Wysłany: 2014-03-10, 17:05 Nieprawidłowe wskazanie poziomu benzyny przy jeździe na LPG
Witam
Jestem od niedawna posiadaczem dokkera 1.6 MPI z LPG LR zakładanym w ASO, według Pana z salonu dokładnie taką samą instalację zakładają w fabryce, z rurkami i całą resztą włącznie.
Mam problem ze wskaźnikiem paliwa, a mianowicie pokazuje zużycie PB w momencie pracy na LPG. Po zgłoszeniu sprawy w ASO serwisant powiedział, że to jest norma, bo poziom paliwa pobierany jest z czujnika na silniku i ubytek obliczany jest na podstawie tego ile samochód spalił a nie tego ile jest jeszcze w baku. I po spaleniu 10L konfrontuje swoje wskazania ze wskazaniami czujnika w baku i w tedy wyrównuje poziom do rzeczywistego. Natomiast Pan z innego ASO stwierdził że to dziwne ale on z Dokkerami gazowanymi ma za mało doświadczenia żeby podważać poprzednią wypowiedź.
Historia na tyle wiarygodna że wskaźnik rzeczywiście pokazuje takie spalanie jakie powinien zrobić na PB po takiej trasie tyle że bak jest pełny, a gazu zeżarło tyle ile powinno.
I teraz pytanie do właścicieli Dokkerów z instalacją LR montowaną w ASO, czy wszyscy tak macie??
1.Aso nie montuje instalacji lpg tylko zleca to innemu zakładowi.(tak samo jak wejdziesz z ulicy ci zamontują )
2.Co do stwierdzenia że to są takie same części jest to zwykłe kłamstwo bo fabryczny lpg jest bardziej zintegrowane z silnikiem (ładniej kable są pochowane i wtryskiwacze itp) (to nie znaczy że gorsze ale ładniejsze ) Teoretycznie można dać podzespoły takie same jak w fabryce [wtryskiwacze , komputer , parownik itp ] ale sposób montażu będzie inny bo w fabryce mają inne możliwości [większe]
3.Każde ASO może zamontować jaką instalacje chce są ludzie z BRC itp ty masz Landi-Renzo z tego co zrozumiałem , napisz na jakich podzespołach .
Co do problemu napisz dokładnie o co ci chodzi .
Ja zrozumiałem że komputer pokładowy pokazuje kłamliwą liczbe kilometrów które możesz przejechać .
Jest to normalne bo komputer bierze tą informacje z baku z benzyną . Butla gazowa to całkiem inny układ więc komputer samochodu nie wie ile tam jest gazu (lpg ma swój własny komputer )
w fabrycznej instalacji rozwiązuje się ten problem nie montując komputera i nie ma średniego spalanie itp .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-10, 17:37, w całości zmieniany 1 raz
Żebyśmy się dobrze rozumieli wyświetlacz o którym mówię wygląda tak:
I nie ma tam liczby kilometrów które mogę przejechać. Jadąc na LPG wskaźnik PB pokazuje ubytek PB, ale samochód jedzie na gazie i zbiornik z PB ma pełny. NIC WIĘCEJ ANI MNIEJ.
1. Instalacja została zamontowana w Autoryzowanym Serwisie Obsługi (ASO). Jak ktoś z ulicy wejdzie do ASO też go obsłużą i mu zamontują.
2. Nie mam podstaw do tego by stwierdzić że zostałem oszukany (okłamany). Instalacja miała zostać wykonana na fabrycznych elementach (z fabryki). Co do wykonania, zgoda w fabryce mają lepsze oprzyrządowanie i większą powtarzalność montażu(większą niezawodność).
3. Ja mam Landi Renzo (według mojej wiedzy) dokładnie taką samą jaką montują w fabryce (nie wiem na jakich montują w fabryce).
ja mam podobny problem w Peugeot Partner, 1.6 benzyna z gazem, nigdy nie wiadomo ile jest benzyny w baku, podobno jest jakiś moduł który rozwiązuje temat, 250-300,00zł
A czy fizycznie paliwa ubywa ? czy tylko komputer tak twierdzi ?
Co do lpg to chodziło mi o wiązkę przewodów która w fabrycznej opcji jest zintegrowana z przewodami silnika , oczywiście dokładając lpg nie ma możliwości jej integracji . W fabryce wtryskiwacze gazowe są mocowane do specjalnego mocowania w dokładanej nie da się tego zrobić . Ogólnie fabryczna instalacja jest bardziej pochowana i nie odróżnia się zbytnio od całości .
Jak ja włoże sobie tempomat do samochodu który instalują w fabryce to nie mogę nazwać go jak fabrycznym bo rozwiązania poprowadzenia kabli itp są inne .Ogólnie chodziło mi to że to nadużycie dillera który mówi ludziom że jak fabryczna bo silnika zgazowane (przynajmniej w dusterze ) mają inne kodowania więc może coś w nich jest zmienione .
Proponuje dowiedzieć się gdzie instalacja była montowana i tam udać się bo w aso pewnie nie mają pojęcia o niczym
Ogólna ASO zleca montaż innemu podmiotowi więc sami za bardzo nie wiedzą jak to być powinno .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-10, 19:52, w całości zmieniany 1 raz
Najbardziej jestem ciekawy doświadczenia osób które używają dokkera z gazem zakładanym przez te serwisy, i jak u nich wygląda sprawa ze wskaźnikiem paliwa
Wiem gdzie był zakładany i zdanie serwisu napisałem w pierwszym poście:
Cytat:
serwisant powiedział, że to jest norma, bo poziom paliwa pobierany jest z czujnika na silniku i ubytek obliczany jest na podstawie tego ile samochód spalił a nie tego ile jest jeszcze w baku. I po spaleniu 10L konfrontuje swoje wskazania ze wskazaniami czujnika w baku i w tedy wyrównuje poziom do rzeczywistego.
Ostatnio zmieniony przez baryla 2014-03-10, 20:15, w całości zmieniany 1 raz
ja mam podobny problem w Peugeot Partner, 1.6 benzyna z gazem, nigdy nie wiadomo ile jest benzyny w baku, podobno jest jakiś moduł który rozwiązuje temat, 250-300,00zł
Mam ten sam problem z wskazaniem faktycznego stanu paliwa PB. W trasie pokonanej na LPG komputer pokazywał mi ubytek benzyny. Pod koniec świeciła się rezerwa. Na postoju uruchomiłem kluczykiem tylko komputer bez uruchamiania silnika i dopiero wtedy pokazało mi faktyczny stan poziomu benzyny - około 60% zbiornika. Narazie tylko raz udało mi się w ten sposób zmusić komputer do wyświetlenia rzeczywistego stanu poziomu benzyny. Zgłosiłem sprawę w serwisie - są bezradni.
Zwróćcie uwagę na stan baku przed i po dolaniu 5 (słownie: pięciu) litrów benzyny oraz przeliczenie komputera ile kilometrów mogę przejechać na danej ilości.
Ostatnio zmieniony przez Janusza 2014-07-12, 22:14, w całości zmieniany 1 raz
Mam podobny problem. Kilka razy zdarzyło się, że wskaźnik poziomu benzyny zaczął spadać (włącznie z aktywacją rezerwy) przy jeździe na LPG. Poziom benzyny w różnych odstępach czasu (włączenie wyłączenie silnika, lub po kilku dniach jazdy) wraca do spodziewanego. Pytanie czy komuś udało się ustalić co jest tego przyczyną? Do kogo się z tym zwrócić (salon czy warsztat montujący LPG)?
ubytek obliczany jest na podstawie tego ile samochód spalił a nie tego ile jest jeszcze w baku.
Tak jest.
Cytat:
I po spaleniu 10L konfrontuje swoje wskazania ze wskazaniami czujnika w baku i w tedy wyrównuje poziom do rzeczywistego
Takiej informacji w dokumentacji nie znalazłem, ale może to być prawda.
Natomiast na pewno aktualizacja rzeczywistego poziomu paliwa wskazywanego przez czujnik w baku jest wykonywana przy każdym włączeniu stacyjki w pozycję "zapłon".
Natomiast na pewno aktualizacja rzeczywistego poziomu paliwa wskazywanego przez czujnik w baku jest wykonywana przy każdym włączeniu stacyjki w pozycję "zapłon".
Właśnie co do tego mam wątpliwości. Bo po przejechaniu 600 km na LPG poziom benzyny spadł z prawie całego baku (brak jednej cegiełki) do trzech cegiełek. I od kilku dni po każdym uruchomieniu samochodu pokazuje 3 cegiełki.
Natomiast na pewno aktualizacja rzeczywistego poziomu paliwa wskazywanego przez czujnik w baku jest wykonywana przy każdym włączeniu stacyjki w pozycję "zapłon".
U mnie to się nie sprawdza, kilka dni samochód pokazuje brak kilku kresek aby po tym czasie pokazać pełen bak.
Teraz mam jedną kreskę i zastanawiam się ile mam benzyny?
Wskaźnik gazu też pokazuje od czapy i nie wiadomo ile jeszcze na rezerwie przejadę. Rezerwa gazu zapala się bardzo szybko.
Chyba przyjmę kolejną regułę do obsługi Dacii.
- pierwsza to, tankuję gaz gdy przejadę 300km
- tankuję benzynę raz na dwa miesiące?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-01, 18:06
laisar napisał/a:
Natomiast na pewno aktualizacja rzeczywistego poziomu paliwa wskazywanego przez czujnik w baku jest wykonywana przy każdym włączeniu stacyjki w pozycję "zapłon".
Skąd to info?
W Megane aktualizacja była TYLKO gdy dotankowałeś 5 l lub więcej.
Z tego co obserwuję w Dusterze, jest podobnie.
Miałem podobną sytuację z wskaźnikiem paliwa noPB.
Wracałem z Trójmiasta do Lublina, jechałem na gazie, a wskaźnik paliwa powoli ubywał jakby palił na benzynie (przed wyjazdem miałem jakieś 3-4 cegiełki). Potem zaświeciła mi kontrolka rezerwy i myślałem, że palił również benzynę. Podjechałem na stację paliwową i zatankowałem trochę paliwa (nie do pełna) i ..... cegły powróciły z większą ilością niż przed wyjazdem tj. o 2 cegły. Miałem w końcu 5-6 cegieł. Po prostu komputer wariuje jak jedziesz na gazie. Po prostu trzeba zatrzymać auto, wyłączyć silnik, a potem po chwili po przekręceniu kluczyka sytuacja wraca do normy.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Zatankowałem dzisiaj benzynę. Weszło trzy razy dolewając 19 litrów. To nawet nie połowa baku.
A na wskaźniku od kilku dni świeciła się najniższa cegiełka.
1. Praktycznie wszystkie salony Renault/Dacia LPG LR mogą zamontować do auta u siebie (bez podwykonawców), niektóre salony mają także w ofercie montaże BRC :)
2. W przypadku gdy auto jeździ na LPG a wskaźnik Pb pokazuje ubytek warto do auta zamontować EMULATOR WSKAŹNIKA PALIWA....większość instalatorów gazu o tym pamięta ale są nadal wyjątki :)
większość instalatorów gazu o tym pamięta ale są nadal wyjątki :)
W Sopocie zapomnieli?
Dziwi mnie tylko fakt, że ubytek benzyny przy jeździe na LPG występuje losowo. Czy może to oznaczać, że emulator jest zamontowany i jest z nim jakiś problem?
Czyli w Sopocie prawdopodobnie Ci ten emulator zamontowali...w niektórych autach DST F2 występował problem ze wskazaniami poziomu paliwa (mówię tu o autach które nie miały LPG)
jutro dam Ci znać co może być przyczyną .
Wysłany: 2015-03-24, 19:42 Błędne wskazanie ilości paliwa - cyfrowy wskaźnik
Witam
Problem jest ze wskazaniem ilości paliwa w baku. Nalewam pełen bak. Komputer wskazuje full. Przejadę na benzynie 50 km(systematycznie przepalam Daćkę na benzynie) i i spada 1-2 kreski. Potem jak jeżdżę już na LPG to w ciągu tygodnia spada do rezerwy(a benzynka jest tylko na odpalenie i rozgrzanie silnika) a w końcu na komputerze zasięg ---- km(!) czyli susza w baku.
Rano odpalam i spowrotem połowa baku i znowu co dzień kreska mniej. I tak cały czas. Inne funkcje komputera ok. Tylko to wskazanie poziomu paliwa.
Komputer nie rozróżnia paliwa na jakim jeździsz. To jest wskaźnik elektroniczny a nie mechaniczny ( w zbiorniku)
Musisz mniej więcej wiedzieć ile spala benzyny vs gaz. Trip 1 nastawiony na gaz, Trip 2 na benzynę. Jak dotankujesz benzynę do pełna to resetujesz Trip i wiesz prawie wszystko. To trzeba przetrenować niestety. Jak nie chcesz być zaskoczony brakiem Pb to miej kanister 5 litrów w bagażniku.
Jeżdżenie na oparach jest szkodliwe z wielu powodów szczególnie w zimie.
Dziękuję za odpowiedź. Jestem mega zaskoczony, bo takiego "patentu" się nie spodziewałem.
Czyli najlepiej zawsze mieć po korek. Naprawdę dziwny patent.
zaskoczony brakiem Pb to miej kanister 5 litrów w bagażniku.
Suuuuper pomysł,
Co jeszcze mam wozić, żeby jeździć Dacią???
W zestawie do gazu powinno być takie urządzonko, które co jakiś czas wymusza aby komputer faktycznie zmierzył poziom paliwa bo chyba jakiś czujnik tam jest w tym baku?
Ostatnio zmieniony przez grapess 2015-03-26, 21:28, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum