Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-01, 13:04
waldek72 napisał/a:
"Przejechałem koło 12 tys.
Jak już pisałem - uspokoiło się trochę po ok 10 tys.
Zobaczymy jak długo wytrzyma."
to co nie będziesz się sądził :(
Jak naprawią to nie.
Ale falowanie to nie jedyny objaw skopanego softu, jest jeszcze zużycie paliwa i przede wszystkim komputer pokładowy pokazujący bzdury, przez co kompletnie nieprzydatny - to też ma rzekomo usunąć naprawa softu.
Osobiście nie wierzę, że tak się stanie, ale skoro dali rekompensatę za to oczekiwanie, to spokojnie czekam, ale moje odstąpienie od umowy cały czas jest w mocy, czyli formalnie jeżdżę autem należącym do dealera.
Zresztą mnie się nie pali, czym później ewentualnie wymienię auto, tym lepiej, bo dłużej pojeżdżę za friko nowym, a kolejne będzie młodsze.
Ale falowanie to nie jedyny objaw skopanego softu, jest jeszcze zużycie paliwa i przede wszystkim komputer pokładowy pokazujący bzdury, przez co kompletnie nieprzydatny - to też ma rzekomo usunąć naprawa softu.
Co do komputera pokładowego, który i u mnie przekłamuje o minimum litr/100 i dodatkowo, gdy estymowany zasięg zejdzie poniżej 100 km (czyli w jedynym istotnym etapie jego funkcjonalności) zaczyna pokazywać "---" , uzyskałem informację (słowną z serwisu), że jest on kompletnie niezależny od programu sterującego dawkami i czerpie informacje tylko i wyłącznie z przepływomierza.
Zresztą wygoda obsługi komputera i zakres informacyjny całego tego "panelu" jest poniżej wszelkiego poziomu i wskazuje na brak jakiegokolwiek procesu choćby elementarnego projektowania. Traktuję to w DD trochę jako kwiatek do kożucha, więc ciśnienia mi nie podnosi (choć brak wskaźnika temperatury płynu chłodzącego boli).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-01, 13:40
lubię_pierogi napisał/a:
Cav napisał/a:
Ale falowanie to nie jedyny objaw skopanego softu, jest jeszcze zużycie paliwa i przede wszystkim komputer pokładowy pokazujący bzdury, przez co kompletnie nieprzydatny - to też ma rzekomo usunąć naprawa softu.
Co do komputera pokładowego, który i u mnie przekłamuje o minimum litr/100 i dodatkowo, gdy estymowany zasięg zejdzie poniżej 100 km (czyli w jedynym istotnym etapie jego funkcjonalności) zaczyna pokazywać "---" , uzyskałem informację (słowną z serwisu), że jest on kompletnie niezależny od programu sterującego dawkami i czerpie informacje tylko i wyłącznie z przepływomierza.
A ja używałem zawsze wskazań komputera do informacji ile mi auto pali i kiedy muszę zatankować (lubię tankować jak najrzadziej).
W Dacii to jest nie do zrobienia, bo pokazuje od 0,5 do 1,5 mniej niż pali faktycznie, a z tego powodu przy wyświetlanym zasięgu 200 za chwilę włącza się rezerwa, pokazuje zasięg 50 i cholera wie ile wtedy można naprawdę przejechać.
Jest to po prostu niebezpieczne, zostałem w ten sposób z pustym bakiem na bułgarskiej autostradzie w nocy, z duszą na ramieniu musiałem skręcić na pierwszy zjeździe modląc się żeby stacja była blisko.
Trafiłem pechowo na Lukoil który bojkotuję (ze względu na Putina, zresztą tak jak wszystko inne co ruskie), ale nie było wyboru, bo gdy podjeżdżałem pod dystrybutor miałem przejechane 44 km na rezerwie.
Po powrocie na autostradę okazało się, że normalna stacja (Shell) była 2 km dalej i gdyby nie spierdzielony komp pokładowy, to bym nie miał tego typu problemu i nie musiał się bać że stanę na autostradzie.
Nie trawię argumentów, żeby olewać gdy coś w nowym samochodzie działa źle - jak jest i za to zapłaciłeś, to ma działać dobrze.
A jak jest zepsute to ASO ma to naprawić, a nie ściemniać.
Właśnie w tym celu kupuję nowe auta z długą gwarancją.
Wynika jednak z tego, że zmiana mapy wtrysku nie zmieni nic w komputerze pokładowym i trzeba będzie kolejny raz marnować czas na wizyty.
Z ciekawości zobaczę, czy u mnie coś się zmieni po zmianie softu w charakterystyce wskazań komputera (choć ja takich skoków poziomu paliwa nie miałem, jedynie te kreski przy estymacji zasięgu poniżej 100km).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-01, 14:10
lubię_pierogi napisał/a:
Wynika jednak z tego, że zmiana mapy wtrysku nie zmieni nic w komputerze pokładowym i trzeba będzie kolejny raz marnować czas na wizyty.
Z ciekawości zobaczę, czy u mnie coś się zmieni po zmianie softu w charakterystyce wskazań komputera (choć ja takich skoków poziomu paliwa nie miałem, jedynie te kreski przy estymacji zasięgu poniżej 100km).
IMO bzdury Ci wciskają, u mnie właśnie po zmianie softu komputer pokładowy zaczął wariować.
Wcześniej podawał nawet że pali więcej niż faktycznie palił.
To nie jest zmiana mapy wtrysku, tylko całości softu sterującego pracą silnika, być może też odczytami z przepływomierza.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-01, 14:39
Cav napisał/a:
lubię_pierogi napisał/a:
Wynika jednak z tego, że zmiana mapy wtrysku nie zmieni nic w komputerze pokładowym i trzeba będzie kolejny raz marnować czas na wizyty.
Z ciekawości zobaczę, czy u mnie coś się zmieni po zmianie softu w charakterystyce wskazań komputera (choć ja takich skoków poziomu paliwa nie miałem, jedynie te kreski przy estymacji zasięgu poniżej 100km).
IMO bzdury Ci wciskają, u mnie właśnie po zmianie softu komputer pokładowy zaczął wariować.
Wcześniej podawał nawet że pali więcej niż faktycznie palił.
To nie jest zmiana mapy wtrysku, tylko całości softu sterującego pracą silnika, być może też odczytami z przepływomierza.
Zgadzam sie, u mnie zupelnie inne auto sie zrobilo po ostatniej zmianie softu, jest zauwazalnie dynamiczniejsze, takze chyba zmieniona jest cala mapa i wartosci.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-08-01, 14:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-09, 13:14
lubię_pierogi napisał/a:
Aktualizacja.
Minął tydzień i niecałe 400 km na nowym sofcie, przejechane w różnych warunkach. Falowania nie ma.
a u mnie bedzie 3cia wersja umowiłem się na przegląd po 20kkm i miły Pan powiedział że jest OTS i będzie nowy sofcik, boję się że teraz popsują a jest super aktualnie
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-10, 07:25
johnson napisał/a:
lubię_pierogi napisał/a:
Aktualizacja.
Minął tydzień i niecałe 400 km na nowym sofcie, przejechane w różnych warunkach. Falowania nie ma.
a u mnie bedzie 3cia wersja umowiłem się na przegląd po 20kkm i miły Pan powiedział że jest OTS i będzie nowy sofcik, boję się że teraz popsują a jest super aktualnie
Jutro jadę do ASO z awarią elektryki, więc nie omieszkam zapytać się o nowy soft.
Swoją drogą dziwne, że dla praktycznie tego samego auta softy wychodzą w różnych ilościach i terminach, oraz różnie działają (co każe przypuszczać że jednak wgrywają nam inne ich wersje).
Może teraz mnie wgrają Twoją, a Tobie moją?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-10, 15:45
Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
lubię_pierogi napisał/a:
Aktualizacja.
Minął tydzień i niecałe 400 km na nowym sofcie, przejechane w różnych warunkach. Falowania nie ma.
a u mnie bedzie 3cia wersja umowiłem się na przegląd po 20kkm i miły Pan powiedział że jest OTS i będzie nowy sofcik, boję się że teraz popsują a jest super aktualnie
Jutro jadę do ASO z awarią elektryki, więc nie omieszkam zapytać się o nowy soft.
Swoją drogą dziwne, że dla praktycznie tego samego auta softy wychodzą w różnych ilościach i terminach, oraz różnie działają (co każe przypuszczać że jednak wgrywają nam inne ich wersje).
Może teraz mnie wgrają Twoją, a Tobie moją?
ja jestem bardzo zadowolony z tego jak jest teraz, malo pali, ma moc itd. boje sie ze wgraja mi jakis poprawiony i bedzie kibel, ale nie moge niby sie nie zgodzic, maja wgrac i juz, pewnie teraz dopadnie mnie falowanie+oszukujacy komputer (to bedzie wtedy Twoja wersja)
swoja droga mam do wymiany 2gi raz manetke kierunkow, dobrze ze mam 5 lat gwarancji i ze za kazdym razem w ASO myja mi auto porzadnie, przynajmniej 5 lat nie bedzie brudny jeździł
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-10, 16:28
johnson napisał/a:
Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
lubię_pierogi napisał/a:
Aktualizacja.
Minął tydzień i niecałe 400 km na nowym sofcie, przejechane w różnych warunkach. Falowania nie ma.
a u mnie bedzie 3cia wersja umowiłem się na przegląd po 20kkm i miły Pan powiedział że jest OTS i będzie nowy sofcik, boję się że teraz popsują a jest super aktualnie
Jutro jadę do ASO z awarią elektryki, więc nie omieszkam zapytać się o nowy soft.
Swoją drogą dziwne, że dla praktycznie tego samego auta softy wychodzą w różnych ilościach i terminach, oraz różnie działają (co każe przypuszczać że jednak wgrywają nam inne ich wersje).
Może teraz mnie wgrają Twoją, a Tobie moją?
ja jestem bardzo zadowolony z tego jak jest teraz, malo pali, ma moc itd.
Tak wiem, i mam nadzieję że i mnie kiedyś to w końcu spotka.
A dźwignię to czemu zmieniałeś?
To co u mnie, czyli wyłączające się światła mijania?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-19, 15:15
dzisiaj Duster na przeglądzie i 3cie podejście do falowania, tym razem inicjatywa ASO bo mi nic nie falowało, oprócz nowego softu będzie kalibracja i czyszczenie przepustnicy
używałem zawsze wskazań komputera do informacji ile mi auto pali i kiedy muszę zatankować. W Dacii to jest nie do zrobienia, bo pokazuje od 0,5 do 1,5 mniej niż pali faktycznie, a z tego powodu przy wyświetlanym zasięgu 200 za chwilę włącza się rezerwa, pokazuje zasięg 50 i cholera wie ile wtedy można naprawdę przejechać.
No, nie zawsze. W moim Dusterze jest dokładnie odwrotnie, tj. zwykle komputer pokazuje spalanie wyższe od faktycznego. Czasami przy długiej jeździe w trasie wyniki z komputera i rzeczywiste zbliżają się (niebezpiecznie ).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-19, 16:46
piku napisał/a:
Cav napisał/a:
używałem zawsze wskazań komputera do informacji ile mi auto pali i kiedy muszę zatankować. W Dacii to jest nie do zrobienia, bo pokazuje od 0,5 do 1,5 mniej niż pali faktycznie, a z tego powodu przy wyświetlanym zasięgu 200 za chwilę włącza się rezerwa, pokazuje zasięg 50 i cholera wie ile wtedy można naprawdę przejechać.
No, nie zawsze. W moim Dusterze jest dokładnie odwrotnie, tj. zwykle komputer pokazuje spalanie wyższe od faktycznego. Czasami przy długiej jeździe w trasie wyniki z komputera i rzeczywiste zbliżają się (niebezpiecznie ).
U mnie też kiedyś pokazywał więcej, ale później dostałem nowy soft i się skończyło.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-21, 20:36
u mnie kolejna edycja softu, jeździ tak samo, falować nie faluje ale wcześniej też był spokój, za to bardzo miękko pracuje, różnica jest kosmiczna jak się odpali na zimno, klekotanie jest teraz takie mięciutkie, w przyszłym tygodniu będzie 2x500 km autostradki więc sprawdzę spalanie i osiągi tyłkohamownią
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-21, 21:05
johnson napisał/a:
u mnie kolejna edycja softu, jeździ tak samo, falować nie faluje ale wcześniej też był spokój, za to bardzo miękko pracuje, różnica jest kosmiczna jak się odpali na zimno, klekotanie jest teraz takie mięciutkie, w przyszłym tygodniu będzie 2x500 km autostradki więc sprawdzę spalanie i osiągi tyłkohamownią
Czyli być może faktycznie u mnie to nie soft jest przyczyną falowania, tylko jakiś inny feler.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-21, 21:30
Cav napisał/a:
Czyli być może faktycznie u mnie to nie soft jest przyczyną falowania, tylko jakiś inny feler.
ciężko powiedzieć, ASO nie ma woli walki, jak Renault nie da na tacy rozwiązania to sami nic nie zrobią, mi do klimy dobili 300gr czynnika i mówią że nie ma wycieku
to samo zrobili w lipcu i dalej jest ok wg ASO. Zapytałem tylko czy przez 5 lat mi będą tak dobijać 2-3 razy w sezonie. Potwierdzono że gwarancja to obejmuje
mi do klimy dobili 300gr czynnika i mówią że nie ma wycieku
to samo zrobili w lipcu i dalej jest ok wg ASO. Zapytałem tylko czy przez 5 lat mi będą tak dobijać 2-3 razy w sezonie. Potwierdzono że gwarancja to obejmuje
Gdy ja zawitałem po raz pierwszy z "wyłaczaniem się klimy podczas dłuższej jazdy" jako przyczynę podano w serwisie za małą ilość czynnika i szef stwierdził, że dodali ile trzeba. Rzecz w tym, że co innego mówił szef serwisu, a co innego mechanik. Wg. tego ostatniego tylko zważyli i osuszyli czynnik... zatem...Nie wiadomo, o co chodzi...
Ciekawe te informacje skutkach wgrania nowego softu. U mnie auto wciąż chodzi na pierwszym (2012 r.), ale nie widzę jakichś specjalnych problemów. Zimą ten klekot na zimno, jeśli się gwałtownie przyspiesza, ale teraz latem tego nie słychać. Nie ma chyba zatem powodu wymiany softu...
Swoją drogą dziwne, że dla praktycznie tego samego auta softy wychodzą w różnych ilościach i terminach, oraz różnie działają (co każe przypuszczać że jednak wgrywają nam inne ich wersje).
A co w tym dziwnego? Inny osprzęt i specyfikacja to i inny soft.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-23, 07:34
kali napisał/a:
Cav napisał/a:
Swoją drogą dziwne, że dla praktycznie tego samego auta softy wychodzą w różnych ilościach i terminach, oraz różnie działają (co każe przypuszczać że jednak wgrywają nam inne ich wersje).
A co w tym dziwnego? Inny osprzęt i specyfikacja to i inny soft.
Problem w tym, że i ja i johnsson mamy praktycznie takie same auta, różnią się tygodniem w dacie produkcji, a działają zupełnie inaczej.
Celem zapewnienia bezpieczeństwa produkcji bierze się komponenty od różnych poddostawców. I te Części osprzętu silnika różnią się trochę specyfikacją pracy, co jest uwzględnione w wewnętrznym oprogramowaniu danych układów. I o tym decyduje numer VIN.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum