Co do Skody pytałem w dwóch salonach, wycena różniła się kwotą 200 złotych, a porównywanie ofert z otomoto i innych tego typu stron nie daje obrazu rzeczywistości. Fabia z odpowiadającym wyposażeniem niestety kosztowała tyle ile napisałem. Drogo sobie liczyli za esp, kurtyny i kilka innych bajerów.
vulcanor napisał/a:
Poza tym wygrzebałem z dokumentacji chevroleta że ma podobne zabezpieczenie antykorozyjne jak Dacia, 6 lat na nadwozie i jednostronny ocynk niektórych elementów i wolałbym dołożyć i kupić auto z podwójnym ocynkiem i 12 lat gwarancji.
Bzdura. podwójny ocynk oprócz dachu, gwarancja 6 lat z przyczyn stricte marketingowych (przecież ople nie mogą cierpieć na sprzedaży chevroleta). Inna sprawa że w dalszej rodzinie do lipca zeszłego roku było aveo z 2004 roku i zero rdzy za wyjątkiem tłumika (6lat/190kkm wytrzymał) i takiej obejmy, która ten tłumik mocowała do podwozia (nie był zabezpieczany dodatkowo).
Jeśli chodzi o gwarancję mechaniczną Skoda ma ją o rok krótszą. TSI - zdecydowanie odpada, po pobieżnej lekturze fabia club forum mam zdecydowaną niechęć do tych silników, no ale nie w końcu nie ja wybierałem.
Ogólnie dłuuuugo był rozważany Nissan Note, ale ostatecznie siostra stwierdziła że jest zbyt "vanowaty" jak na jej potrzeby no i niespełna 6 tysiaków droższy.
Bzdura. podwójny ocynk oprócz dachu, gwarancja 6 lat z przyczyn stricte marketingowych (przecież ople nie mogą cierpieć na sprzedaży chevroleta). Inna sprawa że w dalszej rodzinie do lipca zeszłego roku było aveo z 2004 roku i zero rdzy za wyjątkiem tłumika (6lat/190kkm wytrzymał) i takiej obejmy, która ten tłumik mocowała do podwozia (nie był zabezpieczany dodatkowo).
steel body frame integral (unibody) with front and rear crumple zones; galvanized steel front fenders, hood, roof, door panels, one-piece bodyside outer panel, thermal plastic olefin (TPO) bumper fascias
Tu pisze, że ocynkowane z zewnątrz są:
przednie błotniki,
dach,
maska,
panele drzwiowe,
główny korpus karoserii
Tu masz link do Cruza a aveo nie ma lepszego zabezpieczenia:
http://media.gm.com/media...d=1352322189191
Zresztą na forum Chevroleta tez to jest. Gwarancja 6 lat nie wynika z tego że Chevrolet jest tania marką, Skoda i Seat też jest pod VW a ma 12 lat i podwójny ocynk wszystkiego.
Z Chevroletem jest jak z Dacią , jeden nie będzie miał rdzy a inny będzie. Wiem tylko że 6 lat gwarancji daje tylko Chevrolet i Dacia i te marki odpadają u mnie jako prywatny samochód. Nie ma siły żeby po solonych polskich drogach to nie rdzewiało.
Jeżeli producent wymienia co jest ocynkowane to cała karoseria nie jest.
Tu na forum chevroleta można karoserię cruza zobaczyć w produkcji i wypowiedzi odnośnie ocynku:
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1677
Zresztą mnie to nie interesuje bo przy takiej konkurencji producentów i marek można wybrać auto które ma ocynk całej karoserii i porządną gwarancje na to a nie 6 lat.
eżeli producent wymienia co jest ocynkowane to cała karoseria nie jest.
Nie twierdzę nic innego - wyjaśniam tylko, że ta lista kończy się wcześniej, niż przetłumaczyłeś, bo w w wersji angielskiej "główny korpus karoserii" nie jest wymieniony.
(Tzn. jasno i konkretnie: "one-piece bodyside outer panel" to nie jest "główny korpus karoserii" oraz ów "one-piece bodyside outer panel" nie znajduje się na liście elementów galwanizowanych - bo to jest metoda konstrukcyjna, a metody oczywiście nie można pocynkować (: ).
vulcanor napisał/a:
na forum chevroleta można karoserię cruza
Nie można, bo wymaga rejestracji i logowania.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-02-20, 10:23, w całości zmieniany 2 razy
Roomster to bardzo fajna opcja dla rodziny (dużo miejsca z tyłu i duży bagażnik), jeszcze w tej cenie... Szkoda, że moi rodzice nie zmieniają teraz auta, bo właśnie ten model bardzo im się podoba.
Roomster to bardzo fajna opcja dla rodziny (dużo miejsca z tyłu i duży bagażnik), jeszcze w tej cenie... Szkoda, że moi rodzice nie zmieniają teraz auta, bo właśnie ten model bardzo im się podoba.
Myślałem o tym aucie, ale czy nadaje się dla rodziny typu 2+2?
