Oszczednosc i tyle. W porzadnych samochodach sa dwa cofania i dwa przeciwmgielne tylne. Ale to drozej kosztuje i lampy sa wieksze, bo musza pomiescic jedna zarowke wiecej...
- w zdecydowanej większości samochodów są pojedyncze światła przeciwmgłowe i cofania...
- wielkość lamp w Dusterze pewnie by wystarczyła ale pewnie budżet by się producentowi nie domknął...
Oszczednosc i tyle. W porzadnych samochodach sa dwa cofania i dwa przeciwmgielne tylne. Ale to drozej kosztuje i lampy sa wieksze, bo musza pomiescic jedna zarowke wiecej...
Hej. Nie wiem na jaką klasę oceniasz np. Audi A6(tzn. czy to dla Ciebie "porządne" auto ale ja akurat takie miałem (sprzedałem, żeby kupić Dacię Duster 4x4) i fabrycznie z tyłu jest tylko jedno światło przeciwmgielne.. drugie to fabrycznie atrapa (nawet nie mam miejsca na żarówkę...chodzi tylko o to , żeby ładnie wyglądało tak symetrycznie)...
Co do światła cofania nie pamiętam, czy były dwa..ale w Nissanie Almera (hmmm. porządne, czy nie?) jest też tylko jedno światło cofania (FABRYCZNIE) i tylko jedno światło przeciwmgielne (też fabrycznie)..
pozdrawiam
Witam trochę od grzeje temat
Dziś trochę z nie odpartej chęci wykorzystania miejsca i poprawy widoczności o 100% podczas cofania zrobiłem w moim autku coś takiego.
LODGY.jpg co o tym sądzicie
Plik ściągnięto 288 raz(y) 91,78 KB
Ostatnio zmieniony przez jozef969 2014-10-26, 09:53, w całości zmieniany 1 raz
Oprócz tego jeszcze światło p/w mgielne po prawej stronie. I wszystko będzie parzyste.
jozef969, czy sam to zrobiłeś? Czy to jest łatwa operacja? Jak i czym wyciąłeś zaślepkę pod żarówkę? Może taki mały tutorial dla wszystkich...?
Witam kolegów LODZIAŻY i nie tylko
Ad1) Sam robiłem.
Ad2) Bardzo prosta operacja nie wymagająca specjalistycznych narzędzi.
Lampa.jpg
Plik ściągnięto 154 raz(y) 105,65 KB
zaślepka.jpg wywierciłem kilka otworów wokół zaślepki (wiertło3mm)następnie podgrzałem suszarką do włosów i wyciołem nożykiem do tapet.
Plik ściągnięto 193 raz(y) 93,99 KB
instalacia 1.jpg przewód umieściłem pod dywanikiem i nakładką plastykową bagażnika NO i tu moje nie dopatrzenie bo mogłem włożyć przewód 2 żyłowy i podpiąć drugie przeciwmgłowe tylne, ale nic straconego. Końcówki przewodu powkładałem w oryginalne kostki.
Plik ściągnięto 156 raz(y) 122,42 KB
żarówka.jpg żarówki nie lutowałem jak jest tu na fottce z Linku kolegi-- laisar--tylko włożyłem blaszkę w oryginalne miejsce zawsze można wymienić bez problemu żarówkę na nową.
Plik ściągnięto 153 raz(y) 39,55 KB
Ostatnio zmieniony przez jozef969 2014-10-27, 20:53, w całości zmieniany 2 razy
Akurat na wstecznych się nie jeździ więc raczej bezpieczny "tuning" chyba, że gdzieś pójdzie zwarcie i przepalą się inne żarówki np hamulca + pozycyjne to wtedy gorzej dla tych z tyłu - o czym np. nie będziemy wiedzieć w trakcie jazdy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3604 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-29, 10:28
Homologacja jest wspólna dla całej lampy i klosza :)
Przepisy dopuszczają dwie lampy cofania i świateł przeciwmgłowych:
http://isap.sejm.gov.pl/D...=WDU20030320262 (tekst jednolity - załącznik 6).
żarówka.jpg
żarówki nie lutowałem jak jest tu na fottce z Linku kolegi-- laisar--tylko włożyłem blaszkę w oryginalne miejsce zawsze można wymienić bez problemu żarówkę na nową.
NIe bardzo rozumiem, mógłbyś dokładniej opisać, pokazać
żarówka.jpg
żarówki nie lutowałem jak jest tu na fottce z Linku kolegi-- laisar--tylko włożyłem blaszkę w oryginalne miejsce zawsze można wymienić bez problemu żarówkę na nową.
NIe bardzo rozumiem, mógłbyś dokładniej opisać, pokazać
po prostu jak rozbierzesz lampę to zobacz gniazda żarówki np. kierunkowskazu i wszystko będzie jasne o jakiej blaszce mówię (PLUS POD ŻARÓWKĄ) a tak praktycznie w lampie jest wszystko gotowe tylko wyciąć otwór i podłączyć.
Acha jeszcze w tym miejscu gdzie wchodzi żarówka trzeba wyciąć nożykiem tą poprzeczkę plastikową.
żarówka.jpg
Plik ściągnięto 186 raz(y) 81,72 KB
Ostatnio zmieniony przez jozef969 2014-10-29, 16:50, w całości zmieniany 1 raz
A czy wystąpiły jakiekolwiek problemy po podłączeniu drugiego światła, np. wyrzucanie błędów żarówek / światła przez komputer pokładowy?
Czy instalacja oświetlenia w tej Dacii oparta jest na CAN busie, czy jest to prosta instalacja jak w autach starszego typu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum