DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Duster + kratka (van) = brak homologacji na hak

slawek_torun - 2010-06-22, 06:17
Temat postu: Duster + kratka (van) = brak homologacji na hak
Dowiedziałem się, że do Dustera w wersji ciężarowej (z kratką) nie ma możliwości zamówienia i zainstalowania haka, ponieważ auto takie nie przejdzie przeglądu technicznego. :shock: Podczas zgłaszania auta do homologacji Renault Polska przez pomyłkę nie wpisał w zgłoszeniu homologacyjnym w wyposażeniu haka i teraz klienci mają problem.

Renault obiecuje, że postarają się to jak najszybciej naprawić, ciekawy jestem kiedy naprawią błąd i kiedy będzie można dokupić hak... :roll:

matucha - 2010-06-22, 10:23

Ale przecież autem z hakiem bez wbicia w dowód można jeździć. Nie można tylko ciągnąć przyczepy. Jeśli komuś zależy np. tylko na przewozie rowerów, to nie ma problemu.
r70 - 2010-06-22, 10:33

matucha napisał/a:
Ale przecież autem z hakiem bez wbicia w dowód można jeździć. Nie można tylko ciągnąć przyczepy. Jeśli komuś zależy np. tylko na przewozie rowerów, to nie ma problemu.

hmmm... wydaje mi się że upierdliwy policjant mógłby narobić z tego powodu kłopotów.

matucha - 2010-06-22, 10:38

Ja to mówię z doświadczenia, gdyż w pierwszym aucie w domu hak był założony "dla bezpieczeństwa" i nigdy nie był wbity w dowód.Przecież jak założysz hak, to musisz i tak jechać na przegląd i możesz tak jechać. W związku z tym:
"Panie władzo, dopiero dzisiaj rano założyłem... :-P "

Swoją drogoą ciekawe, co by się stało, gdybyś założył hak z homologacją i pojechał z takim na przegląd. Czy w dowodzie po prostu nie ma wbitych mas dopuszczalnych?

r70 - 2010-06-22, 12:27

matucha napisał/a:
Ja to mówię z doświadczenia, gdyż w pierwszym aucie w domu hak był założony "dla bezpieczeństwa" i nigdy nie był wbity w dowód.Przecież jak założysz hak, to musisz i tak jechać na przegląd i możesz tak jechać. W związku z tym:
"Panie władzo, dopiero dzisiaj rano założyłem... :-P "


taaa... i założyli go razem z bagaznikiem rowerowym, z rowerami i zapakowali ci samochód na wczasy ;)

slawek_torun - 2010-06-22, 14:35

matucha napisał/a:
Swoją drogoą ciekawe, co by się stało, gdybyś założył hak z homologacją i pojechał z takim na przegląd. Czy w dowodzie po prostu nie ma wbitych mas dopuszczalnych?

Handlowiec z salonu mówił mi, że Duster z fabrycznie założonym hakiem nie przeszedł przeglądu ...więc lipa. :-/

Ja kupuję to auto do firmy i potrzebuję do ciągnięcia dwuosiowej przyczepy, więc raczej marne szanse na prześlizgnięcie się przez kontrolę... :roll:

DrOzda - 2010-06-22, 14:42

Samochód który nie ma zrobionej fabrycznej homologacji na montaż haka nie może mieć go założonego.
Taka sytuacja była np. w UNO po 2000 roku a są samochody które mają obligatoryjny zakaz montażu haków np Audi TT.
Co do montażu haka bez legalizacji to szanujący się diagnosta uwali Wam na przeglądzie mimo zapewnień że hak ma być tylko pod bagażnik rowerowy.

Poczytajcie sobie to forum:
http://www.norcom.com.pl/...opic.php?t=3704

r70 - 2010-06-22, 15:34

slawek_torun napisał/a:
matucha napisał/a:
Swoją drogoą ciekawe, co by się stało, gdybyś założył hak z homologacją i pojechał z takim na przegląd. Czy w dowodzie po prostu nie ma wbitych mas dopuszczalnych?

Handlowiec z salonu mówił mi, że Duster z fabrycznie założonym hakiem nie przeszedł przeglądu ...więc lipa. :-/

Ja kupuję to auto do firmy i potrzebuję do ciągnięcia dwuosiowej przyczepy, więc raczej marne szanse na prześlizgnięcie się przez kontrolę... :roll:


No to zostanie Ci zakup wersji bez kratki, co wiąże się z brakiem odliczenia VAT od paliwa i mniejszym odliczeniem VAT przy zakupie samochodu. Nie wiem jak na tę chwilę wygląda odlicznie VAT od przeglądów od samochodu osobowego ?

sereq - 2010-06-22, 16:09

r70 napisał/a:
slawek_torun napisał/a:
matucha napisał/a:
Swoją drogoą ciekawe, co by się stało, gdybyś założył hak z homologacją i pojechał z takim na przegląd. Czy w dowodzie po prostu nie ma wbitych mas dopuszczalnych?

Handlowiec z salonu mówił mi, że Duster z fabrycznie założonym hakiem nie przeszedł przeglądu ...więc lipa. :-/

Ja kupuję to auto do firmy i potrzebuję do ciągnięcia dwuosiowej przyczepy, więc raczej marne szanse na prześlizgnięcie się przez kontrolę... :roll:


No to zostanie Ci zakup wersji bez kratki, co wiąże się z brakiem odliczenia VAT od paliwa i mniejszym odliczeniem VAT przy zakupie samochodu. Nie wiem jak na tę chwilę wygląda odlicznie VAT od przeglądów od samochodu osobowego ?


Tak trochę z innej strony - przepisy od odliczaniu VAT w pełni mają zostać zniesione najpóźniej 1 stycznia 2011...

Sam zastanawiałem się nad zamówieniem Dustera z kratką (bo i tak będzie na firmę), ale z tego względu zrezygnowałem.

benny86 - 2010-06-22, 19:14

Jasne, wszystko pięknie ładnie tylko na załatwienie formalności związanych z wpisem haka do dowodu masz 30 dni - dostajesz fakturę na zakup i/lub montaż haka i od daty na tej fakturze masz 30 dni na zrobienie dodatkowego badania i załatwienia wpisu w dowodzie. Przez ten czas musisz fakturkę wozić przy sobie (zanim załatwisz sprawę do końca). Podobnie wygląda sprawa z instalacją lpg tylko że tam jest potrezebny jeszcze wyciąg ze świadectwa homologacji instalacji gazowej (papierek potwierdzający że instalacja jest dopuszczona do sprzedaży, spełnia normy bezpieczeństwo itp itd...)
slawek_torun - 2010-08-17, 15:31

Auto jest już u dealera. Przyjechało z fabryki bez haku, został on zainstalowany przez pracownika ASO. W dokumentach do rejestracji w miejscu "dopuszczalna masa przyczepy" wpisane jest 0,000 i podobnie na tabliczce znamionowej na słupku "B" prawych drzwi.

Na razie będę jeździł bez homologacji, no chyba, że ktoś z Was podsunie mi pomysł, jak zalegalizować ten hak, bo stacja kontroli pojazdów na podstawie dokumentów auta nie chce się tego podjąć... :-(

qubacen - 2010-08-19, 15:53

No żartujesz sobie… A to niby czemu? Ja także dopłaciłem do haka i też nie dostałem homologacji – po zarejestrowaniu pojazdu podjechałem na pierwszą lepszą stację diagnostyczną, tam mi zrobili badanie za 35PLN i z tym badaniem do urzędu miasta przy odbiorze twardego dowodu – od ręki wbili i w dowód rejestracyjny i w kartę pojazdu. Różnica między nami polega tylko na tym, że Ty masz Duster’a a ja Sandero…
rafalik77 - 2015-06-17, 21:14
Temat postu: Problem z legalizacją haka holowniczego w Duster
Witam,
Mam pytanie czy ktoś miał może problem z legalizacją haka holowniczego w Duster?
Opiszę po kolei mój problem.
Kupiłem auto w 2010 u dealera w Łomży - nigdy więcej u niego. Po pewnym czasie założyłem hak automatyczny w firmie steelcar w Markach - rewelacja.
Jeździłem ciągałem przyczepki zapominając wogule o przeglądzie technicznym i wbicia haka w dowód.
Pewnego wieczora ciągnąc przyczepkę miałem kontrolę policyjną i okazało się, że nie mam wbitego haka w dowód, policjant był wyrozumiały - puscił mnie. Następnego dnia pojechał do stacji diagnostycznej w celu przeglądu a tam się okazało, że w dowodzie mam wbitą DMC kompletu (auta i przyczepki) równą masie całkowitej auta. Pozycja określająca masę przyczepki była z wartością 0kg. Kupując auto byłem świadomy, że będę mógł ciągnąć przyczepkę. Sprawdziłem na tabliczce znamionowej - takie same wartości.
Szukam porady co z tym dalej można zrobić.

BoloSr - 2015-06-17, 21:36
Temat postu: Re: Problem z lagalizacją haka holowniczego w Duster
rafalik77 napisał/a:
Witam,
Mam pytanie czy ktoś miał może problem z legalizacją haka holowniczego w Duster?
Opiszę po kolei mój problem.
Kupiłem auto w 2010 u dealera w Łomży - nigdy więcej u niego. Po pewnym czasie założyłem hak automatyczny w firmie steelcar w Markach - rewelacja.
Jeździłem ciągałem przyczepki zapominając wogule o przeglądzie technicznym i wbicia haka w dowód.
Pewnego wieczora ciągnąc przyczepkę miałem kontrolę policyjną i okazało się, że nie mam wbitego haka w dowód, policjant był wyrozumiały - puscił mnie. Następnego dnia pojechał do stacji diagnostycznej w celu przeglądu a tam się okazało, że w dowodzie mam wbitą DMC kompletu (auta i przyczepki) równą masie całkowitej auta. Pozycja określająca masę przyczepki była z wartością 0kg. Kupując auto byłem świadomy, że będę mógł ciągnąć przyczepkę. Sprawdziłem na tabliczce znamionowej - takie same wartości.
Szukam porady co z tym dalej można zrobić.


Musisz dorwac homologaje i isc do wydzialu komunikacji w celu poprawy dowodu.
Ps umnie jest 1200 i 630 kg przy pozyvji O1i O2

Karenzo - 2015-06-17, 21:41

dla dustera 4x4 z 1.6 16 v
Masa własna pojazdu (kg) 1250
Nacisk na przednią oś pojazdu gotowego do jazdy (kg) 724
Nacisk na tylną oś pojazdu gotowego do jazdy (kg) 526
Dopuszczalna masa całkowita DMC (kg) 1800
Masa maksymalna samochodu z przyczepą (kg) 3300
Masa maksymalna przyczepy hamowanej (kg) 1500
Masa maksymalna przyczepy niehamowanej (kg) 660

rafalik77 - 2015-06-17, 21:53

Mam wpisane :
Masa pojazdu gotowa do jazdy - 1363kg
Maksymalna masa całkowita - 1820kg
Przyczepy z osią centralną 0kg
Maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca 0kg

Do wydziału nie mam po co iśc bo świadectwo homologacji zgadza się z tabliczką znamionową.
Mam auto Duster 1,6 benzyna 4x4.
Czy ktoś ma inny pomysł

BoloSr - 2015-06-17, 21:59

rafalik77 napisał/a:
Mam wpisane :
Masa pojazdu gotowa do jazdy - 1363kg
Maksymalna masa całkowita - 1820kg
Przyczepy z osią centralną 0kg
Maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca 0kg

Do wydziału nie mam po co iśc bo świadectwo homologacji zgadza się z tabliczką znamionową.
Mam auto Duster 1,6 benzyna 4x4.
Czy ktoś ma inny pomysł


Auto na firme jako van ????

rafalik77 - 2015-06-17, 22:46

Auto jest zarejestrowane jako ciężarowe z kratką i na 4 osoby.
W innych autach to nie preszkadzało - miałem fabię ciężarową i masy były rózne tzn mozna było zalegalizować hak

BoloSr - 2015-06-18, 06:49

rafalik77 napisał/a:
Auto jest zarejestrowane jako ciężarowe z kratką i na 4 osoby.
W innych autach to nie preszkadzało - miałem fabię ciężarową i masy były rózne tzn mozna było zalegalizować hak


Czyli trza zmienic na osobowe i wtedy mozna haczyk miec :)

rafalik77 - 2015-06-18, 07:48

Byś może masz racje, że zmiana z "ciężarówki" na osobowe wystarczy. Mniemam, jednak , ze nie. Tabliczka znamionowa auta pozostaje mimo, iz auto zmienia swe przeznaczenie i jest na stałe przyczepiona do swego pojazdu. Na tabliczce jest wyraźnie wpisane 0 kg dla przyczepki.
W tej chwili napisałem pismo do Renault i będę czekał cierpliwie.
Może ktoś miał albo ma taki sam przypadek albo juz się z tym uporał. Czekam na informację

BoloSr - 2015-06-18, 08:01

rafalik77 napisał/a:
Byś może masz racje, że zmiana z "ciężarówki" na osobowe wystarczy. Mniemam, jednak , ze nie. Tabliczka znamionowa auta pozostaje mimo, iz auto zmienia swe przeznaczenie i jest na stałe przyczepiona do swego pojazdu. Na tabliczce jest wyraźnie wpisane 0 kg dla przyczepki.
W tej chwili napisałem pismo do Renault i będę czekał cierpliwie.
Może ktoś miał albo ma taki sam przypadek albo juz się z tym uporał. Czekam na informację


bo jest ciezarowka i dlatego ma 0 jak sie zmieni to ten wpis tez bedzie zmieniony :)

rottweiler - 2015-06-18, 09:03

zrób przegląd na okręgowej stacji diagnostycznej, tam sie dowiesz czy można zmienić dane jeśli jest zarejestrowane auto jako ciężarowe,
jak kupiłem motocykl to w dowodzie rejestracyjnym miałem, że jest dwa miejsca, a w karcie pojazdu, że jednomiejscowy motocykl i musiałem na okręgowej stacji dostać dokument, że jednak jest dwumiejscowy, choć diagnosta na pierwszy rzut oka też stwierdził, że motocykl jest jednomiejscowy(pojechałem na przegląd z nakładką aerodynamiczna zamiast siedzenia-specjalnie), jak sie go zapytałem to poco są podnóżki z tyłu, to gość stwierdził, że wszelkie dane musi sprawdzić w komputerze i przyznał mi racje. wystawił zaświadczenie i dopiero wtyedy mogłem przerejestrować na siebie moto.

Cav - 2015-06-18, 09:11

Karenzo napisał/a:
dla dustera 4x4 z 1.6 16 v
Masa własna pojazdu (kg) 1250
Nacisk na przednią oś pojazdu gotowego do jazdy (kg) 724
Nacisk na tylną oś pojazdu gotowego do jazdy (kg) 526
Dopuszczalna masa całkowita DMC (kg) 1800
Masa maksymalna samochodu z przyczepą (kg) 3300
Masa maksymalna przyczepy hamowanej (kg) 1500
Masa maksymalna przyczepy niehamowanej (kg) 660


Ale wersja z kratką (ciężarówka) ma inne dane.
I 0 dla przyczepy.

rafalik77 - 2015-06-18, 10:01

Wieczorkiem postaram się zrobić zdjęcie dowodu rejestracyjnego - teraz jest w mieście.
dane są z kosmosu i nikt z tym nic nie chce zrobić.
Renault telefonicznie się wypięło, teraz czekam na odpowiedź pisemną - może dostanę.
Na stacji diagnostycznej - okręgowa powiedzieli mi ze nie moga zrobić badan.
Sprawdził dowód rejestracyjny z tabliczką znamionową producenta i wszystko się zgadzało. Jakby tutaj były różnice - tabliczka by pokazywała jakąś wagę przyczepki większą niż 0kg, jak najbardziej wydałby zaświaqdczenie. Jeśłi jest wszystko na dówch dokumentach i na tabliczce niestety, ale on niczego nie może zrobić

Cav - 2015-06-18, 10:20

rafalik77 napisał/a:
Wieczorkiem postaram się zrobić zdjęcie dowodu rejestracyjnego - teraz jest w mieście.
dane są z kosmosu i nikt z tym nic nie chce zrobić.


Dane niekoniecznie są z kosmosu - ładowność wersji ciężarowej jest wielokrotnie większa niż osobowej - takie były wymogi ustawy o VAT żebyś mógł odliczyć.
Jak nawalisz 500 kg do bagażnika (teoretycznie możesz), to może po prostu tylnej osi nie wystarczyć wytrzymałości, żeby dodatkowo obciążyć ją hakiem i ciężarem przyczepy.

Jeśli tak wyszło podczas homologacji, to nic nie zrobisz, poza przeróbką na osobowy, gdzie ładowność przestaje istnieć.
Teraz zresztą kratka do niczego Ci nie jest potrzebna, bo o odliczeniu vat decydują inne parametry niż wpis w dowodzie.
Więc spokojnie możesz przerobić auto na osobowe - zyskasz możliwość instalacji haka, pewnie też legalne piąte miejsce, nic przy tym nie tracąc (poza kilkuset zł opłaty za taką przeróbkę i przerejestrowanie).

rafalik77 - 2015-06-18, 11:19

Bardzo cenna uwaga.
Musze to sprawdzić czy tak jest rzeczywiście.
Czy zmiana z "ciężarówki " na osobowy zmieni mi ładownośc auta.
jeśli tak to do dzieła.
Mimo to tabliczka znamionowa mówi o 0kg. Ciekawe co diagnosta powie i czy rzeczywiście wszystko się będzie zgadzało.
Dzisiaj jade na stacje diagnostyczną i się dowiem

BoloSr - 2015-06-18, 11:22

rafalik77 napisał/a:
Bardzo cenna uwaga.
Musze to sprawdzić czy tak jest rzeczywiście.
Czy zmiana z "ciężarówki " na osobowy zmieni mi ładownośc auta.
jeśli tak to do dzieła.
Mimo to tabliczka znamionowa mówi o 0kg. Ciekawe co diagnosta powie i czy rzeczywiście wszystko się będzie zgadzało.
Dzisiaj jade na stacje diagnostyczną i się dowiem


Diagnosta musi ci zrobic papaier a ty z nim jedziesz do wydzialu komunikacyjnego na zmiane dowodu rejestracyjnego

Cav - 2015-06-18, 11:35

rafalik77 napisał/a:
Bardzo cenna uwaga.
Musze to sprawdzić czy tak jest rzeczywiście.
Czy zmiana z "ciężarówki " na osobowy zmieni mi ładownośc auta.
jeśli tak to do dzieła.


Zmieni, bo wtedy wpisują Ci żywcem dane z wersji osobowej, które już Ci ktoś podawał.
Przerabiałem to w praktyce z Punto.
Nie pamiętam jak z tabliczką, czy przypadkiem też jej nie można zmienić, ale dla urzędu ważny jest papier, a nie tabliczka.

rafalik77 - 2015-06-18, 12:23

Pytanie skąd taki Pan będzie wiedział jakie wartości powinny być wpisane? Z internetu?
Najprawdopodobniej weźmie z tabliczki znamionowej, ale o tym dowiem się od Pana ze stacji.
Dziwne , że Pan nawet nie zasugerował, że jest taka opcja.
Ciężarówka się przydaje - jeszcze odliczam VAT, może nie ja a moja księgowa ja tak dokłądnie nie wiem :)

route2000 - 2015-06-18, 12:37

Albo ciężarówka bez haka z VAT-em albo osobowy z hakiem bez VAT-u - decyzja należy do Ciebie. :->
Cav - 2015-06-18, 13:26

rafalik77 napisał/a:
Pytanie skąd taki Pan będzie wiedział jakie wartości powinny być wpisane? Z internetu?


Nie, ze swoich źródeł.
Będzie miał albo w jakichś katalogach, albo w programie diagnostycznym.

Cav - 2015-06-18, 13:27

route2000 napisał/a:
Albo ciężarówka bez haka z VAT-em albo osobowy z hakiem bez VAT-u - decyzja należy do Ciebie. :->


Mylisz się - już od roku nie ma takiego podziału.
Jest inny:
-w pełni używany do działalności - 100% odliczenia vat (potrzebne faktury na koszty, konieczna ewidencja przebiegu na każdy przejechany kilometr)
-częściowo używany do działalności - 50% odliczenia vat (potrzebne tylko faktury)
-prywatny - 0% odliczenia vat

mekintosz - 2015-06-18, 16:06

Cóż jak się chce skorzystać z ulg trzeba czasem coś stracić. Ciekawi mnie czy faktycznie wersja ciężarowa dusterka ma wzmocnioną podłogę czy zawieszenie, skoro ma być 500 KG ładowności ?
rafalik77 - 2015-06-18, 16:47

Odnośnie VAT-u to odliczam tylko 50% jako użytek pół prywatny i pół służbowy. Muszę to sprawdzić u księgowej.
Czy ma wzmocnioną podłogę -nie wiem jak to sprawdzić - musiałbym wjechać na jakiś kanał i wówczas porobić zdjęcia, może to pozwoli na odpowiedź .
Na pewno krata była solidnie zrobiona jak żadna inna. Troszkę ją zmieniłem bo musiałem długie elementy wieźć w związku element za siedzeniami wyciąłem.

W tej chwili czekam n informacje od księgowej, wówczas podejmę decyzję i podjade do stacji diagnostycznej

GORDINI - 2015-06-18, 17:13

rafalik77 napisał/a:
Troszkę ją zmieniłem bo musiałem długie elementy wieźć w związku element za siedzeniami wyciąłem

To w miarę szybko to popraw lub wywal kratę z blachą bo możesz mieć poważne problemy ze skarbówką jak Policja w trakcie kontroli zobaczy, że krata nie spełnia warunków homologacji.

Karenzo - 2015-06-18, 17:34

chyba przesadzasz w polsce za brak kratki w aucie "ciężarowym" nikogo nie ukarali
Cav - 2015-06-18, 17:41

Karenzo napisał/a:
chyba przesadzasz w polsce za brak kratki w aucie "ciężarowym" nikogo nie ukarali


Ale mogą jak tylko będą chcieli, więc zdecydowanie lepiej pozbyć się problemu.
Odliczanie dla kratkowozu jest obecnie identyczne jak dla zwykłej osobówki.

Nikita_Bennet - 2015-06-18, 18:08

Moja sugestia. Zarejestrować się i zapytać na tym forum: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum
Podać im numer homologacji z dowodu rejestracyjnego (chyba literka K - to co zaczyna się często od PL*cyferki).
Tabliczka znamionowa może ulec uszkodzeniu i danych nie będzie ;)
Sposobów trochę jest.

GORDINI - 2015-06-19, 05:45

Karenzo napisał/a:
chyba przesadzasz w polsce za brak kratki w aucie "ciężarowym" nikogo nie ukarali

Mnie na szczęście tylko Policja zabrała dowód rej. za brak połówki kratki + mandat.
Kolega miał wizytę UKS i sprawdzali czy Skoda Felicja jest Pickup czy osobowa.
Podobnych przypadków znam więcej - dlatego warto dmuchać na zimne.

rafalik77 - 2015-06-19, 13:23

Odliczanie jest identyczne.
Dodatkowo będę mógł przewozić jedną osobę więcej.
Od Renault otrzymałem informację, iż masa jest taka bo jest to auto ciężarowe. W momencie likwidacji "kratki" auto staje się osobowe i zyskuje parametry auta osobowego.
Wniosek jest nastepujący - podłoga jest identyczna w cieżarówce co w osobówce. Trzeba jedynie sprawdzić czy w stacji diagnostycznej jestem w stanie to wszystko zrobić.
Oczywiście wszystko to będzie kosztowało około 500-700zł.

dziękuje wszystkim za pomoc

rafalik77 - 2015-06-19, 13:25

Tu jest odpowiedź od Renault:

Dziękujemy za kontakt z infolinią Dacia.
W nawiązaniu do przesłanej przez Pana wiadomości, informuje, że Pana
auto posiada homologacje
na samochód ciężarowy i nie jest przystosowane do ciągnięcia
przyczepy.

Cav - 2015-06-19, 16:54

rafalik77 napisał/a:
Odliczanie jest identyczne.
Dodatkowo będę mógł przewozić jedną osobę więcej.
Od Renault otrzymałem informację, iż masa jest taka bo jest to auto ciężarowe. W momencie likwidacji "kratki" auto staje się osobowe i zyskuje parametry auta osobowego.
Wniosek jest nastepujący - podłoga jest identyczna w cieżarówce co w osobówce. Trzeba jedynie sprawdzić czy w stacji diagnostycznej jestem w stanie to wszystko zrobić.
Oczywiście wszystko to będzie kosztowało około 500-700zł.

dziękuje wszystkim za pomoc


Ja płaciłem coś koło 300, więc popytaj.
Kratkę możesz zdjąć sam, ja tak zrobiłem i może stąd wynikała ta cena.
Warto popytać na kilku stacjach.

TD Pedro - 2015-06-20, 07:17

Cav napisał/a:
Odliczanie dla kratkowozu jest obecnie identyczne jak dla zwykłej osobówki.

z uściśleniem, że dopiero o 1 lipca br... :-P ale to już wkrótce... :lol:

Cav - 2015-06-20, 07:38

TD Pedro napisał/a:
Cav napisał/a:
Odliczanie dla kratkowozu jest obecnie identyczne jak dla zwykłej osobówki.

z uściśleniem, że dopiero o 1 lipca br... :-P ale to już wkrótce... :lol:



Nie - obecnie również jest takie samo.
Od kratkowozu obecnie również nie można odliczać 50% vatu z paliwa.
A tylko to ma się zmienić od lipca, że będzie to możliwe zarówno dla osobówek, jak i kratkowozów.

TD Pedro - 2015-06-21, 13:00

Cav napisał/a:
Nie - obecnie również jest takie samo.
Od kratkowozu obecnie również nie można odliczać 50% vatu z paliwa.

co do zasady to niekoniecznie, od niektórych można:
Cytat:
" 50% VAT-u od paliwa mogą odliczać właściciele samochodów poniżej 3,5 t. (innych niż samochody osobowe), w których liczba siedzeń łącznie z miejscem dla kierowcy wynosi:

1 – o ile dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 425 kg,
2 – jeśli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 493 kg,
3 lub więcej – kiedy dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 500 kg."

jeżeli chodzi o przedmiotową sytuację ta masz rację :-P , Duster "ciężarowy" ma ładowność mniejszą niż wymagane 493 kg... :-D

Cav - 2015-06-21, 17:01

TD Pedro napisał/a:
Cav napisał/a:
Nie - obecnie również jest takie samo.
Od kratkowozu obecnie również nie można odliczać 50% vatu z paliwa.

co do zasady to niekoniecznie, od niektórych można:
Cytat:
" 50% VAT-u od paliwa mogą odliczać właściciele samochodów poniżej 3,5 t. (innych niż samochody osobowe), w których liczba siedzeń łącznie z miejscem dla kierowcy wynosi:

1 – o ile dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 425 kg,
2 – jeśli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 493 kg,
3 lub więcej – kiedy dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 500 kg."

jeżeli chodzi o przedmiotową sytuację ta masz rację :-P , Duster "ciężarowy" ma ładowność mniejszą niż wymagane 493 kg... :-D


Ale Ty mówisz o Dusterze 2 osobowym?
Były takie w ogóle?

TD Pedro - 2015-06-21, 21:08

szczerze? to nie wiem :oops: nigdy nie byłem zainteresowany "kratkowozem-Duster"... co w konsekwencji i tak nic nie zmienia... czy 493 czy 500 to i tak nieosiągalne... ale dla właścicieli pocieszeniem jest bliskość lipca... :mrgreen:
Cav - 2015-06-22, 18:29

TD Pedro napisał/a:
szczerze? to nie wiem :oops: nigdy nie byłem zainteresowany "kratkowozem-Duster"... co w konsekwencji i tak nic nie zmienia... czy 493 czy 500 to i tak nieosiągalne... ale dla właścicieli pocieszeniem jest bliskość lipca... :mrgreen:


A skąd wiesz że nieosiągalne?
Tyle ładowności to miały auta dużo mniejsze od Dustera.

TD Pedro - 2015-06-22, 19:26

- masz jakąś wiedzę, że coś w tym kierunku robią?

- nie wydaje mi się by na bazie obecnej konstrukcji Dustera było możliwe (osiągalne :-P ) homologowanie go z ładownością 500 lub więcej kg... chyba, że ktoś z decydentów dostrzeże w tym jakiś interes (ale to tylko takie moje dywagacje) :lol:

Cav - 2015-06-22, 19:41

TD Pedro napisał/a:
- masz jakąś wiedzę, że coś w tym kierunku robią?


Wpisują w homologacji tyle ile trzeba.

TD Pedro - 2015-06-22, 21:47

tzn?
Cav - 2015-06-23, 06:09

TD Pedro napisał/a:
tzn?


Megane miałem w wersji kombi i van, ładowność wynosiła 500 wg homologacji.
Oczywiście jak wsadziłeś do bagażnika połowę tego, to ledwo jechała, tył po ziemi się ciągnął.
Na pewno nie miała nic zmienionego poza dołożeniem kratki.

TD Pedro - 2015-06-23, 09:25

ale formalnie taka wartość była wpisana ponadto to dot. "bogatszego" brata (?) Dacii... ale to w zasadzie dyskusja akademicka i chyba robimy OT... :-)
Cav - 2015-06-23, 16:23

TD Pedro napisał/a:
ale formalnie taka wartość była wpisana ponadto to dot. "bogatszego" brata (?) Dacii... ale to w zasadzie dyskusja akademicka i chyba robimy OT... :-)


To dotyczyło wszystkich vanów, Dacii zapewne również.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group