DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Falowanie obrotów silnika z klimatyzacją - Sandero 0.9

internet.jerzy - 2021-08-08, 04:19
Temat postu: Falowanie obrotów silnika z klimatyzacją - Sandero 0.9
Mam problem z klimatyzacją, Po włączeniu klimatyzacji zaczynają falować obroty silnika i auto traci moc. Dodatkowo jak włączę światła to juz całkowita porażka z autem pod względem obrotów (bardzo falują0. A propo mocy to jak działa klima to auto robi się bardzo mułowate. W czym moze byc błąd że są takie problemy
rob_plk - 2021-08-08, 06:29

To nie problemy z klimatyzacją tylko z silnikiem. Wygląda na problemy z utrzymaniem jałowych obrotów. Lewe powietrze, dziura w dolocie, problemy z przepustnicą itp.
internet.jerzy - 2021-08-08, 08:59

czyli mam jechać do serwisu i domagać sie naprawy tego problemu
rob_plk - 2021-08-08, 09:03

Jak masz jeszcze gwarancje to oczywiście do aso.
Auto Krytyk - 2021-08-08, 09:10

Nagraj film jak ci to chodzi i wrzuć na YT. Te silniki przy włączeniu klimatyzacji mają takie wahania w sce jest to samo. A tce muli poniżej 2000 obr/min bez klimatyzacji. Z którego roku to auto jest jaki przebieg?
kiniu_tar - 2021-08-08, 18:02

Miałem kiedyś podobny problem w chevrolecie i powodem był mega zużyty(rozładowany) akumulator.
Po wymianie problem ustąpił. Może długo nie jeździłeś i nie miał się gdzie doładować. Czasami przyczyna problemów jest banalna.

internet.jerzy - 2021-08-08, 18:42

Auto ma półtora roku i przejechane 25000km. Ogólnie jak nie włącza się klimy to jest dobrze. W lato z klimą obroty na biegu jałowym np podczas stania na światłach nie są jednolite. po prostu falują (700/1000/800 itd)i jest to niesamowicie stresujące i denerwujące bo ma się wrażenie ze zaraz zgaśnie. Moze to wada fabryczna tych aut
dudu$ - 2021-08-08, 19:32

internet.jerzy napisał/a:
Auto ma półtora roku i przejechane 25000km. Ogólnie jak nie włącza się klimy to jest dobrze. W lato z klimą obroty na biegu jałowym np podczas stania na światłach nie są jednolite. po prostu falują (700/1000/800 itd)i jest to niesamowicie stresujące i denerwujące bo ma się wrażenie ze zaraz zgaśnie. Moze to wada fabryczna tych aut


masz moż3e interfejs diagnostyczny pod bt? Jeżeli nie proponuję wydać 50 zł na interfejs typu Vgate Icar 2 lub 3 , ściągnąć sobie darmowa aplikacje np torque i wtedy zobaczyć jak faktycznie wyglądają wahania obrotów. Mułowatość auta po włączeniu klimatyzacji jest normalnym objawem i występuje chyba w każdym aucie z tym, że w tych z większym silnikiem i większą mocą jest to po prostu mniej odczuwalne. Miałem kilka aut z klimą i zawsze auto stawało sie mułowate po jej włączeniu.

telecaster1951 - 2021-08-09, 10:31

A wcześniej było inaczej?
internet.jerzy - 2021-08-09, 13:33

Wcześniej chyba to było mniej odczuwalne (mam na myśli pływanie obrotów) Miałem parę aut i w żadnym nie było takiego cyrku, że po łączenie klimy takie cuda działy się z obrotami. Z drugiej strony jak montowali klimę i inne ulepszenia w tym typie auta to chyba wiedzieli jakie to musza byyć urządzenia i komponenty aby działało wszystko poprawnie i bez stresu dla użytkowanika

To jak myślicie jechać do ASO i walczyć o ustabilizowanie obrotów

Wojciech-EL - 2021-08-12, 16:29

internet.jerzy, Oczywiście, umawiać się i jechać.
Nie jest to normalny objaw.
W moim nigdy tak obroty nie falują na luzie.
Mało tego, jak załącza się kompresor klimy, to wręcz obroty nieco rosną.
Muszą Ci wgrać do komputera nową mapę obrotów i będzie okej.
Albo coś z przepustnicą, choć przy tak niewielkim przebiegu wątpliwe.
Tankujesz na dobrych stacjach?

Jedź do ASO

jurek - 2021-08-12, 20:19

Zgadza się. Nawet w moim dziadku obroty po włączeniu klimy lekko wzrastają ale nie falują. Tak z klimą jak i bez. pozdr
Łukasz_M - 2021-08-13, 09:19

Wzrost obrotów po załączeniu klimy to zdrowy objaw (niefalowanie) w końcu to jakies obciążenie które niewiele sie różni od samej jazdy. Inne pytanie to czy to mułowanie podczas jazdy z załączoną klimą jest OK. Tak jest choć moim zdaniem raczej wynika z tego że wydajność klimy podczas jazdy wzrasta ze względu na większe obroty, wtedy i 'opór klimy' wzrasta. Wyjście z tego ECU ma dwa, albo mocniej podnosi obroty żeby to skompensować i spalanie rośnie, albo podnosi obroty nieznacznie żeby oszczędzać paliwo. Ceną za to jest mułowatość coś jakby jeżdżenie z przyczepką lub bez w zależności czy kompresor jest w danej chwili załączony czy też nie. Kierowca ma trzy rozwiązania: 1. pogodzić się z tym, 2; manualnie sterować manualną klimą zamiast włączać ją na stałe, 3. zwiększyć temperaturę w pojeździe w lecie (np. 22°C zamiast na 17°C, w zimie ewentualnie na odwrót) w przypadku klimy automatycznej.
eliks - 2021-08-13, 10:23

Przy ostrym dodaniu gazu np. podczas wyprzedzania ciężarówki klima powinna się odłaczyć, tak jest w każdym nowym aucie już od kilku lat.
Michał B24 - 2021-08-13, 11:46

Nie spotkałem się z takim dzialaniem klimatyzacji w żadnym aucie, a jeździłem sporą ilością modeli aut.
eliks - 2021-08-13, 14:23

No tak jest już od kilku lat w nowych autach, że klima dla bezpieczeństwa nie zabiera mocy w aucie. Przy "zbutowaniu" klima nie włączy sprężarki a jeśli jest włączona, poprostu ją wyłączy. Spotkałeś się z tym, tylko nie zwróciłeś na to uwagi.
Wojciech-EL - 2021-08-15, 11:41

internet.jerzy, Daj znać jak już będziesz po serwisie w ASO, co stwierdzono i zrobiono.
telecaster1951 - 2021-08-15, 22:20

eliks napisał/a:
No tak jest już od kilku lat w nowych autach, że klima dla bezpieczeństwa nie zabiera mocy w aucie. Przy "zbutowaniu" klima nie włączy sprężarki a jeśli jest włączona, poprostu ją wyłączy. Spotkałeś się z tym, tylko nie zwróciłeś na to uwagi.
Potwierdzam. Przy mocnym obciążeniu silnika, sterownik odłącza wszystko, co może go dodatkowo obciążać czyli: sprężarkę i alternator. Przy podtrzymywaniu prędkości, osprzęt jest załączany z powrotem.
MartinezTychy - 2021-08-16, 11:59

[quote="telecaster1951"]
eliks napisał/a:
i alternator


W jaki sposób odłącza alternator?

telecaster1951 - 2021-08-16, 13:56

To zależy od silnika. Nie wiem jak 1.6, ale w 1.0 i 0.9 masz tak, że alternator ma rozłączalne sprzęgło. W momencie obciążenia silnika, sprzęgło jest rozłączane. Czuć to w momencie hamowania silnikiem, kiedy wentylator nawiewu kręci szybciej niż w chwili gdy auto przyspiesza. Auto przechodzi wtedy w tryb ładowania i załącza alternator, który zasila wszelkie odbiorniki. To się w renówkach nazywa ESM. I przez to właśnie, wszelkie nowe renówki mają wiecznie niedoładowany akumulator.
eplus - 2021-08-16, 19:26

Co za głupota - sprzęgło alternatora? Wystarczy wyłączyć wzbudzenie.
Dymek - 2021-08-16, 21:19

telecaster1951 napisał/a:
... w 1.0 i 0.9 masz tak, że alternator ma rozłączalne sprzęgło.

👀???
Nie ma żadnego sprzęgła... To "odłączanie" alternatora nie jest mechaniczne a wyłącznie elektryczne. Sam alternator jest całkowicie normalny i nie zawiera żadnych nietypowych rozwiązań.

internet.jerzy - 2021-08-19, 12:51

Witajcie Panowie,
Po prostu wymiękłem po wizycie w ASO na Jerozolimskich. Czy ta stacja jest Autoryzowana to sprawa bardzo dyskusyjna i chyba lekka pomyłka, że nazywa się Autoryzowana (ciekawe przez kogo). Super fachowcy stwierdzili że tak ma być z falowaniem obrotów i słabej mocy przy przyśpieszaniu powyżej 110km/h ponieważ silnik jest bardzo malutki pojemnością i mocą i jest to normalne,że przy włączonej klimie są takie dziwne zdarzenia. Poprosiłem o przedstawienie ich stwierdzeń w dokumentacji technicznej samochodu na które mnie zbyli całkowicie. Poprosiłem o dokument, że jest to normalne w tym aucie, ze po włączeniu klimy auto "tarci moc" to odpowiedzieli, że jest to normalne i nie dadzą żadnego takiego dokumentu. Sumarycznie auto nie jest złe ale takie szczegóły jak np klima która robi problem z autem potrafią człowieka wyprowadzić z równowagi. Nie wiem do końca co teraz zrobię ale chyba napiszę skargę na producenta auta, że sprzedaje buble z żądaniem naprawy tego "fabrycznego" problemu. Może powiecie do kogo napisać pismo aby uzyskać jakieś pozytywne efekty

corrado - 2021-08-19, 12:55

Daj spokój z tym salonem i serwisem! oni tacy tępi są , zresztą na morach podobnie jak nie gorzej, że nie wiedzą co to są panewki korbowodowe i że są wymiary wogóle jakieś .

a poza tym częsci sprowadzają 2 tygodnie z magazynu renault spod Warszawy - porażka jak nie powiem co....

eliks - 2021-08-20, 00:25

Cytat:
Super fachowcy stwierdzili że tak ma być z falowaniem obrotów i słabej mocy przy przyśpieszaniu powyżej 110km/h ponieważ silnik jest bardzo malutki pojemnością i mocą i jest to normalne,że przy włączonej klimie są takie dziwne zdarzenia

Miałem napisać że tak powiedzą, to było do przewidzenia. Ma prawo zafalować obrotami silnika przy odpaleniu sprężarki, tak samo masz prawo poczuć to podczas jazdy, ale nie może być tak, żeby klima utrudniała użytkowanie auta. Jak depniesz, ma jechać.

Dymek - 2021-08-20, 08:20

internet.jerzy napisał/a:
Sumarycznie auto nie jest złe ale takie szczegóły jak np klima która robi problem z autem potrafią człowieka wyprowadzić z równowagi. Nie wiem do końca co teraz zrobię ale chyba napiszę skargę na producenta auta, że sprzedaje buble z żądaniem naprawy tego "fabrycznego" problemu. Może powiecie do kogo napisać pismo aby uzyskać jakieś pozytywne efekty

Myślę, że na początek powinieneś porównać pracę swojego samochodu z innym egzemplarzem Sandero z takim samym silnikiem. Upewnisz się wtedy, czy faktycznie Twoje problemy są rodzaju "TenTypTakMa", czy jednak są efektem jakiegoś uszkodzenia. Wtedy będziesz mógł na 100% domagać się naprawy.
Ja u siebie nie zauważyłem jakiegoś falowania obrotów na biegu jałowym po włączeniu klimy czy świateł, normalne jest, że po włączeniu klimy te obroty lekko się podwyższają, ale na pewno nie spadają i nie falują.

Wojciech-EL - 2021-08-20, 10:09

Internet.Jerzy, żenada :-/
W ASO niestety pracują przypadkowi ludzie, niewiele mający doświadczenia w mechanice samochodowej.
Poza tym są tam częste rotacje, więc jak taki 20-paro latek ma się czegoś nauczyć jak po roku odchodzi z pracy i przychodzi świeżak?
Ale ponieważ masz auto na gwarancji jeszcze, to nie odpuszczaj.
Proponuję napisać na Facebooku na profilu Dacia Polska jak Cię obsłużono w ASO - na pewno ich to ruszy.
Możesz też napisać maila do Renault/Dacia Polska oraz np do redakcji tygodnika Motor.

nowy - 2021-08-20, 14:10

U mnie w Loganie też obroty falują i o ile jest to w zakresie +- 150 od nominalnych to się tym wcale, a wcale nie przejmuję. Uznaję to za normalny objaw, gdyż ja z załączoną klimatyzacją jeżdżę cały rok.
internet.jerzy - 2021-09-06, 10:32

Ok ja rozumiem, że można do tego się przyzwyczaić że obroty falują przy włączonej klimie ale to świadczy o niedopracowanym aucie a z drugiej strony jest to niebezpieczne podczas jazdy a w szczególnosci jak wyprzedasz inne auto i nagle już szybciej nie można jechać bo auto nie ma siły
EBmazur - 2021-09-06, 10:45

internet.jerzy napisał/a:
Ok ja rozumiem, że można do tego się przyzwyczaić że obroty falują przy włączonej klimie ale to świadczy o niedopracowanym aucie a z drugiej strony jest to niebezpieczne podczas jazdy a w szczególnosci jak wyprzedasz inne auto i nagle już szybciej nie można jechać bo auto nie ma siły

To nie świadczy o niedopracowanym aucie a o tym , że jest to silnik pojemności kartonu na mleko ( mała moc i mały moment obrotowy ) . Przy wyprzedzaniu trzeba między innymi brać pod uwagę możliwości auta i dlatego wyprzedzam tylko i wyłącznie jak mam bardzo dużo miejsca

eliks - 2021-09-06, 19:42

Powiem Ci i że przy 0,9 TCe nie ma problemu nawet z dwiema ciężarówkami. Przy kickdownie aż mu tyłek siada. Jest dobrze pod tym względem.
internet.jerzy - 2021-09-20, 11:34

Witam,
Chyba rozpętałem wojnę pomiędzy mną o ASO Dacii. Byłem na wizycie niby wszystko odpowiednio pomierzyli, posprawdzali i stwierdzili że ten model tak ma i nic nie zmienią. Ze silnik jest za słaby no i po włączeniu kompresora klimatyzacji jest to normalne że silnik wachluje obrotami i traci moc. No i oczywiście z mechanikami i kierownikiem zero dyskusji ponieważ tak jak jest to jest dobrze.
Poprosiłem aby wskazali mi w dokumentacji technicznej, że tak jest jak oni mówią na co temat ucięłi i powiedzieli, że jak chce to wiedzieć to mogę się o taką dokumentację zwrócić do producenta auta. Ogólnie zero dyskusji. Po powrocie do domu złożyłem skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich na ASO Dacii o bardzo bardzo złe traktowanie klienta i o dopuszczenie do sprzedaży samochodu z wadami produkcyjnymi. Zobaczę co dalej będzie się z tym działo. Postanowiłem, że nie odpuszczę i będę walczył do końca. Albo naprawią ten problem albo przyjmą odemnie niesprawne auto .

laisar - 2021-09-20, 12:30

Właściwym organem w takich sprawach jest UOKIK, nie RPO.
eplus - 2021-09-20, 15:15

A potem do Sądu Ostatecznego w Warszawie :!: (to fragment z jakiegoś pozwu) :-( :idea:
Dymek - 2021-09-21, 08:22

internet.jerzy napisał/a:
Chyba rozpętałem wojnę pomiędzy mną o ASO Dacii.

Czy ostatecznie popatrzyłeś i posłuchałeś jak ta praca z klimą wygląda porównawczo w jakimś innym egzemplarzu Sandero?
Atakowałeś w tej sprawie jeden serwis, czy kilka? Bo nawet w jednej sieci (RRG) podejście do tematu bywa zupełnie inne w różnych serwisach.

internet.jerzy - 2021-09-28, 10:31

Byłem w dwóch serwisach na Jerozolimskich i Łodygowej. W sumie maja zdanie wspólna tak jest i już. Sprawdzałem u kolegi który też ma Sandero 0.9 i tam jest dużo lepiej bo po włączeniu klimy wzrastają obroty ale one sa stałe i nie wachlują się. W sumie nie wiem co teraz zrobić aby to naprawili

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group