W końcu czasami trzeba przewieźć wózek, sporo zabawek, ubrań, przyborów dla dzieci. To auto powstało na płycie podłogowej Fabii, więc za duże nie jest chyba.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-02-20, 14:18
vulcanor, mialem salonowa biala Fabie I, odbieralem ja w 2007 roku. Przez trzy lata przejechalem 115 tys km.
Niestety, punktowe kropki korozji wystapily na obu tylnych nadkolach oraz progach w 3cim roku uzytkowania.
Samochod nie mial zadnej kolizji.
Nie wiem jak inni, ale ja w sprawach które mnie nie interesują nie zabieram głosu
Wszystko fajnie z tym forum, tylko jego wiarygodność jest jak dla mnie zerowa, byłem tam zarejestrowany i szkoda gadać - towarzystwo wzajemnej adoracji adminów, a nie forum. Za czasamów gdy forum moderowali anmacand, jar76 forum trzymało poziom, teraz dno kompletne.
vulcanor napisał/a:
przy takiej konkurencji producentów i marek można wybrać auto które ma ocynk całej karoserii i porządną gwarancje na to a nie 6 lat
Ja tam akurat większą wage przykładam do gwarancji mechanicznej, bo każdej marce zdarzają się ostatnimi laty tak fatalne egzemplarze, że głowa boli. Ta z kolei (gwarancja mechaniczna) w przypadku skody, vw a także innych marek (opel,fiat i ktoś tam jeszcze) jest o rok krótsza jak już wspomniałem. Z kolei Ci, którzy oferują wyjątkowo długą gwarancję mechaniczną rzędu 5-7 lat, mocno ograniczają jej zakres.
W Polsce nie wazne czy umie sie coś produkować, tylko czy ma sie chody tam gdzie trzeba .
Z tego co wiem to również kupili hale tą która był zainteresowany pewien japoński koncern samochodowy .Pytanie czy kupili dla siebie czy aby odsprzedać z zyskiem .
Konkurenta w gamie Dacii raczej nie ma... Gdybym miał 202-5 tysiaków i chciał kupić coś większego rozejrzałbym się za Chevroletem Epicą - mniej luksusu, trochę starszy ale z częściami bez problemu i w ogóle "normalniejszy"
Idąc tym tokiem rozumowania każdy produkt ze stali rdzewieje Czytam co jakiś czas fora zagraniczne chevroletów (w polsce popularność tego modelu jest niewielka) i nikt nie wspominał o tym. W evandach była partia przednich drzwi które korodowały w okolicach klamki ale wymieniano je w ramach gwarancji, no i to poprzednic epici.
Roomster to bardzo fajna opcja dla rodziny (dużo miejsca z tyłu i duży bagażnik), jeszcze w tej cenie... Szkoda, że moi rodzice nie zmieniają teraz auta, bo właśnie ten model bardzo im się podoba.
Myślałem o tym aucie, ale czy nadaje się dla rodziny typu 2+2?
W końcu czasami trzeba przewieźć wózek, sporo zabawek, ubrań, przyborów dla dzieci. To auto powstało na płycie podłogowej Fabii, więc za duże nie jest chyba.
Jeśli chodzi o przestrzeń to Roomster w tym przedziale cenowym ustępuje jedynie Daciom (przynajmniej z tego co ja szukałem). Ilość miejsca jest porównywalna z Loganem - nieznacznie mniejsza. Dla rodziny 2+2 w zupełności wystarczy, a i w 5 osób da się jechać. A oprócz funkcjonalności to muszę jeszcze powiedzieć, że auto jest bardzo przyzwoicie wykonane - nic nie stuka, wszystko działa jak należy itp.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Romet jest polski. Zakład w Jastrowiu jako jedyny ma prawa do znaku Pegaza i dla tego Arkus Dębica wykupił go i teraz jest Arkus&Romet Group.
I to prawda że Arkus "wali" chińszczyznę za to cały zachód chce tylko rowery z Jastrowia i nawet jak komponenty przychodzą z Chin to mój Teściu je przerabia po ludzku - a pracuje tam już 45 lat, więc wiem co mówię.
I o ile zasadniczo podoba mi się nowy styl Renault a la DeZir i lubię samo kangoo oraz dziwnie wyglądające auta (multipla czy roomster), to nowe kangoo uważam za paskudne i nieudane ): Sprawia wrażenie zrobionego na siłę i byle jak, zupełnie bez pomysłu - jakby ktoś tylko przyfastrygował fotoszopem pas przedni z clio4. Tymczasem w tym przypadku trzeba to było zrobić raczej jak Mercedes z citanem - zaadaptować styl, a nie kopiować 1:1...
W wyposażeniu - niby dwie nowe wersje, zmieniono mniejsze i większe drobiazgi, ale ogólnie bez większego znaczenia.
Natomiast środek to, znowu, dostosowanie do obecnych trendów, które mi się nie podobają - plastiki na wysoki połysk wyglądają dla mnie beznadziejnie.
...Chociaż, mimo wszystko, nawet jeśli zbrzydło, dalej jest to całkiem fajne auto - zwłaszcza w wersji przedłużonej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum