|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Na każdy temat - Konkurencja
eio - 2024-02-28, 13:42 Temat postu: Konkurencja Dacia jest rozwinięta technologicznie, jest bardzo popularna. Dlatego Dacia jest pełnoprawną konkurencją dla innych marek dostępnych na rynku polskim.
Mowi się o różnych usterkach, problemach pojawiających się w autach Dacii. Zgoda. Ale te i inne problemy trawią dziś także inne marki. Przykład krytycznej usterki grupy PSA z silnikiem 1.2 - https://autokult.pl/urzedy-ruszyly-sprawe-wadliwy-silnik-pod-lupa-uokik-i-tdt,7000481703959520a
velomar - 2024-02-28, 16:16
https://www.youtube.com/watch?v=qGQyXuaS6NA
https://www.youtube.com/watch?v=2DIXLgkNWTw
https://www.youtube.com/watch?v=L9GcsxqzbNE
https://www.youtube.com/watch?v=2G0mYg2MoIg
https://www.youtube.com/watch?v=xNLgBYIlCsA
velomar - 2024-04-11, 14:47
Oprócz "gnijącego" w oleju paska rozrządu, te silniki mają jeszcze jakiś problem z luzem poosiowym wału.
https://www.youtube.com/watch?v=IsyJXLajvxs
eio - 2024-04-11, 16:13
"Gnijący pasek"? Niezła wtopa. W jakich markach aut? Nie otwieram filmikow.
EBmazur - 2024-04-11, 17:32
eio napisał/a: | "Gnijący pasek"? Niezła wtopa. W jakich markach aut? Nie otwieram filmikow. |
Dla zwiększenia żywotności paska postanowiono, że będzie on smarowany olejem.
Efekt odwrotny od zamierzonego.
Akcja serwisowa silników 1.2 PureTech ma dotyczyć modeli trzech producentów należących do koncernu Stellantis – marek Citroen, Opel i Peugeot, tj.:
Citroen – Citroen C3 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen C3 Aircross (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen C4 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen C4 Cactus (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen C4 Picasso (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Citroen Berlingo (lata produkcji 2017 – 2020 r.);
Opel – Opel Crossland X (lata produkcji styczeń 2017 – sierpień 2018 r.), Opel Grandland X (lata produkcji styczeń 2017 – sierpień 2018 r.);
Peugeot – Peugeot 208 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot 308 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot 2008 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot 3008 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot 5008 (lata produkcji 2017 – 2020 r.), Peugeot Partner (lata produkcji 2017 – 2020 r.).
Źródło - autobaza, stan na koniec 2023, info jest o akcji w Niemczech
Black Dusty - 2024-04-11, 20:04
Co Wy tam wiecie, ten silnik jest tak dobry że dali na niego ostatnio 10 lat gwarancji.
eio - 2024-04-11, 20:53
Dzieki @EBmazur. Dacii tam nie ma.
Black Dusty napisał/a: | Co Wy tam wiecie, ten silnik jest tak dobry że dali na niego ostatnio 10 lat gwarancji. | I będą na gwarancji wymieniać paski.
defunk - 2024-04-12, 08:40
Ponieważ mam ten silnik (na razie przebiegu co kot napłakał, 29 tys. w 2 lata z haczykiem), a podchodziłem do niego jak pies do jeżozwierza, mogę dodać, że problem wynikał przede wszystkim z przyjęcia przez PSA 30-tys. km interwału wymiany oleju. Od co najmniej 2021 r. ten interwał został skrócony do 15 tys. km, co znacząco poprawiło sytuację.
Poza tym jest jak ze wszystkim: w internetach piszą przede wszystkim niezadowoleni (niedawno musiałem zmienić środek przeciwbólowy dla psa, oczywiście ten nowy, tj. Librela, ma bardzo złe opinie -- cud, że działa i nie sprawia kłopotów mojej suczce a zadowoleni -- po prostu korzystają.
1,2 Puretech montuje się od wielu lat do mnóstwa samochodów (nie tylko francuskich, ale też mini dostawczaków Toyoty, a teraz będzie także podstawowym silnikiem Fiata, małego Jeepa i małej Alfy) i znakomita większość tych aut po prostu jeździ.
toka93 - 2024-04-16, 07:52
defunk napisał/a: | Ponieważ mam ten silnik (na razie przebiegu co kot napłakał, 29 tys. w 2 lata z haczykiem), a podchodziłem do niego jak pies do jeżozwierza, mogę dodać, że problem wynikał przede wszystkim z przyjęcia przez PSA 30-tys. km interwału wymiany oleju. Od co najmniej 2021 r. ten interwał został skrócony do 15 tys. km, co znacząco poprawiło sytuację.
Poza tym jest jak ze wszystkim: w internetach piszą przede wszystkim niezadowoleni (niedawno musiałem zmienić środek przeciwbólowy dla psa, oczywiście ten nowy, tj. Librela, ma bardzo złe opinie -- cud, że działa i nie sprawia kłopotów mojej suczce a zadowoleni -- po prostu korzystają.
1,2 Puretech montuje się od wielu lat do mnóstwa samochodów (nie tylko francuskich, ale też mini dostawczaków Toyoty, a teraz będzie także podstawowym silnikiem Fiata, małego Jeepa i małej Alfy) i znakomita większość tych aut po prostu jeździ. |
Pewnie 90% jeździ bez problemu, a w tych 10% zrywa się pasek :)
Mamy u siebie pokazowy pasek z auta, które miało 47 tys. km i 5 lat. Pasek wystrzępiony do granic możliwości i tylko cudem trzymał się w rozrządzie, a olej wymieniany co roku. Te silniki są złe i tak samo jak w przypadku 1,2 TCe też byłem zadowolony z swojego auta, ale wiem, że to nie zmienia nic w poglądzie wszystkich aut z tym silnikiem.
defunk - 2024-04-19, 11:15
Z trzeciej strony Toyota dawała i nadal daje na auta z tym silnikiem gwarancję na 1 mln kilometrów (lub 3 lata), więc chociaż brzmi to jak niezły zabieg marketingowy, to jednak jakieś zaufanie muszą w tych puretechach pokładać.
Black Dusty - 2024-04-19, 14:20
defunk napisał/a: | Z trzeciej strony Toyota dawała i nadal daje na auta z tym silnikiem |
Czyli na które auta?
defunk - 2024-04-19, 14:48
Black Dusty napisał/a: | defunk napisał/a: | Z trzeciej strony Toyota dawała i nadal daje na auta z tym silnikiem |
Czyli na które auta? |
.
Na "swojego" Riftera / Berlingo, także z silnikiem PSA 1,2 PureTech.
eplus - 2024-04-19, 18:15
A kto zrobi choć 200 tys. w trzy lata, jeden na tysiąc to skalkulowane ryzyko.
|
|