DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - Plama pod 11-dniowym Capturem

wlodarek1 - 2024-03-25, 17:39
Temat postu: Plama pod 11-dniowym Capturem
Mój Captur ma dopiero 11 dni i 50 km na liczniku .
Pomimo to dziś zauważyłem plamę widoczną
na dołączonej fotce . Tam w okolicy lewego tylnego koła
kończy się rura wydechowa . Czy taka plama może być
zjawiskiem normalnym , czy też w moim nowym aucie coś się psuje :?:
Z góry dzięki za porady

Lelupi - 2024-03-25, 21:25

Jest zimno, auto pewnie pokonuje krótkie trasy nie wygrzewając układu wydechowego.
Jeżeli nie jest tłuste, nie ma zapachu glikolu, nie ubyło gwałtownie płynu chłodzącego, to jest to wykroplona woda, więc czerp radość z jazdy.

wlodarek1 - 2024-03-25, 23:04

Rozumiem ale dlaczego z Sandero w tych samych warunkach nie kapała woda z rury wydechowej ?
eplus - 2024-03-25, 23:59

Kotły kondensacyjne też mają większą efektywność dlatego właśnie, że wykraplają wodę ze spalin. Policzmy: 50km x 11...13l/100km daje około 6 litrów wody - akurat tyle, żeby wypełnić tłumiki i rurę wydechową. :idea:
wlodarek1 - 2024-03-26, 07:51

Ale wytłumacz mi dlaczego Porównujesz kocioł kondensacyjny z silnikiem benzynowym turbodoładowanym w samochodzie :?:
Black Dusty - 2024-03-26, 08:56

Jeżeli potrafisz tu pytać o tak oczywiste sprawy to może zapytaj wujka Googla, on posiada tę wiedzę i nie będzie musiał nikt marnować czasu na Twoje banalne pytania.
defunk - 2024-03-26, 10:00

wlodarek1 napisał/a:
Ale wytłumacz mi dlaczego Porównujesz kocioł kondensacyjny z silnikiem benzynowym turbodoładowanym w samochodzie :?:


Zobacz skąd dokładnie cieknie (spod rury?), weź to na palec, sprawdź konsystencję i zapach (woda?).
Jeśli jest inaczej -- musisz jechać do serwisu, auto jest młode, ma gwarancję.

jurek - 2024-03-26, 11:16

Ale macie zdrowie, żeby ciągnąć temat Włodarka :roll: pozdr
eplus - 2024-03-26, 11:46

Porównanie jest oczywiste - kocioł kondensacyjny jest kotłem turbo: https://muratordom.pl/porady-ekspertow/kociol-turbo-i-kociol-kondensacyjny-roznice-aa-Ze4y-nnTN-1pwT.html
Wysoka sprawność wymaga jak najwyższego uzysku energii, czyli schłodzenia spalin. Ursusowi nigdy z komina nie ciekło, tylko dymiło, a nowoczesnym samochodom wyciek z rury się zdarza.

Dymek - 2024-03-26, 19:50

wlodarek1 napisał/a:
Rozumiem ale dlaczego z Sandero w tych samych warunkach nie kapała woda z rury wydechowej ?
Nie wiem. Z wydechu mojego Sandero (TCe) niemalże się leje dopóki się solidnie nie zagrzeje... ;-)
Czajo - 2024-03-26, 19:52

a włodarek nie miał przypadkiem silnika SCe, jeśli to ma jakieś znaczenie w kwestii wydalania wody wydechem?
defunk - 2024-03-27, 10:24

Czajo napisał/a:
a włodarek nie miał przypadkiem silnika SCe, jeśli to ma jakieś znaczenie w kwestii wydalania wody wydechem?


Przecież teraz już ma nowe, lepsze, droższe auto ;-)

EBmazur - 2024-03-27, 10:55

Woda z rury wydechowej - gratis przy stosowaniu nowoczesnego paliwa E-10.
Czajo - 2024-03-27, 11:33

defunk napisał/a:
Czajo napisał/a:
a włodarek nie miał przypadkiem silnika SCe, jeśli to ma jakieś znaczenie w kwestii wydalania wody wydechem?


Przecież teraz już ma nowe, lepsze, droższe auto ;-)

wiem, chodziło o to, że wcześniej się mógł z tym nie spotkać w Sandero, bo miał silnik SCe, gdzie mogło nie występować takie duże skraplanie

defunk - 2024-03-27, 12:50

Obstawiam, że dawno z takim zachwytem się nie wpatrywał w swój nabytek, oczywiście ku zazdrości i wściekłości sąsiadów ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group