i coś nowego.

buladag - 2020-07-25, 21:06

Powiem szczerze że sprawdzałem kiedyś przy wymianie oleju w C3 PureTech jak zachowuje się kontrolka. Silnik po odpaleniu bez oleju pracował dobre 15s zanim wywaliło brak ciśnienia. Tu podejrzewam że te pół litra wystarczyło do wytworzenia ciśnienia, a sam olej pewnie nie wszędzie docierał.
Fruxo - 2020-07-25, 22:07

Na branie oleju może wam pomóc xado 1 stage , tylko to sie zwykle wlewa do silników z nalotem 300 tyś. Stosowałem również w nowych słynących z tego że biorą olej i mi nie bierze.
matiax - 2020-07-26, 17:14

2019r 4x4 1.6 SCe 22tyś km, LPG założone u dilera w dniu zakupu. Jeździ wszędzie, teren ciężki też i zero zużycia oleju, żadnych dolewek.
przybysdarek - 2020-07-26, 17:17

matiax,
Do pierwszego przeglądu też nie odnotowałem żadnego ubytku oleju.
Teraz mam po roku ponad 53 tysiące i niestety zaczęło się.
Zarówno poprzednik jak i aktualny od początku hula na taryfie.

przybysdarek - 2020-08-01, 13:19

Według ASO, po pierwszym kontrolnym tysiaczku nie ubyło oleju, za to wymienili czujnik temperatury klimatyzacji. Zobaczymy za kolejne tysiąc kilometrów.
Fruxo - 2020-08-09, 18:17

a w K4M 110 tyś km do nowości pierwszy raz dziś dolałem olej , ale to pewnie dlatego że ostatnio ciągle gaz w podłodze i pełny ogień jazda pod 160 itp , faktem jest też że przy wymianie wlałem tylko 4l i było 1/3 bagnetu teraz po 4 miesiącach 1/4
sojer - 2020-08-22, 22:26

Długo nie pisałem, a temat się rozwija. Spalanie oleju wzrosło. Z 0,66 l/1000 km skoczyło do ponad 0,9 litra. Zmieniłem serwis na Yama i walczymy. Najpierw plombowanie korków i bagnetu, a później zabawa z silnikiem - rozbiórka, wymiana uszkodzonej pokrywy zaworów, uszczelki i odmy (podobno była seria wadliwych pokryw w 1.6 Sce). I poprawy brak. Od naprawy zrobiłem 4900 km, dolałem 3 litry oleju i musiałbym dolać jeszcze min. 1 litr.
Od dziś lodgy znowu w serwisie, zobaczymy co wymyślą.
Więc jak ktoś narzeka na spalanie 0,16 l/1000 km to niech nie narzeka :D

wuju - 2020-08-23, 18:51

Nie będę się wypowiadał na temat Dacii bo takiej nie posiadam ale w tym momencie posiadam auto japońskie marka nie istotna ale podejście inne. W tym roku jechałem na Chorwację auto nowe silnik nie do końca ułożony nigdy nie jeździł pod obciążeniem i chciałem dokupić litr oleju na wszelki wypadek. Pan w serwisie stwierdził że ten silnik nie ma prawa wsiąść takiej ilości oleju żeby była potrzebna dllewka pomiędzy wymianami a jeśli się tak sdarzy to należy podjechać i zapolmbuja korek wlewu i bagnet
telecaster1951 - 2020-08-23, 19:16

wuju napisał/a:
Pan w serwisie stwierdził że ten silnik nie ma prawa wsiąść takiej ilości oleju żeby była potrzebna dllewka pomiędzy wymianami
To co Pan w serwisie powiedział to jedno, a to co mówi serwisówka to drugie.
Serwisówki każdej marki przewidują maksymalne spalanie oleju na poziomie od 0,1 do nawet 1 litra na każde 1000 kilometrów. Przoduje tu VAG, zaraz za nim Mercedes i BMW. Diesla VAGa mogą palić nawet litr, co oznacza że rocznie może auto przepalić 3 - 4 miski olejowe. I to jest zgodne z instrukcją!
Jak tu widzimy spalanie rzędu 0,1 - 0,2 litra na 1000km, to mnie wcale nie dziwi.

sojer - 2020-08-26, 21:32

Dziś na FB w grupie poświęconej dokkerom padło pytanie o wartość samochodu z 2018 r. i dodano, że przy przebiegu 18 tys. km był wymieniany silnik. Okazało się, że spalał za dużo oleju. Dużo za dużo... Ponoć mieli problem z jakąś partią silników.
buladag - 2020-08-26, 21:36

Zazwyczaj jeżdżę po mieście, teraz miałem wakacyjny wypad autostradami 4 dorosłe osoby + cały bagażnik + box na dachu. Poza nadmiernym spalaniem paliwa spalania oleju nie zaobserwowałem na dystansie 1700km.
sojer - 2020-11-06, 22:30

Na zamknięcie mojego tematu.
Sprawa trochę trwała, ale po drodze był urlop. później wyjazd w góry. Naprawa silnika (pokrywa zaworów, uszczelka, odma i coś tam jeszcze) nie przyniosły efektu. Samochód wylądował w serwisie w drugim tygodniu września, po kolejnych poszukiwaniach, oględzinach ustalono, że wymienią silnik. Po 5 tygodniach pobytu samochodu w serwisie i przejechaniu 2400 km nowym dusterem otrzymałem moją lodgy z nowym silnikiem w wersji H4MD7D.
Zrobiłem w tej chwili 1600 km i olej jak był tak jest.
Przy okazji wymiany silnika i jazd próbnych serwis orzekł, że są stuki wahaczy i już jestem po wymianie :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group